Leonardo DyStopio Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago (edited) A ako je fabrika Dalekoistocnjaka u EUropi? Npr Suzuki u Madjarskoj ili Hyundai u Chekiji, da li onda imaju toliku carinu? Edited 15 hours ago by Leonardo DyStopio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU. Ja znam kad sam gledao za Nissana i kao od benzinaca (jer u tom momentu nije bilo dizela) su imali 1.2 turbo i 1.6 benzin atmosferski. Međutim onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU i ima carinu od 12.5% pa ga oni drže u cenovniku zato što moraju ali nisu prodali nijedan 😄 I posle kad sam detaljnije pogledao je stvarno bila neka suludo velika razlika u ceni. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonardo DyStopio Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago (edited) 46 minutes ago, Zwerko said: Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU. 46 minutes ago, Zwerko said: onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU Odluci se. Znaci da nije dovoljno da je fabrika u EU, nego da li na papirima za uvoz piše "Made in EU" ili nesto drugo. Edited 14 hours ago by Leonardo DyStopio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%.Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago 2 minutes ago, Zwerko said: Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%. Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača. Tacno. Poenta je sto sirovine za proizvodnju mogu da budu iz nekih XYZ zemalja, ali moraju da imaju dokaz o poreklu. Kompletna proizvodnja mora biti u EU da bi se dobio EUR1 obrazac. Isto vazi i za Srbiju, samo u kontra smeru. Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.