Jump to content

Registracija, kubikaža i opravdanje


Slađan

Recommended Posts

Ali eto, recimo ovo je kod nas izgleda nemoguće registrovati trenutno.

 

Nije, ovo je slika iz 2011. godine, mislim da nista nisu menjali od tada, tj isti je sistem registracije. Doduse ne pitaj me kako su ga registrovali, ali moguce je.

 

IMG_9092.JPG

 

Problem s onim sto je napravio elektricni motor za njegovog Pezoa je administrativne prirode. On je sam napravio svoj motor a nema ko u drzavi ko bi mogao da mu sertifikuje taj motor otprilike tako nekako. I onda je sluzbi najlakse da kaze "ne moze". A u praksi se to resi tako sto on ode u agenciju koja mu zavrsi registraciju bez tehnickog i on vozi auto kao da je benzinac ili dizel sta je vec bio ranije. On je samo kukao po medijima jer je to idiotizam. Idiotski jeste ali to je Srbija trenutno.

 

ali to mu onda dođe neki opšti porez na ništa, a kubikaža u stvari nema nikakvu ulogu u toj priči. Štaviše, ako sam dobro razumeo, postoji odvojeno pri registraciji cifra za puteve i slično, a odvojeno oko motora tj. kubikaže(?).

 

I dalje nisam siguran sta ti nije jasno ovde :)

 

Porez placas na automobil, drzava uzima neki parametar po kome odredjuje koliko taj tvoj auto vredi, koliko je luksuzan, koliko haba put sto rece neko, koliko zagadjuje i slicno. Kod nas je za taj parametar uzeta kubikaza vozila, nije idealno ali nije bas ni jedinstveno u svetu. U vecini drugih evropskih zemalja je parametar snaga u KW pa dalje imaju umanjenja na ekologiju, tj koliko grama CO2 izbacuje na 100km. Neke zemlje zato sto je sad ta ekoloska prica bitna pricaju o tome da ce skroz da predju na emisiju CO2 pri registraciji, ali mislim da to jos niko nije uradio. Po meni je taj parametar KW u odnosu na kubikazu znatno pravedniji jer sad ima malih motora s velikom snagom (downsizing motora u auto industriji). Primera radi Yugo 45 od jel 45KS i Ford Focus 1.0 sa 125KS trenutno kod nas placaju istu registraciju (ok, Yugo ima neko umanjenje na godiste, ali sto rece Laki to je mizerno). Po meni se ova dva automobila ne mogu nikako porediti ni po snazi, ni po luksuzu, ni po jednom parametru osim po kubikazi, ali jebiga tako je zakonodavac predvideo porez i to je tako dok ga ne promene.

 

Mislim slicne situacije imas i u drugim oblastima poreza - recimo porez na imovinu. Uzmimo primer bakice koja zivi u centru grada u nekom stanu i neke fensi ribe koja je kupila stan pored, iste kvadrature. I sad posto bakica nema para ono stan se raspada, otpada plafon i prozori, a fensi riba ga je parama sponzora sredila sto bi u oglasima rekli "de lux", ono ima djakuzi i sl. Onaj tamo kad odredjuje porez na imovinu ima parametare kvadratura, lokacija, starost zgrade. Na osnovu tih parametara bakica i fensi riba dobijaju da isto plate porez na stan iako je razlika u realnoj trzisnoj vrednosti tipa 20k evra. Drzavu je mrzelo da ulazi dublje u problematiku realne vrednosti pa je odredila neke koliko-toliko razumne parametre (kao sto je i kubikaza koliko-toliko razuman parametar jer zaista ne postoji S klasa sa 1.0 motorom). I onda imas tu nepravde, ali valjda ce u nekom momentu to popraviti.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Nije samo to - ako dobro razumem Čilijevu problematiku, mogu se postaviti i brojna druga pitanja koja njega "baguju" - što uopšte automobil koji kupiš moraš da registruješ svake godine a ne kao kompjuter samo jednom kupiš? Ili što na benzin idu akcize koje su, ako se ne varam, tipa 50 dinara od ukupne cene tog benzina a sa druge strane na coca colu toga nema ... i tako te slične stvari :)

Link to comment
Share on other sites

Jel ti laki ovo radis u dogovoru sa chilijem pa pravite ovako glupe teme ili je on prosto mid tier member?

 

Covek moze mnogo lakse bez koka kole nego bez benzina, a benzin pride i zagadjuje i nije neiscrpan. Cigare stvaraju zavisnost i lose su i stoga akcize i na njih itd itd.

 

Moras da registrujes zbog milion razloga, vodjenje evidencije, finansiranje izgradnje i popravke puteva, osiguranje, tehnicki itd itd.

 

Aj nemojte praviti retardirane teme gde ih nema. Ako vam fali sadrzaja za forum onda budite kreativniji.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ako smem malo da skrenem temu, pošto mi deluje da je na osnovno pitanje već odgovoreno - mene zanimma da mi vi meni kažete zašto je kod nas

 

- toloiko skupa registracija, i imate li neku provereno poređenje sa nekom drugom zemljom u regionu, od koga smo skuplji, od koga jeftiniji, na primeru nekog vozila? 

 

- što je kod nas toliko skuplje gorivo?

 

jer kad se to uporedi sa cenama u nekim drugim zemljama u odnosu na prosek primanja i životni standard, počnem da delim sa nulom :-)

Edited by milanche

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

Jel ti laki ovo radis u dogovoru sa chilijem pa pravite ovako glupe teme ili je on prosto mid tier member?

 

Covek moze mnogo lakse bez koka kole nego bez benzina, a benzin pride i zagadjuje i nije neiscrpan. Cigare stvaraju zavisnost i lose su i stoga akcize i na njih itd itd.

 

Moras da registrujes zbog milion razloga, vodjenje evidencije, finansiranje izgradnje i popravke puteva, osiguranje, tehnicki itd itd.

 

Aj nemojte praviti retardirane teme gde ih nema. Ako vam fali sadrzaja za forum onda budite kreativniji.

 

malo iz kolumne a, malo iz kolumne b!

 

ali mi je simpatično što misliš da je ovo "smišljena akcija" kao - "e čili ajde otvori topic i onda kao ja ću da se nadovežem pa ćemo da stvaramo diskusiju".

 

A uvek možeš i da preskočiš topic, siguran sam da postoji još bezbroj mesta gde možeš da izneseš svoj stav i ukažeš ljudima na to kako nisu u pravu.

Link to comment
Share on other sites

Postoji i treca varijanta, a to je da si video priliku za jos jedan "split".

Ako krenes tom logikom mogu da preskocim ceo forum ali onda ces jednog dana ostati sa chilijima ovde, a mislim da nikome normalnom nije zabavno to da cita.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

- toloiko skupa registracija, i imate li neku provereno poređenje sa nekom drugom zemljom u regionu, od koga smo skuplji, od koga jeftiniji, na primeru nekog vozila? 

 

Ja nemam info iz regiona, ali znam za Rusiju, registracija 2.0 auta (doduse tamo se racuna po KW) je oko 300 evra ako se dobro secam cifre, toliko je i kod nas otprilike... Mislim mozda bi za moj auto od 115KS bila tamo jeftinija, ali ne znatno.

 

- što je kod nas toliko skuplje gorivo?

 

 

Pa nije bas :) Mislim evo ti neki pregled cena http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=4 skuplje je i u Hrvatskoj i u Bosni i Crnoj gori (ne racunam ove razvijene zemlje), tako da ono tu smo negde u sredini manje vise.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

uvek možemo da probamo pa da vidimo ... siguran sam da će biti čitava armija onih koji će zaplakati što te nema.

 

i da me neko ne skapira pogrešno, ja nemam ništa protiv tvojih postova u globalu, nekad se nalupetaraš pa reagujem, but it's all good.

 

no da ne skrećem sa teme...

 

edit: ulete zwerko

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam pricao o armiji tih koji ce plakati vec o onome sto ce ostati od kvaliteta postova ako treba da pocnemo da preskacemo svaki drugi topik u kome se chiliji pitaju kako svet funkcionise ili pak usled smora od silnih takvih topika odredjeni clanovi pocnu da preskacu i vise od tih topika. Sta ce ostati od rura ako ono zbog cega je postao to sto jeste nestane zbog zelje za sto vise topika/postova.


Ja nemam info iz regiona, ali znam za Rusiju, registracija 2.0 auta (doduse tamo se racuna po KW) je oko 300 evra ako se dobro secam cifre, toliko je i kod nas otprilike... Mislim mozda bi za moj auto od 115KS bila tamo jeftinija, ali ne znatno.

 

 

Pa nije bas :) Mislim evo ti neki pregled cena http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=4 skuplje je i u Hrvatskoj i u Bosni i Crnoj gori (ne racunam ove razvijene zemlje), tako da ono tu smo negde u sredini manje vise.

 

300e za 2.0 je skuplje nego kod nas.

 

Mene za 2.0 izadje oko 24-26k.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam pricao o armiji tih koji ce plakati vec o onome sto ce ostati od kvaliteta postova ako treba da pocnemo da preskacemo svaki drugi topik u kome se chiliji pitaju kako svet funkcionise ili pak usled smora od silnih takvih topika odredjeni clanovi pocnu da preskacu i vise od tih topika. Sta ce ostati od rura ako ono zbog cega je postao to sto jeste nestane zbog zelje za sto vise topika/postova.

 

i posle mene zajebavas sto sam neobavesten i mrzi me da citam vecinu topika:)

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

300e za 2.0 je skuplje nego kod nas.

 

Mene za 2.0 izadje oko 24-26k.

 

Da, ja sam se preracunao nesto, mene za 1.8 izadje isto nesto slicno. Mada to je 2.0 200KS, moguce da je jeftinije za tipa 2.0 od 120KS posto se tamo racuna po snazi. U svakom slucaju tu je negde, nije nesto ni dramaticno vece ni manje. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

ja vidim da se mohi nešto muči tu da piše već dve strane ažurno, ja to ne vidim jer sam ga blokirao odavno, ali ako ga to održava u životu da piše to što piše, nek nastavi samo.

 

Što se tiče mog pitanja, ono je upravo bilo da prosto vidim kako sada na papiru stoje stvari jer me zanima kako bi to moglo da se pravednije reši kada (ako) prevagne broj elektroautomobila u društvu, tačnije ovoj državi ili ne reši. Bukvalno - šbbkbb, teoretisanje. U jednu ruku ako je sve to sada u teoriji jedno, praksi ni država ne zna šta radi ali izgleda se dosta toga bazira na ekološkom pristupu što se tiče samog motora. Tako da bi nekako idealna situacija bila za 10, 20, 30 godina kada bi elektromobil postao svakodnevnica, cela cena registracije bi bila daleko manja od trenutne, kakav god tada sistem smisle, a da ima bar neke kvazilogike. 

 

Možda nekome ta tematika nije zanimljiva, jebiga, meni ja palo na pamet i eto, zanima me. Takođe mislim da će to postati administrativni problem u nekom trenutku, koji će država da reši na svoj standardni način "daj da samo promenimo neki faktor, naplatimo njega i gg" ako narod ne upliva u nekom trenutku i izrazi svoje želje.

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Ali kod njih onda hilux 2.5 od 120ks izadje manje nego mene 2.0 od 150ks.

Dok je kod nas taj hilux 500+ eur

 

Pa da, po meni to i jeste pravednije jer realno taj Hilux nije isto sto i tipa BMW X5 od 2.5 sa 218KS za koji i treba da bude toliko registracija. Isto kao sto i Focus 1.0 125KS nikako ne moze biti u istom cenovnom rangu s Jugom. Mada mislim da je kod njih bas tu negde oko 200-220KS taj cut-off point posle cega cena registracije eksponencijalno raste, sto opet deluje logicno ko oce da vozi jaca kola neka i plati. 

 

Što se tiče mog pitanja, ono je upravo bilo da prosto vidim kako sada na papiru stoje stvari jer me zanima kako bi to moglo da se pravednije reši kada (ako) prevagne broj elektroautomobila u društvu, tačnije ovoj državi ili ne reši. Bukvalno - šbbkbb, teoretisanje. U jednu ruku ako je sve to sada u teoriji jedno, praksi ni država ne zna šta radi ali izgleda se dosta toga bazira na ekološkom pristupu što se tiče samog motora. Tako da bi nekako idealna situacija bila za 10, 20, 30 godina kada bi elektromobil postao svakodnevnica, cela cena registracije bi bila daleko manja od trenutne, kakav god tada sistem smisle, a da ima bar neke kvazilogike. 

 

Možda nekome ta tematika nije zanimljiva, jebiga, meni ja palo na pamet i eto, zanima me. Takođe mislim da će to postati administrativni problem u nekom trenutku, koji će država da reši na svoj standardni način "daj da samo promenimo neki faktor, naplatimo njega i gg" ako narod ne upliva u nekom trenutku i izrazi svoje želje.

 

Mnogo daleko razmisljas u pogledu ove drzave :) To je kod nas administrativno pitanje, ne pridaje mu se nekog sustinskog znacaja i resava ga isti lik u MUP-u kome je ok da na registraciji bude i Ć i W. Ove modernije drzave da kazemo uveliko rade na tome, pa onda neko pomenu da sam kacio vest gde u Norveskoj je Tesla S prodavaniji od Golfa. I nije to zato sto su norvezani ekoloski najosvesceniji narod na svetu (ipak im vecina bogatstva dolazi od nafte), nego bas zbog poreza prilikom registracije. Tipa Tesla S kosta tamo $81-90k, a Honda Accord kosta reda velicine $80k. Ili Nissan Leaf kosta $40k, a Golf u najjadnijoj opremi kosta $50k. I onda zasto neko ne bi uzeo elektricni automobil.

 

U Engleskoj ako vozis elektricni auto ili hibrid mozes da udjes besplatno u centar Londona, da vozis u zutoj (carpool) traci, dobijas subvenciju za registraciju i sl. Otprilike u Srbiji samo da uvedu da elektricni automobil ne placa u Beogradu parking u zoni bi ti deset razlicitih drzavnih institucija reklo da je to teoretski nemoguce :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

ja vidim da se mohi nešto muči tu da piše već dve strane ažurno, ja to ne vidim jer sam ga blokirao odavno, ali ako ga to održava u životu da piše to što piše, nek nastavi samo.

 

Što se tiče mog pitanja, ono je upravo bilo da prosto vidim kako sada na papiru stoje stvari jer me zanima kako bi to moglo da se pravednije reši kada (ako) prevagne broj elektroautomobila u društvu, tačnije ovoj državi ili ne reši. Bukvalno - šbbkbb, teoretisanje. U jednu ruku ako je sve to sada u teoriji jedno, praksi ni država ne zna šta radi ali izgleda se dosta toga bazira na ekološkom pristupu što se tiče samog motora. Tako da bi nekako idealna situacija bila za 10, 20, 30 godina kada bi elektromobil postao svakodnevnica, cela cena registracije bi bila daleko manja od trenutne, kakav god tada sistem smisle, a da ima bar neke kvazilogike. 

 

Možda nekome ta tematika nije zanimljiva, jebiga, meni ja palo na pamet i eto, zanima me. Takođe mislim da će to postati administrativni problem u nekom trenutku, koji će država da reši na svoj standardni način "daj da samo promenimo neki faktor, naplatimo njega i gg" ako narod ne upliva u nekom trenutku i izrazi svoje želje.

 

Nije problem u tematici, problem je u pitanjima koje postavljas, na primer

 

"A kako ce registrovati po kubikazi kod elektricnih kad nemaju kubikazu", a odgovor je prost, uvesce to kao posebnu kategoriju kao sto imas cetvorotaktne i dvotaktne motore. Nece ti sigurno ukinuti registraciju.

 

Pa zatim tvoje insistiranje da je "naplata po kubikazi" izmisljena kategorija, a zapravo ista fejluje samo u odredjenom granicnom broju slucajeva.

 

Jedino zanimljivo sto se izrodilo iz ove teme je poredjenje cena registracije sa okruzenjem, a tu temu nisi ti postavio. Sve sto si ti pitao su previse ocigledne stvari da bi se iko bavio njima uopste.

Edited by mohican
  • Downvote (-1) 1

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Jedino zanimljivo sto se izrodilo iz ove teme je poredjenje cena registracije sa okruzenjem, a tu temu nisi ti postavio

 

akbj1z.png

 

zamisli da te država Srbija časti nečim jer si dobar građanin, pu daleko bilo :P

Pa klepa te država sa prvom registracijom, tablicama i saobraćajnom kad tek uvezeš auto, a posle imaš neki popuste, čini mi se...

Znači, generalno, slično je to sve, izuzev graničnih slučajeva - države koji imaju "foru" za jeftino gorivo, i problem je što nema smisla mnoga vozila koja imaju > 2000 ccm smatrati luksuzom, odnosno, ima ih ispod 2000 koji bi trebalo da budu luksuz. Zaista, realno, snaga motora je mnogo objektivniji parametar, eventualno kataloška vrednost možda... Da ne pominjem glupsot o carinjenju motora, jebali su mi mater sa tim :-)

Edited by milanche

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

Ajmo svi, civilizovana rasprava ukoliko želite da je bude, ukoliko ne želite preskočite topic, nećemo da vređamo druge baš onako brutalno kako nije primereno uopšte.

 

Nećemo da komentarišemo ko je kome šta brisao i zbog čega, takve stvari ne komentarišemo po pravilniku foruma. Individualno se donose odluke kome se šta briše a kome ne, još uvek niko nije dobio warn a ne znači da neće. 

 

edit: ulete čili - čili, kao stariji član ti bi trebalo da znaš da se a) odluke mod/admina ne komentarišu, b) odluke su individualne jer nismo mašine i pod c) sad sam pogledao, to što si ti napisao nije ni prineti onome što je mohi. Napisao si i ti njemu slične stvari i nisu ti obrisane. Kada si preterao, obrisano je.

 

I čisto da završimo sa ovim - ko se po ovom pitanju bude javio iznova dobija automaCki warn, akteri ove rasprave dobijaju takođe automaCki warn sledeći put kada urade isto, bez upozorenja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...