Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU. Ja znam kad sam gledao za Nissana i kao od benzinaca (jer u tom momentu nije bilo dizela) su imali 1.2 turbo i 1.6 benzin atmosferski. Međutim onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU i ima carinu od 12.5% pa ga oni drže u cenovniku zato što moraju ali nisu prodali nijedan 😄 I posle kad sam detaljnije pogledao je stvarno bila neka suludo velika razlika u ceni. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Zwerko said:

Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU.

46 minutes ago, Zwerko said:

onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU

Odluci se.

Znaci da nije dovoljno da je fabrika u EU, nego da li na papirima za uvoz piše "Made in EU" ili nesto drugo.

 

Edited by Leonardo DyStopio
Link to comment
Share on other sites

Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%.

Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Zwerko said:

Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%.

Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača.

Tacno. Poenta je sto sirovine za proizvodnju mogu da budu iz nekih XYZ zemalja, ali moraju da imaju dokaz o poreklu. Kompletna proizvodnja mora biti u EU da bi se dobio EUR1 obrazac. Isto vazi i za Srbiju, samo u kontra smeru.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...