Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

Alfa Tonale

C5 Aircross novi

Cupra Formentor

Dacia Duster/Bigster

Jeep Compass novi

Honda CRV/ZRV

MINI Countryman

Renault Austral novi

Skoda Karoq/Enyaq

Subaru Forester novi

Toyota RAV4 nova

VW Tiguan novi

malo si biased bro 😀

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tiguan je auto od 50k

Rav4 je 40-45

Forester je 40-45

Karoq je Skoda jbg : D

Austral je dobra ponuda slazem se

MINI no comment : D

CRV je 50-60k range?

Jel realno da pricamo o Dacii?

Formentor kida 

C5 abitna prica 

Tonale solidna ponuda ali 40k no thanks

I dalje mi deluje da za 35-40 nema lepseg auta!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Quote

 

Контрола и наплата паркирања примењују се:

  • у љубичастој, црвеној и белој зони радним данима и суботом од 7 до 22 сата, недељом од 7 до 14 сати,
  • у жутој и зеленој зони радним данима од 7 до 21 сат и суботом од 7 до 14 сати  (у улицама око Клиничког центра Србије паркирање је бесплатно после 17 часова).

 

https://www.parking-servis.co.rs/zonski-sistem-parkiranja#2-zonski-sistem-parkiranja

Žuta i zelena ostaju po starom, ostale naplaćuju po novom režimu.

Link to comment
Share on other sites

Zato što smo mi to tražili 🙂

https://www.b92.net/automobili/aktuelno/145886/mazda-objasnila-zasto-novi-cx-5-vise-nema-dugmice-kazu-da-je-to-ono-sto-kupci-zele/vest

Quote

Ipak, iz Mazde kažu da su odluku doneli na osnovu istraživanja – većina korisnika navodno želi veći ekran i manje fizičkih komandi.

Tamara Mlinarčik iz kompanije Mazda Severna Amerika izjavila je da nova filozofija stavlja akcenat na bezbednu vožnju i jednostavno upravljanje, koristeći ekran osetljiv na dodir, naprednu glasovnu kontrolu i multifunkcionalni volan.

 

Mene niko iz Mazde nije pitao na ovu temu, tebe @killYg0r? 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

https://etsc.eu/cars-will-need-buttons-not-just-touchscreens-to-get-a-5-star-euro-ncap-safety-rating/

Naslov obećava, a onda kaže

Under the new rating scheme, which is due to come into force from January 2026, manufacturers won’t be able to achieve the highest safety ratings if they don’t provide proper, physical switches for certain functions including indicators, hazard lights, sounding the horn, operating windscreen wipers and activating the eCall SOS function.

Pfff.
Ima li neko sa tač brisačima ili sirenom recimo?

Link to comment
Share on other sites

On 7/2/2025 at 9:39 PM, Lucky said:

a vest je od pre dan:

Iako je optimistično najavljeno da će srpski tag od 1. jula proraditi i u Grčkoj, to se nije dogodilo, navodno, zbog tehničkih problema na grčkoj strani.

Planirano uvođenje jedinstvenog sistema elektronske naplate putarine (TAG) odloženo je zbog tehničkih i organizacionih razloga jer "Grčka još nije završila potrebne pripreme", prenosi portal Kruševac Grad.

Prema izjavama zvaničnika, Srbija je još pre nekoliko meseci bila spremna da primeni svoj sistem sa Grčkom. Softver "Toll for all" može da bude implementiran za manje od 30 dana, ali se u Grčkoj kasni sa pripremama.

edit: možda lik zapravo je nabavio grčki tag negde/nekako.

Da se vratim na ovo - grčki tag se poručuje besplatno u Srbiju, ja sam to uradio negde još u aprilu, i to za dva vozila, za moje i za rođaka s kojim smo planirali da idemo jer "ti se bolje razumeš u to poručivanje". Stigne UPS-om za 7-10 dana otprilike (u tom momentu, ne znam kako je u sred sezone), ne plaćaš poštarinu niti ništa osim što moraš da potpišeš neku izjavu da ćeš da platiš carinu ako naši nešto lupe, ali nisam imao taj problem. Grčki tag provajdera Egnatia Odos koji sam poručio funkcioniše kao pre-paid, i iako je pisalo da treba da uplatiš 15 evra u startu ja sam otvorio nalog na aplikaciji i uplatio 10, ostalo mi još 4.10 eur po povratku sa Halkidikija. S tim da pošto sam ja poručio dva taga za sebe praktično oba idu na isti nalog, ovaj moj rođak na kraju nije ni poneo, da je koristio skidao bi i moj i njegov tag sa istog računa, što je onda još i bolje. I kao napiše kad prođem kroz rampu da je "low" u smislu doplati kredit, ali sam znao da mi ne treba više. Ovo sve pišem najviše zbog onih koji planiraju da idu negde dalje po Grčkoj jer je sva prilika da ovi naši, ako uopšte uspeju da dogovore nešto sa Grcima, će dogovoriti samo sa Egnatia Odos koja radi puteve na Severu (gde najviše naših ljudi fakat i ide - Halkidiki, Tasos, ka Krfu), a grčki tag radi za sve njihove autoputeve, pa se isplati poručiti ga čak i ukoliko ovi naši uspeju to da dogovore za sledeću sezonu. Jedino što moraš da se setiš posle na granici da zameniš tagove na šoferci, ali stvarno kulturiška radi i ne čekaš na rampama. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

On 7/14/2025 at 4:13 PM, cali said:

 

https://www.parking-servis.co.rs/zonski-sistem-parkiranja#2-zonski-sistem-parkiranja

Žuta i zelena ostaju po starom, ostale naplaćuju po novom režimu.

ok, sad mi je jasno što su razdvojili belu i žutu jer kod bele naplaćuju duže i nedeljom, dok žuta ne. iako je cena parkiranja ista na obe.

ali i dalje ostajem pri stavu da je odluka da ubaciš BELU zonu najgluplja moguća, video sam je juče "na delu" u Takovskoj, prvo deluje kao greška dve onako bele linije jedna do druge što je obeležavanje zone, drugo automatski čovek misli da je tu besplatno parkiranje jer nema nikakvu boju, najčešće žuta, plava, nešto simbolizuju dok je bela uvek nekako  "gratis" boja 🙂 što će biti posebno pipavo za strance koji dolaze.

Onda, zona se zove "B" što je od "bela" (a možda i nije) ali je zona "A" od ljubičasta, nakon koje imamo i prvu, drugu i treću (crvena, žuta, zelena) :)) 

Siguran sam da je postojala još neka boja koju su mogli da uzmu umesto bele :)) ono, "pink" zona, kad već imamo ljubičastu 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ko? 🙂 šalu na stranu, meni ovo deluje samo da nepotrebno komplikuje situaciju. Ako su već hteli mogli su da stave da se svuda plaća parking i nedeljom a ne da uvode novu zonu i zbunjuju ljude. 

Pritom kapiram da ti na Dorćolu imaš onu pretplatnu kartu za zonu, jel ti se to kao automatski prebacuje na belu samo plaćaš drugačije ili kako?

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Zwerko said:

Pritom kapiram da ti na Dorćolu imaš onu pretplatnu kartu za zonu, jel ti se to kao automatski prebacuje na belu samo plaćaš drugačije ili kako?

Da. Uplaćujem je na po godinu dana. Dobio sam obaveštenje da su me prebacili na novu zonu. Čak mi je i pokriće isto - sem bele zone, mogu i u zelenoj zoni oivičenoj sa Cvijićevom, Ruzveltovom i 27. marta.

Ima oko 30 podzona, pa moraš ispratiti gde možeš za svoju podzonu da parkiraš.

https://www.parking-servis.co.rs/mape-podzona

Edited by cali
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, cali said:

Od niza retardiranih odluka koje je grad napravio u poslednjih 10 godina, ova je najbenignija jer ima koristi od nje.

pa koja ti je razlika? nisi mogao sada da nađeš parking a sad ćeš moći jer nedeljom se naplaćuje parking? razumem tebe i drago mi je zbog tebe 🙂 ali koncept "nemojte kolima u centar" pije vodu kad si druge stvari obezbedio za to da ne moraš kolima u centar. A to da sa iovako buđavim GSP-om ti sad ideš u centar kad su izmenili sve žive linije, pola ih ukinuli je smešno. Ajde makar da možeš bajsem, ali ne možeš ni to jer su staze retke i samo tamo gde je ravno 🙂

Link to comment
Share on other sites

Identičan razgovor sam imao sa ženom 😄

Slažem se da je neophodan pouzdan javni prevoz da bi stvarno rešio problem. Kreneš na posao, znaš da ćeš stići za X minuta. Ili bajsem kreneš i ne razmišljaš da li će Kantrimen da te razmaže po asfaltu. Ali to je jedna velika mera u nizu mera koje moraju da se dese kako bismo uredili saobraćaj.

  • Zoniranje je pomoglo stanarima da se rasterete parking mesta u Beogradu
  • Nisu prošli odmori pa ne mogu reći u praksi da li bela zona ima efekta. Ali znam od ranije da je po isteku naplate bilo nemoguće naći parking u kraju. Zato očekujem da će imati efekta.

Ja iskreno ne vidim ovu meru kao "nemojte kolima u centar", jer ćeš moći i dalje da uđeš, parkiraš, završiš šta imaš u roku od ta 3 sata. Ako baš moraš ceo dan, pljuneš tih 1500 za kaznu. Ova mera je za mene "nemoj svaki dan da dolaziš u centar na posao" jer 1500 RSD nije strašno, ali 22 kazne mesečno su već skoro 300€.

Tu su još i problemi neleganog parkiranja, blokirani požarni putevi, lepljenje tablica, pauk koga retko kad ima..

Gradska administracija je nesposobna da reši taj problem, ali bih im bio zahvalan da nam se barem ne useravaju dalje u život (ukidanje tramvaja na NBG, rušenje mosta, trostruko preoravanje Trga republike). Zato me ovako mali retardirani potezi u pravom smeru raduju. Kao beba koja je naučila da se ne usere usred menjanja pelene 🙂

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, cali said:

Ja iskreno ne vidim ovu meru kao "nemojte kolima u centar", jer ćeš moći i dalje da uđeš, parkiraš, završiš šta imaš u roku od ta 3 sata. Ako baš moraš ceo dan, pljuneš tih 1500 za kaznu. Ova mera je za mene "nemoj svaki dan da dolaziš u centar na posao" jer 1500 RSD nije strašno, ali 22 kazne mesečno su već skoro 300€.

 

moj "hejt" u ovom slučaju što se trajanja parkinga nije usmeren na belu zonu već pre svega ljubičastu, gde imaš kriminalno kratkih 30 minuta za koje baš ništa ne možeš da uradiš. To je dovoljno da izađeš iz kola, nešto nekome daš/uzmeš i vratiš se, ne možeš ni da odeš tipa banka/infostan jer ne znaš kolika je gužva da te sačeka. Iz tog ugla ljubičasta zona bukvalno nema svrhu za one koji bi da se u njoj parkiraju, osim ofc ako si iz ugla ok platiću 1500e kaznu tj dnevnu kartu. Što kad pogledaš je 12 evra i nije toliko tragično kad porediš sa cenom parkiranja u garaži na primer Rajićeve gde je 200 din sat i ostaneš 2 sata i pet minuta i to je već 600 kinti. Pa kao ako si otišao sa ženom na ručak u centar i stao i platio još 12 evra jednom u par meseci i nekako. Ali ako gledaš sa strane koncepta parkiranja, pola sata ima nula smisla.

Što se bele zone tiče tu mene "pogađa" parking do 22h i nedelja. Ajde prvo 22h - koja je tačno razlika između parkinga do 21h ili 22h za tebe kao stanara, osim što ako već misliš da nemaš parking u 21h sada ćeš imati, nisam siguran, nije prevelika razlika za stanara, ofc jeste za parking servis koji ubira broj parking mesta x 60 dinara ili koliko je već parkiranje u toj zoni x 30 dana etc. Koji scenario postoji da ti kao lokalni stanovnik si bio u problemu jer je parking do 21h (nisi mogao da nađeš mesto) ali sad kad je do 22h ćeš moći? ko ostaje na poslu do tad? a ako dolazi neko da ide u restoran tu, jbg, platiće od 20 do 22 umesto od 20 do 21 kao do sada i opet će ti biti na parking mestu 🙂 

A o nedelji da ne pričamo, baš sad ceo beograd se sjati na donji dorćol nedeljom prepodne da se parkira tamo 🙂  šta ti opet to donosi kao benefit tebi kao stanaru te zone?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...