Jump to content

Civic vs Focus


Trooper

Recommended Posts

Nisam siguran da će postavljanje teme da mi pomogne u rešavanju dileme, but here it goes.

Da li kojim slučajem neko ima neko od ovih vozila ili planira kupovinu nečeg sličnog? Jedino znam za Srbu da ima novog Mondea, al ne znam da li uopšte ima ikakvih sličnosti sa Focusom (što se tiče opreme npr)

Contestant no.1:

Honda Civic 5V 1.8PE Executive package, 142bhp

Contestant no.2:

Ford Focus Hatchback 1.6 EcoBoost Titanium package, 182bhp

Ono što me privlači kod Civica: Sci-fi look, bolja oprema, odličan interior gde je sve "na mestu", sunroof ([:)]), Honda-kvalitet izrade motora koji je (navodno) iznad konkurencije u svojoj klasi, 3godine garancije (vs Fordove 2)

Što se tiče Focusa: 40 konja jači motor (ali i 200kg teži auto, ne znam koliko je proprocionalno), na prvo sedenje prostraniji auto (pogotovu zadnja klupa), jeftiniji

Tek treba da zakažem probnu vožnju za oba, najviše me zanima kakav je osećaj startnosti oba i koliko ovih 40bhp razlike utiče. Malo sam se razočarao prostranošću unutra kod Civica, jeste da neće često sedeti neko pozadi, ali baš se oseća skučenost, dok kod Focusa malo manje. Možda da povedem dva kršna drugara da sede pozadi u oba tokom test vožnje...

Takođe Focusu u full paketu neke stvari fale (čak i da zanemarimo eye-candy izdrkavanja) koje su zaista praktične, tipa parking senzori, autosklopivi retrovizori, automatsko zatamnjivanje retrovizora. Doduše na razliku u ceni (oko 2k eur) bi moglo i da se dokupi nešto od toga.

Još jedno smaranje je što ako bih naručio Civic u full opremi ali BEZ kožnih sedišta mora da se čeka 5 meseci na isporuku i što mi generalno ovi iz Delta Auta deluju kao da ih boli kurac za sve.

Edited by bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ima Zwerko Focusa, možda može da pomogne.

Ja direktno za Civica ne mogu, mislim da ima malo mesta za svoju klasu i veličinu ali nisam ga vozio duže. Ono što mogu da ti kažem jeste da je servis korektan, nekoliko puta sam bio za neke gluposti i sredili su, naravno nisu naplatili, ovi redovni servisi su u nekoj ok ceni tj. cenovnom rangu itd.

Link to comment
Share on other sites

Aj ja kao ponosni vlasnik Focusa (doduše prethodne generacije) da dam neke komentare. Na Civic ne mogu da komentarišem, nikada nisam vozio, čak ni sedeo ni u starom, a ne u novom.

Što se Focusa tiče, ja imam sa 1.8TDCi motorom, što je različito od onoga što ti gledaš, ali opet kapiram da mogu da dam neke generalne smernice:

- Meni se svidja zato što je poprilično funkcionalan i multipraktik, dok ipak zadržava neku onako lepu dizajn modernu notu (tipa nije smor kao Golf ili Oktavija). Unutra ima dosta prostora i pozadi, baš mi se niko nije žalio, osim mog burazera koji ga uporedi s Mondeom, ali realno to nisu klase za poređenje :) Gepek je izuzetno veliki, mada mislim da su ga nešto smanjili u ovoj novoj sad verziji, tako da ne mogu da budem precizan. Ali se recimo u direktnom poređenju sa i30 ispostavilo da je baš veći (ista količina kofera prebačena iz jednog auta u drugi). Takođe izuzetno je funkcionalan za obaranje sedišta ako prevoziš nešto veće, nosio sam u njemu sve od 10 kompova, preko kancelarijskih stolova, do baštenskih garnitura :) Pritom je izuzetno fleksibilan za vozača, dakle sednem ja opušteno, sedne čovek od 2m, a sedne i moja devojka koja je 1.6m pa kad podine sedište kao da sedi liliputanac :)

- Što se motora tiče, tu nije nešto da ti objašnjavam pošto ne gledaš isti, ali ja sam ga zbog toga uzeo. Dakle uzeo sam ga na test-drive i tamo pored Forda u Milutina Milankovića sam ga od semafora do semafora nakrcao na 120km/h i rekao "uzimam" :) Treba doduše imati u vidu da moj ima manje HP (115 naprema tih 182 koje ti gledaš), ali ima veći obrtni momenat 280Nm naprema 240 kod ovog što ti gledaš. Mada kapiram da ti zaista ne treba ništa više od 150 HP na kolima veličine Focusa. Sam osećaj vožnje je jedan od boljih koje sam imao u smislu da dobro osećaš put i da volan daje baš dovoljno feedbacka koliko treba. Čak mi se u prvi mah učinio tvrđim u odnosu na Fabiu koju sam ranije vozio, ali mi sad to mnogo više prija.

- Oprema: Ja sam ovaj moj uzeo otprilike pred kraj životnog veka tog modela, tako da sam ja u nekoj Trend+ varijanti dobio maltene sve ovo što tebi sad na novom nude u Titanium opremi (malo su samo drugačije alu-felne, Titanium su ipak lepše). Po meni ti ništa više od toga ne treba, jedino možda da uzmeš onaj Easy Driver Plus pack da doplatiš i stvarno ćeš imati sve što ti treba.

- Ono što malo nervira jesu opet ti tamo u Fordu, pogotovu što su malo bezobrazni za cene delova - tipa 50evra za metlice prednjih brisača i to. Ali generalno što se održavanja tiče nema problema. Imao sam mali peh da mi je umro akumulator posle godinu ipo dana, zvao sam njihov kol centar, poslali su u roku od pola sata bajka iz AMSS-a koji je došao i s onim boosterom upalio kola. Onda sam otišao u servis i kao "dajte to zamenite", ovaj je bio u fazonu ali vašem autu je istekla garancija (2 godine), našta sam ja bio u fazonu ja sam ga od vas kupio pre godinu ipo i to se računa kao garantni rok, i onda je on rekao "a da, da" i zamenili mi akumulator (dobio sam novu garanciju na njega i sve to). Tako da opet sa strane servisa su malo smarači, sve se da rešiti, ali kao da ih boli kurac (što si isto naveo i za Hondu), ali s kolima inače problema nikakvih nisam imao.

E da, naravno ako imaš neko konkretno pitanje, mogu da dam odgovor. Ja suštinski kad sam kupovao nisam Civica ni gledao jer mi je uvek delovao nekako precenjeno, volim ja lep dizajn, ali ga ne volim toliko...

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Nisam vozio novi Civic, ali sam vozio stari - to je dosta dobar i startan auto, odlichan za upravljanje, dodushe dosta tvrd i sa malo mesta pozadi. Josh jedan problem je preglednost pozadi koja je ravna nuli... Unutra izgleda svemirski, ali i novi Focus isto ne zaostaje po tom pitanju.

Sedeo sam u novom Focusu, nisam ga vozio - imam primedbu na to shto kada sedam u auto gotovo da nema shanse da ne odvalim koleno o deo koji shtrchi iz prednje maske vozachkog mesta. Shto se ostalog tiche, ima vishe mesta nego u Civicu, ali manje u odnosu na prethodnu generaciju, pri tom je gepek postao zaista jako mali (ako ti to uopshte neshto znachi). Ecoboost motori su veoma dobri, imam na Mondeu onaj od 2.0 sa 200KS i to jednostavno kida kako vuche Mondeo, kapiram da sa tim od 182 konja mozesh da letish u orbitu sa Focusom :D

Ne znam koliko je novi Focus mekan, stari je bio u principu sasvim cool (tj. ne istrese ti dushu kao Civic), ali kapiram da je jako udoban za voznju. Fordovi generalno imaju "teze" volane od japanaca i koreanaca, shto se lichno meni svidja jer ne moram da stalno vracam volan na mesto kada vozim na vecim brzinama, a i u krivinama mi je volan Mondea dosta informativniji jer imash konkretan osecaj koja sila ide na tochkove.

Josh jedna stvar, Honda ima zaista neverovatan uchinak u pouzdanosti svoji VTEC motora, koji rade bez greshke prvih 10-ak godina pri normalnom odrzavanju. Shto se koze tiche, potpuno se slazem da ti ona ne treba, leti je vrela, a zimi hladna.

Parktronik ti za Focusa u principu ne treba ako iole umesh da vozish (mozda zadnji, eventualno), zatamnjavanje retrovizora je OK, ali nishta neshto bez chega ne mozesh da zivish, kao i sklapanje spoljnjih retrovizora.

Skoro sam imao priliku da vozim Hyundai i30 1.6D sa manuelnim menjachem i najprostijom opremom (dok sam bio u BG-u), moram da priznam da mi se auto svideo (osim prelakog volana i toga shto je dizel pa vuche sam u drugoj bez gasa) iako nije imao sve zajebancije koje ima moj Mondeo. Kada kupujemo auto, zelimo da imamo sve moguce zajebancije, ali realno nam polovina ne treba. Jeste lepo kada imash navigaciju, bluetooth, parktronic, kameru i ostale zezalice, ali to koshta dosta, a ne znachi toliko u voznji.

Edited by ZerBah

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Ovo ce se desiti - ako budes imao priliku da zaista probas Fordov EcoBoost, zaboravices na Hondu odma, motori su nemerljivi, EcoBoost je nezdravi ubica u toj klasi (sto se snage tice)!

A predlog je realno novi i30 sa 128 KS 1,6 CRDi dizelasem. ;)

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Sa Ecoboost motorom imash osecaj kao da vozish Nascar - shasija i motor su toliko jaki da za karoseriju kola imash osecaj kao da je papirna maramica preko toga :tf:

Novi i30 izgleda vrhunski i ima dobru opremu za razumne pare. Jedino ne znam kakav je za voznju - stari i30 je cool kao auto za porodicu/zene (poprilichno se lako upravlja i relativno je mekan).

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

gde vam je mladost bre :)

Pazi, i ja sam tako razmišljao, ali onda skontaš realnost - pri brzini od 50-60km/h koja je negde najčešća u gradu ja sam sa svojih "bednih" 115ks u trećoj brzini na 1800-2000 obrtaja. I onda skontaš da tako voziš 80% vremena. Ono u petu nikad nisam ubacio osim na autoputu, a da se ne lažemo u ovoj zemlji postoji samo jedan autoput. Zgodno je da imaš snage kad oćeš da pretekneš nekog na Ibarskoj, ali ni to nije presudno. Ok, s vremena na vreme ti dođe da se malo iživiš, ali mi iz ove perspektive uopšte ne bi bila nelogična kupovina onog 1.0 ecoboost Focusa sa 105ks (valjda), za po gradu i više nego dovoljno.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Vozio sam juce Civica i malcice se razocarao. Ako zanemarimo neke dizajnerske propuste koji su mi zasmetali (tipa TFT ekran koji je skroz isbacen napred i kada bije sunce u njega - sto je u 99% slucajeva - na njemu se ne vidi nista, a izmedju ostalog sluzi da prikaze video signal parking kamere), najveci minus je sama snaga auta. Mozda sam se ja navikao na svog dizelasa (od 115KS) previse, ali sam ocekivao od necega sto ima 140KS ipak malo vece "zakucavanje za sediste" kada se legne na gas pedalu. Ne znam da li svim benzincima fali taj obrtni momenat pa je to razlog ili ja nemam osecaj kakva je tu raspodela snage i kada treba da shaltam brzine.

Sutra treba da vozim 180KS focusa takodje benzinac, a ako imaju na placu test dizela probacu i to, pa cu onda valjda imati kompletniji utisak.

Inace stoji im na placu u Fordu neki Mondeo koji je na akciji u nedelji finala lige sampiona, 2.0 dizel 140KS u Trend opremi za 19.990 EUR, sad se opasno razmisljam i oko njega, mada mu fali brdo geek-gadgeta koje sam hteo tipa USB/Bluetooth connectivity, parking senzori i tako to :)

A predlog je realno novi i30 sa 128 KS 1,6 CRDi dizelasem. ;)

Nema ga u ponudi? Prolazio sam juce pored Hyundai-ja i baci pogled na novi i30, lepo izgleda auto skroz, a lepo izgleda i ona Elantra, al ne vidim u ponudi na sajtu taj 128KS motor za i30. Zvacu ih sutra da vidim dal toga ima u ponudi i da li je slucajno na lageru pa da se provoza

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam stručnjak, ali mislim da je to zbog toga što benzinci nemaju turbinu i to sve, pa nemaš taj toliki osećaj "lepljenja"... barem ja to tako doživljavam, jer mi se događa da nekad imam bolji taj trip kod 1,5 megana dizelaša nego kod mog akorda benzinca koji ima 45 konja više.

Link to comment
Share on other sites

Nemoj da uzimash Mondeo:

1. Kao prvo veliki je - da zivim u Beogradu, ne bih ga uzeo jer ga je jako teshko parkirati u uskim ulicama

2. Imam dosta problema sa gepekom - ogroman auto, gepek je jako dugachak i shirok, ali je nizak i gomilu stvari koju sam mogao chak i u Swifta da ubacim, ne moze jednostavno da udje u gepek. Ako budem uzimao opet Mondeo, to ce biti karavan :/ A josh bolje S-Max.

3. Parking senzori su za Mondea zaista neophodni - a josh bolje kamera :)

4. Za te pare mozesh da kupish Focus sa najjachim motorom i brdom opreme.

Shto se tiche dizel vs benzinac - benzinac ce uvek slabije da vuche nego dizelash, ali ce moci i da se vrti tamo gde dizel vec ne moze... Mene kod dizela smara konstantna vibracija i to shto je u startu skuplji taman toliko da za 3-4 godine koliko planiram da vozim nov auto mogu za te pare da kupujem benzin. Za 20K evra moze da se kupi zmaj auto BTW, ali ne u D klasi.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

@Laki

To ima smisla, nadam se da cu videti sutra razliku, ovaj Focus 180KS je ecoboost motor koji valjda ima turbocharger.

@Srba

To je bio otprilike i moj neki train of thoughts, hvala na potvrdi :) Lepo izgleda taj Mondeo i kapiram da je do jaja udoban na putu, ali zbog stvari koje si naveo pod 1. i 4. mislim da ga izbacujem iz užeg izbora

Edited by bogs
Link to comment
Share on other sites

Imaj u vidu da noviji benzinci imaju turbine, tj recimo taj Fordov Ecoboost ima, zato i ima toliko konja. Što se i30 tiče video sam danas izložen u Delta city-u, ali nije bilo nikoga oko njega da ih pitam šta, kako, a fakat na sajtu nema u cenovniku dizelaša, nadam se samo da nije ona fora "dobijamo ga krajem juna", a onda se to prolongira još dva meseca :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Nije problem veličina (!) toliko, Mondeo je otpr kao Akord, nemaš taj trip uske ulice i to, problem može biti kada ima mesta taman da uguraš Korsu a ono ti Akordom (u mom slučaju) i onda je to "fuuu" momenat, ali nije presudan. Dogodi se jednom u mesec dana ako i toliko. Meni recimo problem više predstavlja ovo:

2. Imam dosta problema sa gepekom - ogroman auto, gepek je jako dugachak i shirok, ali je nizak i gomilu stvari koju sam mogao chak i u Swifta da ubacim, ne moze jednostavno da udje u gepek. Ako budem uzimao opet Mondeo, to ce biti karavan :/ A josh bolje S-Max.

Ista stvar, gepek do jaja vel'ki al' nizak i onda za neko veće prebacivanje stvari mora Korsa da padne, ili cimam Dovlu sa Ceedom, Nidžu sa Cliom itd. Glupo, ali tako je. Jedino kada je Akordov gepek bio plus jeste kad smo neke daske prebacivali, jer kad oboriš suvozačevo i zadnja sedišta dobiješ tovarni prostor kao u pikapu :))

I realno ni ja ne znam što bi ljudi kupovali dizel kad dizel kao benzin odavno nije toliko jeftiniji da bi se auto isplatio kroz X godina u odnosu na cenu.

Link to comment
Share on other sites

pazi, ako jednostavnom matematikom saberemo kako radi 1,5 110 konja dizel motor sa turbinom i 155 konja benzin motor bez turbine, jasno je da taj od 180 konja benzin sa turbinom prosto mora da sabija kao pujo šotka! mislim da je onaj neki mercedes c klase što smo svojevremeno vozili imao baš toliko konja i turbinu (doduše dizel) to je baš strašno bilo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...