Jump to content

vesti


dovlagsi

Recommended Posts

...jos malo slika istog:

ToyotaYaris2012_05.jpg

ToyotaYaris2012_02.jpg

A tu je i novi SAAB 9-4X, zvanicno. Motori su benzinski 3,0 V6 sa 265 KS i 2,8 V6 turbo sa 300 KS, bez dizelasa, sto navodi da ce (kao i nekad 9-7X) ovo biti model prevasodno za americko trziste. Ono sto sam ja pak cekao da vidim jeste enterijer, koji veoma lici na onaj iz novog 9-5, sto opet navodi da ce buduci 9-3 (2013. godina) verovatno i sam imati takvo resenje... Nije lose, ali moze Kastriotin tim to jos bolje! Evo slika: http://www.facebook.com/album.php?aid=254949&id=8177433179&ref=mf

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Prvi Jaris je bio keva što se dizajna tiče, drugi onako, ovo je prosto ružno.

Jedno pitanje, jel zna neko šta će se od plug-in hibrida pojavljivati u skorije vreme u Evropi? Pošto mi to deluje tipa kao idealno vozilo za mene, u smislu da ga za po gradu punim preko noći u garaži i da sa elektro pogonom može da pređe 100-150km, a da kad imam varijantu da idem negde dalje prosto sipam benzin i pičim.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

nijedan iskljuchivo elektrichni automobil, sa 4 ili 5 sedista ti nema taj domet (150 km). Nisan Leaf u gustom gradskom prevozu ima domet od 47 milje. Hibridni modeli kao Chevrolet Volt, odnosno u verziji koja ce se pre naci kod nas - Opel Ampera je isto tu negde dok ne krene da radi motor sa unutrasnjim sagorevanjem koji puni baterije ( a i pomaze okretanju tockova do 15%). U americi Volt/Ampera kosta skoro 40 hiljada (bez razlicitih federalnih ili lokalnih popusta) dolara. Znajuci razliku u cenama kola izmedju Amerike i Evrope pretpostavljam da ce u Evropi cena biti oko 40 hiljada evra. Praktichno ista cena ce biti i za Leaf.

Ja bi se za sada najradije odluchio za Prius, koji ce se sledece godine pojaviti i kao plug-in hibrid, jer je tehnologija tojote za sada najproverenija. Dok se ne razvije sistem za brzo punjenje akumulatora ili njihovu zamenu na "pumpama" elektrichni automobili su preveliki rizik za Srbiju

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

U bre Igi, pretera ga i sa cenama i sa podacima o autonomiji. Volt jeste oko 40K$ u Americi, ali je cena za Leaf značajno niža - cena bez subvencije je 32.800$, a zavisno od države posle subvencija može doći i do 25.300$. Što se Evrope tiče u praktično svim zemljama je ispod 30K evra posle državnih subvencija, a najjeftiniji je Engleskoj gde košta 27.500 evra. Naravno to je i dalje znatno skuplje od recimo Golfa, bar 10K evra, ali je znatno pristupačnije nego što je bilo ikada ranije, pogotovu kad se uzme u obzir ušteda u gorivu (struja mnogo jeftinija od fosilnih goriva).

Što se autonomije tiče naravno zavisi od uslova vožnje, tih 75km koje navodiš jeste u uslovima uključene klime, spoljne temperature od 35 C i prosečne brzine kretanja od 10km/h, što znači da si recimo sve vreme u najvećoj gužvi na Gazeli. S tim da treba imati u vidu da u takvim uslovima vožnje ti treba 7,5 sati da istrošiš tu bateriju, što je potpuno nenormalno, niko ne bi ni koristio kola kad bi dnevno provodio u njima po 7,5 sati... Detaljnije podatke o autonomiji u različitim uslovima imaš recimo ovde gde je i taj podatak o gradskoj vožnji.

Ali da bi se videla isplativost kupovine tako nečega najlakše je uzeti računicu - ja sam recimo u gradskoj vožnji prešao prošle godine 17.000 km, što nije nimalo malo za Beograd. Ako uzmemo čak da uopšte nisam vozio vikendom (a naravno da jesam) to dođe da sam u proseku prelazio nešto preko 65km, što se opet uklapa u onu računicu čak i najgorim uslovima vožnje. Ako uzmemo da sam prosečno trošio oko 8 litara dizela, dolazimo do toga da sam potrošio nekih 1400 evra na gorivo. Ako uzmemo da za kućnu stanicu za punjenje ti za Leaf treba 220v i 40ampera, pri tom da ćeš da ga recimo svaki dan puniš po osam sati (koliko treba da se na 220v napuni pun), kapiram da dodjemo do toga da se stuje troši otprilike kao za prosečni stan od oko 70m2, što mene mesečno izađe oko 2600 dinara. U toj kalkulaciji bih ja na "gorivo" godišnje trošio 300 evra. Bottom line, izlazilo bi me oko 1000 evra jeftinije da vozim Leaf nego ovo što sad vozim, ako uzmemo početnu razliku u ceni, troškovi bi mi se izjednačili posle 10 godina. Za sada mi je i dalje to previše daleko, ali kapiram da će kao što je Prius probio put hibridima uskoro i električni automobili biti rasprostranjeniji i pristupačniji.

Ne znam koliku će autonomiju imati Prius kao plug-in hibrid, ali mi to deluje kao najbolje rešenje, jer je recimo Leaf isplativ samo kao drugo vozilo "u kući", s obzirom da s njim ne možeš da kreneš na dalji put. Poenta je da standardni hibridi prosto nisu trenutno ništa spec, jer je prosečna potrošnja relativno skromno manja od najštedljivijih konvencionalnih motora, a cena je ipak solidno viša, a i nemaju taj ekološki efekat jer ti i dalje 90% vremena trošiš fosilno gorivo.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

koliko se sećam, prosečna brzina automobila u beogradu je 12 km/h, tako da si, što se toga tiče, tu negde. dalje, računica oko potrošnje struje ti je neprecizna, a i nećeš moći da dođeš do neke realne brojke tu dok neko zapravo ne istestira, jer je naša struja nekvalitetna (sećamo se svi priče oko napona u mreži devedesetih, a to se nije značajno poboljšalo).

mislim da je trenutno najekonomičnije rešenje neki bluemotion VW, dok će plug-in hibridi to postati u narednoj generaciji.

u stvari, najekonomičniji je motor za po gradu, sve dok te ne pregaze :D

Link to comment
Share on other sites

U bre Igi, pretera ga i sa cenama i sa podacima o autonomiji. Volt jeste oko 40K$ u Americi, ali je cena za Leaf značajno niža - cena bez subvencije je 32.800$, a zavisno od države posle subvencija može doći i do 25.300$. Što se Evrope tiče u praktično svim zemljama je ispod 30K evra posle državnih subvencija, a najjeftiniji je Engleskoj gde košta 27.500 evra. Naravno to je i dalje znatno skuplje od recimo Golfa, bar 10K evra, ali je znatno pristupačnije nego što je bilo ikada ranije, pogotovu kad se uzme u obzir ušteda u gorivu (struja mnogo jeftinija od fosilnih goriva).

"In the United Kingdom, the purchase price of the Nissan LEAF would be 23,350 Pounds (27,471 Euros) after government incentives. The price, which includes the battery, is 28,350Pounds (33,353 Euros) before incentives. The UK government recently announced that it will refund 25 percent of the purchase price of a pure electric vehicle, up to a limit of 5,000 Pounds. The Nissan LEAF goes on sale in the UK in February 2011."

znachi 27 hiljada evra sa vladinim povracajem od 25%. Kod nas nema sanse da bude ispod 33 hiljada, ako ne i vishe

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

koliko se sećam, prosečna brzina automobila u beogradu je 12 km/h, tako da si, što se toga tiče, tu negde. dalje, računica oko potrošnje struje ti je neprecizna, a i nećeš moći da dođeš do neke realne brojke tu dok neko zapravo ne istestira, jer je naša struja nekvalitetna (sećamo se svi priče oko napona u mreži devedesetih, a to se nije značajno poboljšalo).

mislim da je trenutno najekonomičnije rešenje neki bluemotion VW, dok će plug-in hibridi to postati u narednoj generaciji.

u stvari, najekonomičniji je motor za po gradu, sve dok te ne pregaze :D

Ako tako gledaš najekonomičniji je bicikl, sve dok te ne pregaze :D

Ne znam odakle ti podatak da je prosečna brzina u BG 12km/h, otprilike ima 12km od moje zgrade do Trga Republike, a ne treba mi skoro nikad sat vremena da stignem do tamo, ono baš baš u špicu, ali čak i tada ako radi Gazela je uglavnom dovoljno i 45min. Pritom je u 90% slučajeva dovoljno pola sata. Naravno ja ne živim u centru grada pa mi je to olakšavajuća okolnost :)

Što se punjenja tiče kapiram da trošak ne bi bio veći, možda bi vreme punjenja bilo veće kod nas, ali to i nije toliko bitno, čak i da je 12 sati, to je opet u najvećem broju slučajeva prihvatljivo. A i kapiram da to zavisi od instalacija, nije nemoguće da bih morao da tražim da mi nešto "pojačaju" u garaži.

"In the United Kingdom, the purchase price of the Nissan LEAF would be 23,350 Pounds (27,471 Euros) after government incentives. The price, which includes the battery, is 28,350Pounds (33,353 Euros) before incentives. The UK government recently announced that it will refund 25 percent of the purchase price of a pure electric vehicle, up to a limit of 5,000 Pounds. The Nissan LEAF goes on sale in the UK in February 2011."

znachi 27 hiljada evra sa vladinim povracajem od 25%. Kod nas nema sanse da bude ispod 33 hiljada, ako ne i vishe

Pazi, ako gledaš tom logikom najeftiniji Focus je kod nas 11k evra, a u UK je blizu 17k :) (zvanični podaci sa Ford sajtova). Naravno šalim se, kola su tamo jeftinija, ali je i pitanje gde će ga prodavati, ja sam lepo napisao da je svuda cena ispod 30K evra posle subvencija. Za sada se nudi samo u UK, Irskoj, Portugalu i Holandiji, zato što su te zemlje dale adekvatne subvencije. Početkom 2011. će ga ponuditi u još 4 zemlje i tako, njima je ideja da njihov projekat uspe :)

Poenta jeste da je i dalje to ekonomski neisplativo, ali mi se čini da je taj Nisan bitan pomak ka tome da postane dostižno. Za 5 ili 10 godina bi situacija sa EV mogla da bude kao danas razlike da li kupuješ benzin ili dizel.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Leaf ce u osnovnoj opremi kod nas kostati 30-31.000 evra

Prius plug-in ce kostati 31-32.000 evra

Opel Ampera ce kostati 34-35.000 evra

Racunajte i -1.000 evra nasih subvencija za ovakva vozila

pozz :)

NAJISPLATIVIJE JE UZETI TESLU

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

donekle. Najveca prepreka za shirenje EV vozila nije sama "mehanika" nego prateca infrastruktura. kada god razmisljam o ev vozilima, zapitam se kako ce izgledati posedovanje takvog tipa vozila ako recimo zivish u nekom od onih zgrada sa 12 -15 spratova, sa 60tak stanova u bloku 45 ili 70, gde nemash sopstvenu garazu a morash negde da ostavish auto da se puni barem 4 sati (minimalno vreme za punjenje Volta na naponu od 240V). Cak i da ne punish celu bateriju, treba naci mesto gde ce biti sigurno puniti kola sat ili dva. To nije moguce na parkingu, gde neko moze da ti iscupa kabl, gde prikljuchak moze da se pokvari kao i svaki drugi element ulichnog mobilijara. Cak i ako bi, recimo, vecina proizvodjacha se slozila o nekoj standardnoj formi baterija tako da mozesh da dodjesh na pumpu i samo uradish zamenu prazne za punu mogu da zamislim koliko bi se povecalo opterecenje na elektrichnu mrezu grada, koja i sada zimi cesto riknjava i zbog klima

ubacio se dovla dok sam kucao

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Zaboravite o elektromobilima dok se ne pojave neke stanice za punjenje ili dok ne ugrade neke wireless antene koje ce da pune kola dok stoje na parkingu ;) Da se razumemo, benzin jeste skup, ali je razlika u ceni i smaranje oko punjenja mnogo veci problem. Nedavno sam chuo da ako bi ceo svet preshao na prius, to bi reshilo 0,5% problema sa globalnim zagrevanjem...

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Leaf ce u osnovnoj opremi kod nas kostati 30-31.000 evra

Prius plug-in ce kostati 31-32.000 evra

Opel Ampera ce kostati 34-35.000 evra

Racunajte i -1.000 evra nasih subvencija za ovakva vozila

pozz :)

NAJISPLATIVIJE JE UZETI TESLU

Pazi u toj konkurenciji plug-in Prius deluje dobro, jedini je problem što mu je domet na samo električnom pogonu kako sam sad pročitao na netu samo 12 do 15 milja, tj oko 20km, što je previše malo da bi se koristio samo kao EV.

donekle. Najveca prepreka za shirenje EV vozila nije sama "mehanika" nego prateca infrastruktura. kada god razmisljam o ev vozilima, zapitam se kako ce izgledati posedovanje takvog tipa vozila ako recimo zivish u nekom od onih zgrada sa 12 -15 spratova, sa 60tak stanova u bloku 45 ili 70, gde nemash sopstvenu garazu a morash negde da ostavish auto da se puni barem 4 sati (minimalno vreme za punjenje Volta na naponu od 240V). Cak i da ne punish celu bateriju, treba naci mesto gde ce biti sigurno puniti kola sat ili dva. To nije moguce na parkingu, gde neko moze da ti iscupa kabl, gde prikljuchak moze da se pokvari kao i svaki drugi element ulichnog mobilijara. Cak i ako bi, recimo, vecina proizvodjacha se slozila o nekoj standardnoj formi baterija tako da mozesh da dodjesh na pumpu i samo uradish zamenu prazne za punu mogu da zamislim koliko bi se povecalo opterecenje na elektrichnu mrezu grada, koja i sada zimi cesto riknjava i zbog klima

ubacio se dovla dok sam kucao

Pazi ja živim u zgradi od 14 spratova :) Ali imam garažu :) Naravno, ideja nije da svako može da ga puni kod kuće, ali se tehnologija još uvek razvija. Ono što svi oni sada hoće da postignu jeste da počnu da se postavljaju ono što oni zovu "fast-charging stations" koje rade na 480V i mogu da napune Leaf-a ili Volta na 80% baterije za pola sata, to je malo duže od standardnog punjenja na benzinskoj pumpi. Naravno u Londonu već postavljaju specijalna parking mesta sa tim stanicama gde će u prvo vreme punjenje biti za dž, kao i parkiranje u centru. Npr tamo imaš naknadu za ulazak u centar grada koja je nešto tipa 5 funti ili tako nešto, a hibrid i EV ne plaćaju. Zato su kod njih i lansirali auto.

Što se opterećenja za gradsku mrežu tiče to nije baš tako veliki problem, pogotovu što u Srbiji teško da će sad odjednom svi da nagrnu da kupuju EV. Poenta je da je električna energija znatno čistija i samim tim je razvijenijim državama mnogo više u interesu da ulažu u pojačanje mreže. Ni početkom XX veka nisi imao baš benzinsku stanicu na svakom ćošku :) Mada je o tome malo bespredmetno govoriti u zemlji gde 46% električne energije daje termo-elektrana Nikola Tesla u Obrenovcu.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

prius nije elektrichno vozilo ipak

i ja, kada govorim o problemima elektrichne mreze, ne podrazumevam toliko probleme sa prenosnom mrezom, nego vishe moju sumnju da mi imamo proizvodne kapacitete da svake noci, recimo noci, mada nije toliko vazno kada, napunimo i 30% broja automobila koja sada idu na gas/dizel/benzin

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Možda će nešto ovako biti interesantno u budućnosti, koliko kontam karakteristike su mu iste kao Leaf-u, jedino što je 12cm duži i 300 kila teži od standardne verzije, mada izgleda malo bolje reklo bi se:

Renault Fluence EZ

22499hda7c143b1.jpg

22497hd23f96cda.jpg

22501hd63d29f3e.jpg

http://green.autoblog.com/2010/04/19/renault-fluence-gains-660-pounds-and-5-inches-to-go-electric/

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Reno ima odlicnu ideju, ali opaka standardizacija tu treba da se izvede, tako da sumnjam da ce uspeti da je realizuju do kraja... Naime, njihova EV serija ima tri nacina punjenja - kuci, brzim gradskim punjačima ili na stanicama za zamenu baterija. Dakle, dodjes, robot ti izvadi bateriju praznu, stavi bateriju punu i ti sa punom baterijom šibaš dalje za 2-3 minuta.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Ovo poslednje mi nekako najozbiljnije deluje - dodjesh na pumpu (tj., punjachnicu [:D]), robot ti izvadi stare baterije, stavi nove, ti platish za charge i pichish dalje. I kod kuce isto imash rezervne batrije koje se pune dok ti vozish.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Tu oni imaju drugačiju foru, u smislu kao kupuješ kola, a iznajmljuješ baterije. Tako su predstavili i ovaj model Zoe koji bi kao trebalo da bude novi Clio, gde je procena da bi mogao da košta oko 15k evra, ali bez baterija. Onda uz neki ugovor ti iznajmljuješ baterije po ceni od 80-100evra mesečno i ta varijanta - dođeš na pumpu, baterije se zamene za 5 min i pičiš dalje. Logika je kao auto košta kao normalan auto te klase (dobro malo je skuplji od sadašnjeg Clia sa dosta opreme) a i troškovi korišćenja su kao otprilike mesečno da kupuješ standardno gorivo, samim tim mnogo konkurentnije. Ali bi onda stvarno morali da smisle neki standard tog battery-packa da se ne bi dešavalo dođeš na OMV i kao

- "jel imate baterije za Zoe?"

- "Ne, imamo samo za Fluens"

- "a pa dajte, meni su rekli da to može da se budži"

- "E pa taj koji ti je rekao neka ti budži" :)

Evo par zvaničnih sličica koncepta, mada mi se čini da je na nedavnom salonu bio čak i ludji:

5038196993_0a818a0019_z.jpg

5038815932_303e0201bf_z.jpg

5038816244_8dcf4b0bdc_z.jpg

5038816440_02d67a0de1_z.jpg

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

pa mogu da urade npr da umesto jedne baterije imash segmentirane standardizovane, grupe baterija. Npr da recimo Mercedes S klase koristi 15 segmenata a tipa klio da ima battery pack od 8 segmenata

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

zato sto nemaju sva vozila isti nachin upotrebe...ako vozim jednog smarta onda mi je najverovatnije dovoljan dnevni domet od 50 km dnevno. ali ako vozim Vanea,Ford Tranzit ili tako neko vozilo treba mi domet od 500 km da odem do Nisha i nazad, sto znachi da zelim mnogo vecu bateriju od one u Smartu. Ako necu da se mislim da li na pumpi uz put imaju bateriju za bash moj model, jedno od resenja da sve baterije budu u stvari skupovi razlicitog broja manjih baterija, ciji broj zavisi od nachina upotrebe vozila

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Ako baterije budu koshtale 80-100 evra mesechno, to se ne isplati za zemlje kao shto je Rusija, osim ako ne vozish non-stop... Meni u mojim uslovima voznje (15-20K km godishnje), auto troshi maximum 50 evra benzina po ruskim cenama. Dodushe, ako bi uzeo neshto vece, verovatno bi se isplatilo.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Pa kad je kod vas benzin džabe :) Ja s istom tom kilometražom u BG trošim više od 100 evra mesečno na gorivo :) A u Francuskoj, gde kapiram da bi Reno nekako prvo to ponudio bi trošio i 120-130 evra minimum (iako je fakat tamo recimo dizel jeftiniji od ostalih zemalja u okruženju, ali ipak skuplji nego kod nas). Recimo u Turskoj gde je litar dizela preko 1,5eur se računica isplati višestruko ako je cena baterija ta.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ako baterije budu koshtale 80-100 evra mesechno, to se ne isplati za zemlje kao shto je Rusija, osim ako ne vozish non-stop... Meni u mojim uslovima voznje (15-20K km godishnje), auto troshi maximum 50 evra benzina po ruskim cenama. Dodushe, ako bi uzeo neshto vece, verovatno bi se isplatilo.

[:0]

jel 50eur mesecno ili kako? :)

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...