mohican Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 брате Мохи, јесте да Американци имају ту културу "нације на точковима", али ти га претера баш онако мохијевски... Pa samo pricam ono sto sam cuo, a primera radi jesi primetio negde radnje u onim njihovim stambenim naseljima za midlkles po serijama i filmovima? Znam da u gradovima imaju radnje svuda ali sam lepo rekao ranije u stambenim naseljima misleci na ona njihova naselja nacickana kucama za srednju klasu. Oni se svi uglavnom snabdevaju valjda na nedeljnom nivou u megamarketima koji su na periferiji sa spiskovima da ne zaborave nesto jer ili nece imati gde da uzmu ili ce biti po nekim surovim cenama. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine. Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 100 km je kurac ako je put dobar,licno ne osetim. sto se tice razvozenja tu se negde najvise tangiram sa fatsom,vozili su me kuci ranije posle grada ili bleje i znam koliko mnogo znaci kada si mrtav umoran/pijan da te neko odbaci tako da sada u 90%+ slucajeva izlazim u susret bez ikakvih problema... Quote UM CARUJE DOK SNAGA NE POPIZDI !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 http://www.bts.gov/publications/omnistats/volume_03_issue_04/html/figure_02.html http://usgovinfo.about.com/od/censusandstatistics/a/commutetimes.htm 8% amerikanaca živi više od 50 km od posla, a većina ih je do 15 km udaljena. najviše se putuje do posla u njujorku i merilendu (odnosno, najviše ljudi putuje na posao u grad njujork i vašington), dosta se putuje i u kaliforniji, a najkraće se putuje u dakotama, nebraski i montani. ovo se slaže i sa onim što bi onako zdravorazumski čovek pretpostavio - na istočnoj i zapadnoj obali je skupo živeti u gradovima (koji su pri tom i prenatrpani) pa se ljudi češće opredeljuju da žive daleko, a na kontinentalnom severu nemaju tih problema. na jugu ionako jedu roadkill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 (edited) Pa samo pricam ono sto sam cuo, a primera radi jesi primetio negde radnje u onim njihovim stambenim naseljima za midlkles po serijama i filmovima? Znam da u gradovima imaju radnje svuda ali sam lepo rekao ranije u stambenim naseljima misleci na ona njihova naselja nacickana kucama za srednju klasu. Oni se svi uglavnom snabdevaju valjda na nedeljnom nivou u megamarketima koji su na periferiji sa spiskovima da ne zaborave nesto jer ili nece imati gde da uzmu ili ce biti po nekim surovim cenama. slažem se za megamerkete ali si baš lupio razdaljinu. Evo pogledaj recimo Safeway lanac hipermarketa u oblasti Kirkland/Redmond/Bellevue, WA http://bit.ly/cEcL0d ... to su klasična suburban (ili što bi ti rekao midlkles) naselja a do najbližeg Safeway-a ima po recimo 5-6 milja. Problem sa serijama i filmovima je što oni nikad ne snimaju okolinu tih naselja, a u okolini naselja je odmah autoput koji na sledećem izlazu ima čitav cluster marketa/shoppova/restorana. Veruj mi, videh :) Jedini ekstreman primer su možda naselja tipa Beverli Hils/Bel Air i slično gde je sve namerno udaljeno od civilizacije. Edited October 28, 2010 by trooper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 28, 2010 Author Report Share Posted October 28, 2010 Pa i po evropi ti nemaš trafike i supermarket kao kod nas na svakom ćošku. Eventualno se neki turčin odvaži da otvori u nekom lokalu kao radnjicu, ali pitanje je koliko ona potraje. Nego su svi navikli da idu u veće centre i na periferiju i tamo kupuju. Ali naravno 5-6 kilometara od mesta prebivališta, a ne u drugoj državi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debeli Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 јесте да је њима нормално да путују преко већих раздаљина, али наводите екстремне примере. зато је Иван и изнео проценат, претпостављам, да стави у контекст те екстремне раздаљине. уосталом, у З. Европи гориво НИКАД није било јефтино, а у последње 2 године и у САД су се цене уједначиле са европским (1 литар је преко 1 долара, и даље је значајно јефтиније, али не више по неколико пута, као некада). Quote MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVAStyle over subsistenceCrown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Sistem je prost - pored bilo kog veceg naselja se grade trzni centri na jeftinoj zemlji sa pratecom transportnom infrastrukturom. Smatra se da choveku ne treba vishe od pola sata da dodje do najblizeg trznog centra. Naravno da ima bolida koji zive i po 100-150 km od omiljene prodavnice, ali to daleko nije sluchaj sa vecinom ljudi u Evropi i Americi. Shto se tiche benzina, u Americi on koshta $3 galon (tj. 80 centi za litar), shto je josh uvek dosta jeftinije od Evrope, gde litar koshta 1 evro i vishe... Dodushe, gorivo je dosa poskupelo tamo, tako da su i oni sada u frci i zele "zelene" automobile. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 зато је Иван и изнео проценат, претпостављам, да стави у контекст те екстремне раздаљине. tako je. bilo je i meni zanimljivo da vidim koliko to ameri zapravo voze, ali se ispostavilo da većina ne vozi TOLIKO više od nas :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.