Jump to content

BusPlus


Recommended Posts

ako za ovo ne treba streljati ljude onda jbg

Treba imati u vidu da tih 80 miliona evra nisu jedini kredit vezan za nove tramvaje. Naime, novi tramvaji nisu mogli da idu po postojećoj šinskoj infrastrukturi pa je ista morala da bude potpuno obnovljena svuda gde oni prolaze. Za to je uglavnom uyet kredit od EBRD-, u ukupnom iznosu od oko 140 miliona evra. Taj kredit podrazumeva uglavnom rekonstrukciju šina na trasi novih tramvaja - Ulica Dr Ivana Ribara, (Jurija Gagarina je rekonstruisana još za vreme SPO-a), zatim Antifašističke borbe, Milutina Milankovića, Milentija Popovića, deo Karađorđeve, Resavska i naravno Bulevar Kralja Aleksandra, kao i onaj deo ka Sajmu, Savska i valjda je to Bulevar Vojvode Mišića. Još je tim kreditom predviđena i izgradnja tramvajskih šina na mostu na Adi. I to je sve da bi tramvaji uopšte mogli da prođu tuda, primetićete da novi tramvaji voze samo na linijama 7 i 13 (doduše fakat su tramvajski most i Nemanjina rekonstruisani ranije). Takođe treba imati u vidu i da taj posao nisu baš dobro uradili, tj nije dovoljan razmak između šina, pa se zato desilo da su se sudarili stari Švajcarski i novi Španski tramvaj na uglu Bulevara i Resavske - što je rezultiralo novim pravilom za vozače GSP-a: drugi tramvaj mora uvek da sačeka da "španac" potpuno prođe kroz krivinu, ko ide tuda često će primetiti tu situaciju.

U svakom slučaju dođe se do toga da je za nove tramvaje ukupno uzeto oko 220 miliona evra kredita. Da podsetim projekcija cene koštanja za prvu liniju metroa je 450 miliona evra, dakle samo duplo od koštanja 30 novih tramvaja... Ovo dajem ovde čisto kao primer - ljudi ovo generalno ne znaju jer naravno da ne prate šta se dešava na sednicama Skupštine grada, a onda dođemo do toga da zapravo nemamo neku "javnu raspravu" ili tako nešto oko toga na šta treba da se troše pare. Nije sporno da je nešto urađeno, ali ostaje pitanje da li je to bilo najbolje rešenje :)

I zato kažem da nije dobar sistem "ma pustimo ih da se švercuju, nemaju ljudi para", jer se to koristi kao pokriće za to što je GSP veliki gubitaš (recimo Lasta i privatni prevoznici voze pod istim uslovima kao i GSP a nisu u gubicima). Poenta je potpuno odvojiti socijalnu i komunalnu politiku - cena komunalnih usluga treba da bude ekonomska ili bar približno, a socijalna politika treba da se vodi tako što se direktno daju subvenicije najsiromašnijima, a ne tako što se upumpavaju veštački pare u GSP, EPS i slična preduzeća koja su izuzetno neefikasna i razbacuju suštinski naš novac.

gsp dobija kredit da kupi preskupe autobuse, verovatno istih koji su nam i dali kredit. pisaju po narodu kako im odgovara

Zapravo u onom linku što sam ja stavio sa sajta grada piše da je taj kredit već odobren i da iznosi 85 miliona evra, bar je tako Đilas izjavio. Doduše to je bilo pre izbora :)

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Blesavo je skroz, nadam se da nije recimo 30% od proseka putnika na linijama ili tako neka debilnost, jer postoje one udaljene linije koje realno ne prevoze tako veliki broj ljudi i idu na svakih sat vremena, ali za te ljude su jedini prevoz ... tipa 54 ili one 94 ili kako već što idu starim obrenovačkim.

Link to comment
Share on other sites

pa sta su ukidali 6 kaplara tu ionako staje samo 65 i 77, da ne bi stajali prekoputa usca (valjda jer je prevelika koncetracija linija na toj stanici), ako su prebacili i te linije da staju kod usca onda ok, inace ljudi koji se vracaju, recimo, iz usca tim linijama morace da pesace 1,5km do najblize stanice kod srbija sume ili da pesaka produze preko mosta, sto mu dodje skoro na isto :D

Kad se rodimo, tad placemo, jer smo na veliku pozornicu budala stupili. - W. Shakespeare

Link to comment
Share on other sites

preselite se na nbgd, tamo uvek ima mesta za parking, problem?

Mislim da je manji problem preseliti se na Novi Beograd, veći je problem ako radiš negde gde ne možeš da se parkiraš, a to je češći slučaj. Pritom su cene parkinga u centru grada stvarno takve da te forsiraju da koristiš javni prevoz, što je i ok, jedini je problem kad neko krene da te maltretira u javnom prevozu :)

Mislim ako baš radiš u centru grada - tipa negde gde je zona za parkiranje, jedine praktične opcije su ti javni prevoz (uključujući i taksi) ili bicikl/pešačenje (makar od mesta gde nije zonirano). Parkiranje u nekoj javnoj garaži ti je u tom slučaju potpuno neisplativo, jer ti je taksi znatno isplativiji, a opet je to poprilično skupo. I u suštini bi trebalo da bude skupo parkiranje u gradu da bi se pojačalo korišnjenje javnog prevoza u centru i smanjila gužva, ali je problem samo što neko dobije debilnu ideju pa unazadi taj javni prevoz godinama za samo par dana...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

evo recimo jutros oko 10 i 20 u 65-ici

Nema guzve

Radi klima

Cist bus

Ulazi se i izlazi normalno na sva vrata

cisti validatori

nema komunalne izdrk policije i slicnih sranja

I onda lepo covek sa zadovoljstvom otkucca kartu

Dakle :

1) U zatvor sa bus plusom i raskidanje ugovora sa jebenim turcima

2) Domaca firma da uradi projekat i ifrastrukturu za bus plus, i da odrzava sistem naplate, a ne da se ponasa kao zla korporacija iz robokapa

3) srediti autobuse

4) ponasati se normalno ka normalnim gradjanima, nenormalne tretirati kako i treba nenormalne

Onda nece biti problema sa bus plusom i slicnim sranjima

Smrt teroru lopova!

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...