Jump to content

Avio saobraćaj


manson

Recommended Posts

Бивши припадник ПВО ВЈ документовао све поготке А-10 изнад Србије, користећи јавно доступне изворе.

https://tangosix.rs/2025/27/02/analiza-novi-podaci-o-dejstvima-vojske-jugoslavije-protiv-usaf-jurisnika-a-10-thunderbolt-iznad-kosova-i-metohije-1999-godine/

На почетку имају линкови о чланцима који покривају и поготке других летелица, попут другог Ф117 и потенцијално Б-1Б.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

joj https://indianexpress.com/article/trending/trending-globally/air-india-flight-from-chicago-to-delhi-makes-u-turn-after-toilets-clog-passengers-stuck-for-10-hours-watch-9878505/

Quote

Passengers on an Air India flight bound for Delhi had to return to Chicago after the pilot was forced to make an emergency U-turn reportedly due to clogged toilets, according to news agency ANI. ANI cited a spokesperson saying that alternative arrangements were made for the passengers who were stuck on the flight for 10 hours.

“AI126, operating Chicago to Delhi on 6 March 2025, air-returned to Chicago due to a technical issue. Upon landing at Chicago, all passengers and crew disembarked normally and have been provided with accommodation to minimise inconvenience. Alternative arrangements are being made to fly the passengers to their destination,” the airline said.

Air India flight 126 was over Greenland on March 5 when 11 of its 12 toilets got clogged. The working toilet was located in the business class section, with as many as 300 passengers using it.

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ccc.. a i on, nema ni radio ni telefon kod sebe... https://www.b92.net/putovanja/aktuelno/aktuelno/110599/kontrola-leta-hitno-reagovala-ostao-zarobljen-na-minus-25-foto/vest

Quote

Radnik kompanije Turkiš Graund Servisa (Turkish Ground Services TGS) ostao je zatvoren u prtljažnom prostoru aviona Turkiš Erlajns na letu iz Istanbula za Atinu.

Njegovi kolege su ga slučajno zatvorili u kargo odeljku pre poletanja, nakon čega je proveo skoro sat vremena u vazduhu na visini od 11.000 metara, pri temperaturama do -25 stepeni Celzijusa, piše haberair.com.

Incident se dogodio 16. decembra 2024. godine, kada je radnik Ali Čelikten, zajedno sa šest kolega, bio angažovan na utovaru prtljaga na letu TK 1843. Tokom raspoređivanja prtljaga u prtljažnom prostoru, vrata su zatvorena spolja, a avion je poletio dok je Čelikten ostao unutra. U pokušaju da privuče pažnju, udarao je po unutrašnjosti aviona i dozivao pomoć, ali ga niko nije čuo zbog buke motora.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, manson said:
Quote

Air India flight 126 was over Greenland on March 5 when 11 of its 12 toilets got clogged. The working toilet was located in the business class section, with as many as 300 passengers using it.

Kako baš Indusima to da se desi? 😄 Mada mi nekako deluje da je bilo logičnije da se "pritrpe" 😄 

 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2025 at 3:05 PM, manson said:

pa turci, šta si očekivao!

On 3/10/2025 at 12:13 PM, manson said:
Quote

Air India flight 126 was over Greenland on March 5 when 11 of its 12 toilets got clogged. The working toilet was located in the business class section, with as many as 300 passengers using it.

 

pa dobro, nije daleko otišao, šta od čikaga do grenlanda jedno 2 sata vožnje 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Konkord? Mora da je neki bag. Imaš još neki info?

 

edit:

 

 

ali nisam našao neki sajt sa vestima, mislim jebote Konkord opet leti, valjda bi to bila neka vest negde 🙂 

 

 

edit2: prvi april? 🙂 

Edited by manson
  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, absolute said:

Mene ćerka zove pre jedno 2 sata na posao...kaže, tata, tata, zapalio mi se tiganja. Ja u panici, čekaj, nemoj samo vodu da sipaš, stavi preko poklopac, ugasiće se...ona umire, kaže aprilili...

 

Idi bre dete 😄

hahahah, to je to :)) ali "nemoj samo vodu da sipaš" :))

Link to comment
Share on other sites

On 4/10/2025 at 1:22 PM, manson said:

 

meni je ovo zapravo zanimljiva vest, neko je odlučio da uključi mozak i proba da napravi nešto bez da kažu ovo ne može ništa, dajte trilijarde da napravimo novi beskorisni avion :))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ovo je popularna usluga? B92 i njihovi naslovi...
https://www.b92.net/putovanja/aktuelno/aktuelno/124987/ukida-se-popularna-usluga-u-avionima/vest



Nemačka kompanija Lufthansa ukida prodaju robe u avionima. Razlog ove odluke je jednostavan – prodaja tokom letova više nije isplativa, prenose nemački mediji.

"Prodaja na dugim letovima biće potpuno ukinuta od septembra 2025. godine", potvrdio je portparol Lufthanse za nemačke medije.

Avio-kompanija je već obustavila prodaju parfema, satova, nakita i čokolada na pojedinim rutama.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, manson said:

Ovo je popularna usluga? B92 i njihovi naslovi...
https://www.b92.net/putovanja/aktuelno/aktuelno/124987/ukida-se-popularna-usluga-u-avionima/vest



Nemačka kompanija Lufthansa ukida prodaju robe u avionima. Razlog ove odluke je jednostavan – prodaja tokom letova više nije isplativa, prenose nemački mediji.

"Prodaja na dugim letovima biće potpuno ukinuta od septembra 2025. godine", potvrdio je portparol Lufthanse za nemačke medije.

Avio-kompanija je već obustavila prodaju parfema, satova, nakita i čokolada na pojedinim rutama.

ali

Mnogim putnicima će biti žao zbog ove odluke. Svako ko se ikada smrtno dosađivao na iscrpljujuće dugom letu i nije mogao da zaspi u skučenoj ekonomskoj klasi, na kraju bi posegnuo za starim dobrim duty-free katalogom, koji je čekao iza sigurnosne kartice u džepu sedišta.

odmah vidiš da je vest iz nekog američkog medija :))

no, uz zbilju, dugo nisam video ni te kataloge za kupovinu a ni ljude da kupuju u avionima gde je bilo tih kataloga. 

ceo taj koncept je globalizacijom pao u vodu, nemaju više šta avio kompanije da ti ponude da kupiš "ekskluzivno" što ne možeš da poručiš preko amazona 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

LUFTHANSINIM zrakoplovom Airbus A321 na liniji Frankfurt - Sevilla 17. veljače 2024. deset minuta upravljao je autopilot jer se kopilot, koji je ostao sam u kokpitu dok je pilot otišao u toalet, onesvijestio, objavili su španjolski istražitelji konačno izvješće o prošlogodišnjem incidentu.

Oko 10 minuta kasnije kapetan zrakoplova uspio je otvoriti sigurnosna vrata kokpita uz pomoć specijalnog koda za hitne slučajeve. Mjesec dana ranije završio je obuku za takvu mogućnost za vrijeme leta.

Kapetan je najprije pet puta pokušao unijeti uobičajeni kod za otvaranje vrata, a on aktivira zujalicu u kokpitu koja je kopilota trebala upozoriti da otvori vrata kolegi. No s obzirom na to da kopilot ni tada nije reagirao, stjuardesa ga je pokušala kontaktirati putem telefona u zrakoplovu.

Na kraju je kapetan ukucao kod za hitne slučajeve koji mu omogućuje da sam otvori vrata. Ipak, neposredno prije nego što su se vrata trebala automatski otvoriti, kopilot ih je otvorio iznutra, jer je u međuvremenu došao k svijesti.

S obzirom na to da je njegovu kolegi bilo loše, pilot je odlučio neplanirano sletjeti u Madrid, gdje je kopilot prevezen u bolnicu.

Zar ne bi trebalo da je dovedeno pravilo nakon onog sa likom što se zakucao u planinu beše germanwings bio pilot da je zabranjeno da se samo jedan pilot/kopilot nalazi sam u kabini tj. da uvek mora da ih bude dvoje? skoro sam siguran da je bila fora da kad pilot ide da šora mora glavna stjuardesa ili tako nešto da uđe u kabinu i bude sa drugim pilotom/kopilotom?

verovatno je ovaj fazon sa kodom za otvaranje vrata uveden nakon toga jer oni beše nisu mogli da otvore spolja jer se on zaključao, ali me zanima koja je fora sa ovim standardnim i sa kodom za vanredne situacije? zašto bi postojala dva tj. na koji način to povećava sigurnost u avionu? kapiram da je momenat "otmice" i "terorizma" tu glavni razlog što postoji uopšte kod, ali šta donosi jedan a šta donosi drugi, tj. koji je use case da tako kažem? Jedino mi pada napamet situacija da u slučaju incidenta pregledom crne kutije ili loga oni mogu da vide dal je pilot ušao na normalni kod ili na ovaj vanredni ako istražuju neku "situaciju".

@reki ti sigurno znaš!

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...