Jump to content

Novo vs polovno


Trooper

Recommended Posts

U narednih par meseci bi trebalo da uzmem auto. Nije da trenutnom nesto fali (far from it) ali su roditelji ostali bilo kakvog prevoznog sredstva, i u velikoj su frci sa kesom itd pa cu verovatno da im poklonim svoj auto, a ja da se podnovim.

Do sad imao jako dobrih iskustava sa polovnim automobilima ali nikad nisam ni razmisljao o varijanti novog jer nisam bio u finansijskoj poziciji za tako nesto. Jako me privlaci ta bezbriznost kada je auto full osiguran, kada ima garanciju 5 godina npr i kada nema sitnih (a ni krupnih) izdataka osim planirane rate za kredit/kasko/stagod... i naravno cinjenica sto je auto ganc nov [:D]

Kakvo je vase vidjenje imajuci u vidu koliko su pale cene i novih a i polovnih automobila, koliko to sve ima smisla? I da li je uopste ovo dobro vreme za kupovinu automobila ako se ocekuje da ce cene jos padati? Ranije se valjda znalo da je najbolje vreme za kupovinu automobila Sajam automobila, al koliko sam ispratio taj sajam vise ni ne postoji?

Inace sam razmisljao o nekom kratkorocnom kreditu sa velikim ucescem, ali jos uvek nisam potpuno upucen u sve opcije koje tu postoje ... Znam da ima i varijante lizinga i nije mi bas najjasnija razlika izmedju njega i kredita, al sam cuo sa vise strana da lizing treba izbegavati (iako ne znam i dalje zasto)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Široka ti je tematika :D

Na novome mnogo gubiš, odnosno vremenska amortizacija vozila je prve dve godine ubitačna. Sa druge strane, auto je NOV, prvi si vlasnik, znaš da killy- nije skupio 12 kaznenih poena u njemu, znaš da Dragan nije stizao za 7 minuta do centra, pa si miran što se tiče eventualnih iživljavanja na istom.

Realno, nikada nije bilo povoljnije kupiti nov auto. Uslovi su barem duplo bolji u odnosu na vreme kada sam ja kupio auto (2007-a).

Nisi rekao koja te klasa auta zanima, odnosno koliko si spreman da se otvoriš, a ni koju marku preferiraš.

Razlika kredit - leasing:

Grubo: Kredit, ti is vlasnik vozila, možeš da radiš sa njim šta god i je volja (osim ako nije stavljena založna izjava za isto, ili ti je kasko polisa vinkulirana u korist banke).

Leasing : Leasing kuća je vlasnik vozila, ti se upisujkeš kao korisnik, i do kraja otplate vozilo je njihovo vlasništvo. Tu postoje dve varijante, jedan je operativni leasing (gde ti faktički samo iznajmljuješ vozilo, i obično ima na krajuj tkz otkupnu vrednost), i finansijski, koji je sličan kreditu.

Odoh da ručam.

Edited by Santa

Svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujem

Link to comment
Share on other sites

sad vidim da sam suviše šturo napisao

trupsi, predlažem ti da pazariš neki polovnjak koji je neko dao za nova kola u dotičnom programu. societe generale daje 3000 evra beskamatnog kredita za francuska vozila, što se odnosi i na francuske polovnjake kod zvaničnog uvoznika.

Link to comment
Share on other sites

Što reče čovek široka tematika :)

Što se novo vs polovno tiče to je baš individualno. Recimo ja sam 2009. uzeo nova kola na lizing, realno taj isti auto sada košta 500evra više nego tad (doduše noviji model, ne mogu da kažem), tako da u tom smislu se ne bih nadao da će cene još negde dalje padati. Nov auto nudi određeni nivo komfora - ne moraš da brineš da će nešto da se sjebe, a čak i kad se kojim slučajem sjebe, meni se recimo desilo da rikne akumulator posle godinu ipo sam ono pozvao call centar, došao baja iz AMSS-a posle pola sata, upalili ga, otišao u servis, zamenili ga, ništa nisam platio, stvarno ok usluga. Sa druge strane računaj u startu izdatak oko 200 evra godišnje za redovno održavanje u ovlašćenom servisu. Opet, uglavnom te krediti i lizinzi teraju da uzmeš kasko, što je oko 400-500 evra godišnje, zavisno od kola, ali zato mi se desilo da slučajno zabodem neki stubić na parkingu, ono očešao debelo branik, otišao u osiguranje "ogrebao me neko na parkingu", i platili popravku od oko 300 evra. Realno jeste sigurnost.

Ono što jeste problem jeste što sam ja taj auto nominalno vredeo pre skoro tri godine 16k evra, a sad bih bio srećan ako bih mogao da dobijem 8k za njega. Dakle vrednost pada vrtoglavo. Plus što ti sve vreme plaćaš jednake rate.

Razliku između lizinga i kredita ti objasnio čovek, ono što je još jedna bitna razlika je što je lizing "jeftiniji" od kredita, pa je tako kamata na godišnjem nivou kod lizinga 8-9%, a kod kredita 10-12% (opet i to sve zavisi od učešća, banke, roka otplate i sl). Dakle kredit ćeš platiti više na kraju. Sa druge strane postoji fama oko lizinga vezano za situacije kada se auto ukrade ili se desi totalna šteta - naime polisa glasi na lizing kuću i osiguranje štetu isplaćuje njima u tim slučajevima. Čak se može desiti da ako zbir onoga što isplati osiguranje i onoga što si ti dosad platio ne pokrije celu štetu mogu da te terete još da im plaćaš, plus što si ostao bez kola i svega što si dotad platio. E to je ono što je problem, ali to je prosto neki rizik, ako ne voziš kao neki koji su blizu 18 poena da skupe ja ne računam sa tim situacijama. Ovo je već drugi auto koji sam uzimao na lizing i koji ću dao Bog, da otplatim krajem leta i zaista nisam imao nikakvih problema. Naravno, uredno sam uvek plaćao rate (možda s malim kašnjenjem s vremena na vreme) i sve to.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Iskreno da kazem, uvek sam za novi auto i to ne novi model koji se tek pojavio, vec restilizovani zato shto se vec dobro zna da je novi model obichno "beta" varijanta.

Novi auto jeste skup, ali si siguran da ga niko nije akao, formira se pod tebe i tvoj stil voznje (oni koji su vozili auto sa robo-automatima znaju o chemu pricham). Da, servis se placa vishe, ali imash i garanciju. Meni je kasko obavezna stavka zato shto vozim u uslovima gde nema skoro nijednog ne chukanog automobila i gde svi voze kao ludaci. U BG-u ne znam da li bih uzimao kasko, ali shto je sigurno - sigurno je i moze mirno da se spava.

Prvi auto u Moskvi sam uzimao na kredit, nije to loshe kada ne mozesh da chekash, ali ne volim banke i taj jaram koji mi visi oko vrata dok placam rate...

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Realno i ja sam za novi auto, jedino je naravno pitanje budžeta, ali čak bih pre kupio nov auto a manji (tipa Fiestu - samo dajem red veličine, ne ciljam na taj auto) nego polovan a veći, tipa Mondeo ili otkud znam šta, tako nešto.

Link to comment
Share on other sites

znao sam u osnovi kako funkcionisu i lizing i kredit, al me zanimao neki uporedni pros and cons za jedno i drugo u praksi iz ugla jednog everyman-a. Nikad nisam imao iskustva sa bilo kakvim nacinom finansiranja osim stekanja u slamarici pa bih zato neki first hand XP da cujem.

koliko je moguce kombinovati uslove kredita, npr da li sam mogu da odaberem nivo ucesca, br godina otplate i slicno?

trupsi, predlažem ti da pazariš neki polovnjak koji je neko dao za nova kola u dotičnom programu. societe generale daje 3000 evra beskamatnog kredita za francuska vozila, što se odnosi i na francuske polovnjake kod zvaničnog uvoznika.

da, ovo je ok, mislim ima mnogo cool nacina da se dodje do relativno kvalitetnog polovnog automobila, ali meni je trenutno pitanje da li se odluciti za nov auto, ako se odlucim za polovan onda jasna stvar - za to vec imamo temu tamo :)

ne bih ni razmisljao o novim automobilima da nisu pale cene ovako i da se nisam nalozio toliko na ove geeky fore u novim serijama automobila gde je sve elektronizovano i futuristicki i za 15k imas svemirski brod ... god damn it

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

Ček.. šta voziš sad, i šta bi voleo? Gomila proizvođača imaju sad neke popuste i ludila. Focus je jeftin, novi i30 izlazi, Elantra je ok, Megane je jeftin, čak je i onaj Fluence mislim na nekom popustu.

Svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujem

Link to comment
Share on other sites

koliko je moguce kombinovati uslove kredita, npr da li sam mogu da odaberem nivo ucesca, br godina otplate i slicno?

dosta toga možeš da određuješ, mislim da je max učešće doduše 50% preko toga ne može, a broj godina otplate zavisi od toga i od plate odnosno maks opterećenja koje imaš. ali ako možeš da budeš "dobro opterećen" onda možeš i da biraš da li ćeš manje ili više da budeš opterećen odnosno visinu rate, samim tim broj godina otplate.

Link to comment
Share on other sites

Ako imaš novaca uvek je bolje nov auto uzeti. Jeste da im cene padaju samo tako, ali ti svakako ne planiraš da ga prodaješ u skorije vreme. Kao što ti gore rekoše, iako nema sajma, većina dilera nudi lepe popuste i tzv. sajamske ponude.

Ako se pak odluči za polovno vozilo, ja bih pogledao ove automobile što su banke, da kažem, oduzele vlasnicima koji su kupovali kola na lizing. Tu su većinom automobili u odličnom stanju i sa malom kilometražom, a verujem da su i cene povoljne. Ne kao na autoplacevima koji valjaju ulickane drešine iz Italije, ali svakako povoljnije nego novo vozilo.

Link to comment
Share on other sites

ja bih sada kupio polobnjaka pod pretpostavkom da se iole razumem u kola, da imam vremena i dobrog majstora.

cak i da nemam, kupio bih sad polovan auto

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Ček.. šta voziš sad, i šta bi voleo? Gomila proizvođača imaju sad neke popuste i ludila. Focus je jeftin, novi i30 izlazi, Elantra je ok, Megane je jeftin, čak je i onaj Fluence mislim na nekom popustu.

ford focus 2001. Video sam novog Civica i nalozio se kao malo dete :) Da, i novi Focus deluje kao jako dobra ponuda, mada nema toliku garanciju (2 godine) koliko ima Honda (valjda 5) ili na primer Kia (7!)

Ne vidim jos uvek novi i30, ovo je valjda stari (http://www.hyundai.rs/Hyundai-Auto-Beograd/202/i30.shtml) right?

@igor, @junkie

nisam ovo zamislio kao anketu :) dajte neke argumente jebem mu miša

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

verujem da je najveci argument polovnog auta trenutno to sto ljudi prodaju da ne bi crkli od gladi ili su pukli pa nisu mogli da nastave da placaju kredit/lizing pa se na njihovu nesrecu usrecis tako sto im uzmes nesto sto vredi vise ili kako bi ljudi rekli da su cene jednostavno dosle na svoje mesto kako su i trebale da budu

Link to comment
Share on other sites

добро је питање.

ја сам од оних који купују кола од Зверка. финансијски убедљиво најисплативије, кост-бенефит је неумољиво јасан.

све се своди на то или колико пара зарађујеш или колико имаш на гомили, колико би издвојио...

мислим да је бест бај ауто 3-4 године стар, ваљано одржаван, још под гаранцијама, осигурањем, итд...

а најбоље је купити нов ауто.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

ovo sto kili kaze.

za 3-4 k € se moze kupiti vrh auto

da predupredim mohija i slicno, "vrh" ne podrazumeva subaru carrera 911 gti i slicno. podrazumeva dobarnauto u klasi alfa166 star 5-6-7 godina, cist i odrzavan

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

sad pogledah cene novih kola i vidim 14.950e civic i tacno sam znao sta juris [:D]

evo iz druge ruke.. kolega je pazario prethodni model pre par meseci... koji po meni izgleda bolje 3x ... 1.8 140ks.. iznutra i spolja kao svemirski brod, mesta brdooooo sa svih strana... 10k je platio. i ja sam se nalozio, dok me nije provozao... mnogo je sluggish za 140ks i tu kubikazu i vtec..bucan je iznutra isuvise za auto tog godista... kao igracka i eksponat 11/10.. kao auto me razocarao dosta [:(]

i30 imamo par u firmi, ljudi koji voze nemaju nekih primedbi za sad, then again nikad ne bih uzeo taj segment kola nov, pogotovu ne kod nas... ili bi uzeo nesto polovno A->B ili pozerski novo ako je to cilj

Link to comment
Share on other sites

за 5-6к добијеш добар дизел караван 4-5 година стар, чист и одржаван, што каже Гуза.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

добро је питање.ја сам од оних који купују кола од Зверка. финансијски убедљиво најисплативије, кост-бенефит је неумољиво јасан.све се своди на то или колико пара зарађујеш или колико имаш на гомили, колико би издвојио...мислим да је бест бај ауто 3-4 године стар, ваљано одржаван, још под гаранцијама, осигурањем, итд...а најбоље је купити нов ауто.

Samo još da nađeš nekog mene od koga bi kupio kola :) Najbolje je uzeti polovan auto od čoveka koga poznaješ, koji ga je održavao, da bude 3-4 godine star i ako bi ga još prodao za 3k evra i da ti da na rate idealna situacija :)

Problem je što se to ne dešava baš u realnom životu. Teško ćeš da nađeš nekoga ko je kupio auto u Srbiji pre 3-4 godine i da ga sad prodaje, a da pritom nije neki ludak koji se iživljavao s tim pa ga prodaje jer ga je sjebao. Ja sam Fabiu prodao jer sam pretpostavio da je može desiti skora propast motora što nisam hteo da rizikujem, a ispostavilo se da čoveka koji je kupio i dalje viđam kako je uredno vozi. Realno gledano ova kola koja sad vozim ne nameravam da prodajem u narednih 4-5 godina osim ako se ne desi da zaradim neke velike pare pa ga zamenim za Focusa RS :) Sa druge strane polovnjak koji ima 3-4 godine kod nas je uglavnom uvezen iz inostrantstva i za to vreme je prešao 150k+ km i svašta mu nešto nije dobro. I opet kupuješ mačku u džaku, možda će da bude odlično, a možda ćeš morati da uložiš 1000 evra u njega posle tri meseca vožnje (iskustvo mog drugara sa Astrom H).

Trupsi, što se tiče kredita i lizinga - skoro sve može da se kombinuje i učešće, i broj rata i rok. Sve zavisi od toga koliko oćeš da daš para u startu i koliko možeš da realno opteretiš svoju platu (pod time mislim i ono što će banka da ti odobri, ali i ono što realno možeš da podneseš da plaćaš mesečno bez obzira njihove procene, oni možda ne računaju da plaćaš iznajmljivanje stana ili tako nešto). Što se parametara tiče - veće učešće: bolje, manji je iznos na koji plaćaš kamatu i manje su rate; Manji rok otplate: veća rata, manja kamata; Zavisno od tih parametara je i koliko ćeš na kraju platiti sam lizing ili kredit. Tipa ako daš 50% učešća i rok otplate od 3 godine za auto od 12k evra, lizing će te izaći 1000 evra dodatno. Ako daš učešće od 10% i rok otplate od 7 godina na istih 12k evra će te lizing izaći 3500 evra dodatno (ovo su samo ilustracije, moraš konkretno da sračunaš kad ti daju ponude).

Pros i cons za lizing i za kredit:

Lizing:

- Pros: manja je kamata, ukoliko se odlučiš za operativni lizing (praktično kao iznajmljivanje kola od njih) to se ne vodi u kreditnom birou što može biti bitno za neke druge stvari

- Cons: formalno kola nisu tvoja. Dok plaćaš rate i dok nemaš totalnu štetu ili krađu kola to te ništa ne tangira. S druge strane ako ne plaćaš rate dođe čika i samo ti pokupi kola bez pardona (dobro, pozovu te prvo da prete :) Čak ako ne uspeju dalje da prodaju kola ili ih prodaju po nižoj ceni mogu da te nateraju da im otplaćuješ rate i kad si vratio kola. Problem sa totalnom štetom sam već obrazložio. U skoro svim slučajevima mora da bude kasko osiguran (mada za nova kola to uopšte nije loše zbog sitnih čukanja i sl). Mora redovno da se održava u servisu (mada je opet pitanje da li je to loše).

Kredit:

- Pros: auto je tvoj (mada u nekim ugovorima ne možeš da ga otuđiš). Ne traže svi da imaš kasko ili da ga servisiraš u ovlašćenom servisu (ali neke banke ipak i to traže).

- Cons: veća je kamata, dosta, tipa i do 10-20% na ukupni period otplate. Obavezno se vodi kao obaveza u kreditnom birou.

I još jedna stvar, nemoj da gledaš cene novih kola na netu i sl, idi u salon, sad svi toliko malo prodaju da će ti dati i da probaš većinu kola odmah ili vrlo brzo. Takođe svašta nešto nije uključeno u osnovnu cenu, prva stvar - boja. Osim ako nećeš da voziš beli auto na sve cene dodaj 150 do 500 evra (a često i "nemaju" taj osnovni beli). Sve ono što reklamiraju ne mora da znači da je u osnovnom modelu - npr Ford reklamira novi Focus sa "sam se parkira" od 12.500 eur. Onda odeš na njihov sajt i pogledaš cenovnik i zaključiš da se taj sistem doplaćuje 905 evra, ali tek od nivoa opreme Trend koji je drugi po redu (ne može uz osnovni), te da onda najjeftiniji Focus sa tim sistemom košta 14.595 eur, a ne 12.500. E da, nisam zaračunao boju, dodaj još 440eur, te dođeš na 15k... A bilo bi dobro da su oni izuzetak, svi su takvi...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...