Jump to content

Registracija, kubikaža i opravdanje


Slađan

Recommended Posts

Elem, niko u rl ne ume da mi da tačan odgovor pa rekoh možda, a najverovatnije, znaju ljudi ovde.

 

Zanima me jako jedna stvar - kada se godišnje plaća registracija i sve to, pa ta cifra koja je rezervisana za određenu kubikažu motora (i valjda godiše, to je valjda ista kao jedna suma.. ili ne?) koja se plaća - koje je tačno opravdanje sa državne, legalne strane da se to plaća?

 

Znači - zašto baš to, a ne nešto drugo tj. zašto uopšte?

 

Hvala :D 

pljk!

Link to comment
Share on other sites

kakvo je ovo who was phone pitanje? :)

 

svinjo, nisam siguran da čilija to interesuje, ovo je više neka filozofska stvar, ako je nisam pogrešno razumeo.

 

godište i kubikaža inače nisu isti kad gledaš trošak registracije a ako sam te skapirao, tebe zanima što se registracija naplaćuje po kubikaži motora a ne recimo po kilovatima, konjskoj snazi, boji ili visini sedišta? :)

Link to comment
Share on other sites

Elem, niko u rl ne ume da mi da tačan odgovor pa rekoh možda, a najverovatnije, znaju ljudi ovde.

 

Zanima me jako jedna stvar - kada se godišnje plaća registracija i sve to, pa ta cifra koja je rezervisana za određenu kubikažu motora (i valjda godiše, to je valjda ista kao jedna suma.. ili ne?) koja se plaća - koje je tačno opravdanje sa državne, legalne strane da se to plaća?

 

Znači - zašto baš to, a ne nešto drugo tj. zašto uopšte?

 

Hvala :D 

Вероватно исто као и за остале акцизне производе :) То је нешто без чега можеш па се онда опорезује .

Видим да је свако на свој начин протумачио питање :))) хахааха

Нема  будућности без истине.

Link to comment
Share on other sites

Drzava na razne stvari uzima porez - plate, dobit, promet robe (pdv), pa tako i na registraciju kola ili upotrebu mobilnog telefona (to valjda i dalje postoji ali je ukljuceno u racun, a mozda su ga i ukinuli, ne secam se vise). 

 

Drzava zatim odredi kako ce odluciti kome ce koliki taj porez biti - kod nas je princip da u kalkulaciju ulazi samo kubikaza vozila po sistemu "ako je veca kubikaza, luksuznije je vozilo". Druge zemlje skalu prave na osnovu toga ili na osnovu snage motora u KS ili na osnovu toga koliko zagadjuju okolinu i sl. Ima naravno i razlicitih popusta na tipa godiste, na te ekoloske stvari i sl. 

 

Sustinski gledano taj porez postoji da bi kasnije drzava od njega ulagala dalje u saobracaj - gradila puteve, pruge, unapredjivala drustveno bitne stvari i sl. Sustinski je vrlo logicno, ne znam sta te buni? Ako naravno apstrahujemo cinjenicu da se kod nas te pare verovatno ne koriste za to, nego pricamo o teoretskom nivou. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

 što se registracija naplaćuje po kubikaži motora a ne recimo po kilovatima, konjskoj snazi, boji ili visini sedišta? :)

 

upravo, kao što sam i napisao. samo nije toliko filozofsko, to dolazi posle, koliko tehničke prirode. Pretpostavljam da je neko rekao nekada "Ok, hajde da naplaćujemo kubikažu motora pri registraciji zbog _______.". Mora da postoji neki razlog legalni, tehničke prirode zašto to, a ne nešto drugo. Po kom osnovu se to oporezuje? To me zanima.

 

Svinja omašio totalno :D

Drzava na razne stvari uzima porez - plate, dobit, promet robe (pdv), pa tako i na registraciju kola ili upotrebu mobilnog telefona (to valjda i dalje postoji ali je ukljuceno u racun, a mozda su ga i ukinuli, ne secam se vise). 

 

Drzava zatim odredi kako ce odluciti kome ce koliki taj porez biti - kod nas je princip da u kalkulaciju ulazi samo kubikaza vozila po sistemu "ako je veca kubikaza, luksuznije je vozilo". Druge zemlje skalu prave na osnovu toga ili na osnovu snage motora u KS ili na osnovu toga koliko zagadjuju okolinu i sl. Ima naravno i razlicitih popusta na tipa godiste, na te ekoloske stvari i sl. 

 

Sustinski gledano taj porez postoji da bi kasnije drzava od njega ulagala dalje u saobracaj - gradila puteve, pruge, unapredjivala drustveno bitne stvari i sl. Sustinski je vrlo logicno, ne znam sta te buni? Ako naravno apstrahujemo cinjenicu da se kod nas te pare verovatno ne koriste za to, nego pricamo o teoretskom nivou. 

 

Ne, baš mi uopšte nije poenta ko krade i koliko, već poenta naplate tog poreza. Znači tom logikom su mogli da oporezuju apsolutno bilo šta drugo u kolima, čisto da postoji neki razlog? Tipa broj sedišta, materijal šasije i slične gluposti? Tako sam ja razumeo ovo što si napisao - da porez postoji sam radi sebe, a kubikaža je samo neki rendom faktor koji je izabran kao razlog?

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Koji deo kod "veca kubikaza = luksuznije vozilo" ti nije jasan?


Jesi video ikad s klasu sa motorom od 1l?


Tu se malo benduje svemir kod ovih dzipova koji imaju dosta kubika, a malo konja i nisu fensi ali njih ko jebe, ipak je ovo Srbija pa se to resava registrovanjem kao teretno vozilo itd itd.

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Kubikaza uopste nije random faktor. Neko nepisano pravilo je da veca kubikaza = veca potrosnja, naravno postoje izuzeci. Zato je ubacen takav zakon, ako mozes da dajes mnogo para za benzin, mozes i za registraciju. Mada iskreno mislim da preteruju ali jbg, srpska posla...

Nigde je nema glasine su tačne,

snaš'o sam se najzad, džaba ni da čačne

Meni želja, ortak hvali svoje seno

A šta ću, volim zeleno !

Link to comment
Share on other sites

Btw, zar ne treba da se menja taj zakon o registraciji sada, da ne bude da je registracija za neki stari chevrolet iz '80 sa motorom od preko 3 litra 5 puta skuplja nego za novi bmw sa 1.6l

 

U "normalnim" državama sa "normalnim" standardom i jeste tako, popusti i subvencije na nova kola, posebno na struju, biodizel itd, kako bi se forsirala priča o ekologiji, podsticala proizvodnja, krediti blabla. Neko je skoro kačio vest kako je prodato brdo novih Tesli u Norveškoj valjda, više nego Golfova...

A drugi je problem što je naš standard takav, pa je jako teško kupiti nov auto, ali nije mnogo teže voziti matoriji auto sa većim motorom, gde registracija košta kao 50% samog automobila. Samo u Srbiji! :-)

Znaš me, znam te

Link to comment
Share on other sites

Btw, zar ne treba da se menja taj zakon o registraciji sada, da ne bude da je registracija za neki stari chevrolet iz '80 sa motorom od preko 3 litra 5 puta skuplja nego za novi bmw sa 1.6l

 

mislim da je ta priča već nekoliko godina aktuelna ali stoji u mestu.

 

A inače, zašto ja ovo pitam i tražim konkretan odgovor tipa/recimo/na primer "Država naplaćuje taksu po kubikaži jer ona označava stepen kojim vozilo/motor može da zagadi okolinu i/ili koristi prirodne resurse pa je to naplata za to."? Izgleda da ne postoji tehnički razlog već je kubikaža/potrošnja samo avatar za "eto, porez, jebiga.", a ne pojašnjenje i zašto je to bitno da se plati.

 

Pitam jer sam malo čitao ovo i još se setim onog cara našeg što je skorije sklepao onaj električni auto. I sad se ja mislim - on čovek ima problema jer država neće da mu registruje auto jer električni auto nema kubike niti ikakav sličan koncept. Tako da država teoretski ne da neće, nego ne može da mu naplati jer nema šta da mu naplati sem ostalih dažbina koje se ne tiču motora, a to valjda čini najveći deo celog procesa (nemam kola, ne znam detalje oko cifara, uskočite pls) oko plaćanja. Ta koda opet, teoretski, njemu država može da izda registraciju ali da mu prosto preskoči taj nepostojeći deo oko naplate. Ali se to ne dešava.

 

I tu dolazi do izražaja to odlično pojašnjenje lika sa Oatmeala oko Tesla automobila i elektroautomobila generalno. Ok, nema svako pare za to.. trenutno. Pa sam se onda takođe zapitao - ok, a šta ako za deset godina električni automobili postanu češća pojava? Nekako sve vodi to tog ili sličnog zaključka? Većina te tehnologije je slobodna i teoretski može svako da počne da pravi takve ili slične automobile (Zastava lol). I kako će onda država da reguliše, opravda to? Ako ne postoji validan razlog da se plati ovo što se sada plaća, a izgleda da ne postoji - da li će država prosto da se odrekne tog dela prihoda ili kako?

 

Hvala na odgovorima :D

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Promenice racunicu onda da glavnica bude u kilovatima kao sto su vec menjali taj zakon vise puta.

Ja ne verujem da tebi neko treba da objasnjava ovakve stvari.

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

ja mogu da ti kazem kako je ovde kod mene

drzavi se placa po kubikazi, ekologija,odrzavanje puteva,luksuz blabla.. svi auti na elektro pogon imaju fiksno taj deo nesto smesno para.. tipa 1.0 benzinac je 80e godisnje, elektricnima je 20e .. do 2.5 je relativno ok, onda 2.5-3.0 livable, 3.0-4.0 je duplo, 4.0 i vise je skoro 600e

odvojeno se naplacuje osiguranje i to ide nevezano za drzavu i po KW .. valjda ako imas vise veca je sansa da ces da overis negde s autom i/ili ima se moze se...

u praksi to izbalansira neke slucajeve koji su smesni u srbiji.. tipa neki americki v8 5.0 i mocnih 150KW bude dranje.. a rx-8 koji se vodi kao 1.3 sa 170KW je kao punto

 

da registrujes rucno prepravljen elektricni auto je moguce, ne znam koliko je zajebano doduse.. 

Link to comment
Share on other sites

http://amzs.si/izracun_registracije/default.aspx

kalkulator koga zanima

 

evo iskopao sam samo za tebe <3

taj deo sto se daje drzavi se uopste ne placa sem taksi za tablice i sl., osiguranju se placa po kilovatima kao da je benzinski auto. ako je hibrid sabiraju se kw motora. sa pozitivne strane, iskoriscenost elektricnog motora je daleko bolja, tako da placas manje u neku ruku... 

 

edit: za gradsko svrckanje je recimo ovako nesto sasvim ok a smesne su cifre http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=7029886&show=1&avto=AEV%20-%2012%20kw%205%20VRAT%20RADIO%20CD%20GRETJE%20STR.O...

Edited by Junkie
Link to comment
Share on other sites

Btw, zar ne treba da se menja taj zakon o registraciji sada, da ne bude da je registracija za neki stari chevrolet iz '80 sa motorom od preko 3 litra 5 puta skuplja nego za novi bmw sa 1.6l

 

trenutno kao postoji i dalje neki popust na svakih 10 godina starosti vozila, mada nije uopšte tako veliki ... u suštini kad spada pod oldtimer (starije od 72) onda nemaš registraciju i to je sve kul.

 

@džanki: pa teoretski, registracija skroz električnog bi onda izašla 20€+neke druge takse koje nemaju veze sa pogonom vozila? Što je drastično jeftinije od klasičnog motora na tečno gorivo.

 

naš zakon nije "spreman" za električna vozila, kada ta vozila kod nas postanu realnost (a sigurno neće još jako dugo - ko će da ti ovde ugrađuje stanice za punjenje?) promeniće zakon i oporezivaće te po snazi "u struji" :)

Link to comment
Share on other sites

naš zakon nije "spreman" za električna vozila, kada ta vozila kod nas postanu realnost (a sigurno neće još jako dugo - ko će da ti ovde ugrađuje stanice za punjenje?) promeniće zakon i oporezivaće te po snazi "u struji" :)

 

pa neka glavna poenta je da taj auto možeš da puniš bilo gde samo ti treba šteker, tako da stanice nisu baš toliko bitne sem za možda neka duža putovanja.

 

Jasno mi je da će država naći nešto da oporezuje kao zamenu, kad god se taj prelomni trenutak desi.. ako se desi... ali poenta je da se oporezuje nešto konkretno, a ne samo jer postoji, na godišnjem nivou, bez ikakvog objašnjenja. Voda se troši pa se plaća, ovo si kupio, platio porez na vozilo kroz cenu vozila, struju ti plaćaš, koji legalni razlog postoji da plaćaš dalje kada elektromotor nema nikakvog daljeg uticaja? Kao što rekoh - kod ovih motora normalnih, uvek može da se potegne ta ekološka strana, kao - štetiš prirodi pa balansiraš to nekim plaćanjem. Kod električnog nema šta, struju plaćaš nevezano.

 

Zato me buni to sve u startu i šta se tu tačno plaća - "jačina" vozila? Zašto? Ekologija? Luksuz? Zašto? I kako bi to moglo da se promeni kada se promeni glavni koncept pokretanja vozila koji trenutno direktno utiče na tu taksu, a ne može jednostavno da se prenese na električni motor i da kubik zameni sa kilovatima baterije i da sve ostane isto. To je glupo. Naravno to sve pričam u čisto teoretskom-slovo na papiru-zakonskom-razumnom smislu. Ne o praksi, koja može da bude uvek nešto deseto. Što mi je i poenta topka od starta - kada bi bilo, kako bi bilo tj. kako bi trebalo da bude?

pljk!

Link to comment
Share on other sites

pa neka glavna poenta je da taj auto možeš da puniš bilo gde samo ti treba šteker, tako da stanice nisu baš toliko bitne sem za možda neka duža putovanja.

 

Jasno mi je da će država naći nešto da oporezuje kao zamenu, kad god se taj prelomni trenutak desi.. ako se desi... ali poenta je da se oporezuje nešto konkretno, a ne samo jer postoji, na godišnjem nivou, bez ikakvog objašnjenja. Voda se troši pa se plaća, ovo si kupio, platio porez na vozilo kroz cenu vozila, struju ti plaćaš, koji legalni razlog postoji da plaćaš dalje kada elektromotor nema nikakvog daljeg uticaja? Kao što rekoh - kod ovih motora normalnih, uvek može da se potegne ta ekološka strana, kao - štetiš prirodi pa balansiraš to nekim plaćanjem. Kod električnog nema šta, struju plaćaš nevezano.

 

Zato me buni to sve u startu i šta se tu tačno plaća - "jačina" vozila? Zašto? Ekologija? Luksuz? Zašto? I kako bi to moglo da se promeni kada se promeni glavni koncept pokretanja vozila koji trenutno direktno utiče na tu taksu, a ne može jednostavno da se prenese na električni motor i da kubik zameni sa kilovatima baterije i da sve ostane isto. To je glupo. Naravno to sve pričam u čisto teoretskom-slovo na papiru-zakonskom-razumnom smislu. Ne o praksi, koja može da bude uvek nešto deseto. Što mi je i poenta topka od starta - kada bi bilo, kako bi bilo tj. kako bi trebalo da bude?

Trosis asfalt sa obrtnim momentom koji je na primer kod elektricnih automobila daleko veci nego kod benzinskih.

 

Koristis infrastrukturu.

 

Jebote ...

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Odgovorio mi je zverko još na početku topica...


Sustinski gledano taj porez postoji da bi kasnije drzava od njega ulagala dalje u saobracaj - gradila puteve, pruge, unapredjivala drustveno bitne stvari i sl. Sustinski je vrlo logicno, ne znam sta te buni? Ako naravno apstrahujemo cinjenicu da se kod nas te pare verovatno ne koriste za to, nego pricamo o teoretskom nivou. 

Link to comment
Share on other sites

ali to mu onda dođe neki opšti porez na ništa, a kubikaža u stvari nema nikakvu ulogu u toj priči. Štaviše, ako sam dobro razumeo, postoji odvojeno pri registraciji cifra za puteve i slično, a odvojeno oko motora tj. kubikaže(?).

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...