mars

Dule_smor

sa kosmodroma bajkonur sutra treba da bude lansirana letelica koja bi treabalo da na zemlju donese uzorak za povrsine marsovog satelita fobosa...takodje ce nositi i kinesku sondu koja bi trebalo da bude postavljena u marsovoj orbiti...koliko ja znam ovo bi bio prvi slucaj da je uzorak sa nekog satelita/planete vracen na zemlju (ne racunajuci mesec naravno i onaj jedan asteroid)

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-15631472

srpskivojnik-3.jpg

Дуле начелник Новог Лесковца, на Марсу!

valjda novog tokija!

ne pise u ovom clanku, koliko bi uopste trebalo da traje misija? To je verovatno red velicine od par meseci ili cak godina?

preko godinu dana sigurno, treba uhvatiti optimalan raspored zemlje i marsa za najlaksi povratak

btw, jebeni rusi, valjda nece opet da zaseru:(

srpskivojnik-3.jpg

:D

btw, ovo je zanimljivo

This package of hardy micro-organisms will make the journeys out and back inside a separate compartment in the return capsule.

It will test theories on how living organisms could spread through the Solar System by simulating aspects of the long-duration voyage that microbes could make in a meteoroid that has been blasted off one planetary body and landed on another.

The microscopic participants in LIFE include the bacterium Deinococcus radiodurans, known for its ability to withstand high doses of radiation, and the eight-legged tardigrade (or "water bear"), a microscopic invertebrate that has already demonstrated its ability to survive short exposure to the space environment.

srpskivojnik-3.jpg

• 3 weeks later...