Jump to content

BusPlus


Recommended Posts

eto vidis ovde potpisujem sve sto kazes.

ja recimo upadam u raspravu stalno na poslu sa ljudima koji kazu "sto se zalis kada imamo para super" ali ne kapiraju da nemamo i da ne moze covek biti srecan ako se sve oko njega raspada.

tih 2000-3000 mesecno meni znaci, pa tako verovatno je kuća ljudima koji teže žive

Sve to stoji, ali treba imati u vidu da to znaci da ti koji placas kartu se losije vozis zarad toga da bi se vozio i neko ko ne placa. Po meni je pravednije onda da se poveca neki porez pa da vise tih koji nemaju za kartu je dobiju besplatno, beneficirano, kako god. I zna se ko i zasta placa. Ovako dolazimo u situaciju "ne mozete vi toliko da se svercujete koliko prevoz moze da bude los". Cela poenta je postaviti sistem na zdrave osnove pa ako se medju gradjanima napravi konzesus da hoce da plate vise zbog onih koji nemaju, ali je kod nas tesko napraviti (i sprovesti, jer ocigledno uvek neko krade) takav dogovor koji bi bio mnogo posteniji za sve... Ovako svi varaju sve, mnogo je vise prostora za manipulacije i stalno se vrtimo u zacaranom krugu...

Sustinski svi mi puknemo pare kad Grad kupi nove autobuse Gsp-u, umesto da su ih oni sami kupili od prodaje karata.

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Meni se cini da je ovaj problem samo izbacen na povrsinu, ne zato sto je sam po sebi postao preveliki, nego zato sto smo uvedjenjem BusPlus-a akcenat stavili na povecanje naplate. Ono kao, privatizovan je naplatni sistem i privatnik ce radi svog profita da poveca naplatu za ceo GSP. U teoriji zvuci lepo, ali u praksi tim cinom zapravo na povrsinu isplivavaju jako krupni socijalni problemi.

Pitanje kako ih resiti je dobro pitanje, ali bojim se da trenutno nismo u stanju tako nesto da uradimo. Resenje je u vecoj zaposlenosti, recimo, a resenje za vecu zaposlenost je vec drugi problem, i tako dalje. Obzirom na sve to, mislim da je losa odluka da se ovakav BusPlus sistem uvede, to jest, da samo dodaje na listu argumenata protiv njega u ovakvom obliku i u ovo vreme.

Sustinski svi mi puknemo pare kad Grad kupi nove autobuse Gsp-u, umesto da su ih oni sami kupili od prodaje karata.

Cekaj, jel GSP to radi u minusu? Mislim, jel ti sigurno kao proverenu informaciju znas da mi autobuse za GSP kupujemo iz gradskog budzeta?

Link to comment
Share on other sites

Mora od necega da se pocne, i u siromasnoj drzavi treba da postoji red.

pa pocinje se od pocetka... a ne od ZADNJIH VRATA... [roflmao]

Ok, koje bi pravilo uveo da smanjis sverc, a ne povecas broj autobusa, guzvu u autobusima, i komfornost i brzinu prevoza?

u privatnim prevozima krajem proslog milenijuma se niko nije svercovao...

povecanje komfornosti ciklicnim ulazenjem na zadnja i setanjem do srednjih vrata da bi se izaslo 10 stanica za redom (da bi se ispostovalo pravilo predvidjeno za 20 ljudi u situaciji kada ih ima 100) je komfornost na nivou... a postize se i zavidna brzina... toliko velika, da mogu za opkladu da stignem peske (na odredjenim relacijama) pre onih sto se voze...

dobro, koji su to uslovi u kojima bi ova prica mogla da prodje?

vece plate... jeftinije gorivo... manji porezi na uvoz automobila... manja registracija... metro...

izlaz na srednja vrata nam nece doneti nista od ovoga, cak i kada bismo nakadno poceli od kraja...

opet ponavljam u odnosu, na ono je sjajno. u spicu su busevi pojacani, i kad god sam se vozio busom ili tramvajem nisam dugo cekao. uvedene su nocne linije koje pice celu noc.

a koliko sam video, raspisan je i tender za 150 novih niskopodnih autobusa. malo li je 150 na postojecih 820?

ne znam kakva unapredjenja ocekujes, letece autobuse na svakih pola minuta?

raspisan je tender... u normalnoj zemlji to je normalna stvar... u srbiji se pitamo ko ce koliko para neko da nam ukrade i sta cemo dobiti po papreno visokim cenama...

Link to comment
Share on other sites

Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul.

Meni se lično ne dopada kod busplusa to što imaš sad one karte od max 10 vožnji koju plaćaš 40 dinara (i tako stalno) a ima i ona što duže traje, ne znam koliko ona košta, ali to me podseća sve na ono "250 dinara kredita za mobilni od čega 30 za punjenje" lol.

mostovi, arene, erport sitiji, parkici... zuti su na vlasti od proslog milenijuma... a glavni razlog djilasovih biraca je bio: on nam je uradio to i to... jebi ga zajebo je to i to... ali nam je makar nesto i dao... njemu je u prilog islo to sto je okom vidljivo nesto napavio za razliku od njegovih kolega na republickom nivou i nemogucnost da se proveri da li bi nam neko drugi uredio grad 10 puta bolje za 10 puta manje novca... a u ovako usranoj zemlji, je tesko skupiti muda i glasati za opciju "mozda ce nam biti bolje"...

Link to comment
Share on other sites

Cekaj, jel GSP to radi u minusu? Mislim, jel ti sigurno kao proverenu informaciju znas da mi autobuse za GSP kupujemo iz gradskog budzeta?

Gsp minus 100 miliona dinara mesecno, odnosno malo manje od 1 mil evra. http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:383810-GSP-mesecno-u-minusu-100-miliona

Dodaj na to kredit od 80 miliona evra za spanske tramvaje http://www.tvojportal.com/index.php/sr/home/regioni/item/18745-beograd-stigao-jo%C5%A1-jedan-%C5%A1panac.html

I jos 84 miliona evra kredita koje je uzeo Gsp za nove autobuse, a za koji je Grad garant http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1502155

Ima jos nego sam na mobilnom :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ali ovo je strašno

1. Porede Beograd sa gradovima u kojima metro predstavlja glavno sredstvo javnog saobraćaja, a autobusi zjape poluprazni

2. Porede Beograd sa gradovima koji su se planski širili, gde projektanti nisu razmišljali samo pet godina unapred i u kojima celom dužinom postoje široki bulevari sa biciklističkim stazama, a ceo grad je na ravnom

3. Porede Beograd sa Amerikom gde se samo socijalni slučajevi i ilegalni imigranti voze autobusima, a benzin je duplo jeftiniji nego u Srbiji

4. Porede Beograd sa gradovima u kojima na vlasti nije mafija

5. Ljudi koji se uopšte ne voze GSP-om ili se voze dve stanice po Vračaru i Dedinju čude se šta je problem ući na jedna a izaći na druga vrata u autobusu gde dvoje ljudi jedva mogu da se mimoiđu između sedišta

6. Komunistički potomci i čipovani idioti koji još žive u Politikinom Zabavniku pohvaljuju "uvođenje reda"

7. Pakosni provincijalci koji voze poniku u krugu od 500 metara komentarišu prevoz u gradu od milion i po stanovnika

Kao da puštaju nešto u vazduh pa su ljudi masovno postali retardi, ja ne verujem šta se dešava

Link to comment
Share on other sites

ako za ovo ne treba streljati ljude onda jbg

Treba imati u vidu da tih 80 miliona evra nisu jedini kredit vezan za nove tramvaje. Naime, novi tramvaji nisu mogli da idu po postojećoj šinskoj infrastrukturi pa je ista morala da bude potpuno obnovljena svuda gde oni prolaze. Za to je uglavnom uyet kredit od EBRD-, u ukupnom iznosu od oko 140 miliona evra. Taj kredit podrazumeva uglavnom rekonstrukciju šina na trasi novih tramvaja - Ulica Dr Ivana Ribara, (Jurija Gagarina je rekonstruisana još za vreme SPO-a), zatim Antifašističke borbe, Milutina Milankovića, Milentija Popovića, deo Karađorđeve, Resavska i naravno Bulevar Kralja Aleksandra, kao i onaj deo ka Sajmu, Savska i valjda je to Bulevar Vojvode Mišića. Još je tim kreditom predviđena i izgradnja tramvajskih šina na mostu na Adi. I to je sve da bi tramvaji uopšte mogli da prođu tuda, primetićete da novi tramvaji voze samo na linijama 7 i 13 (doduše fakat su tramvajski most i Nemanjina rekonstruisani ranije). Takođe treba imati u vidu i da taj posao nisu baš dobro uradili, tj nije dovoljan razmak između šina, pa se zato desilo da su se sudarili stari Švajcarski i novi Španski tramvaj na uglu Bulevara i Resavske - što je rezultiralo novim pravilom za vozače GSP-a: drugi tramvaj mora uvek da sačeka da "španac" potpuno prođe kroz krivinu, ko ide tuda često će primetiti tu situaciju.

U svakom slučaju dođe se do toga da je za nove tramvaje ukupno uzeto oko 220 miliona evra kredita. Da podsetim projekcija cene koštanja za prvu liniju metroa je 450 miliona evra, dakle samo duplo od koštanja 30 novih tramvaja... Ovo dajem ovde čisto kao primer - ljudi ovo generalno ne znaju jer naravno da ne prate šta se dešava na sednicama Skupštine grada, a onda dođemo do toga da zapravo nemamo neku "javnu raspravu" ili tako nešto oko toga na šta treba da se troše pare. Nije sporno da je nešto urađeno, ali ostaje pitanje da li je to bilo najbolje rešenje :)

I zato kažem da nije dobar sistem "ma pustimo ih da se švercuju, nemaju ljudi para", jer se to koristi kao pokriće za to što je GSP veliki gubitaš (recimo Lasta i privatni prevoznici voze pod istim uslovima kao i GSP a nisu u gubicima). Poenta je potpuno odvojiti socijalnu i komunalnu politiku - cena komunalnih usluga treba da bude ekonomska ili bar približno, a socijalna politika treba da se vodi tako što se direktno daju subvenicije najsiromašnijima, a ne tako što se upumpavaju veštački pare u GSP, EPS i slična preduzeća koja su izuzetno neefikasna i razbacuju suštinski naš novac.

gsp dobija kredit da kupi preskupe autobuse, verovatno istih koji su nam i dali kredit. pisaju po narodu kako im odgovara

Zapravo u onom linku što sam ja stavio sa sajta grada piše da je taj kredit već odobren i da iznosi 85 miliona evra, bar je tako Đilas izjavio. Doduše to je bilo pre izbora :)

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...