Jump to content

hiperrealizam vs. umetnost


Recommended Posts

Све такве слике падају на испиту класичног сликарства, па ако их гледате тако, фејл су. Ако их гледате са педесет аспеката и са још триста инфоа који нема везе са самом сликом, онда добијају неки значај.

мислим да је ово суштина. "уметнички" ескапизам, насилна елитизација и мистификација, тотално анално, ако ме питаш. то је социјални инжењеринг, то је маркетинг, то је продавање и куповање, то НИЈЕ уметност, то је политика схваћена у најширем смислу, као социјална категорија.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Могу некад да фоткам неку своју графику, па да је анализирам, па да сконтате о чему причам (своју не зато што сам мастер графичар него зато што знам потпуно зашто нешто стоји где стоји и шта сам и како интервенисао).

Može ovo :)

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

Али овај просер је хипстерски прелол и то је све. Јасно ти је одмах чим видиш реченичну конструкцију да је све то један велики Кери Бредшо трип и царево ново одело.

мислим да си ти овде заправо хтео да кажеш што и ја.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Дух ми титра док читам, врх врх. Радо бих читао ту анализу графике, а верујем и остали, па када смогнеш времена давај товаришћ.

Имам једно кратко питање, пре него што сам баталио шврљање, много сам волео да се трипујем са геометријским фигурама, елипсама и кружницама, а недавно сам сасвим случајно налетео на такве радове, само много зајебанције офк, па ме интересује име тог правца, да мало изгуглам.

fUCEI.jpg

omaTS.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Немам појма, пази, данас сви све раде, тако да капирам да праваца има колико их има и у музици, ако не и више. И онда кад ти дође неко са ''брутал детх стонер пост-апокалиптик спид треш метал са примесама класичног пентатоничног блуза'', лепо га отераш у пизду материну:)

Мислим, ово је нека апстракција, притом је и цртеж, можда и нема баш свој правац, тражи нешто типа ''abstract drawings" па види шта ће да ти излети:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Немам појма, пази, данас сви све раде, тако да капирам да праваца има колико их има и у музици, ако не и више. И онда кад ти дође неко са ''брутал детх стонер пост-апокалиптик спид треш метал са примесама класичног пентатоничног блуза'', лепо га отераш у пизду материну:)

Хахах, тај рад, понадао сам се да није нешто у том фазону, већ нешто општије : )

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

розе дашчетина - говно

триколор са 2 четвороугла - говно (чак ме и више нервира од дашчетине, поготово чињеница колико "вреди")

ово Коријево - занимљиво до једног момента, а онда престајем да видим поенту. личи на оно кад нешто као радиш или ти је пак досадно, а са стране имаш папир и зезаш се са неким шарама. значи говно

Дулио - слажем се са свим што је написао, укључујући и испразне прецртаваче тј хај скил реалистичне цртеже с почетка топика. наравно, ја нисам спутан професијом па да не могу да кажем за ово горе да је - говно.

Ал добро, све ово према мом укусу и скромном мишљењу.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

мислим да је ово суштина. "уметнички" ескапизам, насилна елитизација и мистификација, тотално анално, ако ме питаш. то је социјални инжењеринг, то је маркетинг, то је продавање и куповање, то НИЈЕ уметност, то је политика схваћена у најширем смислу, као социјална категорија.

Оно, ја нагињем ка томе, али опет, не могу да порекнем значај неког дела ако тај значај постоји, иако је само дело лол. Лупам, јако је корисно и паметно то што је Маљевич постојао и жврљао. Исто тако, постоје разни чекпоинти који сами по себи нису бог зна шта, али представљају полигон без кога се не би инкорпорирало нешто што је касније дошло.

Нпр. упореди значај Битлса са њиховим квалитетом, прилична дискрепанција је у питању. Али да није било њих да буду смијешни и дерњају се ''оћу те држат заруку'', не би било НИЈЕДНОГ од сјајних жанрова које имамо данас, па ни електронике, хип хопа и осталих ''чуднијих'' ствари. Јебига, ако кренеш на тенк са ножем загинућеш, али си успео ако после тебе дође хиљаду ликова са кашикама и свормују тенк...

Обично су у питању неки пионирски трипови и бета тестинг. И то само по себи није царево ново одело, него људи трагају у ком правцу даље може нешто да се развија. И то не мора да буде лоше, напротив. Наравно, неко оде у ћорсокак, али и то је корисно јер онда ти нећеш да одеш у тај исти ћорсокак.

То је исто радио и Ђото рецимо, па му он дође нешто као битлс ренесансе. Пај сад ово:

-први увео да неки лик на слици може да нам буде окренут леђима

-први увео валидну архитектуру и пејзаж

-први престао да идеализује фаце, па су људи тужни, срећни итд. а не бланд

-увео дијагоналу као ликовни елемент

-ставио слику у простор

итд.

Па Леонарди и Микеланђели, секли лешеве, јебига, није било анатомија да се купе:) И капирам да нико није гледао благонаклоно на то. Замисли ти живиш тамо у неком средњем веку и твој комшија сече лешеве да би ''видео како шта ради''.

То тада није било нобрејнер као што је сада. Људи су триповали да се слика ''онако како треба'' и то је то. Мораш да скапираш да су ти ликови потребни да би се било шта развијало (да, чак и они нуспродукт ликови који раде искључиво срања).

Рецимо, Сезан. Он је мало измашио трип, али ено га у свакој историји уметности на свету. Као кад би подигао споменик лику који је дао живот да се спасу нека деца, ал није успео. Не мора да успе, дижеш му споменик зато што је пробао, јебига. Сезан је стављао по две контуре на сваки објекат на слици. Зашто? Зато што је био у фазону да једно око види једну слику, а друго другу и онда је оба та трипа убацивао у слику, дакле, није правио фокус слику, него је покушавао да представи како би то изгледало кад би сликар инкорпорирао стерео виђење у своју слику. Капирао је да је то аутентичније него да се ствари представљају као да је свака у фокусу (јер само оно што нам је у фокусу има једну контуру, све остало има две јер имамо два ока, гледајте у нешто и видећете, уосталом, то свако зна). Е сад, то се показало као не баш практично, поготово у комерцијалном и фином сликарству и јебига, капирам да нико то после њега није радио. Али то је био његов приступ, његова теорија, померио је начин размишљања у неком смеру. Дал је то добро или лоше, није битно, фазон је да је то размишљање ван кутије.

Врло је важно да скапирамо и да је тај Ђото размишљао ван кутије у односу на сетинг у коме је он живео. Тако да ја бих ипак cut some slack тим ликовима:)

(наравно, не оном цару са розе даском, он се само опортунистички пришљамчио)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Е да, што се тиче натписа испод розе даске, ово ми је најјаче

“the floor representing the physical world of standing objects, trees, cars, buildings, human bodies, and everything, and the wall representing the world of the imagination, illusionistic painting space, human mental space, and all that.”

Јебени рофл, нема потребе појашњавати : )))

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Нпр, замислите неку гајбу у фазону ''ја сам млади амерички адвокат, дању радим, а ноћу карам Мие'', знате о каквим гајбама причам. И онда ставите Мона Лизу на зид. Нема шансе, одудара. Није битно што је то супер слика, тај лик не би требало да качи Мона Лизу на своју гајбу јер ће испасти ко сеоски вашар и пилету сисе:)

Треба да узме неку модерну графику или слику, по могућству жешћа стилизација или апстракција и да уклопи у простор то ко змајчина.

ovako nešto a? :) obično ne volim ta apstraktna proseravanja (o "instalacijama" tripovima da ne pričam, slažem se sve sa tobom), ali ovo mi je vrh i rado bih imao ovo na zidu u sobi:

Olkiluotoseriescyan_50x50cm_m.jpg

A šta misliš o ovom nekom pola klasika, pola hipsterizan tripu?

tumblr_lz7eu4KKYk1qawznlo1_500.jpg

Yvmagm5KXtWD7hrL.jpg

ostatak tih "lol rofl" tripova ovde: http://shawnhuckins.com/artwork/1797487_GW_s_Comment_Rolling_On_The_Floor.html (LISTATI NA NEXT NARAVNO :))

Link to comment
Share on other sites

Постоји разлика између апстрактних слика и апстрактних просеравања:) Нпр. то што си ти окачио капирам да јебе кеве на неком белом зиду у готивно осветљеној дневној соби младог адвоката, јелте. И то је сасвим у реду и треба да платиш то ако ти се свиђа и да окачиш гајби, као и било коју другу слику. Али ако лик крене са ''па знаш како, ово би вредело четристо евра овако, али брате, ја сам то сликао док сам висио наопачке из хеликоптера, па је ценим на пет иљада'' онда лепо кажеш нека фала и одеш:)

Апстракција је валидан правац као и апсолутно било који други, само се треба пазити тих просеравања. Што не значи да је апстракција аутоматски просеравање.

Овај рофл трип ми је безвезе у смислу слике. Не видим било који разлог да се то уради, сјебо је естетику скроз. Ако гледамо као фору, океј, али али нек ми дају ту фору за дваес кинти, а не да је фурају као неки арт фазон. Притом лик лоше слика што је највећи лол и наводи ме на трип да је то просто један од карлеуша трипова.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Постоји разлика између апстрактних слика и апстрактних просеравања:) Нпр. то што си ти окачио капирам да јебе кеве на неком белом зиду у готивно осветљеној дневној соби младог адвоката, јелте. И то је сасвим у реду и треба да платиш то ако ти се свиђа и да окачиш гајби, као и било коју другу слику. Али ако лик крене са ''па знаш како, ово би вредело четристо евра овако, али брате, ја сам то сликао док сам висио наопачке из хеликоптера, па је ценим на пет иљада'' онда лепо кажеш нека фала и одеш:)

Апстракција је валидан правац као и апсолутно било који други, само се треба пазити тих просеравања. Што не значи да је апстракција аутоматски просеравање.

Dobro sad, ja kad kažem "proseravanje" ne mislim ništa loše unapred, može da bude i "al je jebo kevu lik sa ovim proseravanjem, koji vrh", bar ja to tako gledam. Proseravanje kod opisa i dizanje cene je to o čemu ti pričaš, al nisam ja na to mislio. Al da si u pravu - jesi naravno.

Овај рофл трип ми је безвезе у смислу слике. Не видим било који разлог да се то уради, сјебо је естетику скроз. Ако гледамо као фору, океј, али али нек ми дају ту фору за дваес кинти, а не да је фурају као неки арт фазон. Притом лик лоше слика што је највећи лол и наводи ме на трип да је то просто један од карлеуша трипова.

pa da, upravo, lik je jedan od onih o kojima si pisao pre par strana: "ne znam baš dobro da slikam al ću idem da prodam na foru", i nekome se svidi da fora. Evo priznajem, meni se kao prosečnom džou dopala fora, ali samo fora, nikako ne vidim da bih dao neke (makar i male) pare za ovo, jer mi je ovo jednostavno "aha, kul fora, idemo dalje, da vidim šta još ima po ovim blogovima?" i to je to.

Link to comment
Share on other sites

Погрешно сам скапирао ''просеравање'', јебга:)

Па то, мени је исто фора била симпатична, генерално сам про-меме лик и тако то. Али не бих држао на гајби или тако нешто, постовао бих јпгове по руру можда и то је то.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Е да, што се тиче натписа испод розе даске, ово ми је најјаче

Јебени рофл, нема потребе појашњавати : )))

ma od svakog od tih radova koji imaju u sebi nesto tipa "The work’s [...] is meant to call attention to" mi se pegla momentalno ...

Link to comment
Share on other sites

Pa ta apstrakcija je do jaja kul kao sto Doolio kaze za nekog mladog advokata da stavi na zidove u nekom modernom enterijeru, te slike uglavnom kostaju po par stotina evra i to je po meni ok cena za tako nesto.

Ovo je nesto sto sam skoro kupio jedna je otisla za poklon a jedna kod keve u advokatsku kancelariju:

7Eykr.jpg

wJxZY.jpg

Inace Doolio ako bi da slikas ovako neke stvari javi mi se posto imam posao za slikara :)

Link to comment
Share on other sites

Ђа ми се ова прва:)

Јебга, ја сам у неком другом фазону, али графике су ми апстрактне, па ако те интересује, могу то да ти покажем...

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

ma od svakog od tih radova koji imaju u sebi nesto tipa "The work’s [...] is meant to call attention to" mi se pegla momentalno ...

Не знам да ли смо на истој таласној дужини, није у питању сама реченица, која јесте лоло, већ подвучени део. Изгледа ми као да је батица поставио себи много висок филозофски задатак који би био тај вансликарски аспект дела, и када је видео да га не може испратити, само додао "and all that", што ме подсећа на животне расправе са часова српског/веронауке/грађанског, када се трокираш јер не знаш како мисао да изнесеш, у глави је али те јебе вокабулар, и онда извалиш нешто овако. Наравно, има тога увек, али у средњој се наслушамо највише таквих царевања : )

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Препоручио бих ти да прочиташ Човек и његови симболи, где постоји осврт на тај црни квадрат, али са ширег аспекта. Тј. говори се о Маљевичу као инструменту, тј. хералду једне прекретнице, не само у уметности, већ и историји људске врсте. Значи, ситуација која му је ''водила руку и мозак''. Притом та прекретница је била врло некако приметна за људе тог доба, као неки резидуални трип који је неопипљив, али је ту. Нешто као кад би пустио звук фреквенције десет херца, сви би осетили органски да се ''нешто дешава'', али нико не би знао који курац. И то је Јунг доста повезивао са архетиповима и човековим неравномерним развојем који је неке архетипове сјебао, а неке заменио - а пошто то не можеш да радиш, а да се не сјебеш јер је ипак милионско-годишњи трип јачи од твог тренутног интервенционизма, онда се цело човечанство истриповало и исцимало и погубило.

Нпр. у исту врсту хералдских пријава спада и Ничеово ''Бог је мртав'' које се десило нешто раније, које тинејџери и викенд филозофи обожавају да турају у неке своје бомбастичке влажне снове, међутим, смисао те реченице је алегоричан и метафизички, више него религиозан и опет представља малтене спонтани одговор организма на тих десет херца који брује, а ти не знаш који ти је курац. Е сад, пошто је Ниче један од највећих умова ове планете, он је лепо то обликовао у мисао, а није био у фазону ''боли ме глава и анксиозан сам, а не знам зашто''. Са друге стране, Јунг и Кембел су то конструктивизовали у научне теорије, што говори о томе да су и они цареви. Мада можда је Ниче већи цар јер је он толико одвратно церебралан да га је мрзело и да елаборира то више од просте реченице. Он је лик који би извалио тајну космоса, а онда би у књизи написао ''42'', па ко уме да чита, нек чита. Што је штета за човечанство, али јебига, кад си толики доктор Менхетн, онда ваљда изгубиш перцепцију какав је обичан човек, а и боли те курац. Са друге стране, Јунг и Кембел шију Ничеа по зености, јер су они отишли у неки ''научни позитивни мистицизам'', док је Ниче био прилично трагичан лик, фазон усамљеног генија.

Е сад, ја мало дигресирао, јебига:) Међутим, за схватање ових праваца, у смислу зашто су се појавили (да, појавили су се као тражење себе, уметности, вајба, трипа, ''оног нечег'' итд, али мислим на то ЗАШТО се то тражење десило, зашто баш тако, у том облику и зашто баш тада) корисно је прочитати Јунга (човек и његови симболи, конкретно) и прелетети преко Кембела. Ниче је већ нешто друго, пошто Јунг и Кембел пишу неку врсту метафизичке-а-ипак-стручне литературе, док Ничеа довољно успешно може да чита само сам Ниче (а и он не знам колико би имао успеха).

  • Upvote (+1) 2

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Е јебига, па моја кева ради цео живот, па је прочитала ја мислим све руске писце икад по сто пута, а мој ћале је прочитао све филозофије и психологије на свету по триста пута:)

То је само мајндсет и приоритизација, рецимо, знам рибу која је ишла на посо, увече радила у кафићу и у исто време завршавала факс, јебига:)

А ја сам те Јунгове и Ничее читао од рецимо неке петнаесте године (што не значи да сам ишта капираои десет година после, ал небитно, пракса:))) ), тако да се лако накупе ту десетине књига иако остајемо у домену те уже тематике.

Мада јесте (горка) истина, да ако ти та тематика не заузима неки конкретан простор у животу (хоби, струка, интересовање), онда је малтене бесмислено читати нпр. Ничеа јер боље да си радио било шта друго за то време јер ништа ниси урадио - ево рл пример - долази ми ћале пре пар година (он воли рецимо Заратустру и увијек га радо чита, мислим да је то већ у питању троцифрен број, притом је то писање у свеске, по маргинама, вађење, памћење, дијаграми, хиљаде страна литературе других ликова О ничеу итд) са хепи фацом у фазону јеј онај тамо пасус, мислим да сам близу почињања скапиравања.

Тако да Ниче је рупа без дна за занимацију. Притом је замка за млађани ум јер заиста лепо пише и јасно и просто можеш да га читаш као нормалну књигу где се дешавају ствари које се дешавају и да уопште не трагаш за алегоријом. И зато је Ниче омиљен код тинејџ ликова јер је бунџија, а заправо немају појма шта су прочитали. У питању су лејери и лејери алегорија и мисли, па кад си се изборио са пола лејера, извалиш да имаш деведесет година и да ћеш думреш сутра:)

Ево рецимо једног лајтмотива у стрип форми, као што видите, прилично сведеног, али даје неки општи трип на целу ту ујдурму око човека и шта се десило лево од Албукеркија

hqTBr.png

Продукт овога је много ствари, од слања сонде на Марс без претходног чишћења свог дворишта, па до неуротично-истраживачких фаза у уметности или идеологијама... Наравно, ово је јебига, много комплексна ствар сведена на два квадрата стрипа, без освртања на много битних индиректних аспеката и осталих неопходних ствари.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...