overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 OK je ako se prevoz placa. Ali nije mi bas najasnije ono oko privatne firme koja bi naplacivala prevoz? Zvuci kao ozbiljna kradja. Otkada se to provlaci? Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Ne provlači se, privatna firma zvana Apeks zaista naplaćuje prevoz i GSP-u daje procenat, a sebi zadržava glavnicu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 A GSP od procenta zivi, kupuje i odrzava vozila? Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Nešto mi se čini da šta su do sad kupili, kupili su. Isto takođe šoferi su do sad imali plate 60+ hiljada (ovi iskusniji, a koji pritom hoće da rade jutarnje smene, mogli su da saberu i do 80k mesečno), to ćemo isto videti kako će da ide dalje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 80k za sofera...koji sam kurac ja ucio skole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kal1mero Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 A GSP od procenta zivi, kupuje i odrzava vozila? Gsp zivi od poreza :) jer je neprofitabilan :) Quote Нема будућности без истине. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Za šoferske plate sam zano da su dobre. Nisam znao da je baš 80k, ali da lepo zarađaju to da. Nisam skontao da su na mala vrata privatizovali GSP. Ili ne tako mala. Ali mi je i dalje suludo da neko skida kajmak dok GSP daje i ljude i vozila i održavanje. Će na kraju da bude prevoz u Beogradu 500 din i 100% u privatnim rukama? Sa pandurima da love ko se švercuje? Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kal1mero Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Ljudi su presli iz gsp-a u bus plus :) Morali su :) Quote Нема будућности без истине. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Znači privatni prevoz sa novim i čistim vozilima kojih ima dovoljno i stižu na vreme :) lepo Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sting Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Dule brate veruj mi da je 80k malo za vozaca u Beogradskom GSP. Quote We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis J. Kurtovic Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Мало јесте, али из угла доктора који се школују 6 година за плату од 50-60000, то је сурова цифра. Quote Naposletku ti si navek znala da sam svirac,brosic sto se tesko pribada,da me moze oduvati najblazi nemirac,da cu u po reci stati,da se necu osvrtati nikada... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 pa jes da je to stresan i zajeban posao, nikad ne znas kad ce neka budala da ti polomi glavu, ali to isto vazi i za posao lekara opste prakse:)...ali u pravu si, ipak se ne bih menjao sa vozacima gsp ni za 80k:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sting Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Niko nije rekao da doktori nauka ili doktori medicine koji se shkoluju 20+ treba da imaju platu 50-60k... Quote We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis J. Kurtovic Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Нико није ни рекао да је неко то рекао. :) Quote Naposletku ti si navek znala da sam svirac,brosic sto se tesko pribada,da me moze oduvati najblazi nemirac,da cu u po reci stati,da se necu osvrtati nikada... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka86 Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Realno kad pogledate nista se nece promeniti sta god mi pisali. Ostaje nam jedino da se kucamo ili ne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Револуција или не, за једног форумаша то је сасвим друга категорија чија активност не престаје. ХАЕ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 malo su neki od vas fejlovali sa shvatanjem problematike. definisan je problem - loš stepen naplate javnog prevoza predloženo je rešenje - privatizacija naplate, poveravanje naplate i validiranja privatnoj firmi, koja će za proviziju to raditi umesto GSP-a. znači, u teoriji je trebalo gsp da plaća proviziju privatnoj firmi koja umesto njega radi naplatu, ali u praksi se ti troškovi uvek na kraju prenesu na krajnjeg potrošača. u slučaju busplus-a to je urađeno unapred, prevoz je poskupeo 20% par meseci pre puštanja sistema u rad. ovakav sistem već postoji kod naplate komunalnih usluga, koje infostan naplaćuje đuture za beogradske elektrane, vodovod, kanalizaciju, gradsko sambeno i druge. ni tu naplata ne funkcioniše dobro, velika su kašnjenja i zloupotrebe, pa zbog toga taj sistem naplate koriste samo ona preduzeća koja ne mogu da jednostavno uskrate svoju uslugu i tako nateraju potrošača da plati (ugase ti struju i ti prodaš bubreg da ti je ponovo uključe). dakle, prvi problem je što su odlučili da uvedu outsourcing naplate, sistem koji već postoji i za koji se zna da ne radi dobro. kada su odlučili da to urade, raspisali su tender na kojem je firma sa jednim zaposlenim i 500 evra upisanog osnivačkog kapitala navodno dala bolju ponudu od siemens-a i još par velikih imena. prilikom raspisivanja tendera nije bio ispoštovan zakon, i ponuđačima nije bilo ostavljeno dovoljno vremena ni da prevedu tendersku dokumentaciju, a kamo li da odrade inicijalne studije i sastave ponudu. drugim rečima, tender je dizajniran tako da na njemu pobedi ta misteriozna kumovska firma čija je pređašnja delatnost bila prodaja dopuna za mobilne. razmislite malo o ovome. za naplatu prevoza u beogradu bio je zainteresovan siemens, ali su posao ipak dali prodavcu dopuna. ovo je drugi i najveći problem i sve što se dalje dešava je manifestacija činjenice da se naplatom prevoza u beogradu bavi neko ko za to nema ni znanje a ni preterani interes da unapredi poslovanje preduzeća koje ga, makar u teoriji, unajmljuje i plaća. autobusi se zaustavljaju na kontrolnim punktovima (ich bin ein berliner) gde se putnici trkeljišu gestapovskim metodama, uvode se odvojeni ulazi i izlazi u autobusima koji su konstruisani tako da se ulazi i izlazi gde se stigne (pa imamo situaciju da na zelenom vencu 100 ljudi treba da uđe u autobus kroz prednja vrata kojima se otvara samo jedna polovina). čak i putnici sa personalizovanim kartama moraju da ih validiraju, što omogućava privatnoj firmi da prati kretanje građana, a da nije određen nikakav mehanizam kojim bi država kontrolisala da li ta privatna firma tu mogućnost iskorišćava. ukoliko nas zaista prate (a verujem da to rade), u pitanju je gruba povreda ljudskih prava. itd itd, može se napisati esej o svim fejlovima busplus-a, ali mislim da sam pokrio suštinu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Može biti da nisam shavtio, zato sam i pitao :) Povezao sam da je ceo posao dat nekoj bzvzv firmi umesto velikom igraču, Simens u ovom slučaju. Ali sam mislio da se radilo samo o nabavci opreme i izvođenju radova da tako kažem. Ni grad ni GSP ne prave i ne ugrađuju takav sistem i logično mi je da posao daju nekome. Jasno je da ne znam detalje tendera ali ne bih se iznenadio da je sve bila samo farsa i da je tender bio namešten. Ukopčao sam i problem oko cimanja i validiranja i praćenje. Zašto bi neko ko ima mesečnu, ili kako god se zove sada morao da 'validira' bilo šta?! Mogu da prate nekoga gde ulazi u bus, ne i gde izlazi, ali KK bi nas neko pratio gde ulazimo u bus? Zvuči kao 'Veliki brat', znam, neprijatno je ali ne vidim poentu. Ali OK, ne dam na privatnost bilo to nekome vredan podatak ili ne. A teško da se Srbi slože da ne validiraju, nismo mi englezi. Oni ni dan danas nemaju lične karte? predloženo je rešenje - privatizacija naplate, poveravanje naplate i validiranja privatnoj firmi, koja će za proviziju to raditi umesto GSP-a. znači, u teoriji je trebalo gsp da plaća proviziju privatnoj firmi koja umesto njega radi naplatu, ali u praksi se ti troškovi uvek na kraju prenesu na krajnjeg potrošača. u slučaju busplus-a to je urađeno unapred, prevoz je poskupeo 20% par meseci pre puštanja sistema u rad. E ovde sam te izgubio skroz. Ne razumem kako i zašto je predloženo da neko drugi naplaćuje prevoz u ime GPS-a? Ja ovo vidim kao neku unajmljanu silu. Nije mi isto kao i infostan. Ono je nekako skupićemo vam sve na jedan papir, pa kao ne možeš da ne platiš sve. I pije mi vodu ono da to koriste oni koji ne mogu tek tako da zavrnu slavinu neplatiši. Ne znam kako se pare dele posle, ko kome šta krade i da li krade. Ako kažeš da sistem ne funkcioniše, nemam kontra-argument. Ali GSP mi je nekako paradigma firme koja može sama sebi da bude skoro dobvoljna, naplaćuje svoje usuge i kažnjava neplaćanje. Ne ide mi u glavu zašto bi oni unajmili 'batinaše', osim da neko skine masan kajmak i pokrade lovu. A čini mi se da je to. Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Jasno je da ne znam detalje tendera ali ne bih se iznenadio da je sve bila samo farsa i da je tender bio namešten. pa rekoh ti da jeste bila farsa i da jeste bio namešten. nemoj me terati da iskopavam linkove, sve je to već postovano u ovom topiku. poslali su simensu tendersku dokumentaciju na srpskom, odštampanu ćirilicom, i dali neki nerazumno kratak rok da se pošalje ponuda. očigledno je da je kumovska firma znala koji će biti uslovi i imala spremnu ponudu koja će pobediti na tenderu. Ukopčao sam i problem oko cimanja i validiranja i praćenje. Zašto bi neko ko ima mesečnu, ili kako god se zove sada morao da 'validira' bilo šta?! Mogu da prate nekoga gde ulazi u bus, ne i gde izlazi, ali KK bi nas neko pratio gde ulazimo u bus? zvanično objašnjenje je da tako prave statistiku opterećenosti linija i da će te podatke upotrebiti da unaprede prevoz, što je krajnje legitimno. problem je što niko ne nadzire šta rade sa gomilom skupljenih podataka o svakodnevnom kretanju velikog broja građana. ustav zabranjuje da se takvi podaci odaju, a imam osećaj da ovi to uveliko rade. E ovde sam te izgubio skroz. Ne razumem kako i zašto je predloženo da neko drugi naplaćuje prevoz u ime GPS-a? outsourcing. to je koncept koji generalno funkcioniše, ali nije savršen. u konkretnom slučaju su vrlo dobro znali da takav potez neće doneti poboljšanje jer, kao što rekoh, imaju pod svojom nadležnošću i infostan, koji je notorno korumpiran i neefikasan. to će ti reći svako ko je imao bilo kakvog posla sa tom firmom ili generalno sa gradskim komunalnim pitanjima. zato ga i ne koriste ovi koji mogu da "zavrnu slavinu". primer outsourcing-a u javnom prevozu za koji znam da funcioniše odlično je londonski TFL. kod njih je situacija obrnuta: TFL se bavi organizacijom linija i naplatom, dok autobuski prevoz obavlja više privatnih firmi. kod nas je urađeno obrnuto, zbog toga što kumovska firma nije zainteresovana da se bavi javnim prevozom, već hoće samo da zalepi malo šminke na autobuse i skida 10 ili 20 posto kajmaka, dok sav realan posao i dalje obavljaju GSP i privatnici. Ne ide mi u glavu zašto bi oni unajmili 'batinaše', osim da neko skine masan kajmak i pokrade lovu. A čini mi se da je to. pa fala bogu da je krajnji cilj krađa. naši političari znaju da rade dve stvari: da kradu i da se bore za glasove. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Nema potrebe za linkovima, verujem na reč. Znam kako to ide. A i nije da dokazujem sudu nešto pa moram da pročitam sva dokumenta :) To što kažeš za London ima smisla; da grad ili GSP bude glavni oko organizacije ili ubiranja love, a vozila mogu i drugi da daju i rade po određenim pravilima. Ali kod nas to valjda drugačije ide. Hvala na objašnjenju. Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dz Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Meni kartica crkla sama od sebe, i kad sam otisla da mi zamene rekli su mi da moram ponovo sva dokumenta i 250 din da bi mi dali novu Ne interesuje me, ako mi dodje kontrola reci cu samo da ne moze da ocita Quote oO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kal1mero Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Pa nemoj sad ti u krajnost da ides :) Nisi dobila garanciju da ce raditi pa ako crkne onda dobijas novu gratis :D Jedino ako si imala kredita na njoj :) Quote Нема будућности без истине. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Meni kartica crkla sama od sebe, i kad sam otisla da mi zamene rekli su mi da moram ponovo sva dokumenta i 250 din da bi mi dali novu Ne interesuje me, ako mi dodje kontrola reci cu samo da ne moze da ocita Aj 250din, al KK dokumenta opet. Nemaju bazu? Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 cuo sam da pali ta fora kad ti se sjebe kartica, ne cimaju te ako ne mogu da ocitaju, tako da furaj opusteno:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 zavisi, moju ribu su izbacili kada joj se polomila kartica. doduše, ustartovala ju je žena, posle je pitala njenog kolegu i on ju je pustio da se vozi :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.