Jump to content

BusPlus


Recommended Posts

OK je ako se prevoz placa. Ali nije mi bas najasnije ono oko privatne firme koja bi naplacivala prevoz? Zvuci kao ozbiljna kradja. Otkada se to provlaci?

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Za šoferske plate sam zano da su dobre. Nisam znao da je baš 80k, ali da lepo zarađaju to da. Nisam skontao da su na mala vrata privatizovali GSP. Ili ne tako mala. Ali mi je i dalje suludo da neko skida kajmak dok GSP daje i ljude i vozila i održavanje. Će na kraju da bude prevoz u Beogradu 500 din i 100% u privatnim rukama? Sa pandurima da love ko se švercuje?

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Мало јесте, али из угла доктора који се школују 6 година за плату од 50-60000, то је сурова цифра.

Naposletku ti si navek znala da sam svirac,brosic sto se tesko pribada,da me moze oduvati najblazi nemirac,da cu u po reci stati,da se necu osvrtati nikada...

Link to comment
Share on other sites

malo su neki od vas fejlovali sa shvatanjem problematike.

definisan je problem - loš stepen naplate javnog prevoza

predloženo je rešenje - privatizacija naplate, poveravanje naplate i validiranja privatnoj firmi, koja će za proviziju to raditi umesto GSP-a. znači, u teoriji je trebalo gsp da plaća proviziju privatnoj firmi koja umesto njega radi naplatu, ali u praksi se ti troškovi uvek na kraju prenesu na krajnjeg potrošača. u slučaju busplus-a to je urađeno unapred, prevoz je poskupeo 20% par meseci pre puštanja sistema u rad.

ovakav sistem već postoji kod naplate komunalnih usluga, koje infostan naplaćuje đuture za beogradske elektrane, vodovod, kanalizaciju, gradsko sambeno i druge. ni tu naplata ne funkcioniše dobro, velika su kašnjenja i zloupotrebe, pa zbog toga taj sistem naplate koriste samo ona preduzeća koja ne mogu da jednostavno uskrate svoju uslugu i tako nateraju potrošača da plati (ugase ti struju i ti prodaš bubreg da ti je ponovo uključe).

dakle, prvi problem je što su odlučili da uvedu outsourcing naplate, sistem koji već postoji i za koji se zna da ne radi dobro.

kada su odlučili da to urade, raspisali su tender na kojem je firma sa jednim zaposlenim i 500 evra upisanog osnivačkog kapitala navodno dala bolju ponudu od siemens-a i još par velikih imena. prilikom raspisivanja tendera nije bio ispoštovan zakon, i ponuđačima nije bilo ostavljeno dovoljno vremena ni da prevedu tendersku dokumentaciju, a kamo li da odrade inicijalne studije i sastave ponudu. drugim rečima, tender je dizajniran tako da na njemu pobedi ta misteriozna kumovska firma čija je pređašnja delatnost bila prodaja dopuna za mobilne.

razmislite malo o ovome. za naplatu prevoza u beogradu bio je zainteresovan siemens, ali su posao ipak dali prodavcu dopuna.

ovo je drugi i najveći problem i sve što se dalje dešava je manifestacija činjenice da se naplatom prevoza u beogradu bavi neko ko za to nema ni znanje a ni preterani interes da unapredi poslovanje preduzeća koje ga, makar u teoriji, unajmljuje i plaća.

autobusi se zaustavljaju na kontrolnim punktovima (ich bin ein berliner) gde se putnici trkeljišu gestapovskim metodama, uvode se odvojeni ulazi i izlazi u autobusima koji su konstruisani tako da se ulazi i izlazi gde se stigne (pa imamo situaciju da na zelenom vencu 100 ljudi treba da uđe u autobus kroz prednja vrata kojima se otvara samo jedna polovina). čak i putnici sa personalizovanim kartama moraju da ih validiraju, što omogućava privatnoj firmi da prati kretanje građana, a da nije određen nikakav mehanizam kojim bi država kontrolisala da li ta privatna firma tu mogućnost iskorišćava. ukoliko nas zaista prate (a verujem da to rade), u pitanju je gruba povreda ljudskih prava.

itd itd, može se napisati esej o svim fejlovima busplus-a, ali mislim da sam pokrio suštinu.

Link to comment
Share on other sites

Može biti da nisam shavtio, zato sam i pitao :)

Povezao sam da je ceo posao dat nekoj bzvzv firmi umesto velikom igraču, Simens u ovom slučaju. Ali sam mislio da se radilo samo o nabavci opreme i izvođenju radova da tako kažem. Ni grad ni GSP ne prave i ne ugrađuju takav sistem i logično mi je da posao daju nekome. Jasno je da ne znam detalje tendera ali ne bih se iznenadio da je sve bila samo farsa i da je tender bio namešten.

Ukopčao sam i problem oko cimanja i validiranja i praćenje. Zašto bi neko ko ima mesečnu, ili kako god se zove sada morao da 'validira' bilo šta?! Mogu da prate nekoga gde ulazi u bus, ne i gde izlazi, ali KK bi nas neko pratio gde ulazimo u bus? Zvuči kao 'Veliki brat', znam, neprijatno je ali ne vidim poentu. Ali OK, ne dam na privatnost bilo to nekome vredan podatak ili ne. A teško da se Srbi slože da ne validiraju, nismo mi englezi. Oni ni dan danas nemaju lične karte?

predloženo je rešenje - privatizacija naplate, poveravanje naplate i validiranja privatnoj firmi, koja će za proviziju to raditi umesto GSP-a. znači, u teoriji je trebalo gsp da plaća proviziju privatnoj firmi koja umesto njega radi naplatu, ali u praksi se ti troškovi uvek na kraju prenesu na krajnjeg potrošača. u slučaju busplus-a to je urađeno unapred, prevoz je poskupeo 20% par meseci pre puštanja sistema u rad.

E ovde sam te izgubio skroz. Ne razumem kako i zašto je predloženo da neko drugi naplaćuje prevoz u ime GPS-a? Ja ovo vidim kao neku unajmljanu silu. Nije mi isto kao i infostan. Ono je nekako skupićemo vam sve na jedan papir, pa kao ne možeš da ne platiš sve. I pije mi vodu ono da to koriste oni koji ne mogu tek tako da zavrnu slavinu neplatiši. Ne znam kako se pare dele posle, ko kome šta krade i da li krade. Ako kažeš da sistem ne funkcioniše, nemam kontra-argument.

Ali GSP mi je nekako paradigma firme koja može sama sebi da bude skoro dobvoljna, naplaćuje svoje usuge i kažnjava neplaćanje. Ne ide mi u glavu zašto bi oni unajmili 'batinaše', osim da neko skine masan kajmak i pokrade lovu. A čini mi se da je to.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Jasno je da ne znam detalje tendera ali ne bih se iznenadio da je sve bila samo farsa i da je tender bio namešten.

pa rekoh ti da jeste bila farsa i da jeste bio namešten. nemoj me terati da iskopavam linkove, sve je to već postovano u ovom topiku. poslali su simensu tendersku dokumentaciju na srpskom, odštampanu ćirilicom, i dali neki nerazumno kratak rok da se pošalje ponuda. očigledno je da je kumovska firma znala koji će biti uslovi i imala spremnu ponudu koja će pobediti na tenderu.

Ukopčao sam i problem oko cimanja i validiranja i praćenje. Zašto bi neko ko ima mesečnu, ili kako god se zove sada morao da 'validira' bilo šta?! Mogu da prate nekoga gde ulazi u bus, ne i gde izlazi, ali KK bi nas neko pratio gde ulazimo u bus?

zvanično objašnjenje je da tako prave statistiku opterećenosti linija i da će te podatke upotrebiti da unaprede prevoz, što je krajnje legitimno. problem je što niko ne nadzire šta rade sa gomilom skupljenih podataka o svakodnevnom kretanju velikog broja građana. ustav zabranjuje da se takvi podaci odaju, a imam osećaj da ovi to uveliko rade.

E ovde sam te izgubio skroz. Ne razumem kako i zašto je predloženo da neko drugi naplaćuje prevoz u ime GPS-a?

outsourcing. to je koncept koji generalno funkcioniše, ali nije savršen. u konkretnom slučaju su vrlo dobro znali da takav potez neće doneti poboljšanje jer, kao što rekoh, imaju pod svojom nadležnošću i infostan, koji je notorno korumpiran i neefikasan. to će ti reći svako ko je imao bilo kakvog posla sa tom firmom ili generalno sa gradskim komunalnim pitanjima. zato ga i ne koriste ovi koji mogu da "zavrnu slavinu".

primer outsourcing-a u javnom prevozu za koji znam da funcioniše odlično je londonski TFL. kod njih je situacija obrnuta: TFL se bavi organizacijom linija i naplatom, dok autobuski prevoz obavlja više privatnih firmi. kod nas je urađeno obrnuto, zbog toga što kumovska firma nije zainteresovana da se bavi javnim prevozom, već hoće samo da zalepi malo šminke na autobuse i skida 10 ili 20 posto kajmaka, dok sav realan posao i dalje obavljaju GSP i privatnici.

Ne ide mi u glavu zašto bi oni unajmili 'batinaše', osim da neko skine masan kajmak i pokrade lovu. A čini mi se da je to.

pa fala bogu da je krajnji cilj krađa. naši političari znaju da rade dve stvari: da kradu i da se bore za glasove.

Link to comment
Share on other sites

Nema potrebe za linkovima, verujem na reč. Znam kako to ide. A i nije da dokazujem sudu nešto pa moram da pročitam sva dokumenta :)

To što kažeš za London ima smisla; da grad ili GSP bude glavni oko organizacije ili ubiranja love, a vozila mogu i drugi da daju i rade po određenim pravilima. Ali kod nas to valjda drugačije ide.

Hvala na objašnjenju.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Meni kartica crkla sama od sebe, i kad sam otisla da mi zamene rekli su mi da moram ponovo sva dokumenta i 250 din da bi mi dali novu

Ne interesuje me, ako mi dodje kontrola reci cu samo da ne moze da ocita

Aj 250din, al KK dokumenta opet. Nemaju bazu?

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...