Lucky Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 E društvo, vi znate da se ja ne interesujem preterano za kola, pa bih da mi lepo pojasnite, pa da ja onda znam, kakva je veza konjskih snaga i kubikaže automobila i koje su tu razlike. Pošto, ono što me "buni" je to da uz iste "konje" ide kubikaža totalno različita nekada, pa me prosto interesuje šta je bolje kod tog automobila koji ima više kubika? Ili ajde ovako (lupam vrednosti) AUTO1: 100 konja / 2000 kubika AUTO2: 100 konja / 4000 kubika AUTO3: 200 konja / 4000 kubika Šta sad ovaj sa 4000 kubika i 100 konja ima više od ovog što ima 100 konja i 2000 kubika, odnosno po čemu je on bolji/brži/lepši? A opet, koliko je ograničen u odnosu na ovaj treći auto koji ima duplo više konja ali istu kubikažu? Also, gde se održava razlika u potrošnji benzina, kroz konjske snage, kubike ili oba, odnosno na ovom primeru, koliko troši koji od automobila (vrednost može biti i X, ne mora precizno). Eto, nadam se da vas nisam puno zbunio, a to me baš nešto zanima :) Hvala! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvnityCker Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 ne znam ni ja puno ali znam da teorijski sto je veca kubikaza, vise goriva se trosi Quote The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 (edited) Nisam neki ekspert, ali odnos snage i kubikaze pokazuje koliko je motor "nasviran" i verovatno ima veze sa trajanjem istog. Mada, koliko sam ja cuo, neki trend danas jeste da se iz sto manje zapremine izvuce vise snage, turbo, biturbo motori, kako bi se stedelo gorivo. Pre nekoliko godina su obicno limuzine imale velike motore, zapremina, sa releativo malom litarskom snagom - broj konja po litri zapremine. Trebalo bi da mali motor sa puno snage bude "zategnutija" masina koja radi blize svom maksimumu nego obratno. Mozda moze da se kaze i da su efikasniji. Ali i trosi manje goriva u normalnoj upotrebi. Ne znam da li je kvalitet dansanjih motora takav da i mali 1,2 ili sl. motori sa 90ak i vise konja mogu da traju tipa 20 godina. Ako je to uopste u glavi proizvodjaca. Mada pretpostavljam da ce biti ispravki i zamerki na moje razmisljanje Primer, slon iz 90ih iz atmosferskog, nema turbo, 6.0 litarskog motora daje oko 400 konja. Danasnji S600 ima 5.5 biturbo sa 500-tinjak konja. Ovo je primer limuzime. BMW M3 vec dugo ima preko 100 konja po litru. ALli to je kupe. Edited October 30, 2009 by overkind Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa1Nt Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 a zar maksimalna brzina ne zavisi od kubikaze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overkind Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Kola sa puno konja obicno idu brzo :) Nasvirani Reno Klio sa malim motorom moze da bude zuca. Ne ide 300, ali juri 200+. Mogucnost da "povuce" dolazi od obrtnog momenta motora i raspona obrtaja kad je dostupan isti. Idelano bi bilo kada bi moment bio dostupan pri nekom rasponu od 1500 - 2000 o/min pa na dalje. Tada bi auto vukao lepo i odazivao se na gas u sirokom opsegu obrtaja. Velik moment imaju teska vozila, kamioni, veeelike liuzine i sl. Ovi drugi imaju i snagu, doduse :) Quote ...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака, Да однесе све што имам у дубину у дубоку. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Jao pa ovo je mnogo siroka tema! :) Imamo 4 faktora kod benzinskih motora. Kubikaza, snaga u kw(ks), obrtni momenat i prisustvo turbo-punjaca. Kubikaza je najbitnija. Auto ce progresivno vise trositi sto mu je veca kubikaza. Snaga je relativan pojam. Npr. Opel Corsa OPC ce sa 1,6 motorom da pri manjim brzinama biti brza od Renault Clio-a RS koji ima 2,0 motor. Corsa ima 192 KS a klio 200 KS, medjutim Opel ima vise obrtnog momenta i turbo-punjac. Clio ce pak zbog vise snage i veceg motora da odere Corsu pri vecim brzinama, na auto-putu. I vise ce generalno da trosi. Dakle apsolutno svaki motor koji ima veliku kubikazu ce biti responzivniji, snazniji pri vecim brzinama od onih manjih. Zato Ferrari i Lambo nemaju turbine, ali im se motori vrte do 9.500 obrtaja. Vise ce i da trosi. Npr. Audi A4 3,2 V6 sa 265 KS ce trositi znatno vise od Mitsubishi EVO X koji ima 2,0 i 295 KS. Zasto Dzeremi Klarkson nije voleo prethodnog VW Golf-a V GT sa 1,4 turbo motorom i dve turbine (170 KS)? Motor "kida" do 120 km/h i onda - umre. Nema zapreminu. Iz ove price => konjske snage imaju mnogo ravniju krivu na k.sistemu snage i prakticno - sto vise konja, to vise snage kroz citav rezim obrtaja motora (od ~1.000 do 6-7-ili-8.000 obrtaja). Dalje, obrtni momenat (Nm) prikazuje elasticnost, mogucnost ubrzavanja i responzivnost motora. Kod motora koji nemaju turbo, ona je takodje vrlo ravne krive i gotovo da prati onu za KS. Ali turbo tu mnogo utice i cini izrazenijim "peak" snage. Kod motora sa manjom zapreminom se taj "peak" podesava pri niziim obrtajima, da se ne bi polupao motor i da bi bio jaci pri manjim brzinama. Veca je mogucnost balansiranja kod vecih motora, pa tako BMW-ov 4,4 bi-turbo V8 ima 407 KS u npr. novoj limuzini serije 7, uz cak 600 Nm max. o.m. Dva turbo-punjaca (biturbo), oba sa variabilnom geometrijom su skuplji, veci, komplikovaniji ali i daju vecu kolicinu obrtnog momenta kroz citav rezim obrtaja, oponasajuci tako rad atmosferskog benzinca (sa onim ravnim krivama rasporeda snage). Zasto onda Ferrari ne koristi turbo na svojim motorima? Ferrari 458 Italia ima "samo" 540 Nm max. obrtnog momenta, ali ce da "pokida" pomenutog BMW-a. Dakle obrtni momenat isto tako nije najbitniji faktor u prici, a u ovoj konkretno - Ferrari je atmosferski model (bez turba), ima ravnije i konstantnije rasporedjenu snagu (krive KS i Nm) i vrti se do 9.000 obrtaja. Stoga on iz prve brzine dodje do 100 km/h, dok BMW vec prilazi trecem stepenu prenosa. Naravno, Ferrari ima i mnogo lakse (i skuplje) delove unutar svog motora, sto mu daje (1) mogucnost da se vise vrti i (2) generalno vise snage no uobicajeno. 570 KS u ovom slucaju. Jos ostaje da kazem da ce motor sa vise zapremine i manje snage biti i najizdrzljiviji, najkvalitetniji. Naravno, nece imati bas mnogo snage pri nizim obrtajima (i uopste zavisno od toga koliko mu kompjuter dozvoljava da ima autputa u KS) niti ce imati malu potrosnju goriva. Mali motor sa dosta konja ce uglavnom imati turbo u sebi i bice brz pri nizim obrtajima i trosice tek neznatno vise od obicnog motora iste kubikaze. Ipak, ne verujem da se moze sacuvati kao kvalitetan polovnjak. Eto, pa cemo sad da rasirimo diskusiju. :) 1 Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 ti si car :) to sam i ja cuo da motori sa vecom kubikazom su i dugotrajniji i izdrzljiviji od nezavisnih izvora u obliku brljavog servisera :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 (edited) dovla je otprilike sve objasnio. inace,kad vec pominjete clio sport-a i corsu opc,mogu da pomenem da sam zamenio bmw-a za clio rs. :) tako da mogu iz prve ruke da kazem nesto detaljnije... npr,clio ima 2000 kubika,bez turba i 197ks koje isporucuje na visokih 7250o/min sa 215nm koje isporucuje na 5500o/min. sto znaci da on tek pocinje da ''vuce'' kako treba od tih 5500,odnsno tu isporucuje najveci obrtni moment. dok korsa sa druge strane ima 1600 kubika,sa turbo punjacem i 192ks ali na 5850o/min,odnosno tamo gde klio pocinje da vuce tek kako treba,korsa bi trebalo da salta u visu brzinu :) dok mu je max moment raspoloziv u opsegu od 1800-5000 obrtaja (otprilike),odnosno vuce kad god stisnes gas :) sad,sa realne tacke gledista,corsa je upotrebljivija u svakodnevnom saobracaju i laksa za brzu voznju u slucaju da ne znas napamet krivine i nisi neki vozac :) ,jer nema potrebe stalno paziti da li si u dobroj brzini i ne mora se saltati toliko cesto,kao clio npr. mada,to su sve nijanse i tek na zatvorenoj stazi bi se videlo da je clio brzi sekund po krugu mozda,sto nije nikakav bitan podatak u realnim uslovima u kojima mi vozimo. evo i par slika... i kad se vec pitate o potrosnji. ovo je prosecna potrosnja,vecinom po beogradu sa malo ostrijom voznjom,ali ne preterano ostrom :) znaci moze da ode i jos gore. a naravno,moze i dole ali minimum sto sam uspeo je oko 12 litara. jednostavno,2000 kubika i jos nasviran do kraja,ne moze da ode ispod nikako. isto tako sumnjam da bi corsa mogla manje da potrosi,bez obzira sto ima 1.6 i turbo i ona bi se kidala,tako da je potrosnja tu negde. zvinjavam se na velicini slika,ali baguje mi ovaj imageshack nesto... Edited October 30, 2009 by Mitch Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 jel onda normalna gradska potroshnja 10,5 na mom qashqaiu, 2.0 benzin 140 konja, a i tezak je 1450 kg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 30, 2009 Author Report Share Posted October 30, 2009 Deluje da si ok sa tih 10,5 ... meni na 2.0 i 155 konja kad je agresivnija vožnja ide oko 11l, kad je neka normalna je 10 a kad je štedljivija je 9l. A prosek od kupovine odnosno već godinu i po dana je 10,1l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Interesantno, ali kubikaza znatno utice na potrosnju gotovo uvek. U ovom slucaju: Renault Clio Sport: 12.2/7.1/8.9 l/100km urban/extra-urban/combined Opel Corsa OPC: 10.5/6.4/7.9 l/100km urban/extra-urban/combined Primetna je razlika. Cestitam Mitche na novim kolima, ne hvalis se, sta kazu maloletnice za nj? Cimam te kad mi bude trebao za neki prilog, fotkanje ili tako nesto! ;) Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 ma,meni je i bmw 1.6 trosio 10litara u proseku,tako je sve to ok potrosnja, za te kubikaze sto imate.mora benzinac da trosi... kad mi neko kaze da mu auto trosi 5 litara u gradu (beograd u spicu),ne mogu da poverujem u to,makar bio i dizel 1.4.. @dovla: sta znaju maloletnice sta je ''sport''? to je samo jedan obican clio,koji lepse izgleda od cloth verzije ;) uostalom,da je zbog toga,bmw bi bio bolja kombinacija za te stvari. makar i 15 godina star,bitno da je bmw... a cimaj slobodno,mozemo i u neku test voznju,nije problem :) Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Deluje da si ok sa tih 10,5 ... meni na 2.0 i 155 konja kad je agresivnija vožnja ide oko 11l, kad je neka normalna je 10 a kad je štedljivija je 9l. A prosek od kupovine odnosno već godinu i po dana je 10,1l. sta se vozi kod tebe, jel akord beshe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 6, 2009 Author Report Share Posted November 6, 2009 mhm, akord 2.0 155, kao što zapravo napisah gore. Sad kad smo već tu, morao bih da zamenim gume za zimske, ali mislim da neću, pa ću lepo da vozim korsu ovih par meseci :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
f4ts0 Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Ili za laike kao sto sam ja sto se kola tice primer Moj getz 1.4 ima 97 konja. I covek bi pomislio uuuu 97 konja a samo 1400 cc. jeste, brz, agilan ali zato ce verovatno motor krace trajati i po gradu potrosnja je ocajna. moja zujalica przi od 8,5 do 10 l po gradu. Dakle ako cete voziti po gradu sa povremenim izletima, 1200cc i 65 ks su optiimum. Osim ako niste zaljubljeni u kola :) Quote You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy Link to comment Share on other sites More sharing options...
iguana Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 mislim da je vreme izjednacavanja "nabudzenosti" motora sa nepouzdanoscu,tj vremenom trajanja, proslo. Da nije tako ne bi sada neki veliki igrachi gurali i turbo trocilindrashe i u vozila za koja smo mislili da ne mogu ispod 4cilindrasha. Golf vec moze da uzme sa trocilindrichnim motorom (ona Blue verzija) dok ce sledeca serija 3 BMW-a takodje imati trocilindrichni motor. Quote It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coffin Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 U svakom slucaju presiroka tema, i mislim da je potrebno naglasiti da se ne mesaju dizeli i benzinci jer je sasvim druga prica. Quote DAMKE: teli smo malo basket al nemamo loptu Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOd Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Ma naj obichniji primer je vozish na autoputu neki auto shto ima zapreminu oko 2L i vozish auto shto ima zapreminu 3,5L. Ovaj shto ima 2L ce da ide u 4toj na 5000 obrtaja a ovaj shto ima 3,5L ce da ide na 3000 i to je najbitnija razlika. Manje buke mirniji rad motora i to je to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 a ako voziš u petoj? :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Pa, prebacis u cetvrtu. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 mislim da je vreme izjednacavanja "nabudzenosti" motora sa nepouzdanoscu,tj vremenom trajanja, proslo. Da nije tako ne bi sada neki veliki igrachi gurali i turbo trocilindrashe i u vozila za koja smo mislili da ne mogu ispod 4cilindrasha. Golf vec moze da uzme sa trocilindrichnim motorom (ona Blue verzija) dok ce sledeca serija 3 BMW-a takodje imati trocilindrichni motor. Sta si ti sad rekao? Kakve veze ima broj cilindara sa odnosom nasviranosti i izdrzljivosti motora? Nasviran agregat nikad nece trajati kao neka mrcina jer mu "sviranjem" sve tolerancije spustas i ostavljas jako malo "mesta" za kiksove. Zato se motori kod trkackih vozila otvaraju i rade dosta cesce nego kod putnickih. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 On je hteo da kaze kako je sada aktuelan "downsizing" i da ce biti sve manje i manje motora koji imaju vecu zapreminu a manje snage. Jednostavno, sada ce ti efikasniji, manji motori morati da budu kvalitetniji i dugotrajniji, a ja se slazem sa tobom da na duze staze to mozda nije nikako moguce. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Ako se realno pogleda, sada ce svi sve vishe ici na hibride kao neku prelaznu varijantu dok se ne krene na full automobile na struju. Jednostavno svi proizvodjachi kapiraju da benzin nece postojati vechno i spremaju se polako za buducnost. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 11, 2009 Author Report Share Posted November 11, 2009 Ja iskreno razmišljam o Smartu na struju kad se pojavi, ali onaj Brabus što zvuči kao Star Trek svemirski brod :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 ćuti, ti voziš dve hiljade kubika. sad će PETA da te polije farbom (or smth)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.