Lucky Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Možda smo već pričali o ovome, a na razmišljanje me nagnalo to što sad postoje ovi automobili, poput Yarisa kojeg je testirao Speed ili novog Smarta koji imaju opciju da se ugase automatski na semaforu ili kad god negde auto stane, a kasnije se pale samo pritiskom na kvačilo. Tu su u priči i one varijante "ugasite motor na semaforu" sa brojačem do zelenog svetla. Zanima me jel to gašenje motora isključivo "sačuvajmo okolinu" (što je ok) ili stvarno postoji i deo one priče da se "manje troši benzin". Odnosno da li auto u mirovanju na semaforu koji radi troši više benzina za tih 60-90 sekundi od onog koji ima ugašen motor svih tih 60-90 sekundi a kasnije se upali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 bash interesantno pitanje koliko sam ja prichao sa ljudima auto troshi manje kada radi tih 60ak sec nego kada se pali... e sad to je vazilo za starija vozila, pa me interesuje kako je sa savremenom :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Ranije je auto pri paljenju srkao benzin, ne znam kako je sada... Kapiram da te nove tehnologije zaista troshe manje benzina inache se ne bi smarali sa njima, dok obichan motor verovatno potroshi vishe benzina pri paljenju nego da je tih 60 sekundi radio. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Pa da, mislim, nisu to sad neke velike razlike... Nekada je ajnshpric indzekshn prvo ubacivao odredjenu kolicinu goriva u cilindre, pa bi se onda auto startovao, a danas multipoint sa mnogo manje (inicijalnog) goriva startuje motor, mada to nije nesto sto bi znacajnije uticalo na potrosnju i isplativost gasenja kola na semaforima. Po meni, to je iskljucivo "sacuvajmo okolinu" parola. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjela Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Koliko sam ja razumeo, ovi novi automobili ne ugase motor skroz, nego ga dovedu do nekog minimalnog broja obrtaja, pa cim pritisnes kvacilo odma ga "probude". Tako da tu nema povlacenja velike kolicine goriva... Inace, sto se tice ocuvanja okoline, studije su pokazale da je kruzni tok mnogo bolje resenje od semafora, i valjda su u evropi poceli neke obicne raskrsnice da menjaju kruznim tokovima. jeste off topic, ali reko da napisem :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Nije ti motor kompjuter pa da ga standby-ujes ... minimum obrtaja neophodnih da bi radio je malo ispod ler gasa i pri takvom radu ce se tresti ceo motor itd itd ... tako da se gasi motor skroz i pali skroz ... Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 imam taj sistem,kod bmw-a se zove ''efficent dynamics'' i iskreno,ja ga ugasim pre svake voznje. smara me da se stalno gasi motor na svakom semaforu ili stajanju. iako pise da to nikako ne steti motoru i ostalo,mene iritira i sve se tripujem da ce da se sjebe nesto :) a usteda u gorivu je minimalna,vise je neki trip kao ''sacuvajmo okruzenje''... Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinja Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 već nekoliko vas je napisalo da gašenje motora više služi da se sačuva priroda nego da se uštedi benzin. sad nam još objasnite kako se to štiti priroda osim tako što spalimo manje benzina. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 ne bacas plasticne flashe u park Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinja Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 heh ^______________^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
togFU Posted July 9, 2009 Report Share Posted July 9, 2009 (edited) Da jebote, citam ovaj topic i ne verujem koliko ljudi gledaju svoje dupe samo :D kao "matori, jebes ti to sto cu manje gasova ispustiti u prirodu, kad necu ustedeti gorivo, cak cu i da potrosim vise!" :D Edited July 9, 2009 by Niggrola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted July 9, 2009 Report Share Posted July 9, 2009 a ko ne gleda samo svoje dupe? :) ajde da zivim u svedskoj,pa da me bude sramota sto sam ostavio upaljen motor na semaforu. ali npr juce u kneza milosa autobus koji ispusta iza sebe toliko crnog dima,ajde sto zagadjuje,nego sto ugrozava saobracaj,ne vidim sta se desava bukvalno od tolikog dima... i naravno,prolazi pored dva saobracjacja i nijedan ga ne iskljucuje iz saobracaja. Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjela Posted July 9, 2009 Report Share Posted July 9, 2009 ne svidja mi se nacin na koji razmisljas, svaka mala promena je bitna...eno vidi koliko je kilovat casova ustedjeno koristeci samo jebeni blackle. ovde pricamo o mnogo tona otrovnih gasova. na svakom semaforu koji drzi duze od minut bi trebalo staviti tajmer. Neka nova tendencija u Evropi je da se na raskrsnicama gde su inace bili "dugi" semafori stavlja kruzni tok, iz dva razloga. Jedan je smanjeno zagadjivanje vazduha (pre svega) a drugi razlog je manje nesreca pri velikim brzinama. Cak su i u Nisu zamenili semafore kruznim tokom na dve raskrsnice ;) Spectacular improvements in safety have been achieved at many thousands of modern roundabouts in Britain, Netherlands, Australia, and in the U.S. with injury accidents reduced 70 to 80% below average levels that prevail on open intersections with priority rules and half the level of crashes at signals. Because roundabouts flow continuously with most traffic only having to slow to enter, and any stops short, they are far more efficient in moving vehicles per square yard of pavement in most circumstances than signalized intersections. @mohi: izgleda sam sjebao nesto, ipak se ugasi motor skroz, a evo sta audi kaze o svojoj start-stop tehnologiji: In the standardized driving cycle the start-stop system lowers fuel consumption by about 0.2 liters per 100 km, and therefore reduces CO2 emissions by around 5 g/km. Link Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted July 9, 2009 Report Share Posted July 9, 2009 Kruzni tok je dobra stvar kada su vozachi kulturni, a kod nas i u josh mnogim zemljama kultura voznje je na dosta niskom nivou... Jedino pravo reshenja nashih problema sa izduvnim gasovima su elektromobili i cold fusion Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatboy Posted July 9, 2009 Report Share Posted July 9, 2009 ma svi nek voze elektromobile i POTPUNO smo reshili problem automobila-zagadjivacha! :D gledao sam nedavno baju amera matorog..... celu gajbu pokrio sa solarnim panelima na krovu i pravi mu taman struje za celo domacinstvo plus charger koji mu puni elektromobil (neki GMC dzip customizovan full na struju, ukupno 20 i kusur iljada dolara je kostao). jednostavnije od toga jebeno ne mozhe, samo da spuste cenu tih tehnologija i opreme na REALAN nivo a ne da leshinare ljude do smrti. Quote Унутра је сигурно читава експлозија радости и магије! Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinja Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 jeste saobraćajna kultura na jako niskom nivou, ali kružni tokovi lepo funkcionišu i kod nas :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOLA Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 jeste saobraćajna kultura na jako niskom nivou, ali kružni tokovi lepo funkcionišu i kod nas :) onaj na slaviji na primer :D Quote There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinja Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 svi osim tog matori! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muerte Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 (edited) svi osim tog matori! jbg pa kad ima sina od tramvaja. boje se ljudi da ih ne udari struja u kolima pa zaobilaze i zastajkuju i stvaraju guzvu (to su oni sto i preskacu sine kad idu peske) strah ti je to inace su obicno vrlo fini i kultura im je na visokom nivou Edited July 10, 2009 by Muerte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 (edited) ma svi nek voze elektromobile i POTPUNO smo reshili problem automobila-zagadjivacha! :D gledao sam nedavno baju amera matorog..... celu gajbu pokrio sa solarnim panelima na krovu i pravi mu taman struje za celo domacinstvo plus charger koji mu puni elektromobil (neki GMC dzip customizovan full na struju, ukupno 20 i kusur iljada dolara je kostao). jednostavnije od toga jebeno ne mozhe, samo da spuste cenu tih tehnologija i opreme na REALAN nivo a ne da leshinare ljude do smrti. To naravno moze u Kaliforniji gde imash 50% sunchanih dana godishnje, bash me zanima kako bi solarne celije radile u Moskvi gde imash 10 dana sunca godishnje @Ivan - Kruzni tok je ok, ali kada imash mnogo automobila i kada su guzve (pogledaj kruzni tok na Slaviji) sva organizacija pada u vodu... Jedino sa chime se slazem je da je lakshe reshiti problem sudara kada se desi u kruznom toku zato shto ne stanu na sred raskrsnice pa da ne moze niko da ih obidje (jako chest sluchaj u Moskvi, naprimer). BTW, evo kako izgleda redovan saobracaj u Moskvi: » Click to show Spoiler - click again to hide... « » Click to show Spoiler - click again to hide... « » Click to show Spoiler - click again to hide... « Zato kada vozish nocu, prosto milina - po 8 - 10 traka i pichi Edited July 10, 2009 by ZerBah Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 Ovo u Moskvi je totalno nerealno. Ne razumem zasto bi tamo neko vozio auto. Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 Zato shto je to adrenalin? Zato shto kada znash kako da zaobidjesh ove guzve imash osecaj da si najveci baja na ovom svetu? Zato shto je metro pretrpan i nema chime da se dishe tamo? Ima puno razloga zashto bi vozio auto po Moskvi i josh vishe razloga zashto bi leteo helikopterom. Nazalost helikopteri su potpuno zabranjeni (osim bolnichkih i pandurskih kojih takodje ima veoma malo). Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 ovu prvu sliku sam vec video negde i uvek sam se pitao zasto bas svi skrecu tu levo,a jedino onaj baja produzio pravo... ? Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 pre bih rekao da je desno semafor, pa da se tu svi ukljucuju u glavnu ulicu...a mozda je i zatvorena glavna, a onaj lik je neka faca pa pici:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 (edited) Dule je u pravu, tamo je semafor, pa su se zaglavili svi. Samo je jedan baja skapirao da nema leba i skrenuo sa semofora na desno Koliko ima takvih glupavih primera... Ljudi su i u kolima kao stoka - voze tuda kuda voze svi :( Edited July 10, 2009 by ZerBah Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.