Jump to content

BusPlus


Recommended Posts

iskreno, ne verujem da je tacno to sto pricas, posto ti gradovi imaju metro.

ovde su basevi loseg kvaliteta, ali su manje vise cesti, bar moje linije, tako da to nije problem

50 ljudi da udje na jedna vrata i da se iskontrolisu treba im 5-10 minuta, a samo toliko stajanje tog busa prouzrokuje guzvu, pogledaj opet onu sliku 1AfYF.jpg

dakle, na slici vidis da nije guzva u gradu, posto su ostale trake prohodne, vec samo autobusi stoje

Um caruje, Dundo Maroje!

Link to comment
Share on other sites

jel treba da kachim slike sudara na kruzhnom toku i da capsom pishem kako su kruzhni tokovi tvorevine pakla?

@doca. jer bi onda bilo "shto su kupili buseve a nisu implementirali busplus". zapravo je busplus dobar pristup stvarima u gradu kakav je beograd. da sam ja lichno na mestu sa kog bih mogao da odluchujem, a da se nema para - ne znam kako bih drugachije reshio situaciju.

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

u berlinu, parizu itd na linijama koje imaju potrebu za time da 50 ljudi udje na jedna vrata problem reshavaju tako shto autobus stizhe na svaka 3 minuta. shta mislish, da li to mozhe da se radi bez para za gorivo, amortizaciju i vozacha?

ovi novosadjani ko da zive u lalalendu ili se mnogo prave lale...

kakve veze ima placanje karata sa kvalitetom usluge, u SRBIJI? jel su ti ljudi pet puta rekli koja je malverzacija u pitanju sa tim busplusom, a dodaj na sve to jos i korupciju na nivou cele drzave i onda mi reci kako to moze da se poboljsa kvalitet usluge, tako sto ce ljudi redovno kupovati karte i postovati red ulaska/izlaska. ili se sad odjednom promenila i svest rukovodecih ljudi u gsp-u, pa ce sve prihode od prodatih karata da uloze u infrastrukturu saobracaja, ma sta, jos ce i iz svog dzepa da plate ne bi li se beogradjani vozili kvalitetnije... dobri neki ljudi, zato nam je i gsp (pored gomile javnih preduzeca) u kurcu od kad ja znam za sebe.

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Ja sam siguran i da u Berlinu i Parizu niko nije kupio 30 tramvaja za 80 miliona, a onda dao još 100 milki da prilagodi šine (a i to neuspešno), umesto da te pare potroši na nove autobuse.

Isto tako sam siguran da niko nije odlučio da se ulazi samo na prednja vrata (a to je bilo odlučeno odmah), pa je onda ipak ugradio automate na sva vrata (odnosno, uvećao trošak za 3-4 puta).

Takođe sam siguran da su BusPlusovci pričali kako im je naplata preko 80%, a onda su pred uvođenje debilnih mera rekli da je 50%, a mogu da se kladim da to nije tačno, zato što mi se nijednom nije desilo da više od 3 osobe od 20 u mom delu tramvaja ili autobusa nisu imale ili otkucale kartu.

Nije ni red ni nužda da se ulazi samo na prednja vrata. Idealno je da se otvore sva vrata na vozilu, da svi koji izlaze izađu za 10 sekundi i onda svi koji ulaze uđu i validiraju se za minut i to je to (i to kad je najveća gužva).

A ako hoćeš 100% naplatu, nije loše ni da znaš kome prodaješ svoju uslugu, pa da prilagodiš cene, a ne da odrediš koliko ti misliš da treba i da onda kukaš kako ti četvoročlana porodica ne plaća četiri mesečne karte u ceni od petine njihovog mesečnog budžeta.

.: l@w
.: co-founder of kouteki

Link to comment
Share on other sites

a i zasto menjati sistem koji je veoma dobro funkcionisao, sacekas da izadju, pa udjes. koji je daleko komforniji?

ali sada ako udjem na zadnja, i tu nekako ostanem jer je guzva. i onda moram da se guram i provlacim kroz uzak prostor. da bih nekako uspeo da stignem do srednjih vrata...

I see by your outfit, that you are a cowboy.

Link to comment
Share on other sites

ovi novosadjani ko da zive u lalalendu ili se mnogo prave lale...

kakve veze ima placanje karata sa kvalitetom usluge, u SRBIJI? jel su ti ljudi pet puta rekli koja je malverzacija u pitanju sa tim busplusom, a dodaj na sve to jos i korupciju na nivou cele drzave i onda mi reci kako to moze da se poboljsa kvalitet usluge, tako sto ce ljudi redovno kupovati karte i postovati red ulaska/izlaska. ili se sad odjednom promenila i svest rukovodecih ljudi u gsp-u, pa ce sve prihode od prodatih karata da uloze u infrastrukturu saobracaja, ma sta, jos ce i iz svog dzepa da plate ne bi li se beogradjani vozili kvalitetnije... dobri neki ljudi, zato nam je i gsp (pored gomile javnih preduzeca) u kurcu od kad ja znam za sebe.

te malverzacije sam rekao da su sranje (ili si to odluchio da ne prochitash?) a ono shto kakite a nije na mestu da se kaki sam rekao da ne treba kakiti.

novosadski gsp i jeste bio u kurcu iako ga vode pametni i dobri ljudi (uglavnom), pa vishe nije u kurcu od kako su uveli da se samo napred ulazi. sada to vishe ne praktikuju ali su jako navikli ljude da kupuju karte.

mozhemo ovako u krug do sutra.

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

te malverzacije sam rekao da su sranje (ili si to odluchio da ne prochitash?) a ono shto kakite a nije na mestu da se kaki sam rekao da ne treba kakiti.

novosadski gsp i jeste bio u kurcu iako ga vode pametni i dobri ljudi (uglavnom), pa vishe nije u kurcu od kako su uveli da se samo napred ulazi. sada to vishe ne praktikuju ali su jako navikli ljude da kupuju karte.

mozhemo ovako u krug do sutra.

shvatam sta ti hoces da kazes, sve vreme...

samo sto to kao da pricas iz ugla nekog svedjanina, koji ima mesecna primanja na nivou 10 godisnjih plata prosecnog srbina. pa kao, samo treba da se promeni svest gradjana...

gradjani su dovoljno svesni i bas iz tog razloga i bojkotuju ceo novi sistem oko busplus kartice, pravila ulaska/izlaska. vec 20 godina se autobusi raspadaju, prepuni su, karte su skupe (za nase uslove), dolaze na stanicu skroz random, iako red voznje postoji, zaredjaju se tri iste linije pa sledece nema 20 minuta. ovo su samo stavke koje se ticu kvaliteta voznje.. a gde je tu busplus, komunalna policija (koja je posebna tema) sto ide sa kontrolorima, guzve u saobracaju, guzve na stanici.

a kad se na celu pricu doda jos i ovo sto je ruyi napisao, oko pranja novca sa tramvajima i novim sinama, kako ne izazvati bes i revolt kod ljudi?

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

pa kapiram da su ljudi u beogradu 40% beogradjani, a ostalo su izbeglice, dodjoshi i sl.

kakve veze ima broj stanovnika, broj vozila gradskog prevoza i broj saobracajnih chepova sa time da li treba da se placa autobuska karta ili ne?

evo ja priznajem da sam glup... ne ide mi u glavu... nije vezano za tebe konkretno... neka mi objasni bilo ko... koja je razlika na koja vrata ce neko da udje sa time da li je kupio i otkucao kartu?!? ako imas jednog kontrolora u autobusu kartu ce platiti svi... i taj sistem je radio jos za vreme slobe...

Link to comment
Share on other sites

Ne pričam o plaćanju karte, pričam o pravljenju dodatne gužve zaustavljanjem autobusa (vidi sliku) umesto da kontrolori kontrolišu u vozilu u pokretu. Ko za inat, autobusi se zaustavljaju baš na mestima gde su vrlo problematične deonice (ulaz u Brankov most, kod Sajma itd) tako da nema druge osim da su sistem smišljali kompletni debili.

Kupujem mesečnu kartu već deset godina.

i ovaj sistem sakati postenog gradjanina koji placa prevoz i vozi se vrlo cesto u nehumanim uslovima... a on to opisuje recima "ko za inat"... moje zakljucivanje je ovde jednostavno: jebati nekome mater...

i ja sam gore objasnio da mora postojati period navikavanja i neprijatnosti i dao kruzhni tok kao primer. kada se ljudi naviknu da placaju karte nece biti potrebe za kontrolerima i zaustavljanjem.

veruj mi... kada ljudi ne budu ziveli u crvenom ceo zivotni vek... bolece ih kurac da se blamiraju za 2.5k dinara koliko kosta mesecna karta... riba od glave smrdi...

Link to comment
Share on other sites

shvatam sta ti hoces da kazes, sve vreme...

samo sto to kao da pricas iz ugla nekog svedjanina, koji ima mesecna primanja na nivou 10 godisnjih plata prosecnog srbina. pa kao, samo treba da se promeni svest gradjana...

gradjani su dovoljno svesni i bas iz tog razloga i bojkotuju ceo novi sistem oko busplus kartice, pravila ulaska/izlaska.

osveshcivanje je ono kada stavish plakat i onda neko se zamisli i odjednom kupuje kartu. to kod nas ne radi :D ovo je na silu i to se primenjuje kada ono prvo ne radi. i nosi sa sobom problematichne nuspojave ali uglavnom na kraju proradi.

kao shto rekoh - da nema tih malverzacija zbog kojih je cela ova pricha pointless, ne bih video nikakav problem sa trenutnim pristupom naplate karata u autobusu.

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

"Naša direkcija za javni prevoz prati šta se dešava na terenu, i prva dva dana je bilo gužvi na dva kontrolna punkta, kod Šečerane na Sajmu i kod Pančevačkog mosta. Mi smo najavili ove mere i apelovali na ljude, i najavili na kojim linijama će ta kontrola biti, zato smo molili da imaju uredno očitane legitimacije, uredno kupljene karte. Nažalost neki nisu poslušali, i do gužve je došlo zbog sugrađana koji nisu imali karte a nisu hteli da napuste vozilo GSP", rekao je Ožegović.

"Odvajali se mi ili ne, mi smo vec odvojeni!" - Dj. Balasevic

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam ja razumeo, za Laga je ovo problem nas stoke koju treba disciplinovati.

Prvo, nije stvar u tome da ljudi nece da kupuju kartu. Em je naplata dobrano iznad 50%, iz mog iskustva blize je tih pomenutih 80%, ako ne i veca. Em ti sto ne kupuju to ne rade zato sto su lenji pa neko treba da ih podseti i smara za to, nego zato sto nemaju i tu im nikakav validator, kontrolor, komunalni policajac ili sudija za prekrsaje nece pomoci. Surovije kaznjavanje isto tako.

Drugo, GSP je ogroman sistem. Nije to samo nesto autobusa i tramvaja, kao sto ni sve druge velike firme nasledjene iz SFRJ nisu posedovale samo potrebna sredstva za rad, vec i hotele, odmaralista, razne propertije, manje firme, itd. Kroz taj sistem prodje gomila zivog kesa svaki dan, ali i mnogo para koje odu raznim podizvodjacima, sa pranje, ciscenje, servise, nabavke, itd. Tu se krade ogroman novac. Dosta novca ode na plate nepotrebno zaposlenima tamo, uglavnom u administraciji i visokoj administraciji, tamo gde cveta visoka korupcija koja cedi najvise para. Znaci nije pokusano ni stidljivo sa ustedama na tom planu prvo, nego se odmah otislo na siromahe koji koriste taj prevoz jer im je transport u ovolikom gradu neophodan, a nemaju pare.

Trece, obzirom da se radi o velikom sistemu sa mnogo vozila, mozemo govoriti i o igri velikih brojeva. Dakle minimalno povecanje efikasnosti tih autobusa, u potrosnji goriva recimo, bi donelo znacajne mesecno i godisnje ustede. Ali ne, otislo se odmah najlaksim mogucim putem, neka plati raja.

Cetvrto, nedopustivo je da se sistem naplate uopste privatizuje tako pojedinacno. Privatnika interesuje samo profit i time se zapravo peru ruke celnika grada i GSP-a koji su hteli maksimalnu naplatu da ne bi morali sve ovo drugo da rade, a da pritom imaju opravdanje kako to ne rade oni nego neka privatna firma. Zbog toga sto je u fokusu jedino profit, to jest, ta naplata, socijalni aspekat price odlazi potpuno u stranu i neminovno dolazi do isplivavanja socijalnih problema, koji uzrok nemaju u GSP-u, naravno, nego u opstoj ekonomskoj situaciji u drzavi. Neko vec rece, u Londonu platis mesecnu kartu za sve moguce vidove prevoza i ona te izadje recimo 1/40 plate. Kod nas na mesecnu kartu samo za BusPlus das 1/15 plate.

Peto, bezobrazno je uraditi sve sto su uradili sa tim sistemom, a ne ponuditi vise opcija placanja, to jest, vecu paletu "proizvoda", karata koje imaju vremensko ogranicenje, nedeljnih karata, karata koje vaze i za nocni, itd.

Sesto, a ovde ulazim u tvajlajt zoun of komjunizm, sta zapravo hocemo mi od javnog prevoza? Jel hocemo da to bude pravo svih, nasa civilizacijska tekovina, da prevoz zaista bude javan, da mogu svi da ga koriste, mozda i besplatno? Ili hocemo da prevoz, cak i taj javni, bude nedostupan prekarijatu, citavom sloju stanovnistva koji u aktuelnim drustveno-ekonomskim odnosima u nasem drustvu, mada i svetu u celini, ne moze da se snadje ni za te neke minimume zivotnog standarda koji se kao podrazumeva? Postoje razne mogucnosti adaptacije sistema da lici vise na ovo prvo, to jest da bude odrziv i u toj prvoj funkciji, smao je pitanje dal to hocemo ili ne.

Link to comment
Share on other sites

Cekaj bre laze. Jel pre busplusa nije bilo moguce kontrolisati placanje u istom procentu kao sto ga sad kontrolisu? Isti je jebeni princip i zavisi ili od dobre volje putnika da se ne slepuje ili od kontrole. Pricas kao da pre busplusa nije naplacena nijedna karta za gsp.

Busplus uopste nije resavanje problema vec modernizacija sistema i to od repa na gore koja je pritom u situaciji u kojoj je gsp nepotreban trosak.

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

prvo i osnovno: brkate lončiće uporno. malom broju ljudi smeta što treba da plate kartu. kritičnom broju ljudi smeta što je fantomska firma na nameštenom tenderu dobila taj posao, što je zbog toga prevoz poskupeo i što se pare kradu još više nego pre uvođenja bus plusa.

druga stvar koja ljudima smeta su GESTAPO metode kontrole koje su zaživele pre neki dan, što je dovelo do degradiranja osnovnog dostojanstva i do ogromnih kašnjenja (kolapsa)

Link to comment
Share on other sites

prvo i osnovno: brkate lončiće uporno. malom broju ljudi smeta što treba da plate kartu. kritičnom broju ljudi smeta što je fantomska firma na nameštenom tenderu dobila taj posao, što je zbog toga prevoz poskupeo i što se pare kradu još više nego pre uvođenja bus plusa.

druga stvar koja ljudima smeta su GESTAPO metode kontrole koje su zaživele pre neki dan, što je dovelo do degradiranja osnovnog dostojanstva i do ogromnih kašnjenja (kolapsa)

i konachno odgovor na moje prvobitno pitanje. hvala

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

kritičnom broju ljudi smeta što je fantomska firma na nameštenom tenderu dobila taj posao, što je zbog toga prevoz poskupeo i što se pare kradu još više nego pre uvođenja bus plusa.

ja kapiram da je to previse "pametan" razlog za protest za batice koji bi razbijali grad samo za kosovo ali ne i za namestene izbore ili javni tender. a nazalost oni su ti koji pokrecu masu, posto bi u suprotnom protest izgledao kao onaj protiv akte na trgu sa hiljadu ljudi i skoro bez ikakvog efekta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...