Lucky Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 E drugari, ajd' mala konsultacija za nekoga ko nije baš vičan kolima :) Pričao sam sa Dovlom o ovome u par navrata, on je isto konstatovao da to nije baš "najnormalnije" ali otkud znam. NAIME, moja Honda ima sad već pet godina i pre recimo dve godine (možda tri) su mi prvi put u servisu rekli da su otišli diskovi/pločice (možda to nije ni ista stvar?) i da ih je potrebno zameniti. I to su bile prednje. I zamenio sam ih :) Pre nekog vremena sam i ja sam primetio da ne koči baš najbolje auto, da bih prošle godine kad sam bio na servisu dobio info da su loše i prednje i zadnje i da ih opet treba menjati ali kao ne mora, ali za par hiljada km mora. I tu ih nisam promenio. Sad opet odem na servis i sad me zovu i kažu da su i prednje i zadnje potpuna katastrofa i da ih moram menjati. Tj. oni kao neće ako ja ne kažem da hoću ali kao "snažno preporučuju". Sad, ja bih možda i mislio da me nešto "vozaju" (mada ne znam što bi, uvek mogu da kažem da neću da menjam) da nisam primetio i sam to nešto slabije kočenje. Gde je meni zbun - ja dosta malo prelazim tim kolima (ukupno za 5 godina sam prešao 45.000km) i sa druge strane stvarno vozim "umereno", ne vozim brzo, uvek kad mogu kočim motorom i tako to. I onda se ja pitam, gde je grešim? :) Ili možda ne grešim, ovo je normalno ali dva puta menjati pločice na pogonskim točkovima za 45.000km na kolima mi stvarno deluje nerealno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 normalno je menjati pločice, nije normalno menjati diskove. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 OK, onda je verovatno sve u redu, ja uvek mešam ta dva iako kad se zamislim onda skapiram šta je šta :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strokan Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 што Ивке каже... Мој ћале је на новој Астри стукао плочице за 15к км, али он је човек у пубертету па воли мало јаче да кочи Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 moras biti manje prek za volanom a nikad ne vozim ujutru nakon što sam popio sinoć, is a lie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 evo ti slikovnica da prestaneš da ih mešaš :D ovo je disk, prišrafljen je za točak i okreće se zajedno s njim: čeljust (caliper), deo koji se ne okreće i koji stiska disk i tako usporava rotaciju točka: ovo je pločica (brake pad), potrošni deo kojim čeljust grize disk (napravljen tako da bi se habalo nešto što je jeftino i lako za menjanje, a ne diskovi koji su skupi): kako to izgleda kad je na svom mestu: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 Jasno! Skapirao sam ja da je meni ustvari glavni problem što mi se u glavi pomeša kad dobijem info šta je u pitanju, recimo, iako znam šta je disk a šta pločica, kad mi kažu da na primer treba da se zamene pločice, ja za 10 sekundi ne znam šta su mi zapravo rekli, dal diskovi ili pločice :) Koja sam žena za volanom :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Gori si od Kojota :) Elem, to koliko ces cesto menjati plocice zavisi od kilometraze, stila voznje i modela automobila, tj kakve su plocice. Tipa na Fabiji su neke male plocice, znam da mi je majstor kukao, tako da to ne traje isto za svaki model. Ja sam recimo na Fordu menjao plocice proletos, iako ima 3.5 godina, ali sam ja za to vreme bio presao oko 75.000 km. I majstor mi je rekao da prednje su zrele za zamenu, zadnje bi mogle jos 10k km, ali me realno mrzelo da idem dvaput za to pa sam odradio sve zajedno, lakse mi da pratim. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 Posle sam malo guglao, kažu da je standardni "feature" to da se pločice na ovim kolima menjaju češće nego što bi inače bilo "normalno", tako da valjda nema mesta "panici". Doduše, kapiram da će da me ošure, ali dobro, znali smo da je auto rupa bez dna :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Diskovi se isto menjaju posto se i oni trose - http://www.youtube.com/watch?v=lrmP1aSE488 Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 ne na 45000 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 Idem za koji sat po kola kada ću uzeti račun i stavili tačku na to šta su mi zamenili :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Doduše, kapiram da će da me ošure, ali dobro, znali smo da je auto rupa bez dna :) Recimo to su neke stvari na kojima solidno moze da se ustedi ukoliko ne ides u ovlasceni servis. Tipa meni su u Grandu za prednje i zadnje plocice zamenu trazili 22.000 a ovaj u Pinosavi mi zamenio za 9.600. Plus sam posto sam bio u jebenoj Pinosavi gledao dok je to radio, stvarno je ono no-brainer, samo recimo za moj auto treba neki alat kojim se nesto otvaraju kociona kljesta. Inace znam ljude koji to i sami menjaju, sto kapiram da bi izaslo onda 6.000 za oba para. Takodje nesto mi u glavi da je bese Dovla kukao da su mu otisli diskovi posle 40-50k km? Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
FATA Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 (edited) zamena prednjih i zadnjih plocica na focusu je 2000, plocice su ~3000 i ~2500 (kvalitetnije) tako da servisiranje istih ne bi trebalo da bude skuplje od 8000. diskovi znaju da se sjebu ako se furaju lose plocice ili ako se prolazi kroz duboku vodu posle agresivne voznje (gde se skroz deformisu). prvo pravilo kod odabira majistora je da se bira na preporuku, drugo pravilo je da se ne menja ako ste zadovoljni uslugom :) Edited October 31, 2013 by FATA Quote prevelik ti avatar m8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Pa, da to je otprilike to, mene je 9.600 izaslo zamena i prednjih i zadnjih, sto ako kazemo da su plocice oko 3k po paru i 2k za ruke taman dodje tu negde oko 10k ukupno. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
strokan Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Није никаква наука заменити плочице Не знам који алат он користи, али ја сам на новој Астри Ј вратио цилиндар са две обичне шипке. Једино можда за задњи цилиндар треба алат, знам да на стилу, али у суштини, мењање предњих плочица је посао од 20 минута на паркингу Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 Ne sumnjam ja da je to lako za zameniti kao i da na drugom mestu sigurno može da se prođe jeftinije, ali zbog garancije ne mogu da radim u drugom servisu opravke nego u ovlašćenom. Ako nisam pogrešio. No svakako sam mislio da od sledeće godine radim negde kod nekoga ko je kul a nije ovlašćeni servis. Ne mogu da kažem da je redovan kod Honde skup (oko 14.000 din je) ali na ostalom stvarno udaraju po ušima. Inače, pokupih auto, "disk pločice" su u pitanju otuda i moja delimična konfuzija! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyka Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 (edited) Kao što su već rekli, pločice se mnogo češće menjaju nego diskovi, naravno zavisi od stila vožnje, ali mogu se menjati između 15-30.000km, diskovi na mnogo više. Kvalitet pločica je bitan, jer mogu da unište diskove kao meni npr, pa treba gledati od koga kupujete i slično, ima dosta "kineza". Cena zamene po jednog para diskova i pločica je oko 1600din u Beogumi npr... I generalno je jeftiniji servis kada sami kupite delove i platite samo ruke u servisu, jer su često bezobrazni, pa sami nabijaju cene na delove i zarađuju dosta na njima Edited October 31, 2013 by BojaNBG Quote Znaš me, znam te Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 wait wait wait.. 14k za redovan(mali) servis? wtf? jel ima neke special filtere ili sta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Nije to nista neobicno za ovlasceni servis. Meni je za Focusa u Grandu bio 18k. Doduse to je dizel, ali mislim da nije velika razlika. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatboy Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Lol, i mene su tako drali prve godine, srecom shurak mi od onda izvlaci iz veleprodaje njegove za 50% manje pare sve za kola... Sto se PLOCHICA tice, konkretno npr u Kit Komercu su prednje plochice za moj Megan2 oko 3500din, a kod shuraka sam uzeo i prednje i zadnje za 2800din lol, posle sam skapirao koliko monstruozne marzhe imaju prodavnice delova i servisi..... @ Lucky - Plochice na diskovima uvek gledaj da menjas istovremeno i napred i nazad tj na svim tockovima !!! I gledaj da su boljeg kvaliteta jer ove jeftinije su od nekog suvise krtog materijala i onda hoce da CVILE pri svakom pa i najmanjem kocenju, sto mi jezivo ide na jaja.... Quote Унутра је сигурно читава експлозија радости и магије! Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 sto bi jedan caletov prijatelj rekao, kocnice i gume su stvari koje moraju da budu nove/ispravne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 wait wait wait.. 14k za redovan(mali) servis? wtf? jel ima neke special filtere ili sta? Pa otkud znam, ono, zamena ulja, zamena filtera ulja, zamena filtera vazduha, filter klime ... to je valjda to. Ja sam oduvek mislio da je to relativno korektna cena. Lol, i mene su tako drali prve godine, srecom shurak mi od onda izvlaci iz veleprodaje njegove za 50% manje pare sve za kola... Sto se PLOCHICA tice, konkretno npr u Kit Komercu su prednje plochice za moj Megan2 oko 3500din, a kod shuraka sam uzeo i prednje i zadnje za 2800din lol, posle sam skapirao koliko monstruozne marzhe imaju prodavnice delova i servisi..... @ Lucky - Plochice na diskovima uvek gledaj da menjas istovremeno i napred i nazad tj na svim tockovima !!! I gledaj da su boljeg kvaliteta jer ove jeftinije su od nekog suvise krtog materijala i onda hoce da CVILE pri svakom pa i najmanjem kocenju, sto mi jezivo ide na jaja.... Pa ono, ovo su kao "hondine" ko god ih zapravo pravio, ali su u honda pakovanju i tako to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 koji lopovluk jbt.. znam da su tastu za megana delovi samo oko 100e, jer ima neki tupavi filter sa senzorom koji je 50e.. u ovlascenom 190e ukupno.. ovako 150e na golfu sam placao 50e ukupno na audiju 80-90 zaboravio sam tacno, mada se radi na 15k tacno da nikad ne pozelim da uzmem nov auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 31, 2013 Author Report Share Posted October 31, 2013 Pa ne znam stvarno, ja ako sam dobro razumeo, ovo je kao "povoljan" servis, ali moguće da nije, nisam baš puno upoređivao sa drugim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.