Jump to content

Ispovest masinovodje


Recommended Posts

Životna ispovest penzionisanog mašinovođe Radiše Vuksanovića, koji je

trideset i tri godine radio u Železničko - transportnom preduzećuPrvo sam

zgazio ženuGodišnje na prugama pogine više od 80 ljudi. Većina samoubica

skače pod voz. Mašinovođe, po zakonu, ne odgovaraju jer je nemoguće na

šinama zakočiti, ali nose "teret na duši"

BEOGRAD - Pančevačka pijaca. Sasvim običan dan. Šverceri sa torbetinama.

Jurnjava, graja, trka... Ko će pre da uđe u "Beovoz" da zauzme mesto za

Beograd iako se ide u suprotnom pravcu. Mašinovođa zatvara vrata, daje

gas. Klepeta 280 tona gvožđa. Hvata zalet. Brzinometar pokazuje 70 na sat.

Na 150 metara udaljenosti, žena pretrčava kolosek. Vozač koči, škripe

šine - bum.

Radiša Vuksanović skoro 33 godine je upravljao vozovima, a ovo mu je bilo

prvo "ubistvo".

Prvo gaženje je, kaže, najgore.

- Evo, dvadeset tri godine sam vozio elektrovozove i svašta sam video.

Svašta se dešava...

Ućuta... Guta knedlu.

Ne može da zaboravi Pančevačku pijacu, ženu koju je udario i ono što ga je

čekalo kod ulaska u Vojlovicu. Ali, u isto vreme je potpuno miran. Kao da

mu puls ne radi.

- Žena je pretrčavala s koloseka na kolosek. Baš kod Pančevačke pijace.

Video sam je, počnem da kočim... Vozu treba više od 300 metara da ukoči

pri brzini od 70 kilometara na sat, a ona na nekih stotinak. Samo sam

spustio glavu...! Da sve još bude gora, posle deset minuta ulazim u

stanicu Vojlovica, a ono iz šikane izletela neka pijandura, pa pravo na

voz. Voz ga udari i baci ga dvaest pet metara! Samo zinem. Izletim iz

kabine, a on pijan ko zemlja, ustao, pa me pita: " Jel sa vozom sve u

redu?" Pa majku mu pijanu... Došlo mi bilo da ga zadavim.

Znaju mašinovođe odakle im vreba opasnost od kamikaza. Poznaje Radiša sve

pruge, ali šta vredi.

- Stanica u Rakovici je pogodna za samoubice. Ima visoke perone i ne možeš

da ih vidiš. Odjednom iskoče! I tu ima dosta gaženja. Sećam se i pre pet

godina dečko - samoubica. Gledam ga i trubim na sirenu, a on, ni pet ni

šest, već se baci pod voz. A posle dođe policija i daje mi balon da duvam!

A onda mu se nekako uklopilo da nastavi priču: Pored kera, kog sam udario

od Pančevačkog mosta, najgore je bilo kad sam zveknuo u osam svinja!

Stale nasred šina. Pucalo je i prštalo na sve strane! Ma, gazio sam i

fazane i srndaće...

Ali, Radiša ne reaguje, ništa ga ne zanima. On opet o gaženju. Ej, celo

stado ovaca!!! Nije mogao ni broja da im se seti koliko se sve brzo

odigralo.

- To je bilo pre nekih 20 godina. Vozio sam poslovni voz za Zagreb. Kad u

Zemun polju, ispred mene, celo stado ovaca. Ej, celo stado! A znate kako

je s njima, gde je ovan predvodnik tu su i ostale ovce - priča Radiša bez

ikakvog uzbuđenja - čak je i lokomotiva iskočila, koja ima skoro 80 tona.

Znate li kako je to kad toliko živog mesa bude pod vozom!?

- Ima stresa. Naježiš se kad ti se dogode ovakve stvari. Nešto prostruji

kroz tebe... ali, nastavljaš dalje. Zadovoljan je svojim saldom. Kaže,

dobro je prošao u odnosu na druge kolege.

- To je i neki minimum kod mašinovođa - udariti u dve osobe. Imamo jednog

kolegu Nikolića... taj je pravi baksuz. On je na prugama ubio više od

dvadeset osoba. Hoće ga samoubice. Mislim da ih je bilo tačno 22. A što je

najgore, usmrtio je i ženu kolege sa železnice - priča Radiša potpuno

mirno.

Ali, Radiša je kao stena, skroz smiren. Ne sanja svoju kabinu, pruge,

kamikaze, životinje...

- Dosta sam vozio, red je na mlađe. Nije isto kad neko vozi sa 50 ili sa

30 godina. Zato sam i uzeo otpremninu. Sedim na birou i čekam sledeću

godinu da odem u penziju. Kad razmislim, ponekad i nije tako loše sedeti

kod kuće - priča Radiša.

Link to comment
Share on other sites

svak cast za pricu laki!!

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Pazi, dali mu da duva, kao da je on neshto kriv za samoubistvo... Pa sam kaze da treba 300 metara da zakochi... debili....

slushao sam ja jednog mashinovodju kako pricha

poenta oko cirke je da iako oni ne mogu da ukoche i izbegnu nesrecu, ako imaju bar 0.1 promil alkohola u krvi krivi su ... pitanje je dal' je to pravedno ili nije :)

a isti se zhalio kako je drugachije zamishljao taj posao, fora je shto oni imaju tu jednu pedalu koju moraju da pritiskaju u odredjenim intervalima da bi voz ishao, tipa sekund pritisne, sekund pusti ili pet sekundi pritisne pet pusti, a ako ispadne iz te sheme voz automatski krece da kochi.

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

jebi ga, jeste da mu treba 300m da zakoči, al opet ne sme da vozi pijan, a znamo koliko radnička klasa u srbiji voli pivo..

zanimljivi su sigurnosni sistemi ugrađeni u vozove.. mašinovođa nema baš puno posla u lokomotivi pa je velik problem da ostane budan na dugim relacijama.. zato mora na svakih x sekundi da pritisne neki taster ili voz staje.. takođe postoji neki fazon za crveni signal, ako prođe udara u neko sranje na pruzi koje preko nekog drugog sranja na lokomotivi aktivira kočnice..

sad, za ovo prvo su smislili način, stave (a šta bi drugo) pivsku flašu na feder i ona tako skakuće i pritiska taster svaki čas..

Link to comment
Share on other sites

Pricha je skroz na mestu. Komshijin tjale je radio ceo zivot kao mashinovodja. Njegov kolega je (to je taj lik shto ga spominju u prichi) zgazio 20-tak ljudi. Uglavnom samoubica. I stvarno shta chovek moze da uradi osim da povuche kochnitzu i zapali pljugu...

Shto se tiche priche o ovcama, samo da dodam da su likovi istrchali napolje da kupe meso (greota se baci).

Life is gistro...

Link to comment
Share on other sites

greota se baci, pa jedeš ovčetinu? bljak jebo te..

tomkete, jebemliga, ja sam čitao nekad davno na sezamu spiku između nekog lika koji je inženjer za štaveć u ŽTP-u i radoznale publike.. te "petarde" nisu spominjali, ali jesu da ima fora da se na pruzi podigne nešto što udari u odgovarajući deo na lokomotivi koji onda aktivira kočnice.. možda je lik baronisao, mada nešto ne verujem..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...