Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

ako upalis grejanje preko klime, ce upaliti grejaci i ubacivati tako vazduh.. ne pali kompresor kao kod hladjenja, ali imas nesto sto vuce struju i time vise trosi.. ako upalis eko ili imas auto bez toga uopste ce ti grejati od temperature motora.. ako ti grejanje radi cim upalis auto imas, ako ne radi dok ne krene da se greje nemas.. easy

 

To mozda ako vozi slona. Posto ne vozi, nema klimu koja greje nego se greje na toplu vodu iz motora, a to ne trosi nista.

pazi, nisam klimadžija niti sam rasturio 200 automobila u životu pa da znam sa 100% sigurnošću, ali nijedna kola s kojima sam imao posla nisu imala klimu koja uopšte ima funkciju grejanja. dakle, prilično sam siguran da klima u tvom klići može samo da hladi. to znači da, kad mali prota zimi uključi klimu, vazduh prvo prođe kroz hladni radijator klime, pa kroz topli radijator grejanja, i onda uđe u kabinu.

 

zimi se klima koristi za odmagljivanje, jer suši vazduh, pa se tako brže obori vlažnost u kabini i samim tim stakla prestaju da magle.

 

Fensi kola imaju klimu koja greje da ne moras da cekas da se zagreje motor da bi ugrejao unutrasnjost auta.

  • Downvote (-1) 1

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ta "klima koja greje" je ustvari webasto grejanje koje moze da se programima da u toliko i toliko sati u kolima bude toliko i toliko stepeni iako je auto ugasen i stoji zimi na parkingu npr. Ne znam sad bas tacan princip rada, ali ima valjda neki mali dodatni rezervoar koji se puni pogonskim gorivom i greje ili vazduh ili vodu, zavisi od modela.

Ne znam za ova najnovija kola, ali mislim da ne postoji bas klima koja greje, to jest klasican split sistem kao kod kucnih klima uredjaja.

Link to comment
Share on other sites

ja na klimi imam samo da postavljam digitalno temperaturu, a nema crvena i plava krug, pa kad hocu da greje zimi recimo stavim na 24/25c da duva... i nemam pojma koja bi bila razlika izmedju takvog grejanja sa i bez klime u kvalitetu

 

Imas automatsku klimu, koja sama procenjuje temperaturu i dogreva ili hladi shodno onome sto si ti tamo ukucao. Malo je lepsi vizuelno fazon i s aspekta korisnika, ali ona sustinski radi potpuno isto kao i bilo koja druga klima, kao sto su naveli ljudi ovde. Dakle leti hladi kao klima uredjaj, zimi greje kad se zagreje motor.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ja imam u autu klimu koju greje. Ukljucim je, stavim i sa jedne i sa druge strane da greje na 28 stepeni, i ugreje se jako brzo! :)

 

Ako jako brzo nije da odma kad na minus 10 upalis krene da greje, onda nemas klimu koja greje.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

mene buni što kućna klima po specifikaciji ne bi smela da se uključuje na grejanje ako je spoljna temperatura niža od neke relativno visoke vrednosti (za zimske uslove). ne znam da li te fensi auto klime imaju bolje karakteristike ili se zapravo za to instant grejanje u kolima uvek koristi grejač na benzin. znam da se ti grejači koriste u hladnim predelima (skandinavija, sibir) standardno.

Link to comment
Share on other sites

mene buni što kućna klima po specifikaciji ne bi smela da se uključuje na grejanje ako je spoljna temperatura niža od neke relativno visoke vrednosti (za zimske uslove). ne znam da li te fensi auto klime imaju bolje karakteristike ili se zapravo za to instant grejanje u kolima uvek koristi grejač na benzin. znam da se ti grejači koriste u hladnim predelima (skandinavija, sibir) standardno.

Meni na struju zvuci najlogicnije jer benzin nije bas za zagrevanje kotla.

climatronic_golf6.jpg

Glup si.

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 3

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ja ti objasnjavam po kom principu da odredis da li imas klimu koja greje ili ne i ti mi okacis sliku svoje klime? Jesi ti citav? Sta se vidi sa slike?

Daje mi pravo to sto si beskrajno glup.

 

A apropo gruje, sad mi je jasno odakle mu silni plusevi za onu patetiku.

  • Upvote (+1) 1

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Okacio sam sliku cisto zbog principa na kom radi moja klima, dakle, jednu stranu moze da hladi, dok drugu moze da greje. I da, moze da greje, ne razumem u cemu je problem? 

A to, da li sam ja glup ili ne, ne moze odrediti lik koji ima 30+ godina, a svi zivi ga sprdaju kako stignu. Pozdrav bobi!

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 2
Link to comment
Share on other sites

To se zove dvodelna klima i to nije niko ni pitao niti se o tome pricalo. I to sto imas crveno na kruzicu sa klimu NE ZNACI DA KLIMA GREJE tj ne znaci da imas odvojen sistem za grejanje od motora.

 

Ne znam ko to mene sprda? Gruja? Mozda nisi ispratio ali njegov zadnji odgovor na tu diskusiju je bio "Ok onda idem sa foruma". Ah kakva sprdnja.

 

I ja ne znam sto sam uopste usao u pricu sa tobom kad ne znas gde si supalj, a kamoli kako sta na automobilu funkcionise.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ja sam prilično siguran da u Hondi radi grejanje čim se upali auto (da budem precizniji, desetak sekundi od paljenja) dok je još pokazivač zagrejanosti motora ispod početne vrednosti, a ne bih stavljao Hondu u grupu "fensi skupih kola" kao što je mercedes i tako to. Plus se primeti razlika (a to ste možda pokrili na neki drugi način, nisam ispratio) kada recimo tokom rada greješ kola na 20 stepeni "sa klimom" i na 20 stepeni "bez klime" - drugačije duva, drugačija je i "toplota" pa čak i miris, da tako kažem.

Link to comment
Share on other sites

sigh.. 

@ivke.. eksterne klime se ne pale ispod -5-15 zavisi od klime , zbog ventilatora samo, inace ako se upali, nema problema da sljaka do minus pingvin, to provereno

kod grejanja na kolima imaju 3 razlicita nacina

 

klasicno grejanje, gde temperatura zavisi od temperature antifriza, tj tecnosti za hladjenje motora .. treba 5-10 minuta da "proradi" na vecini kola.. neat feature je ako se auto pregreva, zato sto je termostat zablokirao ili je ventilator crko, itd.. zviznes grejanje na max brzinu i uglavnom je dovoljno da ga uz laganu voznju drzi do pumpe bez da sjebe nesto.. back on track

 

kod kola sa klimom kao kod mene ima isto sto ima i kucna klima za grejanje.. jedan obican "feder" grejac ... krene da radi posle 5-10 sekundi, i uglavnom na klimi negde ima dugme s kojim automatski prebaci na "klasicno" kad auto dodje na radnu temperaturu

 

treca opcija uglavnom na dizelima je webasto.. standalone stoji u motoru, srce dizel iz rezervoara i koristi neku smesnu kolicinu da ugreje antifriz unapred.. primarno da mogu u sibiru da upale na -40 sa dizelima .. a kao neat feature ima opcije da ugreje kabinu, da se namesti timer kad da sljaka ili preko daljinskog da se upali.. retko koji benzinac to ima.. i u srbiji retko koji dizel

 

plox let it die now :)

Link to comment
Share on other sites

treca opcija uglavnom na dizelima je webasto.. standalone stoji u motoru, srce dizel iz rezervoara i koristi neku smesnu kolicinu da ugreje antifriz unapred.. primarno da mogu u sibiru da upale na -40 sa dizelima .. a kao neat feature ima opcije da ugreje kabinu, da se namesti timer kad da sljaka ili preko daljinskog da se upali.. retko koji benzinac to ima.. i u srbiji retko koji dizel

Ovo sam ja video u mom uputstvu za kola, pise nesto tipa "za vozila sa dizel motorom koja su opremljena sistemom za grejanje na gorivo" pa dalje objasnjava kako radi, samo sam preleteo taj deo jer sam skontao da moj auto to sigurno nema, tj da se ta dodatna oprema odnosi samo na neke modele u jako hladnim predelima. Ali definitivno tamo pise da trosi gorivo da bi zagrejao s tom opcijom i koliko sam ja skontao odnosi se samo na dizele.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Upravo, webasto se koristi za hladne predele, takodje kamioni imaju grejanje na webasto. Webasto inace moze da radi i dok je vozilo ugaseno, sto mu i jeste prvenstvena svrha(spavanje, kvar...). Potrosnja mu je recimo 200ml na sat, pa cak i manje, a oni su prilicno veci potrosaci od istih na automobilima.

megadeth

Link to comment
Share on other sites

kod kola sa klimom kao kod mene ima isto sto ima i kucna klima za grejanje.. jedan obican "feder" grejac ... krene da radi posle 5-10 sekundi, i uglavnom na klimi negde ima dugme s kojim automatski prebaci na "klasicno" kad auto dodje na radnu temperaturu

 

 

ako sam dobro shvatio da je "feder grejač" ono što imaju kaloriferi, onda kućne klime nemaju feder grejače već obrnu ciklus hlađenja/grejanja tako da spoljna jedinica hladi a unutrašnja greje (imaš ovde više o tome). moguće da klime u boljim kolima imaju električni grejač umesto toplotne pumpe, pošto toplotna pumpa radi samo ako je temperatura preko -10.

Link to comment
Share on other sites

open%20coil%20air%20heater.jpg

 

ovako nesto, ne znam strucni termin .. googlao sam coil heater ... znam da sam video kad upalim klimu gajbi na grejanje da se usija u jako kratkom roku

koliko sam ja posvetio paznje tome.. a nisam preterano.. upali to govno i duva vazduh preko njega i to je to.. mozda one shmancy inverterske imaju neke djije :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...