Jump to content

Zakon o zameni proizvoda / povratak novca


Recommended Posts

Kupio sam juce monitor u metrou u Nisu (Benq 24") i posle nekih 5 sati rada se pojavio mrtvi pixel blizu centra na ekranu.. E sad, rekli su mi da po zakonu imam pravo da trazim povratak novca ili zamenu u roku od 7 dana ako se na robi pojavi bilo kakva anomalija. Moze li neko da mi da link do tog zakona gde to pise, da ne idem bezveze i blamiram se kod prodavca :) Posto bih ipak uzeo Samsung T220 za te pare jer mi 24" ne odgovara bas za igre. Thx.

Link to comment
Share on other sites

Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:

1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili

2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili

3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.

Novčanom kaznom od 100.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

20) daje netačne, nepotpune, neosnovane, nejasne ili dvosmislene informacije o činjenicama predviđenim ovim zakonom ili ako izraze "garancija" ili "garantovano" ili druge izraze slične sadržine koristi protivno uslovima propisanim zakonom ili drugim propisom (član 46).

^.^

Link to comment
Share on other sites

monitori imaju po pixelu garanciju. Ne znam za benq, ali zavisi od proizvodjaca i dijagonale, ranije je za lg 19" trebalo 3 mrtva pixela da bi se uvazila garancija, sad nisam siguran kako to funkcionise u kombinaciji sa nasim zakonom , ako se kosi onda super, svako ce moci da vraca monitor :)

btw, vidim hvale svi taj benq, koliko je kostao u metrou ?

This video contains content from Jimmy Kimmel Live, who has decided to block it in your country.

[23:47] <manager-> jao dete jao dete :D

chickenonaraft.kom

Link to comment
Share on other sites

Samo da napomenem da postoji i ona "garancija na zadovoljstvo", tipa odeš i kažeš da si skontao da ti se ne sviđa košulja, i imaš pravo na povrat novca, u roku od recimo 15 dana. Sad, voleo bih da mi neko nađe TAJ član zakona, a znam da postoji, samo nisam siguran da li važi za sve kategorije proizvoda.

Link to comment
Share on other sites

ali

za mrtve pixele uvek vazi garancija u odredjenom roku, da li je to nedelju dana ili godinu dana

UVEK, SVUGDE, nigde nisam cuo da nema toga

a ako ti ipak ne nadoknade pogledaj clip ispod

Nema tu nista vezano za nas mentalitet vec za mentalitet interneta i foruma gde je svako jak i svakome je pisa mnogo velika pa moze da se kurci jer zna da ga nece drmnuti neka pesnica iz monitora i sasuti mu sve zube niz grlo ( mlechne zube naravno ).

ovog dakija ovnuju svuda jebote
by Pesma-Mrtve-Dece
Link to comment
Share on other sites

13. Prigovor (reklamacija)

Član 34.

Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.

Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.

Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.

Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.

Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.

Član 35.

Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:

1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili

2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili

3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.

Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka u izvršenju usluge, potrošač ima pravo na:

1) otklanjanje nedostatka ili

2) vraćanje plaćenog iznosa ili na smanjenje cene srazmerno nedostatku izvršene usluge.

Ako potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom može da zahteva naknadu štete.

Prava iz stava 1 do 3. ovog člana potrošač može da ostvari pod uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.

Da li ovo znaci da nemam pravo na povratak novca, jer imam garantni list u kome pise da mogu samo da zamenim robu u roku od 7 dana ako nastane bilo kakav kvar na njoj ? Tj, da li ovaj zakon vazi samo u slucaju da mi nisu izdali napisanu garanciju na 36 meseci za monitor ?

//edit

Evo sad sam zvao benq zastupnika, pa metro, pa opet benq itd.. sve u svemu, tek se vise od 3 svetla pixela ili 5 tamna smatra kao kvar... Znaci nista od reklamacije. Na garantnom listicu pise da su duzni da robu sa kvarom zamene u roku od 7 dana od kupovine, medjutim riba mi kaze da se manje od 3 pixela ne smatra uopste kao kvar. Nice.

Edited by reiser
Link to comment
Share on other sites

2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja

Po ovome mogu da kupim neku stvar na akciji pa onda da vratim kada skoci cena ? (secam se kada je bila akcija za random Toshiba TV na akciji je bio 50k a sada je 60+k a po ovom zakonu bih onda zaradio 10k :D)

Eto jednog od nacina za bogacenje \o/

Have you ever noticed that it's only 'perfect' people who are murdered or killed in horrific accidents?

"He was the perfect son" or "She was the perfect daughter."

"Such a tragic accident they were the perfect family."

"They died together, the perfect couple till the end."

Makes me glad I abuse my kids and beat up my wife.

Kind of makes me immortal.

Link to comment
Share on other sites

vazi sto ce da ti vrate pare, ako nemaju da ti zamene, ima da uzmu na "popravku", i proizvod ce da drvi kod njih 3 meseca. na kraju ce ti dati drugi proizvod u toj vrednosti.

Edited by Kung Lao

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

vazi sto ce da ti vrate pare, ako nemaju da ti zamene, ima da uzmu na "popravku", i proizvod ce da drvi kod njih 3 meseca. na kraju ce ti dati drugi proizvod u toj vrednosti.

taj rad upravo.

i meni je na Deathadderu prso levi klik (1 more Razer reported dead [xx(]) i odneo sam ga u Games jos pre 3 nedelje, rekli su mi da u najboljem sluchaju ochekujem da za 30 dana bude popravljen ili zamenjen istim ili drugim slicnim proizvodom (kapiram da bih sad radije uzeo mx518 za te pare)...

jedino sxto mi u garantnom listu pishe da ne smeju duze od 45 dana da ga drze, tako da cu morati uskoro da ih pritisnem ako mi se ne jave

Edited by DJUmekAstrodiscoMix

Našikam se i pravim haos

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...