Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

Tržište novih putničkih automobila u Srbiji je stabilno, za razliku od tržišta novih lakih komercijalnih vozila koje beleži ozbiljan pad, pokazuju podaci o broju novoregistrovanih vozila u prvom kvartalu ove godine, kojima raspolaže Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
Ukupan broj svih vrsta vozila koja su u periodu januar-mart registrovana u Srbiji, računajući putnička, laka komercijalna vozila, mopede, motocikle, teretna vozila i teške četvorocikle je dostigao brojku od 9.107 jedinica. To je za 99 jedinica manje nego u istom periodu 2024. kada je prodato (novoregistrovano) 9.206 vozila. Pad od 1,07 odsto nije veliki, tim pre što su poznati uzroci tj. usporavanje rasta celokupne privrede.

Da je to i najveći razlog iskazanog minusa jasno ukazuje i podatak da je ukupni pad prodaje najviše prouzrokovan velikim padom prodaje lakih komercijalnih i teretnih vozila. U prva tri meseca ove godine zabeležena je osetno manja prodaja u ovim kategorijama. U januaru ove godine prodato je 284 LKV naspram 476 prodatih u istom mesecu 2024. U februaru je prodato 268, a u istom mesecu lane 390 jedinica. Mart 2024. je bio uspešan za prodavce LKV jer su isporučili 662 vozila, a u ovogodišnjem martu samo 375 jedinica. Ukupno je u prva tri meseca ove godine prodato 927 LKV. U istom periodu 2024. čak 1.528 (601 vozilo više nego ove godine u prvom kvartalu). Pad prodaje je čak 39,33 odsto.

Gledajući po brendovima najviše putničkih vozila u prva tri meseca ove godine prodala je Škoda sa 1.461 isporučenim automobilom. Na drugom mestu je Tojota sa 609, a na trećem Hjundai sa 389. Slede Reno sa 375 i BMW sa 346 registrovanih vozila.

Poređenja radi u istom periodu prošle godine Škoda je isporučila 1.621 vozilo. Tojota je takođe bila na drugoj poziciji sa 568 jedinica, a na trećem mestu po prodaji je tada bio Folksvagen sa 362 isporučena putnička vozila. (Sada je sa 264. prodata vozila na sedmom mestu). Četvrti je bio Hjundai sa 359, ispred Dačije sa 349 prodatih automobila.

Bogami ovaj BMW se dobro prodao, odmah uz Reno i Hjundai, mislio sam da se manje prodaje.

Link to comment
Share on other sites

Ispovest EV servisa iz Zagreba, trenutno najboljeg u regionu:

Ako voziš hibrida, neka ti je Bog u pomoći!
Najveći postotak nepopravljivih kvarova i najveći postotak skupih kvarova baterijskih sustava zabilježen je upravo na hibridima (a ne na električnim vozilima). Kako stvari trenutno stoje, najveći broj bankrotiranih vlasnika bit će upravo među vlasnicima vozila s hibridnim pogonima, jer su baterije za hibride u mnogim slučajevima skuplje od onih za električna vozila. Zbog velikih struja pražnjenja i punjenja u malim baterijskim sustavima te poddimenzioniranog dizajna koji nije adekvatan ni za neki manji quad, dolazi do čestih kvarova upravo na tim sustavima.

Kompleksni i nepotrebno zakomplicirani elektro pogoni integrirani u automatske mjenjače, uz hvalospjeve o “tehnološkom napretku i optimizaciji”, postaju financijski uteg za vlasnike. Primjerice, kod Audi Q7 modela elektromotor u mjenjaču košta 18.000 €, baterija 28.000 €, a novi dizelski motor 22.000 € prema cjeniku ovlaštenog servisa.

Problem nastaje kada ne postoje održiva, adekvatna i ekonomski prihvatljiva rješenja – kada ne postoji zamjenski blok motora, zamjenski stator ili zamjenske ćelije, već se mora mijenjati cijeli sklop. Europska autoindustrija izgubila je i kompas i balans.

BMW hibridi trenutno su u fazi “automobilskog armagedona” sa kvarovima, te rusi rekorde po broju upita i neispravnih baterijskih sustava. Na tjednoj bazi zaprimamo upite  između 5 i 10 vozila s potpuno uništenim baterijskim sustavima, već na oko 100.000 km. Ne može se zamijeniti samo jedna ćelija jer, nakon što se nova ugradi u stari sustav, unutar nekoliko dana otkazuje sljedeća najslabija ćelija. Cijeli proces se tako pretvori u egzorcizam i za vlasnika i za vozilo. U EV Clinic zato ne mijenjamo samo neispravne ćelije, već uvijek sve – novim. 

Novi modul u BMW servisu stoji 1.800 € za kapacitet od samo 1,3 kWh, što znači preko 10.000 € samo za dijelove. No, zahvaljujući našim kontaktima u industriji, uspjeli smo doći do novih modula izravno po tvorničkoj cijeni, ali u ograničenim količinama – kako bismo stare module mogli koristiti primarno u istraživačke svrhe, analizirati veći broj uzoraka baterijskih sustava i paralelno ponuditi vlasnicima funkcionalno rješenje.

Na većini uzoraka uočili smo degradaciju gornjih modula unutar kućišta, s padom kapaciteta čak do 68%. Također, nakon zamjene ćelija ne postoji mogućnost resetiranja SOH (State of Health) kako bi se prikaz dometa vratio na originalne vrijednosti koje je vozilo imalo kada je bilo novo. Potrebno je nekoliko ciklusa punjenja i pražnjenja baterijskog sustava kako bi se sustav adaptirao. Do tada, prikazani domet na instrument ploči ostaje smanjen, iako je stvarni broj prijeđenih kilometara zapravo veći na što upozorime vlasnike prije pocetka zahvata.

Sustav koristi Samsung SDI ćelije, sa šest modula u konfiguraciji 16S po modulu. S obzirom da trenutno imamo samo jos 3 kita za reparaciju Hybrida, ostalih par milijona vlasnika neka pripremi ustede u gorivu u iznosu 12000-15000€ za posjetu ovlastenom servisu.

Greske: 21F1F6, 21F2B1, 21F123, 21F257,

Unutarnji otpor modula 16S na 100,000km : 18-25mOhm ACIR
Unutarnji otpor modula 16S nov : 8mOhm ACIR

OEM Repair: 11000€
EVC Repair : 4800€ 

Armagedon : 100%
Bankrot : 100%
Ušteda goriva : 0%

Hybrid nije EV!!!

Hybrid koji je najmanje problematican : Toyota

Franchise workshop: Zagreb

(dat utrošak za kvar na BMW X5 Hybrid 2021.god koji im je bio u servisu)

  • Sad 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, dovlagsi said:

BMW hibridi trenutno su u fazi “automobilskog armagedona” sa kvarovima, te rusi rekorde po broju upita i neispravnih baterijskih sustava. Na tjednoj bazi zaprimamo upite  između 5 i 10 vozila s potpuno uništenim baterijskim sustavima, već na oko 100.000 km. Ne može se zamijeniti samo jedna ćelija jer, nakon što se nova ugradi u stari sustav, unutar nekoliko dana otkazuje sljedeća najslabija ćelija. Cijeli proces se tako pretvori u egzorcizam i za vlasnika i za vozilo. U EV Clinic zato ne mijenjamo samo neispravne ćelije, već uvijek sve – novim. 

 

Anthony Adams Slow Clap GIF

"Milanče" i "Djole" iz Šapca zadovoljno trljaju ruke dok planiraju uvoz ovih leševa i dalju prodaju "nov nov nov".

zapravo sad kad razmislim, ako kad ti se pokvari baterija ti možeš samo da nastaviš da voziš na SUS motor bez nekih problema osim što imaš "dead weight" u vidu baterije, ovo ima da se prodaje kao alva.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Lucky said:

zapravo sad kad razmislim, ako kad ti se pokvari baterija ti možeš samo da nastaviš da voziš na SUS motor bez nekih problema osim što imaš "dead weight" u vidu baterije, ovo ima da se prodaje kao alva.

Da i ne. Snaga ce biti smanjena, a postoje modeli gde rikverc radi iskljucivo na elektromotor, pa kad nema baterije - nema unazad

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Dick Warlock said:

Da i ne. Snaga ce biti smanjena, a postoje modeli gde rikverc radi iskljucivo na elektromotor, pa kad nema baterije - nema unazad

hmmmm... smanjena snaga nije problem liku iz borče koji hoće da vozi X3 samo nije X3 nego iX3 ali sve je to isto, samo ne radi baterija. naravno da 1/1 je gori nego ovaj što nema bateriju jer je lakši itd, ali ako je i 10k evra jeftiniji, top!

rikverc može biti problem, ali baš nisam čuo ni za jedan model kojem rikverc radi samo na struju. ali nesam školovao.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dick Warlock said:

Toyota Prius, bar neki raniji modeli. No, kako kupac da to zna...

pa deluje kao dosta veliki design ... flaw, ako ne feature 🙂 doduše ajde prius nije plug in nego hibrid pa on sam međusobno prebacuje šta god treba i gde, a i imam neko poverenje u to da je tojota malo izmasterovala taj momenat hibrida, u odnosu na ovaj ceo trend koji je počeo deceniju kasnije sa tim da sad sve šta postoji mora da bude i plugin ili ful elektro.

Link to comment
Share on other sites

Kupac verovatno može da proba da li auto ide i napred i nazad pre nego što ga kupi 🙂 

U suštini zavisi od tipa hibridnog sistema, neki Priusi su ranije koristili hibridnu bateriju za startovanje motora pa u slučaju da ona ne radi ne bi mogao uopšte da se upali auto. Ali to su ekstremni slučajevi, u najvećem broju ćeš samo završiti sa znatno težim i neekonomičnim autom ali funkcionalnim. Ja se sećam da me neki brat arapin vozio po Londonu u Uberu s nekim Priusom gde je bukvalno pisalo na ekranu da je baterija kritično ili crkla ili tako nešto, sve je bilo crveno. Ali i dalje ispunjava uslov da je hibrid da plaća manju taksu za ulazak u grad [:D] Tako će i ovi sa bembarama kojima su crkle baterije, njih servis istih neće ni da interesuje ako mogu kola da dobiju relativno povoljno u odnosu na standardne modele. 

  • Like +1 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...