Jump to content

Sta nas ceka u skorije vreme ...


G!!!

Recommended Posts

:D

ali prvi witcher je zaista vredan paznje... bolji je od novijih nazovi rpg-eva taman otliko da ga svrstas u oldskul... cak ces imati i male tripove s pocetka oko UI-a i nacina borbe (woah!) ali kada ti to legne stvarno vidis da je dobra... mada ne dobra da bi je igra dva tri pet puta, da se razumemo... my2cents

novi DA je sve ono sto su najavili posle prvog dela... mnogo vise borbe (zar je moguce) i borbe arkadno tipa... dali su izjave nesto u fazonu ako igras igru ne cekujes valjda da ces igrati sah... lolzor moroni... zgrnuce pare na konzolama naravno i onda ce napraviti DA ala ME ili neki mmo

inace DA podrzava dx11 a izgleda odvratno

enchantment!

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

seki:

taj neki fazon:)

naime, ja sam ostao zarobljen u rpgovima bas, bas odavno, tako da sam princeza na zrnu graska sto se tice nekih stvari. i kontam da sam manje forgiving od g-a, ako je to uopste moguce:) tako da sve sto ja pricam, pola toga slobodno stavite pod 'blabla dulio bla'.

g:

igrao sam vicera keca, nisam nesto usao preterano u trip, ali dovoljno da vidim mehanike i kurce palce. e tu je sad fazon sto on jeste vrhunski odradjen i stvarno ne mogu nista da kazem, dakle, sve je na nivou, svaki segment koji mi padne na pamet je odradjen profi. ali mene licno ne moze da uvuce takva igra jer imam osecaj da ja ne radim nista nego citam knjigu/gledam film i cekpointujem. tako da i dalje najvise cenim FO2 koji nisam ni uspeo da zavrsim koliko mi je grozno PA okruzenje:)

dragon age sam isto igruckao i ne vidim po cemu je on specijalan toliko? za njega bas nista ne vidim da je trip. vicer je imao originalne tripove ako nista drugo i ako pogledamo objektivno (dakle bez dulijo 'lol ovo nije sandbox' whinea), vicer jebe keve. a DA mi je holivud fazon, mamojebski odradjen trip i to je to. koliko vidim, nastavak je stoprocentno u bioware/ea fazonu - "moar moarz" tako da sta ja znam, em ocekivano, em je tu negde ko i prvi deo.

joj, sad sam se setio 'ocemo da se jebemo al da nam ne udje' tripa u DA. ono, smislili smo razlicite pocetke itd, al zato imamo milion klasno-rasnih restrikcija...i onda ispada da imas tipa pet razlicitih pocetaka, a da ti raznovrsnije tripove fizicki ne dozvoljavaju jer ih je mrzelo da prave vise:) (napravili smo spiku za dvarfa paladina, ali nismo za humana wizarda, lupam). pa il pravi te pocetke il nemoj (nemojte me flejmovati, vec sam rekao da me neke stvari bas lako smore zato sto ih pripisujem ea/bioware hajpovanju koje nema veze sa zivotom NIKAD).

Da vidite na šta će tek Skyrim da ispadne... čitam najave po stranim časopisima, Oblivion će biti old school RPG za ovo.

olskl, njuskul, meni sve to kul:)

oblivion je bio zanimljiv jer si mogao svasta da radis, ali je imao mnogo nepromisljenih stvari u mehanici i uopste su se slabo snasli u gomili svega (pacovi koji se leveluju s tobom - cime se potpuno anulira poenta otvorenog sveta, ili nedopustivi exploit gde mozes da imas lika lvl4 koji je efektivno lvl934857394857 - secondary statsovi su mu bruka, ali leveling uzima u obzir samo primarne, tako da izaberes maga, budzis se ko warrior i budes mag cetvrtog nivoa koji jednim udarcem topuza ubija pet zmajeva. i milion pacova koji su na cetvrtom nivou ostali, ko i ti:) ).

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Cekaj DUle jebem mu mater, sad ne razumem. Igra koja ima duboku pricu da je mozes poriditi sa knjigom/dobrim filmom ne moze da te uvuce, ali hack n slash rpg moze? Tu onda nesto ne valja sa tobom druze.

Da je Witcher check point, pa bas i nije. Imas fajta gomilu, mozes da biras kako ces u gomilu(magija/sword), + gomila zanimljivih intermeco-a poput kockanja, pesnicenja, pijenja i jebenja.

Osecam se istrolovanim dok ti odgovaram al ti si, pa se nadam da nije. :)

Inace, ja sam stekao utisak da ove komplet no brain igre poput dao i me2 imaju najveci uspeh u americi, al kontam da se njima i isplati ako se samo u americi i proda

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

ne pricam o uvlacenju, vec o principu. i otkud je FO2 hack'n'slash?:)

a i petnes puta sam rekao 'moj trip' bas zbog toga da me neko ne bi pozivao na diskusiju. al dobro:)

dakle, ako je igra koncipirana kao knjiga/film, ja pod tim mislim na donosenje odluka, slobodu kretanja i slicno, ne na pozitivne stvari kao sto su upeglanost, razradjenost likova, preokreti i tome slicno. ako je nesto koncipirano da od pocetka, preko sredine, pa do kraja ide linearno ili "polu-linearno", mene to smori jer jednostavno ne osecam zivuci, reagujuci svet i osecam se da ja treba da odradim predodredjene sekvence da bi dosao do neminovno koncipiranog zavrsetka. sto i jeste tacno. i sto je igra bliza knjizi/filmu, cesto ima i izrazeno skriptovanje. ja ocu da idem desno, al ne moze, mnogo smo radili na prici i ne damo ti da ides desno, vec moras levo jer je 'tamo prica':) ali ja igram ovo, ja ocu desno. 'ne moze, stavili smo odron kamenja desno bas zbog toga :tf: ' :) i onda ja kazem dobro, idem da gledam film, tamo se isto desava ono sto je snimljeno:)

jel kapiras sad sta mene tisti kod novih rpgova?:)

pri tome ne mislim na to da sad ne treba da postoji main quest ili storyline i tome slicno (mada, idealno bi bilo bez toga, ako je setting brutalno ukomponovan, eto nama radosti, gradimo svoju pricu kako igramo igru, ocu li ja biti dule vanquisher of dragons ili dule the loverman ili dule the sailor of the northern seas je na meni, ako je svet dovoljno detaljno odradjen, nema te price koja se moze meriti sa sopstveno izgradjenom). arcanum i fo recimo imaju glavni kvestlajn i pricu, ali ti imas ogromnu slobodu u svemu sto radis i to je ono na sta ciljam kad kazem knjiga/film u negativnom kontekstu - kad pricaju dva lika koja su igrala FO ili arcanum, mogu na svaku drugu recenicu da kazu jedan drugom 'ne seri, stvarno?' ili 'nisam ni znao za to' i tome slicno. aj uzmi dva lika koja su igrala kotor pa vidi oce li to da se desi.

naravno i fo i arcanum su prepuni skripti, ali to su sitne zasebne skripte koje su jednostavno tu jer ne postoji kompjuterski softver bez skripti. u sportskim igrama je ovo takodje bitno, fizika je bolja ako ima sitnijih skripti, znaci ako ti u nba2k11 dodas, imas u toku tog dodavanja pedeset checkpointa koji mogu da se trigeruju, a imas pedeset dodavanja, dodavaca i primaca, tako da dobijes 50x50xkoznakolko varijanti i onda dobijes igru koju mozes da igras milion puta, a mozda da ne uocis patern ili da otkrijes skriptu. u lajvu imas tri dodavanja i posle jedne tekme zevas:)

e sad, prevedi to na pricu i dobices poredjenje izmedju 2k11 rpgova (fo) i nba live rpgova (kotor npr).

Da je Witcher check point, pa bas i nije. Imas fajta gomilu, mozes da biras kako ces u gomilu(magija/sword), + gomila zanimljivih intermeco-a poput kockanja, pesnicenja, pijenja i jebenja.

ako sad analiziras ovu recenicu, slozices se da nista od toga ne cini da li je igra check point ili ne, zar ne? biranje nacina fajta i nema bas neke veze sa nivoom kompleksnosti SAME IGRE, a ne mehanike fajta. takodje, jebanje i pijenje na nivou 'pojebo sam ovu, a ovu nisam' isto nema veze. mislim, to je tek malo iznad ravni "mozes da nosis zelene cizme, a mozes i bele". zamisli sad ovako: pojebo sam onu ribu, video me farmer (zato sto je prolazio tuda dok sam je jebo jer sam je jebo tad i tad, a ne zato sto jebanje ribe trigeruje taj event), onda je javio selu da im jebem zene (sto ne bi stigao da sam ga iznabadao pre nego sto je istrcao kroz vrata) i sad me selo ne voli i moram da idem okolo jer me biju kad me vide. neko nije hteo da jebe tu seljancicu i ima potpuno drugacije igracko iskustvo.

tako da ako ja kazem 'knjiga/film lol' nemoj da se hvatas za aspekt knjige/filma koji je dobar vec pokusaj da skontas zasto sam to rekao u negativnom smislu. a i ne znam gde sam pomenuo hack'n'slash?

pogledaj sah, imas definisan i pocetak i kraj i pravila, a igra ima zilijardu kombinacija i mozes da igras ceo zivot, i nikad neces ponoviti partiju, pa makar igrao protiv samog sebe. a onda pogledaj recimo shadow dancera (secas se shadow dancera): aha, aerodrom, dolaze mi dvojica desno, onda jedan gore, onda lik uskace kroz prozor, onda ja silazim dole, saljem kuce na onog camugu sa utokom, onda dolazi jedan iza ledja, idem desno i presao sam nivo. i nema varijacija. a to "mozes da jebes i da pijes" je ekvivalent tome da ja lika sto uskace kroz prozor mogu da ubijem surikenom, kucetom, katanom, nogom ili magijom. a on uvek ulazi na taj prozor i to je to. a igra ima mnogo 'lepsu grafiku' od saha, bogatije settinge i kompleksniji coding i mnogo 'knjigo-filmskiju' atmosferu.

zamisli rpg 'ana karenjina' gde ti moras da se jebes sa ovim ili ovim, moras da ides na hipodrom (tipa pricas sa likom i imas grananje dijaloga gde se oba zavrsavaju sa tvojim odlaskom na hipodrom), moras da se bacis pod voz na kraju, ti oces da stisnes 'necu pod voz' al toga nema, napravili smo odlican sinematik sa skakanjem pod voz, a i prica je mnogo impaktnija ako se skoci pod voz, a i nemamo materijal u igrici za slucaj da ti neces pod voz, tako da imas da kliknes samo na 'jump in front of train' i da se divis koncipiranosti scenarija. ja u tom slucaju odem do police sa knjigama, uzmem anu karenjinu i uzivam ko covek:) i mnogo vise bih cenio igru u kojoj ja dobijem setting i startnu poziciju i JA sam gospodjica ana i vodim je okolo kako ja hocu i mislim da treba. i volim da mi je to omoguceno. dakle, ne "mozes da se bacis pod vod lastom ili prelomom" nego "ne moras uopste da se bacis pod voz" - kul, idem da ubijem ljevina, zrtvujem ga perunu, onda idem na stanicu da guram malo ljude pod voz, kad me uhvate, bezacu iz zatvora jebiga, al pre toga da navatam neku ribu za lezbo akciju [:D]

nadam se da sam malo pojasnio na sta sam mislio:)

jer ja stvarno mislim da je to sto pricam objektivno, a da je subjektivan jedino stepen moje strogosti koji jeste jako visok. tako da po tvom pominjanju h'n's i 'nesto nije u redu s tobom' se nadam da zapravo nisi skontao sta pricam.

evo na primer, nwn. ima stvarno veliku epsku pricu, preokrete, karakterizaciju...al sa rpgom veze nema da me jebes:)

da se razumemo, uzivao sam kroz nwn, ali uzivam i kad igram strit fajter:)

pogledaj samo koncepciju zona u nwn. ko nivoi u platformskoj igrici jebote:) pogledaj mogucnost izbora, nema je. i to upravo zbog toga da prica ne bi patila, jer ako postoji samo jedan put, onda on moze da se nabudzi i grafikom i zvukom i dijalozima i sekvencama. i onda dobijemo grandiozni velelepni produkt (shadow dancer) koji po samoj igri (dakle po sustini) ne moze da se meri sa nekim 2d sranjem bez zvuka i sa debilnim gui-jem (sah). tako da je za mene igra gde sam ja crvena kockica, mogu da idem u svim pravcima, pritom ne znam sta me gde ceka, a zelene i plave kockice rade nepredvidive stvari, bogatiji rpg od "lotr5: the return of lotr" za koji je scenario i karakterizaciju pisao mesa selimovic, glasove davali bata stojkovic i djuza stoiljkovic, cutscenes rezirao kameron, a razvijao blizard dvadeset godina:) jer za takvu igru glavu dajem da je checkpointasta cim je najave, ne moram ni da probam:)

zaista imam averziju prema tome, jer kad udarim u nevidljivi zid sa ogromnim trollfaceom na njemu, ja automatski iz game lorea prelazim u svoju sobu i to mi smeta, rpg ne volim tako da igram, dok mi za druge zanrove ne smeta.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

kako te usere, u RLu ne upadam tolko cesto u wall of text mod kao na forumu, al kad se desi, hide yo kidz hide yo wife [:D]

nego imam malo problema u poslednje vreme na forumu sto ljudi citaju izmedju redova i pretpostavljaju ono sto napisano nije, pa reko da napisem jedan veliki post, jer u protivnom cu verovatno pisati pedeset malih:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Ma predugo smo zajedno na forumu [:D]. Sad se manje vishe svi znamo i onda krece onaj trip "aha znam ja shta je doolio hteo da kaze!" kao kada poznajesh nekog drugara pa kad otvori usta vec znash shta ce da se iskenja [:)].

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

pa da, ali kad se to pogresi, onda me bocne i wall of textujem:)

mislim, evo bionic mi rece 'kako volis h'n's vise toga i toga' i onda se ja setim kako su mi i vudu tabor i g tabor rekli da kenjam koliko napadam hns rpgove i dobijem kalimero sindrom:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

taman sam prevazisao frustraciju zbog svog ukusa za rpg, i sto se doticni ne razvijaju u tom pravcu, kad dodje dulio i potseti me kakva zapravo sranja izlaze ovih godina i sta mi to igramo i prakticno gubimo vreme... nelinearnog rpg-a nema od fo2 istina... dulio drug...

nelinearnost i taj trip izbora u witcheru neces osetiti (ne racuna se naravno izbor kojim machem ili magijom ces da tepas nemani), linearan je ides kroz prichu koja je odlicna, i nesto nemas osecaj da ces se dvoumiti ... ali je zato milion detalja oko svega toga koji ti preokupiraju paznju da se malo priboravis... meni je nwn bio tesko govo, iskreno ne znam cemu tolika fama... bilo mi je jadno i cemerno od samog starta igre nista epsko nisam osetio, rinse&repeat fazon... mada mozda jer sam tada bio u extremnoj zilot fazi i jos sam aktivno igrao falloute... zato sam i spomenuo da je i witcher igra da se odigra jednom... ali ako to ne mozes s vremena na vreme da prevazidjes i odigras nesto iole nahvaljeno onda batali rpg zanr, nece se u njemu jos dugo pojaviti nesto slicno starijim igrama... naprotiv posle trenda da u svaki zanr ubacuju "rpg elemente" sada su se opet okrenuli razvodnjavanju samih rpg naslova na vise strana... toliko da negde u sredini razvoja igre developeri kazu da igra i nece biti bas rpg

bioware je kurva, sto se mene tice vec duze vreme... kupovina od strane EA je sasvim logican korak i kruna njihovog postojanja, tome su tezili otprilike jos pre 10 godina

pravih rpg developera nema ni od korova, ono sto je preostalo pre svega mislim na obsidian zeli da sedi na dve stolice, a muda u procepu... zele da rpave i komercijalne i igre za mali deo trzista ... a ne moze i jedno i drugo i onda su tu gde jesu... na kraju ce i oni postati osrednji mejnstrim a mogli su biti carevi nad carevima za hc igrace (zatim bankrotirati i svrstati se medji malobrojne legende igracke industrije o kojima bi se stalno pricalo, ali bi bar izgurali dva naslova vredna paznje i prepricavanja)

witcher 2 mislim da nece imati nista novo po pitanju integracije neceg od fundamenralnih rpg elemenata... bice to witcher 1 sa jos boljom pricom grafikom animacijom, sa jos vise sitnih malih detalja koji mnogo znace... negde ce sigurno pomalo i fejlovati u odnosu na original jer jedan je prvi deo ;) ono sto treba pohvaliti (iako je to sve samo marketing) je jasna i glasna opredeljenost developera ove igre da je igra za PC PC i samo PC... eto dokle smo dosli, kada narod hvali samo tu opredeljnost, o samom sadrzaju i valitetu nema rasprave, u ovakvoj situaciji je u glavnom daj sta das...

p.s. dulio shame on you sto blatis postapokalpticno okruzenje icon_smile_dead.gificon_smile_tongue.gif

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

seki:

ahaha:)

eh, pa nije bas, uzmes i odigras, lupam, ishar iz devedes prve u kom ides okolo i kvestujes i nemas pojma sta se desava i mos da ides de oces:) mislim, matori rpgovi jesu bili genericki i prosti, ali su isto tako bili bez govana:) nisu imali doduse ni kulen, ali ni govna:) a na parce leba bez govneta mozes da stavis kulen isto ko i na ono sa govnetom:)

g:

nelinearnost i taj trip izbora u witcheru neces osetiti (ne racuna se naravno izbor kojim machem ili magijom ces da tepas nemani), linearan je ides kroz prichu koja je odlicna, i nesto nemas osecaj da ces se dvoumiti ... ali je zato milion detalja oko svega toga koji ti preokupiraju paznju da se malo priboravis... meni je nwn bio tesko govo, iskreno ne znam cemu tolika fama... bilo mi je jadno i cemerno od samog starta igre nista epsko nisam osetio, rinse&repeat fazon... mada mozda jer sam tada bio u extremnoj zilot fazi i jos sam aktivno igrao falloute... zato sam i spomenuo da je i witcher igra da se odigra jednom... ali ako to ne mozes s vremena na vreme da prevazidjes i odigras nesto iole nahvaljeno onda batali rpg zanr, nece se u njemu jos dugo pojaviti nesto slicno starijim igrama... naprotiv posle trenda da u svaki zanr ubacuju "rpg elemente" sada su se opet okrenuli razvodnjavanju samih rpg naslova na vise strana... toliko da negde u sredini razvoja igre developeri kazu da igra i nece biti bas rpg

upravo. meni je nwn prijao, na nacin na koji je tebi prijao witcher. ne sumnjam da je witcer generalno bolji trista puta od nwn, ali samo ukazujem na 'princip prijanja'. meni se tad igralo nesto pew pew, instalirao sam nwn, mogao sam da instaliram i kvejk:) tako da mi je nwn lepo legao. ti si tad bio u zealot persecute fazi i to je to. danas je obrnuto i ja ne mogu nesto da se immersujem u witchere, nemam energije. nije obrnuto da sam ja sad zealot, nego jednostavno nemam energije, omatorilo se:) zato cu pre da igram pes jer je dobar fuzbal, a necu kopati po 3rd person polu-rpgovima samo zato sto imas lika koji se leveluje:) tako da da, nazalost, izgleda da sam prestao da pikam rpg, mozda ako mi sedne nesto nwnasto kad sam raspolozen (mozak na pasu i pew pew, a fala bogu, volim fantasy).

inb4 lol wow - wow je one man rts paper rock scissors igra, a ne rpg. mada, tuzno je sto tuce otprilike bilo koji aktuelni single rpg naslov po ja mislim svakom aspektu igre...

i da, kontam da cu da se ubijam od diabla trojke, pew pew gear hunt, droza:)

bioware je kurva, sto se mene tice vec duze vreme... kupovina od strane EA je sasvim logican korak i kruna njihovog postojanja, tome su tezili otprilike jos pre 10 godina

kod mene je to duze vreme jos duze:) mislim, meni je bioware ea-st vec deset godina (nwn 2002 izasao ako se ne varam). u stvari, ja ne znam zasto bioware vazi za nekog uglednog rpg developera, jedino sto su uradili su balduri. baldur nije mala stvar, ali jebote, ljudi su izdali tipa dvaes igara, nisu tri, a dve od njih su baldur pa sad ocekujemo cetvrtu i tripujemo da ce biti kul. i to je to, eno ako neko izgugla, nek proba da nadje jos neki posten rpg. kotor lol, jade empire lol, mass effect olol...ja sam bioware uvek i ubrajao u ea-like firme.

pravih rpg developera nema ni od korova, ono sto je preostalo pre svega mislim na obsidian zeli da sedi na dve stolice, a muda u procepu... zele da rpave i komercijalne i igre za mali deo trzista ... a ne moze i jedno i drugo i onda su tu gde jesu... na kraju ce i oni postati osrednji mejnstrim a mogli su biti carevi nad carevima za hc igrace (zatim bankrotirati i svrstati se medji malobrojne legende igracke industrije o kojima bi se stalno pricalo, ali bi bar izgurali dva naslova vredna paznje i prepricavanja)

ako je bioware od 1 do 10 na skali kurvosti 10, obsidian je 9.5:)

barem na mojoj skali.

p.s. dulio shame on you sto blatis postapokalpticno okruzenje

ne blatim, pain is mine for i can't enjoy it:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Uf sad ste me zagrejali obojica, kad se vrnem s posla sledi odgovor.

edit: jbg kad me zivot iscedi, sad nemam volje da se posteno prepirem. Hteo sam samo reci da ne mozes porediti mogucnosti u fajtu u falloutu i witcheru, kad u fallout stavis dva pixela levo i dva desno i eto ti mape, dok su na drugoj strani jebali sebi majke za po jednu mapu u skrnavom enginu od bioware. Tako da si tu malo poredio babe i zabe.

Takodje, u Fallout kao i u Witcheru imas glavnu pricu koju ma sta ti reko o nelinearnosti i ne lupanju glavom o nevidljivi zid, ne mozes izmeniti. Realno prica u fallout je isto ko "knjiga", samo sto si u fallout zahvaljujuci enginu i o'zgore kameri imo vise opcija i mnogo vise mini kvestova i lutanja. Ali ako ti je to merilo, pa onda je Morrowind kralj rpgova.

Ovo sto nam CD RED sprema u Witcher 2 mislim da se jos nije u potpunosti dogodilo ni u jednoj rpg igri koju smo do sad igrali, a to je mogucnost da u potpunosti utices na kraj i glavnu pricu (bar se nadam da ce tako biti)

Kapiram ja tebe i tvoj gnev prema novim rpgovima, ali da poredis witcher sa nba live dok ti je fallout nba2k11 mi je malo previse. Checkpointe si imao i u Falloutu, pronalazak Vica, pronalazak Vault City, pronalazak Vault 13, Sand Francisco i tanker etc etc.

Takodje u witcheru ljudi cim te vide kazu "it's a witcher, hide your women" a u jednom navratu kad upadnes u gajbu kod jedne devojke njen cale te odma startuje da te bije. Sad mozda to i nije toliko consequential ko sto ti zahtevas ali meni je dovoljno sto su se i toliko potrudili.

Stvar je u tome sto su sa witcherom nasledili ceo svet, pricu i glavnog lika koji je iskusni baja. To automatski iskljucuje one noob avanturice koje uglavnom dozivis sa svojim lvl 1 charom u drugim rpgovima. A i realno koji ce selja da ima muda da napadne Geralta jer je jebo neku ribu.

Sa gorepomenutim u vidu, svaka situacija i avantura sa Geraltom je znacajna ako ne i epic, i u vecini situacija ti daju dosta izbora. Recimo u uvodu, kad napadnu banditi, situacija je detaljno objasnjena, napadnuti su organizovano u nameri da im opljackaju laboratoriju, medjutim doveli su i cudoviste koje preti da ih pobije. Dva logicna izbora su ubiti cudoviste i spasiti laboratoriju. Ako ti u tom momentu neces ni jedno od ta dva vec bi da ides kroz kamenje u sumu onda si ti retos koji nikad ne bi postao witcher. Malo karikiram ali nadam se da se razumemo.

Slobodu koju si ti opisao nije nijedan rpg jos isporucio, osim mozda Morrowinda. Cak sta vise, mislim da je i nepotrebno imati previse opcija. Ovo sam rekao u smislu, da igra treba da pruzi igracu onoliko opcija koliko situacija najvise dopusta, pod uslovom da je svaka opcija pametna i ima smisla, ili je barem zabavna. Prost primer, tvoj lik dolazi pred selo u potrazi za nekim, dobre opcije bi bile istraziti selo, propitati stanovnike, lose opcije bi bile izgubiti se u sumi i silovati dabra (dobro ovo bi mozda bilo kul ali nadam se opet da sam uspesno preneo poruku) Ali ajd da kazemo da su i stavili opciju da se izgubis u sumi i volis dabra, sta onda? Tvoj lik je retos koji nikad nece uraditi ono sto je trebalo jer ti teras inat i oces neogranicenu slobodu.

Aj da si opleo po Dragon Age kao predstavniku novih rpg-ova, ne bi rec reko :)

@G

Bioware je zasluzan za Baldur's koliko i za Fallout. To sto se paraziti kace za ime od epske igre u nadi da izmuzu bar malo respekta nema nikakve veze sa skillom i trudom koji su momci iz Black Isle ulozili da bi napravili te igre.

Edited by bionic.man

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

disklejmer:

bionic, vicer je takav i takav po mom misljenju. stavise, vicer je u petnestom planu u diskusiji. eto, ako vise volis, mozemo pricati o dragon age. mislim, covece, meni se vicer ne svidja, ti ces sad da uzmes da ga branis i da mi objasnjavas gde gresim i zasto je kul, sto je totalni oftopic. uzeo sam vicera za primer jer mi se izdvaja kao nesto sto svi vole, osim mene:) ja smatram da je to zato sto nisam swayovan maestralnom rezijom i karakterizacijom od zapravo bitnih stvari (sloboda i nelinearnost), ti smatras da nisam u pravu, okej. rasprava bi bila moguca da su nam polazne tacke iste, ovako cemo samo da se vrtimo u krug - ja cu da pricam 'vicer je rail igra i drugo me ne zanima', a ti ces da pricas 'ali vidis kako ima ovo i ono, ne mozes sve, on jeste railniji od ovoga, ali sa druge strane to i to, vodis geralta tako da vec postoji neki ustanovljeni trip' itd. meni je sve to nebitno za jednu igru tog tipa, tebi nije. znaci, razlikujemo se u poimanju, a ne u nekim detaljima, tako da ce tako i ostati i posle pedeset postova. tako da predlazem da batalimo vicera posle ovog mog posta kojim ti odgovaram, izmedju ostalog i na vicer temu.

edit: jbg kad me zivot iscedi, sad nemam volje da se posteno prepirem. Hteo sam samo reci da ne mozes porediti mogucnosti u fajtu u falloutu i witcheru, kad u fallout stavis dva pixela levo i dva desno i eto ti mape, dok su na drugoj strani jebali sebi majke za po jednu mapu u skrnavom enginu od bioware. Tako da si tu malo poredio babe i zabe.

taj aspekt igre gledam da izbegavam u analizi jer me uopste ne interesuje:) vec napisah da bi pre igrao igru u 320x200 koja nije knjiga, nego obrnuto:)

Takodje, u Fallout kao i u Witcheru imas glavnu pricu koju ma sta ti reko o nelinearnosti i ne lupanju glavom o nevidljivi zid, ne mozes izmeniti. Realno prica u fallout je isto ko "knjiga", samo sto si u fallout zahvaljujuci enginu i o'zgore kameri imo vise opcija i mnogo vise mini kvestova i lutanja. Ali ako ti je to merilo, pa onda je Morrowind kralj rpgova.

pa imas, ja sam pricao o principu u kom rpg treba da se razvija, ne postoji mnogo postojecih rpgova koji su valjani. to sto ih nema mnogo, ne znaci da treba da spustim kriterijum. postoje stepeni tih 'knjiga', a i to sam napisao, dakle, u svom prethodnom postu sam napisao upravo ovo sto si ti rekao (i to bas kod paralele sa nba live i 2k11). oba su ko knjiga, samo sto ako ja imam trista dodavanja, manje je knjigasto nego ako imam jedno ili dva. morovind, kao i oblivion, ima gomilu drugih stvari koje ga sjebavaju, dok je sa te jedne sasvim fin.

Kapiram ja tebe i tvoj gnev prema novim rpgovima, ali da poredis witcher sa nba live dok ti je fallout nba2k11 mi je malo previse. Checkpointe si imao i u Falloutu, pronalazak Vica, pronalazak Vault City, pronalazak Vault 13, Sand Francisco i tanker etc etc.

evo, da se vratim na primer sa nba live/2k11 primerom: nisi obratio paznju na to sta sam napisao: da, i 2k11 i live imaju cekpointe. to sam rekao i u proslom postu, mozes da se uveris ako procitas. samo sto ako 2k11 ima 100 dodavanja, a live ima 2, onda je valjda jasno o cemu pricam? a vicer se savrseno uklapa u ovaj primer, to moras priznati, ma koliko ga licno voleo. to govori i ovaj prvi kvout, opet ponavljam, ne govorim o tehnickim karakteristikama, niti zelim, jer upravo zbog njih se ljudi i navikavaju na dragon age i slicne igre. mene ne zanima to sto je lakse izvesti da je igra nelinearnija sa razgranatijim cekpointima i cime vec, ako je ta igra 320x200 sa zelenim i crvenim kockicama (a i to sam napisao u proslom postu). ja ne trazim od rpga da bude lep, naprotiv, rado cu igrati zelene i crvene kockice koje imaju otvoren svet, gomilu izbora itd. umesto vicera. jebiga, to su moji arsini, ja mislim da su i objektivno pravilni, ti se ne slazes. sad mozemo da se vratimo na disklejmer gde kazem da nam se polazne tacke ocigledno razlikuju i da cemo se vrteti u krug ako nastavimo.

ZA TEBE je epska prica, tingling dozivljaj dok igras igru, lepo upakovani (moze i skriptovani) obrti itd, to ti je, ako je dobro uradjeno, opravdano u tvojim ocima i zadovoljan si takvom igrom.

ZA MENE je kvalitet tih stvari nebitan, cinjenica da one postoje mi odmah srozava igru.

ocigledno nam se razlikuje koncept sagledavanja dobrih i losih stvari i onda diskusije nema. logicna stvar.

dakle, ti mozes da kazes "mesas babe i zabe jer je u viceru teze napraviti to i to, vicer je mnogo epskiji dok igras, vicer ima razne druge elemente, vicer ima predistoriju tako da ne mozes biti potpuno slobodan", na sta cu ja uvek reci "ja mislim da je sve to nebitno ako ne postoji sloboda i nelinearnost". i idemo iz pocetka:)

akodje u witcheru ljudi cim te vide kazu "it's a witcher, hide your women" a u jednom navratu kad upadnes u gajbu kod jedne devojke njen cale te odma startuje da te bije. Sad mozda to i nije toliko consequential ko sto ti zahtevas ali meni je dovoljno sto su se i toliko potrudili.

Stvar je u tome sto su sa witcherom nasledili ceo svet, pricu i glavnog lika koji je iskusni baja. To automatski iskljucuje one noob avanturice koje uglavnom dozivis sa svojim lvl 1 charom u drugim rpgovima. A i realno koji ce selja da ima muda da napadne Geralta jer je jebo neku ribu.

ti si ovde naveo RAZLOGE ZASTO je vicer knjigast i ja se sa tim razlozima slazem. ali to ga ne cini manje knjigastim, zar ne? ako je karakter vec izgradjen, sa sve njegovim relacijama, reputacijom, SCENARIOM, INGAME SINEMATICIMA, sta ja tu da radim zapravo? o tome pricam. to sto je tesko ili nemoguce implementirati neknjiznost u igru sa razvijenim glavnim likom je druga prica, to je bavljenje uzrocima, a ne proizvodom kakvog ga ja dobijam (knjigastog).

Sa gorepomenutim u vidu, svaka situacija i avantura sa Geraltom je znacajna ako ne i epic, i u vecini situacija ti daju dosta izbora. Recimo u uvodu, kad napadnu banditi, situacija je detaljno objasnjena, napadnuti su organizovano u nameri da im opljackaju laboratoriju, medjutim doveli su i cudoviste koje preti da ih pobije. Dva logicna izbora su ubiti cudoviste i spasiti laboratoriju. Ako ti u tom momentu neces ni jedno od ta dva vec bi da ides kroz kamenje u sumu onda si ti retos koji nikad ne bi postao witcher. Malo karikiram ali nadam se da se razumemo.

pa to mozes da kazes za sve onda, jebiga. onda mogu da ukinu skroz izbor i da cela igra bude sekvenca tvojih logicnih i ne-retos izbora. i sta smo onda dobili? da, ocu da idem kroz sumu i da svi ostali viceri kazu "eno ga onaj coban, a nekad je bio kul tip" or something. ali eto, ne mora ni to, nego barem da dovoljno zamaskiraju nevidljive zidove da ih mali dule ne konstatuje dok se igra. ne moram ja da imam izbor ko u rl, to je nemoguce jos sigurno pedeset godina. ali nek me onda bar zajebu da ja to ne primetim. vicer se to uopste i ne trudi, oslanjajuci se na atmosferu i pricu koje meni nista ne znace ako je igra railovana i onda mi je isto dal je to vicer ili hello kitty island adventure ili kako se vec zove:) taj napad ce uvek isto da se desi i bice uvek isti. nije isto ako igra ima neminovni cekpoint, a sredila je to na seemingly vise nacina i ako igra to samo radi paf drzi cekpoint.

npr ako u igri treba da te uhapse, nije li bolje da jednostavno posalju deset likova za tobom (jer bi mozda osam likova mogao da popeglas, pa deset za svaki slucaj), pa da ti kazes 'jao smor evo murije', pa mozes da pricas sa njima ili da ih napadnes, ako ih napadnes, pobices trojicu mozda, cetvrti ce da te izvekece. e sad, u aktuelnim rpgovima ce da ti posalju dva lika koji su untargetable:) jel kontas sta ocu da kazem:) ti nemas izbora ni u jednom ni u drugom slucaju (najebo si). ali u prvom bar to urade da lici na nesto, a u drugom je lol. dakle, ako stavljaju nevidljivi zid, nek se potrude i pokriju ga kamenjem da lici na stenu:)

znaci, ja kazem 'necu da se bijem sa likovima, ocu u sumu', svi kazu 'koji si gej' i ja odem u sumu. u sumi me napadne prejaki medved zato sto tamo zivi medved, ne zato sto je skriptovan. dakle, u sumi postoje medvedi i mene je jedan od njih iznabadao jer me je video. osiguraj se da ce da me vidi tako sto ces da stavis mnogo medveda, a ne 'na trijes metara od zamka te napada skriptovani medved koji se tu stvorio'. to sve moze da se izvede. znaci suma je no no, a samo tuda mogu da idem jer je takva geografija. sta cu, vracam se posramljen u zamak gde mi je smanjena reputacija sa svima, ili loadujem igru pre nego sto sam se zajebo za sumu. eto, to je knjigasto, ali je gotivno. a ne "oces sladoled ili tortu?", a ja imam ponudjeno da ocu sladoled ili tortu, a nigde nema "nisam gladan".

shvatam ja tebe, ali mislim da je to u viceru preterano. nije kao da ocekujem da u ponudjenim odgovorima imam 'e, idem da gledam film na kompu i perem zube'. rpg je kompleksnija igra od recimo voznje. za voznju se slazem da ne treba da imas opciju 'necu da se trkam' jer je besmislena. ali ako je to rpg gde si ti u ulozi vozaca, ocu da imam tu opciju. dakle, da se vicer prezentuje kao tps, ja bih bio zadovoljan i da nemam nikakav izbor, bukvalno nijedan. nwn sam tako skontao u glavi i odigrao sam igru sa kezom na faci:) da nisam to uradio, ne bih odmakao dalje od pet minuta. ali nemam energije i volje da to radim vise, tako da to sa vicerom nisam uradio (za fanove - ne poredim nwn i vicera po kvalitetu sheeesh).

Slobodu koju si ti opisao nije nijedan rpg jos isporucio, osim mozda Morrowinda. Cak sta vise, mislim da je i nepotrebno imati previse opcija. Ovo sam rekao u smislu, da igra treba da pruzi igracu onoliko opcija koliko situacija najvise dopusta, pod uslovom da je svaka opcija pametna i ima smisla, ili je barem zabavna. Prost primer, tvoj lik dolazi pred selo u potrazi za nekim, dobre opcije bi bile istraziti selo, propitati stanovnike, lose opcije bi bile izgubiti se u sumi i silovati dabra (dobro ovo bi mozda bilo kul ali nadam se opet da sam uspesno preneo poruku) Ali ajd da kazemo da su i stavili opciju da se izgubis u sumi i volis dabra, sta onda? Tvoj lik je retos koji nikad nece uraditi ono sto je trebalo jer ti teras inat i oces neogranicenu slobodu.

ne, ne moras da volis dabra:)

pazi, u 2k11 nemas opciju da odes demonstrativno sa tekme ili da nabodes sudiju, pa je odlicna neknjigasta igra, a nba live nije, jel tako? mogu da igram milion tekmi i da mi bude super. folaut sam igrao milion puta (iako ne volim da ga igram lol). startuj vicera dva puta, pa cemo da vidimo kako ce oba puta da te napadnu oni carevi sa onom zivuljkom, zginuce isti likovi, razbolece se isti likovi. jeste to epic i do jaja uradjeno, ali je rail. jeste rail, veci mnogo i od FO i od arcanuma i od morovinda i od arene i od daggerfalla, ishara 1, 2, 3, i od matorog lotr frpa, pa onda eye of the beholder 2, lands of lore, dark sun, eschalon, i tako dalje i tako blize.

shvatam ja zasto je vicer kvalitetan i primamljiv, nemoj da mislis da ne shvatam, ali meni te stvari u analizi nisu bitne. tako da, to sto jedan screenshot iz vicera sadrzi vise piksela i vizuelne lepote od SVIH ovih igara zajedno, meni ne predstavlja nista u konacnoj oceni. niti ulazim u analizu sta je teze napraviti i zasto je u viceru neophodno praviti ustupke (razvijena prica, kvalitetne tehnikalije...).

evo jos jedan slikoviti primer onoga sto pokusavam da kazem. uzmimo da su danasnji rpgovi automobili. i vicer predstavlja, ne znam, neki zajeban fensi auto. on predstavlja samo utegnute stvari koje poseduju svi ostali, i dragon age i nwn i svi rpgovi tog tipa. samo on ima bolju kozu na sedistima, ide brze, kvalitetniji su delovi itd. a ja recimo ne zelim da vozim auto i smatram da je on lose prevozno sredstvo i mislim da je bolje jahati konje (lupetam, nemoj da se vatas sad za to da li su automobili napredak u odnosu na konje, recimo da nismo, da bi se primer odrzao:) ). i meni auto ne valja zato sto je auto. ti meni basically sad pricas kako je auto marke witcher najbolji od svih automobila. ali ja dok ne vidim konja, meni to nista ne znaci.

nadam se da sam objasnio moje polaziste. opet kazem, treba prekinuti vicer diskusiju jer nam se fundamenti razlikuju. ovim postom necu da je produbljujem, vec naprotiv, pokazujem zasto je diskusija futile kad vec tako razmisljamo.

a i svideo ti se vicer, vidim po tonu tvog posta da si vec polu-emo:) sa sve 'sad ste me zagrejali' :) tako da necemo vise o viceru, tebi je super, meni nije, nema potrebe da nalazimo common ground za nesto za sta ga necemo naci, a i nema potrebe, ti ces uzivati u viceru, ja necu, svi srecni:)

peace

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...