Trooper Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Imam 2 prednje letnje i 2 zadnje zimske gume. Hoću da kupim jos 2 letnje da polako spremam 2x4 set guma jer će mi na zimu svakako trebati 4 zimske. Par pitanja: 1) Koje gume su dobre? :) Da li postoji nešto na šta treba da obratim pažnju osim da su "letnje" i da su dimenzije za moj auto (15" felne i još tamo neki brojevi :)? Ne bih da škrtarim na gumama, ali ne bih ni da puknem 500 eur. 2) Ima li smisla razmišljati o polovnim gumama? Da li su neke uber profi polovne gume bolje od osrednjih novih ili se ne isplati rizikovati? 3) Jel rezervna guma mora da bude istih dimenzija kao i ostale 4? hvala iskusnoj braći vozačima RURa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 ovo što ću napisati je moje lično mišljenje i ono kako postupam s ćaletovim kolima (svoja sam slupao pre 10 godina heh) 1. kupi tigar letnje gume u odgovarajućoj veličini. ne isplati se dodatni keš za strane ako ne voziš trke ili ne živiš u planini. 2. ne 3. ne, i najčešće nije. mala digresija oko rezervne gume: dosta ljudi zaboravi na nju kad proverava pritisak, pa im se desi da im zatreba a ona je izduvana. nekoliko puta godišnje otvori gepek i doduvaj i rezervnu gumu. ako imaš space saver, piše na njemu na koliko se duva. ako je normalna, naduvaj negde između preporučenog pritiska za prednje i zdanje točkove. isprobaj jednom menjanje točka na suvom, po danu, na nekom parkingu. lakše će ti biti kad ti pukne guma u nekoj vukojebini u februaru u pet ujutru. okreni šrafove tek toliko da mogu da se odvrću rukom pre nego što digneš auto na dizalicu. :) šrafove koji su zapekli ćeš skinuti tako što staneš na ključ, a to je dobar način i da ih zavrneš posle menjanja, jer znaš da su svi zavrnuti otprilike istom silom. gl hf :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 I za zimu uopste nisu neophodne sve 4 zimske gume, samo jedan dobar par na pogonskim tockovima. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajser Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 šrafove koji su zapekli ćeš skinuti tako što staneš na ključ, a to je dobar način i da ih zavrneš posle menjanja, jer znaš da su svi zavrnuti otprilike istom silom. Pazi da ne budesh bambus kao npr moja 3 drugara pa da skachesh po kljuchu postavljenom u smeru zavrtanja. :D I napuni gume azotom. Quote Ei Aaniigoo 'Ahoot'e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vićsa Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 I za zimu uopste nisu neophodne sve 4 zimske gume, samo jedan dobar par na pogonskim tockovima. Zar se to ne menja ove godine. Tačnije od ove zime što dolazi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Shto se tiche odgovora na postavljena pitanja: 1) Dobre su mnoge gume, ja preferiram Michelin i Yokohama - Michelin zimske, Yokohama letnje (Yokohama gume su mekshe, shto znachi da se neshto brze troshe od tvrdjih, ali zato imaju dobar zaustavni put i auto bolje drze u krivini). 2) Treba samo da znash shirinu guma i felne koje koristish, a to najlakshe mozesh da vidish na samim gumama. Trebalo bi da pishe neshto tipa ovoga: 215 60 R15 (215 je shirina gume u milimetrima, 60 je visina od gume od asfalta do diska, a R15 je prechnik diska u inchima). 3) Ne mora, a u mnogim novim automobilima je rezervna guma manja od standardne, tj. koristi se samo da se dodje do vulkanizera i na njoj ne moze da se vozi brze od 60-80 km/h Generalno, od guma dosta zavisi, tako da na njima ne treba shtedeti. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Zar se to ne menja ove godine. Tačnije od ove zime što dolazi? ne znam, dobro pitanje zapravo... ali, u praksi, ne trebaju zimske na osovini koja nije pogonska. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Ja se samo kod stavke 1 ne slažem sa Ivanom, ovo ostalo se slažem u potpunosti. Što se prve stavke tiče ja sam recimo kupio sad zimske Michelin koje su za R16 dosta skuplje od Tigar, ali imaju onaj neki kao energy saver faktor i realno auto u proseku troši 0,2-0,4l dizela manje na 100km. Kad to preračunaš na 30-40k km koliko prođeš sa gumom dođeš do računice da si sa njima čak i uštedeo u odnosu na Tigar, a sa druge strane voziš sa boljim i bezbednijim gumama. I za zimu uopste nisu neophodne sve 4 zimske gume, samo jedan dobar par na pogonskim tockovima. Koji ti posebno znači kad kočiš :) Ja sam pobornik ideje da je mnogo bezbednije imati sve četiri zimske, plus što ionako onda imaš dva seta guma i prosto kad se promeni sezona menjaš ceo set, samim tim dupliraš vreme trajanja guma, tačnije ništa značajno ne gubiš u finansijskom smislu. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa1Nt Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 ivan je prichao o letnjim tigar gumama, i slazhem se sa njim.. na bravu sam ih imao 17" :) sad sam uzeo michelin posto su bile 5k nove :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjela Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Takodje noob pitanje, koliki je preporuceni pritisak u gumama. Vidim Ivan je napisao da se i razlikuje za prednje i zadnje. Znam da se razlikuje od vozila do vozila, pa kazite za Punta :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Koji ti posebno znači kad kočiš :) Ja sam pobornik ideje da je mnogo bezbednije imati sve četiri zimske, plus što ionako onda imaš dva seta guma i prosto kad se promeni sezona menjaš ceo set, samim tim dupliraš vreme trajanja guma, tačnije ništa značajno ne gubiš u finansijskom smislu. A sta ja da kazem sa mojim 225/45 gumama? Zimske oko 20k, letnje oko 10k din kom. :) I gume na osovini koja nije pogonska imaju skoro duplo veci vek trajanja. Takodje noob pitanje, koliki je preporuceni pritisak u gumama. Vidim Ivan je napisao da se i razlikuje za prednje i zadnje. Znam da se razlikuje od vozila do vozila, pa kazite za Punta :) oko 2,3 do 2,5 bara mislim. Imas tabelu na ramu vozackih vrata ili unutrasnjoj strani kasete ispred suvozaca ili u user manualu. :) Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vićsa Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 ne znam, dobro pitanje zapravo... ali, u praksi, ne trebaju zimske na osovini koja nije pogonska. Proveri... Ako se dobro sećam neki lik na TVu iz Ministarstva saobraćaja or something je drvio o tome kako ljudi misle da im zimske trebaju samo napred, kako je to greška, bla bla bla... Kontam da ima lanac vulkanizerskih radnji :D Recimo da ti si ti najviše u toj priči. Proveri pa nam javi da znamo. Što se mene tiče ja ću napraviti onu skuplju varijantu. Imaću zimske i letnje felne. Pa kad bude trebalo, samo menjam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Ove zime je bilo dovoljno imati dve zimske gume, od sledeće će, osim ako ne dođe do neke velike promene, biti neophodno imati sve četiri zimske gume. I vidim da niko nije pomenuo trupsiju, menjaj što pre te zimske za letnje, mnogo se brzo habaju kad se voze po toplom i finom vremenu, posle ti neće biti ni za šta. A na manjim dimenzijama guma zaista nema neke razlike da bi sad davao više novca za strane gume, mada opet, na manjim dimenzijama guma je i mala razlika u ceni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Lucky je u pravu - zimske gume su mnogo mekshe od letnjih (zato shto treba da budu iz materijala koji je elastichan na temperaturama ispod nule), tako da se jako brzo troshe na vrucem asfaltu. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 I gume na osovini koja nije pogonska imaju skoro duplo veci vek trajanja. povremeno im menjaš mesta i gg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 ja nesto nisam impresioniran letnjim mishelinkama.... zimske su odlicne, ali letnje mjok... bolji mi je bio bridgestone, bile mekse i brze se trosile ali zato udobnost vozenje, sigurnos u krivini, boljese ponasale i na klizavijem vlaznom asfaltu, nekako mi se cini da je sve na mnogo mnogo visem nivou... nazalost na istom autu samo sam koristio miselin zimske pa tu nemam vise iskustva da podelim :) e da, to kod rotiranja guma, da li se rotiraju prosto dve zadnje stavis napred, ili kako mi je neko posavetovao - prednju desnu na zadnju levu i prednju levu na zadnju desnu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajser Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Takodje noob pitanje, koliki je preporuceni pritisak u gumama. Vidim Ivan je napisao da se i razlikuje za prednje i zadnje. Znam da se razlikuje od vozila do vozila, pa kazite za Punta :) Za Punto 2 je 2.0 prednje, 1.9 zadnje za neopterecen auto a za po 0.1 vishe u sluchaju opterecenosti. Quote Ei Aaniigoo 'Ahoot'e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 e da, to kod rotiranja guma, da li se rotiraju prosto dve zadnje stavis napred, ili kako mi je neko posavetovao - prednju desnu na zadnju levu i prednju levu na zadnju desnu ? to cik-cak nije loša varijanta, al samo ako gume nemaju određen smer rotacije (a pretpostavljam da većina letnjih ima). dobro to proveri. obično piše da l je desna ili leva ako imaju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Uglavnom ima strelica za pravac kretanja gume, tako da ne mozes cik cak. Nisam za tigar, cak sam pre i za dobre polovne koje su jeftinije nego taj tigar.Jedino sto kao valja od tigra su wintere, a i za njih kazu da traju krace nego od nekog renomiranog proizvodjaca u smislu da se raspadnu i popucaju od samog stajanja mnogo brze. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 ja sam sigurno ovde najveci guma noob:) jednom sam isao kod vulkanizera, a i to zato sto sam nagazio ekser, pa da mi zakrpi, nisam kupovo nijednom, kad malo razmislim, uopste ne znam kako to izgleda kad se kupuju gume:) Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 ^ e super je kad kupujes, ja bas volim taj miris guma u radnjama. :) Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Dovezeš auto i kažeš - meni trebaju gume za ovaj auto. Oni ti ponude 3-4 modela, odabereš koji ti se sviđa i voziš :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 za zimu sam uzeo Kleber (da se kleberisem po kraju) krisalp hp2 i sasvim su ok, nesto su skuplje (oko 600din po gumi (vel 15)) od wintere ali mislim da je kvalitet premasio tu razliku. letnje jos uvek koristim danlopove koje sam dobio uz kola, mada vozim tek godinu ipo... sto se rezervnog tocka tice obavezno ga napuni azotom, a ove druge kako hoces. azot je dobar zato sto se prilikom voznje gas u gumama manje zagreva pri vecim brzinama i ne siri se toliko, plus su molekuli veci pa i mnogo manje ispusta. punjenje je 100din po gumi. na mom automobilu kada nije preopterecen normalan pritisak je 2.3. ukoliko u gumama imas vazduh onda redovno proveravaj jednom mesecno pritisak posto malo izduvanije gume ipak uticu na voznju, habanje guma, kao i na vecu potrosnju goriva. Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 šteta što je u vazduhu 78% eurokrema, da je umesto bele strane azot, bilo bi svejedno da l gume duvaš za 100 dinara ili za dž :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 ja sam pazario skoro 4x BF Goodrich za nove felne... ispalo je mozda hiljadu-dve skuplje od tigra, a 15x su bolje .. na celicnim ostale wintere... bitna je sara, neces da ga gazis 150 po snegu i ledu ionako.. my 2 cents mislim da su BG bile 7600 po komadu za 15" .. 185/60 .. posto je lik prvo te jurio za mene.. a meni su 14" .. 5100 il tako nesto na kraju... azot ako ce neko dzabe da ti napuni.. inace nemas potrebe, ko sto ivan kaze lepo.. fora za banane x/y (185/60 kod mene) .. x je sirina gume, y NIJE visina fiksna, nego x*y/100 .. tj koji posto sirine je visina... 185/60 i 215/60 recimo nisu iste visine p.s. pusa troopsy <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.