Jump to content

Gašenje motora vs ne?


Lucky

Recommended Posts

Možda smo već pričali o ovome, a na razmišljanje me nagnalo to što sad postoje ovi automobili, poput Yarisa kojeg je testirao Speed ili novog Smarta koji imaju opciju da se ugase automatski na semaforu ili kad god negde auto stane, a kasnije se pale samo pritiskom na kvačilo. Tu su u priči i one varijante "ugasite motor na semaforu" sa brojačem do zelenog svetla.

Zanima me jel to gašenje motora isključivo "sačuvajmo okolinu" (što je ok) ili stvarno postoji i deo one priče da se "manje troši benzin". Odnosno da li auto u mirovanju na semaforu koji radi troši više benzina za tih 60-90 sekundi od onog koji ima ugašen motor svih tih 60-90 sekundi a kasnije se upali?

Link to comment
Share on other sites

Ranije je auto pri paljenju srkao benzin, ne znam kako je sada... Kapiram da te nove tehnologije zaista troshe manje benzina inache se ne bi smarali sa njima, dok obichan motor verovatno potroshi vishe benzina pri paljenju nego da je tih 60 sekundi radio.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Pa da, mislim, nisu to sad neke velike razlike... Nekada je ajnshpric indzekshn prvo ubacivao odredjenu kolicinu goriva u cilindre, pa bi se onda auto startovao, a danas multipoint sa mnogo manje (inicijalnog) goriva startuje motor, mada to nije nesto sto bi znacajnije uticalo na potrosnju i isplativost gasenja kola na semaforima. Po meni, to je iskljucivo "sacuvajmo okolinu" parola.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam ja razumeo, ovi novi automobili ne ugase motor skroz, nego ga dovedu do nekog minimalnog broja obrtaja, pa cim pritisnes kvacilo odma ga "probude". Tako da tu nema povlacenja velike kolicine goriva...

Inace, sto se tice ocuvanja okoline, studije su pokazale da je kruzni tok mnogo bolje resenje od semafora, i valjda su u evropi poceli neke obicne raskrsnice da menjaju kruznim tokovima. jeste off topic, ali reko da napisem :)

Link to comment
Share on other sites

Nije ti motor kompjuter pa da ga standby-ujes ...

minimum obrtaja neophodnih da bi radio je malo ispod ler gasa i pri takvom radu ce se tresti ceo motor itd itd ... tako da se gasi motor skroz i pali skroz ...

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

imam taj sistem,kod bmw-a se zove ''efficent dynamics'' i iskreno,ja ga ugasim pre svake voznje. smara me da se stalno gasi motor na svakom semaforu ili stajanju. iako pise da to nikako ne steti motoru i ostalo,mene iritira i sve se tripujem da ce da se sjebe nesto :) a usteda u gorivu je minimalna,vise je neki trip kao ''sacuvajmo okruzenje''...

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Pa da, mislim, nisu to sad neke velike razlike... Nekada je ajnshpric indzekshn prvo ubacivao odredjenu kolicinu goriva u cilindre, pa bi se onda auto startovao, a danas multipoint sa mnogo manje (inicijalnog) goriva startuje motor, mada to nije nesto sto bi znacajnije uticalo na potrosnju i isplativost gasenja kola na semaforima. Po meni, to je iskljucivo "sacuvajmo okolinu" parola.

ne svidja mi se nacin na koji razmisljas, svaka mala promena je bitna...eno vidi koliko je kilovat casova ustedjeno koristeci samo jebeni blackle. ovde pricamo o mnogo tona otrovnih gasova. na svakom semaforu koji drzi duze od minut bi trebalo staviti tajmer.

Edited by Kung Lao

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

Da jebote, citam ovaj topic i ne verujem koliko ljudi gledaju svoje dupe samo :D

kao "matori, jebes ti to sto cu manje gasova ispustiti u prirodu, kad necu ustedeti gorivo, cak cu i da potrosim vise!" :D

Edited by Niggrola
Link to comment
Share on other sites

a ko ne gleda samo svoje dupe? :)

ajde da zivim u svedskoj,pa da me bude sramota sto sam ostavio upaljen motor na semaforu. ali npr juce u kneza milosa autobus koji ispusta iza sebe toliko crnog dima,ajde sto zagadjuje,nego sto ugrozava saobracaj,ne vidim sta se desava bukvalno od tolikog dima... i naravno,prolazi pored dva saobracjacja i nijedan ga ne iskljucuje iz saobracaja.

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

ne svidja mi se nacin na koji razmisljas, svaka mala promena je bitna...eno vidi koliko je kilovat casova ustedjeno koristeci samo jebeni blackle. ovde pricamo o mnogo tona otrovnih gasova. na svakom semaforu koji drzi duze od minut bi trebalo staviti tajmer.

Neka nova tendencija u Evropi je da se na raskrsnicama gde su inace bili "dugi" semafori stavlja kruzni tok, iz dva razloga. Jedan je smanjeno zagadjivanje vazduha (pre svega) a drugi razlog je manje nesreca pri velikim brzinama. Cak su i u Nisu zamenili semafore kruznim tokom na dve raskrsnice ;)

Spectacular improvements in safety have been achieved at many thousands of modern roundabouts in Britain, Netherlands, Australia, and in the U.S. with injury accidents reduced 70 to 80% below average levels that prevail on open intersections with priority rules and half the level of crashes at signals.

Because roundabouts flow continuously with most traffic only having to slow to enter, and any stops short, they are far more efficient in moving vehicles per square yard of pavement in most circumstances than signalized intersections.

@mohi: izgleda sam sjebao nesto, ipak se ugasi motor skroz, a evo sta audi kaze o svojoj start-stop tehnologiji:

In the standardized driving cycle the start-stop system lowers fuel consumption by about 0.2 liters per 100 km, and therefore reduces CO2 emissions by around 5 g/km.

Link

Link to comment
Share on other sites

Kruzni tok je dobra stvar kada su vozachi kulturni, a kod nas i u josh mnogim zemljama kultura voznje je na dosta niskom nivou... Jedino pravo reshenja nashih problema sa izduvnim gasovima su elektromobili i cold fusion [:D]

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

ma svi nek voze elektromobile i POTPUNO smo reshili problem automobila-zagadjivacha! :D

gledao sam nedavno baju amera matorog..... celu gajbu pokrio sa solarnim panelima na krovu

i pravi mu taman struje za celo domacinstvo plus charger koji mu puni elektromobil (neki GMC dzip

customizovan full na struju, ukupno 20 i kusur iljada dolara je kostao). jednostavnije od toga jebeno ne mozhe,

samo da spuste cenu tih tehnologija i opreme na REALAN nivo a ne da leshinare ljude do smrti.

Унутра је сигурно читава експлозија радости и магије!

Link to comment
Share on other sites

svi osim tog matori!

jbg pa kad ima sina od tramvaja.

boje se ljudi da ih ne udari struja u kolima pa zaobilaze i zastajkuju i stvaraju guzvu

(to su oni sto i preskacu sine kad idu peske) [:D]

strah ti je to [:p] inace su obicno vrlo fini i kultura im je na visokom nivou

Edited by Muerte
Link to comment
Share on other sites

ma svi nek voze elektromobile i POTPUNO smo reshili problem automobila-zagadjivacha! :D

gledao sam nedavno baju amera matorog..... celu gajbu pokrio sa solarnim panelima na krovu

i pravi mu taman struje za celo domacinstvo plus charger koji mu puni elektromobil (neki GMC dzip

customizovan full na struju, ukupno 20 i kusur iljada dolara je kostao). jednostavnije od toga jebeno ne mozhe,

samo da spuste cenu tih tehnologija i opreme na REALAN nivo a ne da leshinare ljude do smrti.

To naravno moze u Kaliforniji gde imash 50% sunchanih dana godishnje, bash me zanima kako bi solarne celije radile u Moskvi gde imash 10 dana sunca godishnje [:D]

@Ivan - Kruzni tok je ok, ali kada imash mnogo automobila i kada su guzve (pogledaj kruzni tok na Slaviji) sva organizacija pada u vodu... Jedino sa chime se slazem je da je lakshe reshiti problem sudara kada se desi u kruznom toku zato shto ne stanu na sred raskrsnice pa da ne moze niko da ih obidje (jako chest sluchaj u Moskvi, naprimer).

BTW, evo kako izgleda redovan saobracaj u Moskvi:

moscow-traffic.jpg

3962078.jpg

73771.jpg

Zato kada vozish nocu, prosto milina - po 8 - 10 traka i pichi [:D]

Edited by ZerBah

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Zato shto je to adrenalin? Zato shto kada znash kako da zaobidjesh ove guzve imash osecaj da si najveci baja na ovom svetu? Zato shto je metro pretrpan i nema chime da se dishe tamo?

Ima puno razloga zashto bi vozio auto po Moskvi i josh vishe razloga zashto bi leteo helikopterom. Nazalost helikopteri su potpuno zabranjeni (osim bolnichkih i pandurskih kojih takodje ima veoma malo).

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...