Jump to content

vesti


dovlagsi

Recommended Posts

Ja znam da si ti politicar i da ces me na kraju nekako ubediti da nisam u pravu :) ali DACIA DUSTER I RAV4 NIKAKO NE MOGU BITI ISTA KLASAAAAA AAA BOGOHULJENJE!!

Pa jesu oba SUV ili nisu? :) Kapiram ja šta ti oćeš da kažeš, ali je klasa ista :)

Nelegalni taksisti su navodno oni koji zele da taksiraju preko tog mogicnog broja od 5000 koji je "dovoljan"? Samo ne znam za koga je dovoljan =P. Ako placaju porez i ispunjavaju uslove pustio bi u Beogradu da bude 20 hiljada taksista i opet bi bilo malo.

Pazi, ja sam skroz za tu priču slobodna konkurencija i sl, ali je činjenica da skoro svi najveći svetski gradovi imaju limitiran broj taksija, da li je to zbog samih taksista koji odrede broj, ili to uradi vlast iz nekog razloga (meni trenutno nepoznatog), ali je to prosto tako. Tako na primer Nju York ima tačno 11,787 taksi "medaljona" i nijedan novi nije izdat više od pola veka, zašto je baš taj broj nemam pojma :)) Tako da ako hoćeš da taksiraš moraš da kupiš licencu od nekoga ko izlazi iz posla. Takođe, ako se sećate Besonovog filma Taxi, on na početku dolazi da pokupi svoju licencu i kao u fazonu je "jedva sam je dobio, super", mislim da je to Marsej, a siguran sam da je isto i u ostalim francuskim gradovima.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Pa staznam, onda Duster i Qashqai? :))

Elem ovo sam vrištao od smeha kad sam pročitao malopre:

Pismo korisnika " o servisima za kola "

Već duže vreme vozim BMW-a. Pretposlednji je bio 520 automatic i s njime mi se desila interesantna zgoda. Par dana pre Nove godine imao sam gumidefekt. Zamenio sam gumu i nastavio da vozim. U jednom trenutku sam ustanovio da mi automatski menjač ne radi. Nije hteo dalje od I. stepena prenosa. Odvezao sam ga u servis i objasnio kvar. Zamolio sam ih da to srede što pre, jer idu praznici i treba mi auto. Za pola sata su mi već javili da je s autom sve u redu. Platio sam i odvezao se.

No, zapazio sam da se nije ništa promenilo pa sam se vratio u servis da reklamiram. Pojavio se šef svih šefova i objasnio mi da je sa menjačem sve u redu, da su ga oni detaljno pregledali na kompjuteru i da ja samo umišljam kvar. Napokon sam ga nagovorio da sedne u auto

i da idemo na probnu vožnju oko bloka. Ne samo da nije hteo da menja brzine već se sve vreme uključivao indikator protiv proklizavajućeg sistema.

Vratili smo se u radionicu, stavili su auto na valjke, priključili kompjuter i počeli detaljno testiranje. Oko auta se dotad skupila lepa hrpa eksperata i svi su imali svoje teorije o tome gde je kvar. Nakon dva sata rasprave, nazvali su Nemačku. Nakon daljeg podužeg raspravljanja zaključili su da treba zameniti menjač. Kako je auto bio pod garancijom, rekao sam kako očekujem da će BMW snositi troškove. Rekli su da neće, jer sam ja svojom vožnjom verovatno pokvario menjač. Na kraju sam pristao da mi o mom trošku naruče novi menjač iz fabrike samo da se problem konačno reši ...

Kad sam izašao iz servisa, otišao sam još i susedu Bosancu vulkanizeru da mi zakrpi gumu i vrati je na mesto. Radnik je odvezao auto na dizalicu. Odmah me je pitao:

- " Gospodine, kako si se dovezao, kad neće da ti menja, a ?"

Skoro me je udarila kap. Upitao sam ga kako zna da auto ne menja brzine, a on mi odgovori:

- " Pa kako da ti menja kad je automatik ?"

- " Da, a zašto ne bi menjao?"

- " Pa vidiš valjda da ti je rezervna guma manjih dimenzija od ostalih ..."

- " Da, i?"

- " Pa kako da ti menja kad mu računar stalno meri okretaje svih točkova i zbog razlike misli da auto proklizava. Zato blokira menjač i sigurno ti se pali indikator proklizavanja ..."

- " A kad zameniš gumu, 'oće sve opet biti u redu ?"

- " Pa jasno, majstore," - odgovori mi vulkanizer.

Pouka priče:

Ako nemaš Bosanca da ti ga održava, kupi normalan auto

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Kao što rekoh za tablice, meni su nekako ok kad je ok auto, kad je auto mator, odvratne su :))

A za menjač, uopšte me ne bi čudilo da je istina, a i kakva je to priča "ti si ga svojom vožnjom pokvario, ne pokriva garancija". Kako tačno svojom vožnjom kvariš menjač i ko bi to dokazao? Pošto sam siguran da nije jeftin deo za zamenu.

Link to comment
Share on other sites

Pa pazi, ako njujork ima 11.000, onda za Beograd 1000 ne deluje malo, then again, gde je taksi kad ti treba?

U kafani "pod mladicevom lipom" ili u kladionici gde trtljaju o zaveri protivu srba ili o nekoj "kombinaciji"

Svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujem

Link to comment
Share on other sites

A za menjač, uopšte me ne bi čudilo da je istina, a i kakva je to priča "ti si ga svojom vožnjom pokvario, ne pokriva garancija". Kako tačno svojom vožnjom kvariš menjač i ko bi to dokazao? Pošto sam siguran da nije jeftin deo za zamenu.

Nidza bi to u voznji odshfrafio, da vidi kako radi/izgleda. :)

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

sigurno je mnogo teže pokvariti automatik, al ne verujem baš ni da je idiot proof, makar ne ti stariji koji su imali fizičku polugu (a ne dugmiće). znam da sigurno može da se sjebe ako ubacuješ u rikverc dok ti auto još uvek onako sporo ide napred (i obrnuto).

no, i pored toga, deluje mi krajnje nerealno da likovi u servisu ne posumnjaju da je problem možda do malog rezervnog točka, ili da bmw opremi auto takvim rezervnim točkom bez nekog moda za kompjuter koji mu govori da je na pogonskoj osovini to govance.

Link to comment
Share on other sites

Nidža bi zapravo zamenio taj automatik nekom svojom budževinom koja bi šljakala, ali se ne zna tačno dokle :)

Sve ovo što kaže Ivanko stoji, ali brate, toliko sam se nagledao i naslušao priča o servisima i serviserima, da me više ništa ne iznenađuje.

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam ja cuo, po mnogim parametrima (bezbednost, vreme prolaska, ekologija itd) kruzni tok je bolje resenje od semaforskih raskrsnica. E sad, sto ovde nema "ostrva" kao na slaviji, bogosloviji itd... pa idioti koji ne znaju pravila seku, to je do glupih nemackih putara :)

Link to comment
Share on other sites

Ja sam baš nedavno bio u prilici da sa ljudima sa saobraćajnog fakulteta pričam na temu bezbednosti i upotrebljivosti kružnih tokova. Njihov stav je da su oni odlični, ali samo ako se izvedu pravilno. Prvo kružni tok zauzima više prostora od standardne raskrsnice - ne može samo da se nacrta na asfaltu kružni tok i to tako radi kao što su ovi debili gore napravili. Druga stvar je da pre ulaska u kružni tok moraju vozači fizički da se nateraju da smanje brzinu, to se radi tako što se napravi kao ulaz ona "zmija" gde onda vozila na kružni tok ulaze kao tangente, a ne upravno na njega. To je recimo problem sa kružnim tokom na NBGD, on ima veliku propusnost vozila, ali se dešava da retardi ne uspore i svakih par dana imaš sudar gde neko leti pola kružnog toga ili se prevrće i sl. Pritom je ubedljivo najveći problem sa vozilima koja dolaze iz pravca Starog merkatora i koja samo uleću, zato što je ta ulica normalna na kružni tok, na drugim mestima je broj nezgoda na istoj raskrsnici praktično zanemarljiv. I to nije slučaj samo kod nas, generalno svuda u svetu se trude da fizički, makar i podsvesno, upozore vozače da uspore. Recimo dotakli smo se i kružnih petlji kod Arene, na njima se skoro nikada ne dešavaju nezgode, ali je generalno zaključak da su zbog onih ograda poprilično nepregledne. Onda su mi objasnili da na zapadu ima rešenja gde namerno smanje preglednost jer onda vozači podsvesno uspore.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Dobro odradjen kruzni tok je uvek bolji od obichne raskrsnice. Problem ovog nemachkog je ovo shto ste vec pomenuli - kruzni tok ne moze da bude samo nacrtan na asfaltu, vec mora fizichki da bude ostrvo na sredini. Josh jedan problem je shto nema univerzalnog pravila kako radi kruzni tok - kod nas i Evropi je uglavnom sa pravom prvenstva onaj koji je vec ushao u kruzni tok, dok je u Rusiji uvek glavni onaj koji dolazi sa desne strane (tj. kada ulazish u kruzni tok ti imash pravo prvenstva, a posle morash sve da propushtash dok ga ne napustish).

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Pazi, to je ovde regulisano tako što na svim ulazima u kružni tok stoji obrnuti trougao, tj moraš da propustiš vozila koja su već u toku. Da nije tako važilo bi standardno pravilo desne strane, tj bilo bi baš to o čemu ti pričaš: morao bi da propuštaš vozila iz bočnih krakova kružnog toga. E sad šta je od toga bolje, bezbednije i omogućava veću prohodnost nisam pametan...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

@ nemački kružni tok - čisto da pomenem, svaki nemački kružni tok kojeg sam video ima ostrvo na sredini, ovo je prvi bez njega.

@ drugari dovla i nidža - ne znam dal' će se setiti, ali smo mi jedne godine išli iz Nemačke u Češku, i sad idemo, magla na sve strane, jedva se vidi put, idemo pravo, i na svakih 100 metara kružni tok, i tako PET PUTA. Koji je trip bio, bukvalno kao deja vu. A pred samom granicom, nema nigde žive duše oko nas. Zbog čega postoji tih pet kružnih tokova nikada nismo uspeli da otkrijemo :)

@ pravilo kružnog toka - sigurno postoji neka logika i za ovo Srbino, ali meni deluje nekako blesavo, valjda je logičnije da ti bude primarno da "isprazniš" nešto u šta drugi treba da uđu, jer ako ja čekam ove koji ulaze u kružni tok da bih izašao, u jednom trenutku će se oni nagomilati iza mene i napraviti zastoj.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam pre par godina bio u gradiću Po (Pau) na jugu Francuske, znači bukvalno na relaciji tipa 10km nemaš nijedan semafor, sve samo kružni tokovi, praktično sve raskrsnice koje nisu u starom jezgru grada (jer tamo nema prostora) su kružni tokovi, svuda ih koriste, tako da 5 zaredom nije nikakav problem.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...