Jump to content

Zamena diskova/pločica na kolima


Lucky

Recommended Posts

https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2023&mm=06&nav_id=2344720

Quote

Bez strogih pravila na tehničkom pregledu

Kako "Novosti" saznaju, sporne odredbe, najverovatnije, neće početi da se primenjuju od tog dana.

Kada i u kojoj formi će planirane novine zaživeti znaće se kada Radna grupa Ministarstva saobraćaja završi svoj posao, što će očekuje uskoro.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Šta podrazumevaš pod automatskim kočenjem? Pošto bih ja pod time podrazumevao ono kada auto sam ukoči jer vidi neku prepreku ispred, a to mi se desilo ukupno dvaput možda za pet godina. Ako misliš na auto-hold opciju na semaforu i to, opet ne verujem - ja sam sad na Qasqhai zamenio prednje pločice i diskove posle 80k km pređenih, zadnje pločice su rekli da treba za oko 5k km da se zamene, a stalno mi je uključen auto hold. 

E sad moguće da je do samog dizajna pločica ili nešto na konkretnom modelu pa se brže troše, a možda je i do dinamične vožnje, ja vozim dosta penzionerski, kočim motorom i sl. 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

ako auto hold trosi, neka trosi, jedan od boljih ficra ikada

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Ja sam mislio na ravnom: staneš na semaforu, stisneš kočnicu, skloniš nogu, on i dalje drži kočnicu i upaljena stop svetla, kao da je ti držiš. Kad krećeš samo daš gas i kreće normalno. Ja to imam na manuelnom, ali ima i na automatskom, s tim da ovih par automatika što sam vozio na primer mora da malo kao jače stisneš kočnicu na semaforu da bi aktivirao to i onda dalje funkcioniše isto. 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Lucky said:

aha, razumem ... ok, vidim poentu ali nije mi baš i dalje jasno perino oduševljenje ali možda zato što nisam probao pa da shvatim benefite!

Ovo što kaže manson, on drži sam. Kod mene posle nekog vremena kad je na holdu, prekine taj hold i sam upali ručnu

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Zwerko said:

Pošto bih ja pod time podrazumevao ono kada auto sam ukoči jer vidi neku prepreku ispred, a to mi se desilo ukupno dvaput možda za pet godina

Upravo ovo. A meni se desilo 3x za ove skoro 4 godine. Fora je sto kad on aktivira taj sistem, zvuk je neverovatan, kao da dere/kaci nesto ispod....

Link to comment
Share on other sites

To čuješ/osećaš ABS 🙂

zar niste probali nikad sa autom da zakočite "do kraja", čist da vidite koliko mu treba da stane i slično?

Inače ja bih rekao da je kombinacija pločica + diskova najčešći krivac da se prerano jedno od to dvoje istroši.. ako izuzmemo opciju da neko vozi baš kao divljak.

Što je mekaniji materijal, bolje će kočiti, što je tvrđi duže će trajati.. najčešća kombinacije je mekše pločice i tvrđi diskovi, ako je obrnuto dobiješ taj scenario da ti pločice traju relativno duže a diskovi kraće.

 

  • Like +1 1
  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ovo što kaže Junkie - zavisno od brzine na kojoj se dešava to automatsko kočenje ja jedino mogu da zamislim ABS ovo što si ti opisao. Jer je to situacija ekvivalentna onome da ti nabiješ kočnicu do kraja nogom. Ali opet, 3-4 situacije gde maksimalno kočiš u toku pređenih 40k km mi ne deluje nešto specijalno bitno za potrošnju pločica i diskova, pre će biti da je do same konstrukcije. 

Meni se inače desilo i jednom da sam zakočim sa 70-80 km/h na nulu u vrlo kratkom periodu kad je neka gospođa ispred mene na Gazeli u skorz levoj traci zaključila da je omašila skretanje za Mostar i zakočila dok se ne oslobodi srednja traka da se prestroji 🙂 Aj što sam se ja jedva zaustavio, nego kako me nije niko nabo od pozadi mi je i dalje misterija... 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Junkie said:

To čuješ/osećaš ABS 🙂

zar niste probali nikad sa autom da zakočite "do kraja", čist da vidite koliko mu treba da stane i slično?

Inače ja bih rekao da je kombinacija pločica + diskova najčešći krivac da se prerano jedno od to dvoje istroši.. ako izuzmemo opciju da neko vozi baš kao divljak.

Što je mekaniji materijal, bolje će kočiti, što je tvrđi duže će trajati.. najčešća kombinacije je mekše pločice i tvrđi diskovi, ako je obrnuto dobiješ taj scenario da ti pločice traju relativno duže a diskovi kraće.

 

meni se na Renegade jednom nešto istripovao oko te detekcije, zakočio "u mestu", mnogo neprijatno iskustvo i srećom nikog nije bilo iza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...