Jump to content

Zima i kola


Azdaja

Recommended Posts

sinoc se zaledila brava jedva otvorih vrata :)

ajmo dalje sta ciniti zimi i na ovim temperaturama ? kad antifriz ide ? gume ? i ta sranja... sve sto vam padne na pamet , tacnije vlado :)

� by Ivan_

alen je van konkurencije.

� by Ignis Dei

Alen mora da bude van konkurencije, jer je Macan

� by Alen

nije bitna strela nego indijanac.

Baseball Club Beograd96

Link to comment
Share on other sites

antifriz kad ochekujesh ispod -5, zapravo ako ne vozish 2-3 dana onda i -1 vec nije veselo, za ispod -10 dizelashi d1 ili experimentisanje sa sipanjem tople vode po filteru, za brave valja imati ili sprej ili upaljach+parche zhice, gume nemoj da su ti celave...i tako =oD

Link to comment
Share on other sites

- antifriz - najbolje onaj koji preporučuje proizvođač (s tim što na njemu ne mora baš da piše fiat, dovoljno je da bude istih karakteristika).

- gume - za beograd nije toliko bitno da imaš zimske, ali treba da budeš svestan da letnja guma na niskoj temperaturi gubi elastičnost, te da voziš oprezno čak i kad je potpuno suvo. inače, letnja guma mnogo bolje leži po mokrom od zimske, tako da je za grad to možda donekle i bolja varijanta (jer sipaju so pa bude mokro, jelte)

- brave, dihtunzi vrata - ovo možeš da namažeš glicerinom pa da ne ledi, a imaju da se kupe baš namenska sredstva koja verovatno koštaju ko pet litara glicerina :)

- akumulator - zimi je njemu naročito teško, pa vidi da ga dobro ušuškaš u onu izolaciju, dospeš vodu ako treba, i zameniš ako je pri kraju (npr. ako nisi otkako si uzeo auto). slobodno uzmi jači od propisanog, ako može da stane. ovo je naročito bitno za dizele.

- akumulator2 - ventilator, svetla i grejanje zadnjeg stakla su najveći potrošači struje, pa se može desiti da se akumulator isprazni ako je sve ovo upaljeno a motor radi na leru. u prevodu, ugasi svetla i smanji ventilator kad prcaš u kolima :)

- auto ne treba da greješ u mestu, ako ne veruješ meni vidi šta piše u uputstvu

ništa mi više ne pada na pamet :)

Link to comment
Share on other sites

Ako ti kola nocu stoje napolju nije zgoreg kupiti neko od takozvanih de-icer sredstava, recimo ovako nesto. Poenta je da mnogo olaksava trud oko grebanja leda sa soferke ujutru, samo ga naprskas i za par minuta ostane samo voda. A vidim ovde da kazu da pomaze i kod zaledjenih brava i drugih stvari, sto je na kraju krajeva i logicno. Naravno ne treba ocekivati cuda, tipa auto ti pod 30cm snega, ti to pospes i posle 2 min cist :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ne radim nista specijalno, mislim antifriz i to standardno, bez nekih posebnih egzibicija. Ja imam tu srecu da imam garazu, pa onaj najgori deo nocu mi auto nije izlozen tim pogubnim uticajima, sto zimi dosta znaci. Pogotovu kad padne sneg i onda gledam sve nesretnike kako metlicama ciste sneg ujutru, a ja izadjem skroz cist :)

Elem ono sto sam ove godine uradio jeste da mi je upala kombinacija da nabacim zimske gume izuzetno povoljno, pa od prekjuce vozim sa Tigar Wintera gumama. Realno gledano nije toliko bitno za grad kao sto je Ivan rekao, ali postoje oni neki periodi kad napada sneg i sve je zaledjeno a oni so posipaju samo po glavnim saobracajnicama. Tada moze biti jako nezgodno probijati se po manjim ulicicama. Izmedju ostalog mi se pre dve godine tako desio jedan peh pa sam proklizao i cuknuo jedan parkirani automobil, pa od tada prosto zazirem od toga. Naravoucenije, svakako izbegavajte nizbrdice kad postoji mogucnost leda.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Dobro, pomenute su one najbitnije stvari...

Zimske gume ti ne trebaju kao trosak, osim ako ne zivis negde na brdu or samting.

Antifriz stavis sada i nikad ga vise ne vadis odatle.

Ocisti kleme na akumulatoru obavezno i dospi destilovanu vodu, po potrebi.

Glicerin na kedere (dihtung gume za vrata) i brave obavezno. Nabavi daljinsku centralnu bravu. :)

Proveri signalizaciju (sijalice).

Kad grejes auto pri niskim temperaturama - nikad ne stiskaj gas!

Zameni metlice brisaca, ako su pri kraju.

Sipaj adekvatnu vetrobransku tecnost - nemoj da ti tu bude voda.

Eto, dosta je to za ovu nasu zimu..

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Ja se rileta secam iz jutarnjeg programa. Mozda je originalno potekao iz SAT-a, ali su ga pustali redovno svako jutro u odredjeno vreme da pomogne svima nama kojima ne radi nesto na automobilu, a pri ruci imamo crevo, flashu, selotejp, kofu i tako jos ponesto ;)

Link to comment
Share on other sites

sto?

Pa zato sto je tako Rile rekao! :)

Metalni sklopovi se skupe po zimoci, stoga se mnogo vise ostecuju unutrasnji delovi motora kada ga turiras. A i prosto je neverovatno i zacudjujuce koliko se goriva trosi kada se to radi pri niskim temperaturama, pa cak i kada se ne druka gas! Naravno, suprotan je proces kod karburatorskih motora - njima moras manuelno dovoditi smeshu stiskanjem gasa, ali takvih kola je sve manje.

Eh taj Rile... za manje ozbiljne poduhvate je koristio onaj (tada brand new) Micubisi Lanser, a za ovo sto Laki kaze "crevo, kofa, uzhe.." - raspali i mucheni Yugo 45. :)

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...