Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU. Ja znam kad sam gledao za Nissana i kao od benzinaca (jer u tom momentu nije bilo dizela) su imali 1.2 turbo i 1.6 benzin atmosferski. Međutim onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU i ima carinu od 12.5% pa ga oni drže u cenovniku zato što moraju ali nisu prodali nijedan 😄 I posle kad sam detaljnije pogledao je stvarno bila neka suludo velika razlika u ceni. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Zwerko said:

Ne, to se računa kao da je proizvod iz EU.

46 minutes ago, Zwerko said:

onda mi je prodavac objasnio kako iako se oba prave u Engleskoj (tad su se valjda još računali kao EU), 1.6 motor se pravi u Japanu i onda naša država to tretira kao proizvedeno van EU

Odluci se.

Znaci da nije dovoljno da je fabrika u EU, nego da li na papirima za uvoz piše "Made in EU" ili nesto drugo.

 

Edited by Leonardo DyStopio
Link to comment
Share on other sites

Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%.

Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Zwerko said:

Tehnicki roba iz EU poseduje takozvani EUR1 sertifikat koji dokazuje da je poreklom iz EU i to je za našu carinu dovoljno da primene stopu od 0%. Roba se tehnički i dalje carini, samo je stopa 0%.

Kod ovog mog slučaja je problem bio što iako je vozilo sklopljeno u EU bitna komponenta, tj motor nije iz EU nego je uvezen iz Japana i onda verovatno nisu mogli/hteli da izdaju te sertifikate pa je default carinska stopa od 12.5%. I onda dodjes u besmislenu situaciju da se dva ista modela Nissan-a iz iste fabrike u EU drugačije carine pa je jedan potpuno neisplativ u Srbiji. U Nemačkoj na primer bi ti bilo svejedno koji je motor u pitanju, razlika u ceni bi bila samo određena od strane proizvođača.

Tacno. Poenta je sto sirovine za proizvodnju mogu da budu iz nekih XYZ zemalja, ali moraju da imaju dokaz o poreklu. Kompletna proizvodnja mora biti u EU da bi se dobio EUR1 obrazac. Isto vazi i za Srbiju, samo u kontra smeru.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, dovlagsi said:

pa taj nemali deo cene dajem državi a ne mazdi, to je. svi koji su proizvedeni u EU nemaju taj trošak, nula je. 

ma slažem se ja sa tobom, nego to nije "problem" mazde nego države, a mazdu verovatno zabole da se bavi time za srbiju koja prodaje 0,02% mazde na svetu.

sa druge strane, stoji i ovo što kaže manson, ne bi me čudilo da na konto toga lokalni distributeri mazde sa mazdom imaju neki dogovor da im ulazne cene budu nešto niže, i to ne samo zbog srbije već zato što verovatno dosta zemalja ima takve slične zakone, tako da oni malo "ubiju" tu carinu nižom cenom, kako bi bili konkurentni.

sutra kad bismo ukinuli to oni bi samo smanjili taj svoj "rabat" da ga tako nazovem i ostavili iste cene.

Link to comment
Share on other sites

Kreće ovo sa amerima:

Početkom primene Pravilnika o ispitivanju od ponedeljka i zvanično kreće ono što je dugo najavljivano – uvoz polovnjaka iz Amerike, potvrđeno je sajtu Polovni automobili u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

Kako je pojasnio Milan Milojević načelnik sektora za vozila Agencije, ovaj pravilnik odnosiće se za sada na putnička i laka teretna vozila (kategorije M1 i N1). On dodaje da će sistem funkcionisati po modelu koji je preuzet iz evropske direktive, a koja se bavi homologacijom celog vozila.

Sve ovo će proveravati pravna lica koja su dobila ovlašćenje Agencije za bezbednost saobraćaja, a to su, kako nam je potvrdio Milan Milojević Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije i laboratorija Mašinskog fakulteta u Beogradu. U ovom momentu nije poznato koliko će koštati modifikacije, odnosno recimo prepravka snopa svetala ili pokazivača pravca, ali se cena samog uverenja Agencije neće menjati (3.000 dinara, uz administrativnu taksu).

 

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...