Jump to content

Gume HOWTO


Trooper

Recommended Posts

Imam 2 prednje letnje i 2 zadnje zimske gume. Hoću da kupim jos 2 letnje da polako spremam 2x4 set guma jer će mi na zimu svakako trebati 4 zimske. Par pitanja:

1) Koje gume su dobre? :) Da li postoji nešto na šta treba da obratim pažnju osim da su "letnje" i da su dimenzije za moj auto (15" felne i još tamo neki brojevi :)? Ne bih da škrtarim na gumama, ali ne bih ni da puknem 500 eur.

2) Ima li smisla razmišljati o polovnim gumama? Da li su neke uber profi polovne gume bolje od osrednjih novih ili se ne isplati rizikovati?

3) Jel rezervna guma mora da bude istih dimenzija kao i ostale 4?

hvala iskusnoj braći vozačima RURa

Link to comment
Share on other sites

ovo što ću napisati je moje lično mišljenje i ono kako postupam s ćaletovim kolima (svoja sam slupao pre 10 godina heh)

1. kupi tigar letnje gume u odgovarajućoj veličini. ne isplati se dodatni keš za strane ako ne voziš trke ili ne živiš u planini.

2. ne

3. ne, i najčešće nije.

mala digresija oko rezervne gume:

dosta ljudi zaboravi na nju kad proverava pritisak, pa im se desi da im zatreba a ona je izduvana. nekoliko puta godišnje otvori gepek i doduvaj i rezervnu gumu. ako imaš space saver, piše na njemu na koliko se duva. ako je normalna, naduvaj negde između preporučenog pritiska za prednje i zdanje točkove.

isprobaj jednom menjanje točka na suvom, po danu, na nekom parkingu. lakše će ti biti kad ti pukne guma u nekoj vukojebini u februaru u pet ujutru. okreni šrafove tek toliko da mogu da se odvrću rukom pre nego što digneš auto na dizalicu. :)

šrafove koji su zapekli ćeš skinuti tako što staneš na ključ, a to je dobar način i da ih zavrneš posle menjanja, jer znaš da su svi zavrnuti otprilike istom silom.

gl hf :D

Link to comment
Share on other sites

šrafove koji su zapekli ćeš skinuti tako što staneš na ključ, a to je dobar način i da ih zavrneš posle menjanja, jer znaš da su svi zavrnuti otprilike istom silom.

Pazi da ne budesh bambus kao npr moja 3 drugara pa da skachesh po kljuchu postavljenom u smeru zavrtanja. :D

I napuni gume azotom.

Ei Aaniigoo 'Ahoot'e

Link to comment
Share on other sites

Shto se tiche odgovora na postavljena pitanja:

1) Dobre su mnoge gume, ja preferiram Michelin i Yokohama - Michelin zimske, Yokohama letnje (Yokohama gume su mekshe, shto znachi da se neshto brze troshe od tvrdjih, ali zato imaju dobar zaustavni put i auto bolje drze u krivini).

2) Treba samo da znash shirinu guma i felne koje koristish, a to najlakshe mozesh da vidish na samim gumama. Trebalo bi da pishe neshto tipa ovoga: 215 60 R15 (215 je shirina gume u milimetrima, 60 je visina od gume od asfalta do diska, a R15 je prechnik diska u inchima).

3) Ne mora, a u mnogim novim automobilima je rezervna guma manja od standardne, tj. koristi se samo da se dodje do vulkanizera i na njoj ne moze da se vozi brze od 60-80 km/h

Generalno, od guma dosta zavisi, tako da na njima ne treba shtedeti.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Ja se samo kod stavke 1 ne slažem sa Ivanom, ovo ostalo se slažem u potpunosti. Što se prve stavke tiče ja sam recimo kupio sad zimske Michelin koje su za R16 dosta skuplje od Tigar, ali imaju onaj neki kao energy saver faktor i realno auto u proseku troši 0,2-0,4l dizela manje na 100km. Kad to preračunaš na 30-40k km koliko prođeš sa gumom dođeš do računice da si sa njima čak i uštedeo u odnosu na Tigar, a sa druge strane voziš sa boljim i bezbednijim gumama.

I za zimu uopste nisu neophodne sve 4 zimske gume, samo jedan dobar par na pogonskim tockovima.

Koji ti posebno znači kad kočiš :) Ja sam pobornik ideje da je mnogo bezbednije imati sve četiri zimske, plus što ionako onda imaš dva seta guma i prosto kad se promeni sezona menjaš ceo set, samim tim dupliraš vreme trajanja guma, tačnije ništa značajno ne gubiš u finansijskom smislu.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Koji ti posebno znači kad kočiš :) Ja sam pobornik ideje da je mnogo bezbednije imati sve četiri zimske, plus što ionako onda imaš dva seta guma i prosto kad se promeni sezona menjaš ceo set, samim tim dupliraš vreme trajanja guma, tačnije ništa značajno ne gubiš u finansijskom smislu.

A sta ja da kazem sa mojim 225/45 gumama? Zimske oko 20k, letnje oko 10k din kom. :) I gume na osovini koja nije pogonska imaju skoro duplo veci vek trajanja.

Takodje noob pitanje, koliki je preporuceni pritisak u gumama. Vidim Ivan je napisao da se i razlikuje za prednje i zadnje. Znam da se razlikuje od vozila do vozila, pa kazite za Punta :)

oko 2,3 do 2,5 bara mislim. Imas tabelu na ramu vozackih vrata ili unutrasnjoj strani kasete ispred suvozaca ili u user manualu. :)

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

ne znam, dobro pitanje zapravo...

ali, u praksi, ne trebaju zimske na osovini koja nije pogonska.

Proveri... Ako se dobro sećam neki lik na TVu iz Ministarstva saobraćaja or something je drvio o tome kako ljudi misle da im zimske trebaju samo napred, kako je to greška, bla bla bla... Kontam da ima lanac vulkanizerskih radnji :D

Recimo da ti si ti najviše u toj priči. Proveri pa nam javi da znamo. Što se mene tiče ja ću napraviti onu skuplju varijantu. Imaću zimske i letnje felne. Pa kad bude trebalo, samo menjam.

Link to comment
Share on other sites

Ove zime je bilo dovoljno imati dve zimske gume, od sledeće će, osim ako ne dođe do neke velike promene, biti neophodno imati sve četiri zimske gume.

I vidim da niko nije pomenuo trupsiju, menjaj što pre te zimske za letnje, mnogo se brzo habaju kad se voze po toplom i finom vremenu, posle ti neće biti ni za šta.

A na manjim dimenzijama guma zaista nema neke razlike da bi sad davao više novca za strane gume, mada opet, na manjim dimenzijama guma je i mala razlika u ceni.

Link to comment
Share on other sites

ja nesto nisam impresioniran letnjim mishelinkama.... zimske su odlicne, ali letnje mjok... bolji mi je bio bridgestone, bile mekse i brze se trosile ali zato udobnost vozenje, sigurnos u krivini, boljese ponasale i na klizavijem vlaznom asfaltu, nekako mi se cini da je sve na mnogo mnogo visem nivou... nazalost na istom autu samo sam koristio miselin zimske pa tu nemam vise iskustva da podelim :)

e da, to kod rotiranja guma, da li se rotiraju prosto dve zadnje stavis napred, ili kako mi je neko posavetovao - prednju desnu na zadnju levu i prednju levu na zadnju desnu ?

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Takodje noob pitanje, koliki je preporuceni pritisak u gumama. Vidim Ivan je napisao da se i razlikuje za prednje i zadnje. Znam da se razlikuje od vozila do vozila, pa kazite za Punta :)

Za Punto 2 je 2.0 prednje, 1.9 zadnje za neopterecen auto a za po 0.1 vishe u sluchaju opterecenosti.

Ei Aaniigoo 'Ahoot'e

Link to comment
Share on other sites

e da, to kod rotiranja guma, da li se rotiraju prosto dve zadnje stavis napred, ili kako mi je neko posavetovao - prednju desnu na zadnju levu i prednju levu na zadnju desnu ?

to cik-cak nije loša varijanta, al samo ako gume nemaju određen smer rotacije (a pretpostavljam da većina letnjih ima). dobro to proveri. obično piše da l je desna ili leva ako imaju.

Link to comment
Share on other sites

Uglavnom ima strelica za pravac kretanja gume, tako da ne mozes cik cak.

Nisam za tigar, cak sam pre i za dobre polovne koje su jeftinije nego taj tigar.

Jedino sto kao valja od tigra su wintere, a i za njih kazu da traju krace nego od nekog renomiranog proizvodjaca u smislu da se raspadnu i popucaju od samog stajanja mnogo brze.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

ja sam sigurno ovde najveci guma noob:)

jednom sam isao kod vulkanizera, a i to zato sto sam nagazio ekser, pa da mi zakrpi, nisam kupovo nijednom, kad malo razmislim, uopste ne znam kako to izgleda kad se kupuju gume:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

za zimu sam uzeo Kleber (da se kleberisem po kraju) krisalp hp2 i sasvim su ok, nesto su skuplje (oko 600din po gumi (vel 15)) od wintere ali mislim da je kvalitet premasio tu razliku. letnje jos uvek koristim danlopove koje sam dobio uz kola, mada vozim tek godinu ipo... sto se rezervnog tocka tice obavezno ga napuni azotom, a ove druge kako hoces. azot je dobar zato sto se prilikom voznje gas u gumama manje zagreva pri vecim brzinama i ne siri se toliko, plus su molekuli veci pa i mnogo manje ispusta. punjenje je 100din po gumi. na mom automobilu kada nije preopterecen normalan pritisak je 2.3. ukoliko u gumama imas vazduh onda redovno proveravaj jednom mesecno pritisak posto malo izduvanije gume ipak uticu na voznju, habanje guma, kao i na vecu potrosnju goriva.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

ja sam pazario skoro 4x BF Goodrich za nove felne... ispalo je mozda hiljadu-dve skuplje od tigra, a 15x su bolje .. na celicnim ostale wintere... bitna je sara, neces da ga gazis 150 po snegu i ledu ionako.. my 2 cents

mislim da su BG bile 7600 po komadu za 15" .. 185/60 .. posto je lik prvo te jurio za mene.. a meni su 14" .. 5100 il tako nesto na kraju...

azot ako ce neko dzabe da ti napuni.. inace nemas potrebe, ko sto ivan kaze lepo.. fora za banane

x/y (185/60 kod mene) .. x je sirina gume, y NIJE visina fiksna, nego x*y/100 .. tj koji posto sirine je visina... 185/60 i 215/60 recimo nisu iste visine

p.s. pusa troopsy <3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...