Jump to content

SPLIT: 50 bajkera i SUV među njima


spo(ghost)

Recommended Posts

Nije samo poenta u kocenju koliko u ugrozavanju bezbednosti generalno. To sto motor "jako dobro ubrzava" sa stanovista bezbednosti u saobracaju nije nikakav argument, jer on ne treba da dobro ubrza nego treba da saceka takvu situaciju u saobracaju gde niko nece biti ugrozen njegovim kretnjama, tj prestrojavanjem. Ono sto si ti meni opisao meni deluje kao ovo sto sam nacrtao:

 

motor.png

 

A to po meni nije bezbedna voznja. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Нема везе дал су кола, мотор, камион, тенк или ховеркрафт, исто је за све, само ће мотор имати ''више валиднијих ситуација'' за престројавање од аута само зато што је краћи. Као што ће и ауто имати више тих ситуација у односу на аутобус.

Ово што си нацртао није безбедна вожња никако, зато што нема довољно места да се мотор ''прештека'' у траку по ЈУС-у. Овај другар са слике може ту да најебе врло лако ако ова два аутомобила промене брзине чак не ни много. То што мотор може физички да прође ту, то је друга прича, али овде овај мотор просто не може да престигне леви ауто док је у десној траци, па да клизне у леву (ево, ако измеримо ''може'' али морао би буквално да буде десет сантима иза аута у десној траци, значи - не може/не сме). Самим тим не може да покаже ауту лево да хоће да се пребаци.

 

Мислим, он то МОЖЕ да уради ако зна да вози тако што ће косо да се умигољи између, али то је нека пета прича.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Opet nisam siguran da sam skapirao - da pokusam da pojasnim kako sam ja shvatio situaciju. Dakle imas Kojotova kola, iza njih je motor. Onda motor prelazi u desnu, tj zutu, traku pretice Kojota tuda i izlazi opet ispred Kojota, to je bila situacija?

 

ne, desilo se ovo sa ove slike koju si okačio, samo je još jedan korak pre toga motorista bio u žutoj traci:

 

 

motor.png

 

A to po meni nije bezbedna voznja. 

 

zašto? ne postavlja se pitanje ubrzanja uopšte, kojot i auto u levoj traci su išli približno istom brzinom i između njih je bilo sasvim dovoljno mesta da se prestroji motor (al nije bilo dovoljno mesta da se prestroji automobil). kojota je zbunilo što je motorista uradio tri prestrojavanja u kratkom roku, a onda su predrasude o kojima pričamo odradile ostatak posla i on je krenuo da rantuje o motoristima. da su kojot i ovaj baja levo bili razmaknuti još metar-dva, i da je baja koji se prestrojavao bio u autu, nikom to ne bi bilo čudno, čak bi ga neki i hvalili kako je profi obišao dvojicu a da uopšte nisu morali da koče :D

Link to comment
Share on other sites

Па може он ту да прође онако како на фудбалском тренингу пролазиш оне купице, али мени не делује да он ту може нормално да се престроји, био мотор или ауто те дужине и ширине, ето, да не крене опет прича о хејту према мотористима. Морао би да иде косо (инб4 свако престројавање је косо - да ал знаш о чему причам), осим ако се не би лепио за ауто испред ал буквално лепио, оно сантиметри и ти фазони.

 

Можда немате осећај како изгледа ''стандардан простор за престројавање'' из птичје перспективе, много је већи него што трипујеш кад седиш на путу.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

nisam zverkovu sliku shvatio kao projekciju u razmeri nego kao ilustraciju. bio je "standardni prostor za prestrojavanje motora", nije bio spzp šlepera. za kojotovu percepciju je ceo taj manevar bio dramatičan jer je lik odradio tri prestrojavanja za vreme koje je njemu bilo potrebno da uključi migavac, okrene se preko ramena i opsuje, al tu je meni u teoriji opasniji kojot nego motorista jer se zapričao, nije bio svestan situacije iza sebe i bio je blago usporen :)

 

ja se stvarno izvinjavam što ovoliko teram mak na konac, trebalo je to da uradim sa kojotom odmah u kolima ali bili smo u bleji i popustio sam, a onda sam na netu morao da budem mohi :D

Link to comment
Share on other sites

Али ако се не ради о илустрацији размере ради, зар није онда свако престројавање овакво?:) А Зверко каже да је небезбедан маневар, капирам да је нацртао у размери.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Нисам вас све испратио - зашто се бајица на мотору, на самом почетку, нон стоп окреће ка колима, а онда оде испред њега и релативно нагло успори (у смислу да овај у колима није могао брже да реагује)?

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

pa jeste bilo najobičnije prestrojavanje, o tome pričam sve vreme

Причам о Зверковом цртежу. Он је нацрто нешто и реко да је небезбедна вожња.

 

-ако ту нема неке размере већ је само дијаграм шта се десило без мерних односа, онда је Зверко нацртао обично престројавање и рекао да је то небезбедна вожња, што капирам да не би урадио јер ако се склоне мере, свако престројавање изгледа овако и верујем да то зна и човек који није сео у ауто.

 

Из тога следи да мени ипак делује да је он то нацртао са размацима у глави.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Причам о Зверковом цртежу. Он је нацрто нешто и реко да је небезбедна вожња.

 

-ако ту нема неке размере већ је само дијаграм шта се десило без мерних односа, онда је Зверко нацртао обично престројавање и рекао да је то небезбедна вожња, што капирам да не би урадио јер ако се склоне мере, свако престројавање изгледа овако и верујем да то зна и човек који није сео у ауто.

 

Из тога следи да мени ипак делује да је он то нацртао са размацима у глави.

 

ok, al u RL situaciji o kojoj pričamo nisu bili ovakvi odnosi, recimo da je između kojota i kola u levoj traci bilo tri metra

Link to comment
Share on other sites

@brue, no, God please, no, no, no, no.

haha sto :D bas je zanimljivo

mada mislim da nije bas zabo kocnicu!!1 tj da je ovaj imao vremena da se zaustavi da nije zverao po drugim bajkerima jer se oduzeo da ce mu prebti zenu i dete. ili mozda ne bi uspeo da zakoci? a pazi lika u dzipu sto se istripovao da igra carmageddon. koliko se poena dobija za gazenje bajkera?

Link to comment
Share on other sites

zašto? ne postavlja se pitanje ubrzanja uopšte, kojot i auto u levoj traci su išli približno istom brzinom i između njih je bilo sasvim dovoljno mesta da se prestroji motor (al nije bilo dovoljno mesta da se prestroji automobil). kojota je zbunilo što je motorista uradio tri prestrojavanja u kratkom roku, a onda su predrasude o kojima pričamo odradile ostatak posla i on je krenuo da rantuje o motoristima. da su kojot i ovaj baja levo bili razmaknuti još metar-dva, i da je baja koji se prestrojavao bio u autu, nikom to ne bi bilo čudno, čak bi ga neki i hvalili kako je profi obišao dvojicu a da uopšte nisu morali da koče :D

 

Prvo da otklonim sumnju - nisam ja ilustraciju napravio kao neki megacar preciznog crtanja, nego bas kao to, kao ilustraciju. A hteo sam da ilustrujem ono sto rade i ljudi s kolima, ovo sto Ivan navodi u poslednjoj recenici, ali i jos vise ljudi na motoru jer im je prosto potreban manji prostor. Taj zig-zag manevar je uvek problematican, i sa kolima, i generalno ja to smatram pod nebezbednu voznju. Na motoru je jos nebezbedniji, a vidjam mnogo ljudi da ga radi po ulicama, sto moze imati bas lose posledice po njih. Da se razumemo, procenat retarda koji voze motor je verovatno priblizan procentu retarda koji voze kola u Beogradu, a taj procenat nazalost nije nimalo zanemarljiv. Dakle ja ne smatram da su motoristi ista gori od vozaca kola, nego cisto pokusavam ovde da utvrdim sta bismo smatrali pod bezbednim i normalnim ponasanjem u voznji. Jer ako motorista kaze da je nesto bezbedno ako motor moze brze da ubrza od kola, onda ja mogu da tvrdim i da je to bezbedno ako vozim Porsche-a pa mogu duplo brze da ubrzam od vecine. 

 

Sustina moje price je da treba da cimamo vozace kola da vise obracaju paznju na vozace motora moraju i vozaci motora da postuju propise, a ne da krivinare :) U konkretnom slucaju bi po mom shvatanju saobracajnih pravila ilustracija trebala da izgleda ovako (ilustruje se kretanje motora u odnosu na druga vozila, ne na put), odnosno vozac motora ne bi smeo da krene u prestrojavanje bez da ima prostora da uradi na taj nacin:

 

motor2.png

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

haha sto :D bas je zanimljivo

mada mislim da nije bas zabo kocnicu!!1 tj da je ovaj imao vremena da se zaustavi da nije zverao po drugim bajkerima jer se oduzeo da ce mu prebti zenu i dete. ili mozda ne bi uspeo da zakoci? a pazi lika u dzipu sto se istripovao da igra carmageddon. koliko se poena dobija za gazenje bajkera?

A jos jedno pitanje...a sto uopste da se zaustavi? Zato sto se nekim dizelasima koji voze motore digao kurac da maltretiraju ljude i da teraju druge da koce da bi se oni lozili?

 

No no no god please. nooo.

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Зверко:

 

Па тако некако, то је оно што сам ја написао као ''прештекавање'' и као ''није укосо''. И ја мислим да другачије не би смело.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

ok, al u RL situaciji o kojoj pričamo nisu bili ovakvi odnosi, recimo da je između kojota i kola u levoj traci bilo tri metra

 

Ok, kazem ne znam koja je bila tacna situacija, nego sam samo pokusavao da ilustrujem nesto sto vidim da dosta njih radi, a mene nervira :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

NIje bilo tako Ivane baš kao što ti kažeš..

Cela situacija je izgledala ovako:

 

Pri kraju Brankovgo mosta pogledam u retrvizore jer želim da se iskljulčim prema savi... U žutoj traci VIDIM motor koji neobično brzo dolazi (ja sam vozio tada oko 65 o a on po mojoj SLOBODNOJ PROCENI VOZAČA sa 20g isukstva  80-90)

-Pošto nisam hteo da rizikujem da ga isečem jer je išao desno do mene (ja sam u srednjoj traci) ja pustim gas da vidim dali će i on ukočiti zbog mog migavca ili nešto nešto...

-On se prestrojava u moju traku, pa u Levu pa se vraća ispred mene praveći slalom među kolima.... U levoj traci su bila kola iza i ispred mene...

-Nastavlja dalje bez problema.....

-Ja počinjem da rage-ujem da je magarac mogao da pogine i da nebezbedno vozi

-Ivan odgovara da nije tako jer ja treba da gledam oko sebe....

_ZBOG TAKVIH RETARDA KOJI MISLI DA ZA NJIH NE VAŽE PRAVILA SAOBRAĆAJA I KOJI NON STOP UGRŽAVAJU SVOJ I TUĐ ŽIVOT JA ZVERAM U ONA GLUPA OGLEDALA NON STOP

ali neko ko je dekoncentrisan, umoran, loše obučen će ga pokupiti kao zeca i onda će se na forumu povesti rasprava sa pričom ljudi koji voze automobile ne poštuju motoriste.....glupe predrasude... maltertiranje u školi  itd....

 

Da je taj dečko poštovao pravila saobraćaja nebi bilo problema ni jednog momenta... ma  i da ih je malo iskrivio.... nebih se ljutio svi to radimo... za njega to ne važi.... dok nebude naišo na nekog retarda koji ne gleda koji će ga razmazati po asfaltu... ili neće...

Taj način vožnje je nebezbedan jer ako je vozač kola imalo dekoncentrisan neće MOĆI da ga primeti... Motorista to nemože da zna (kao što je lik skrenuo levo u Ivana jer je video mesto... ne rbanik lika dajem primer glupe situacije) a ponaša se kao da ćemo svi mi nastaviti da vozimo našim trakam istom brzinom...

 

I nije bilo toliko Ivane.. iz zadnjih kola i mene je bilo mesta iza prednjih kola i mene nije....

(postao sma Dulio)

ovi novopridošli trolovi mogu da popuše kurac Mohiju :)

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Ja koliko se secam testova, ako si dekoncentrisan umoran i sl ne treba da sednes za volan.

 

Drugo, da treba da vozis svoju voznju i da dajes signalizacije i nece nijedan bajker biti u problemu.

 

E sad onaj bajker kome je zivot miliji ce pokusati da predvidi i vozace koji ne gledaju i vozace koji zevaju i vozace koji ne daju migavac ali to opet ne pravda vozace kola.

 

Lik je krenuo u tvoju traku jer si dao migavac, a nisi skrenuo. Da si skrenuo, on bi prosao tvojom trakom.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

iz gore opisane situacije, ja bih i kolima uradio isto sto i motorista. 

provalio sam da nesporazum cesto nastaje u tim situacijama.. ostavis coveku prostora da se ubaci, ukljuci, blicnes mu ali jok, uvek sam bolje prolazio kad samo zaobidjem ili ne propustim (samo prodjem) tog sto je dao zmigavac. npr ovo

" ja pustim gas da vidim dali će i on ukočiti zbog mog migavca ili nešto nešto..." 

 

jebiga, ako je iole normalan ucesnik u saobracaju, primetio je da si dao zmigavac, nema potrebe da usporavas i cekas njegovu reakciju, osim naravno ako lik ide 200 i pise mu na tablicama da je ubica. najvise volim kad sve tece kako treba, bez bespotrebnih usporavanja, propustanja, cekanja itd.

a postoje vozaci koji kad daju zmigavac, stoje tako sa upaljenim zmigavcem i ocekuju da im svi drugi stave do znanja da su oni primeceni i da mogu bezbedno da se ubace u traku.. to je bespotrebno skretanje paznje i osim ako si skroz pocetnik ili zensko ( :D ) , nema potrebe za tim. zna se kako tece saobracaj :)

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Zna se... i ja sma video lika kako mi se ekstremno brzo približava žutom trakom... i rešio da sačekam, ne treba mi njegov život na savesti :)

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

kojote, iz ovoga što pišeš se zaključuje sledeće:

 

- baja je išao motorom preko praznog mosta u 11 uveče brzinom od 80 km/h OH NE UHAPSITE GA

- baja je video da daješ migavac, usporio, prestrojio se iz trake u koju skrećeš (da je ovo uradio lik u kolima, ti bi bio u fazonu da je car što te je propustio) i zaobišao te sa leve strane iako ste u naselju 

- ti si popizdeo jer je to za tvoj ukus bilo urađeno prebrzo, tj. što to u automobilu ne bi moglo tako, i što je mogao da pogine da si ti npr. dao desni migavac a skrenuo levo, ili naglo ubrzao/usporio 

 

...što su, jelte, sve prekršaji sa tvoje strane i dobro je da ne voziš tako :)

 

pošto se već bavimo hipotetikom, ja bih da napomenem i da je u pitanju bio lik na velikom enduro motoru sa kompletnom opremom na sebi, a ne klinac na skuteru ili zujalici, kao i da je bio kraj septembra, što nas sve navodi na zaključak da je u pitanju neko ko je "ozbiljan motorista" odnosno nije ložana koja olako shvata čitavu problematiku. štaviše, za tebe je u toj situaciji (voziš jaris sa pokvarenim zadnjim svetlom i ideš sporo) verovatno pomislio da si žena i da je bolje da ne razmišlja da li si ga video ili nisi i da te obiđe sa strane u koju NE skrećeš. 

 

znači, do sada sam pričao da lik nije na flagrantan način prekršio pravila čisto na osnovu činjenica, a ako ubacimo i neke razumne pretpostavke u priču, reći ću da misim da je u pitanju bio "defanzivni" manevar kojim se zaštitio od onoga što je mogao da pomisli - da se žena u jarisu sprema da skrene desno iz srednje trake.

 

 

Taj način vožnje je nebezbedan jer ako je vozač kola imalo dekoncentrisan neće MOĆI da ga primeti... Motorista to nemože da zna (kao što je lik skrenuo levo u Ivana jer je video mesto... ne rbanik lika dajem primer glupe situacije) a ponaša se kao da ćemo svi mi nastaviti da vozimo našim trakam istom brzinom...

 

 

na ovo moram posebno da se osvrnem - vozi na nebezbedan način jer očekuje da će ostali da poštuju propise (a jedan od tih propisa je i da ne ubrzavaš a po potrebi i usporiš ako te neko pretiče, da ne pališ migavac i ne prestrojavaš se ako iza tebe to neko već radi, da ne kočiš i ne menjaš pravac naglo osim ako ti ne preti neposredna opasnost itd itd)? lol?

 

kao motorista mogu da se složim da moraš da očekuješ da su svi oko tebe slepe žene koje jednom rukom stavljaju maskaru a drugom menjaju stanicu na radiju, ali ti ne možeš da hejtuješ motoristu zato što ćeš ga razmazati po asfaltu ako budeš stavljao maskaru i menjao stanicu dok driftuješ slavijom

Link to comment
Share on other sites

Drugo, da treba da vozis svoju voznju i da dajes signalizacije i nece nijedan bajker biti u problemu.

да, да би моторциклисти могли да испланирају своју идеалну слалом путању мимо прописа.

 

ја то видим овако: кад би се моторциклисти понашали као да возе четвороточкаше, не би било проблема НИКАД и НИ ЗА КОГА.

 

овако, моторциклисти, не знам одакле им то, сматрају да су некако изнад саобраћаја, да су вештији, бржи и да за њих НИКАКВИ знакови или правила не важе. говорим како је иначе, немојте сад мотораши да се нађете прозвани па да ми тврдите како ви баш то не радите или како су возачи бахати и неувиђавни према нашим модерни каубојима. при том не мислим на оне праве моторциклисте, типа кожне јакне, браде и тд, јер они возе своје моторе као господа, него крембилоси са зујалицама које су половне узели за сома ћора да се праве важни.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

nepristojno ću da se ubacim u raspravu, primite moje duboko izvinjenje!

@kojotov slučaj.
Ovde sam sa zverkom, duljom i ekipom, po meni je opasna vožnja taj slalom između automobila, ma koliko "ozbiljan" ili iskusan motorista bio. Konkretno u kojotovoj situaciji motorista je trebao da se prestroji u njegovu traku, ali da malo zakoči (da, zamislite - zakoči!) i pusti ga da skrene, i to je to.

 

druga stvar, nisam video mohijev odgovor na kojotovo pitanje šta bi on uradio da je vozio džipa? (inb4 ne bih nikad došao u takvu situaciju :D)

Link to comment
Share on other sites

Ako nisam 10 puta rekao nisam nijednom ... i da sustina je da ne bi nikad dosao u takvu situaciju jer bi tok desavanja bio sledeci:

 

1. odluka, skloniti se desno, upaliti sva 4 i sacekati da prodju.

2. odluka, ako se vec vozim okruzen sa 200 motora, vozim tako da ne lelujam, i ful sam skoncentrisan samo na ove ispred mene jer jedino tu moze da bude problem ako ne skrecem levo desno.

3. ako sam vec nekim cudom udario lika pokusavam da smirim situaciju, tu sad mogu ili da izadjem iz kola i da smirujem ili da zakljucam auto i cekam bez naznaka da cu da palim i sl.

 

To su tri racvanja u sledu dogadjaja na kojima je onaj lik napravio pogresnu odluku. Posle gazenja preko likova nema nazad.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

aj evo stoti put da te pitam (pazi uopste ne sporim da je tvoj tok krajnje logican i ispravan) sta bi radio da su krenuli da ti prete i lupaju po staklima? Evo recimo da ovom liku nisu to nista radili, sta bi TI uradio da su odlucili malo da te ljuljaju/mlatnu?

To je realna cetvrta opcija, desava se.

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...