Jump to content

Konjske snage vs kubici vs svašta nešto :)


Lucky

Recommended Posts

E društvo, vi znate da se ja ne interesujem preterano za kola, pa bih da mi lepo pojasnite, pa da ja onda znam, kakva je veza konjskih snaga i kubikaže automobila i koje su tu razlike. Pošto, ono što me "buni" je to da uz iste "konje" ide kubikaža totalno različita nekada, pa me prosto interesuje šta je bolje kod tog automobila koji ima više kubika?

Ili ajde ovako

(lupam vrednosti)

AUTO1: 100 konja / 2000 kubika

AUTO2: 100 konja / 4000 kubika

AUTO3: 200 konja / 4000 kubika

Šta sad ovaj sa 4000 kubika i 100 konja ima više od ovog što ima 100 konja i 2000 kubika, odnosno po čemu je on bolji/brži/lepši? A opet, koliko je ograničen u odnosu na ovaj treći auto koji ima duplo više konja ali istu kubikažu?

Also, gde se održava razlika u potrošnji benzina, kroz konjske snage, kubike ili oba, odnosno na ovom primeru, koliko troši koji od automobila (vrednost može biti i X, ne mora precizno).

Eto, nadam se da vas nisam puno zbunio, a to me baš nešto zanima :)

Hvala!

Link to comment
Share on other sites

ne znam ni ja puno ali znam da teorijski sto je veca kubikaza, vise goriva se trosi

The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.

Link to comment
Share on other sites

Nisam neki ekspert, ali odnos snage i kubikaze pokazuje koliko je motor "nasviran" i verovatno ima veze sa trajanjem istog.

Mada, koliko sam ja cuo, neki trend danas jeste da se iz sto manje zapremine izvuce vise snage, turbo, biturbo motori, kako bi se stedelo gorivo. Pre nekoliko godina su obicno limuzine imale velike motore, zapremina, sa releativo malom litarskom snagom - broj konja po litri zapremine.

Trebalo bi da mali motor sa puno snage bude "zategnutija" masina koja radi blize svom maksimumu nego obratno. Mozda moze da se kaze i da su efikasniji. Ali i trosi manje goriva u normalnoj upotrebi. Ne znam da li je kvalitet dansanjih motora takav da i mali 1,2 ili sl. motori sa 90ak i vise konja mogu da traju tipa 20 godina. Ako je to uopste u glavi proizvodjaca.

Mada pretpostavljam da ce biti ispravki i zamerki na moje razmisljanje

Primer, slon iz 90ih iz atmosferskog, nema turbo, 6.0 litarskog motora daje oko 400 konja.

Danasnji S600 ima 5.5 biturbo sa 500-tinjak konja.

Ovo je primer limuzime. BMW M3 vec dugo ima preko 100 konja po litru. ALli to je kupe.

Edited by overkind
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Kola sa puno konja obicno idu brzo :)

Nasvirani Reno Klio sa malim motorom moze da bude zuca. Ne ide 300, ali juri 200+.

Mogucnost da "povuce" dolazi od obrtnog momenta motora i raspona obrtaja kad je dostupan isti. Idelano bi bilo kada bi moment bio dostupan pri nekom rasponu od 1500 - 2000 o/min pa na dalje. Tada bi auto vukao lepo i odazivao se na gas u sirokom opsegu obrtaja.

Velik moment imaju teska vozila, kamioni, veeelike liuzine i sl. Ovi drugi imaju i snagu, doduse :)

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Jao pa ovo je mnogo siroka tema! :)

Imamo 4 faktora kod benzinskih motora. Kubikaza, snaga u kw(ks), obrtni momenat i prisustvo turbo-punjaca.

Kubikaza je najbitnija. Auto ce progresivno vise trositi sto mu je veca kubikaza. Snaga je relativan pojam. Npr. Opel Corsa OPC ce sa 1,6 motorom da pri manjim brzinama biti brza od Renault Clio-a RS koji ima 2,0 motor. Corsa ima 192 KS a klio 200 KS, medjutim Opel ima vise obrtnog momenta i turbo-punjac. Clio ce pak zbog vise snage i veceg motora da odere Corsu pri vecim brzinama, na auto-putu. I vise ce generalno da trosi.

Dakle apsolutno svaki motor koji ima veliku kubikazu ce biti responzivniji, snazniji pri vecim brzinama od onih manjih. Zato Ferrari i Lambo nemaju turbine, ali im se motori vrte do 9.500 obrtaja. Vise ce i da trosi. Npr. Audi A4 3,2 V6 sa 265 KS ce trositi znatno vise od Mitsubishi EVO X koji ima 2,0 i 295 KS.

Zasto Dzeremi Klarkson nije voleo prethodnog VW Golf-a V GT sa 1,4 turbo motorom i dve turbine (170 KS)? Motor "kida" do 120 km/h i onda - umre. Nema zapreminu.

Iz ove price => konjske snage imaju mnogo ravniju krivu na k.sistemu snage i prakticno - sto vise konja, to vise snage kroz citav rezim obrtaja motora (od ~1.000 do 6-7-ili-8.000 obrtaja). Dalje, obrtni momenat (Nm) prikazuje elasticnost, mogucnost ubrzavanja i responzivnost motora. Kod motora koji nemaju turbo, ona je takodje vrlo ravne krive i gotovo da prati onu za KS. Ali turbo tu mnogo utice i cini izrazenijim "peak" snage. Kod motora sa manjom zapreminom se taj "peak" podesava pri niziim obrtajima, da se ne bi polupao motor i da bi bio jaci pri manjim brzinama. Veca je mogucnost balansiranja kod vecih motora, pa tako BMW-ov 4,4 bi-turbo V8 ima 407 KS u npr. novoj limuzini serije 7, uz cak 600 Nm max. o.m. Dva turbo-punjaca (biturbo), oba sa variabilnom geometrijom su skuplji, veci, komplikovaniji ali i daju vecu kolicinu obrtnog momenta kroz citav rezim obrtaja, oponasajuci tako rad atmosferskog benzinca (sa onim ravnim krivama rasporeda snage).

Zasto onda Ferrari ne koristi turbo na svojim motorima? Ferrari 458 Italia ima "samo" 540 Nm max. obrtnog momenta, ali ce da "pokida" pomenutog BMW-a. Dakle obrtni momenat isto tako nije najbitniji faktor u prici, a u ovoj konkretno - Ferrari je atmosferski model (bez turba), ima ravnije i konstantnije rasporedjenu snagu (krive KS i Nm) i vrti se do 9.000 obrtaja. Stoga on iz prve brzine dodje do 100 km/h, dok BMW vec prilazi trecem stepenu prenosa. Naravno, Ferrari ima i mnogo lakse (i skuplje) delove unutar svog motora, sto mu daje (1) mogucnost da se vise vrti i (2) generalno vise snage no uobicajeno. 570 KS u ovom slucaju.

Jos ostaje da kazem da ce motor sa vise zapremine i manje snage biti i najizdrzljiviji, najkvalitetniji. Naravno, nece imati bas mnogo snage pri nizim obrtajima (i uopste zavisno od toga koliko mu kompjuter dozvoljava da ima autputa u KS) niti ce imati malu potrosnju goriva. Mali motor sa dosta konja ce uglavnom imati turbo u sebi i bice brz pri nizim obrtajima i trosice tek neznatno vise od obicnog motora iste kubikaze. Ipak, ne verujem da se moze sacuvati kao kvalitetan polovnjak.

Eto, pa cemo sad da rasirimo diskusiju. :)

  • Upvote (+1) 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

dovla je otprilike sve objasnio. inace,kad vec pominjete clio sport-a i corsu opc,mogu da pomenem da sam zamenio bmw-a za clio rs. :) tako da mogu iz prve ruke da kazem nesto detaljnije... npr,clio ima 2000 kubika,bez turba i 197ks koje isporucuje na visokih 7250o/min sa 215nm koje isporucuje na 5500o/min. sto znaci da on tek pocinje da ''vuce'' kako treba od tih 5500,odnsno tu isporucuje najveci obrtni moment. dok korsa sa druge strane ima 1600 kubika,sa turbo punjacem i 192ks ali na 5850o/min,odnosno tamo gde klio pocinje da vuce tek kako treba,korsa bi trebalo da salta u visu brzinu :) dok mu je max moment raspoloziv u opsegu od 1800-5000 obrtaja (otprilike),odnosno vuce kad god stisnes gas :)

sad,sa realne tacke gledista,corsa je upotrebljivija u svakodnevnom saobracaju i laksa za brzu voznju u slucaju da ne znas napamet krivine i nisi neki vozac :) ,jer nema potrebe stalno paziti da li si u dobroj brzini i ne mora se saltati toliko cesto,kao clio npr. mada,to su sve nijanse i tek na zatvorenoj stazi bi se videlo da je clio brzi sekund po krugu mozda,sto nije nikakav bitan podatak u realnim uslovima u kojima mi vozimo.

evo i par slika... i kad se vec pitate o potrosnji. ovo je prosecna potrosnja,vecinom po beogradu sa malo ostrijom voznjom,ali ne preterano ostrom :) znaci moze da ode i jos gore. a naravno,moze i dole ali minimum sto sam uspeo je oko 12 litara. jednostavno,2000 kubika i jos nasviran do kraja,ne moze da ode ispod nikako. isto tako sumnjam da bi corsa mogla manje da potrosi,bez obzira sto ima 1.6 i turbo i ona bi se kidala,tako da je potrosnja tu negde.

img2288c.jpg

img2301y.th.jpg

zvinjavam se na velicini slika,ali baguje mi ovaj imageshack nesto...

Edited by Mitch

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Interesantno, ali kubikaza znatno utice na potrosnju gotovo uvek.

U ovom slucaju:

Renault Clio Sport: 12.2/7.1/8.9 l/100km urban/extra-urban/combined

Opel Corsa OPC: 10.5/6.4/7.9 l/100km urban/extra-urban/combined

Primetna je razlika.

Cestitam Mitche na novim kolima, ne hvalis se, sta kazu maloletnice za nj?

Cimam te kad mi bude trebao za neki prilog, fotkanje ili tako nesto! ;)

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

ma,meni je i bmw 1.6 trosio 10litara u proseku,tako je sve to ok potrosnja, za te kubikaze sto imate.mora benzinac da trosi... kad mi neko kaze da mu auto trosi 5 litara u gradu (beograd u spicu),ne mogu da poverujem u to,makar bio i dizel 1.4..

@dovla: sta znaju maloletnice sta je ''sport''? to je samo jedan obican clio,koji lepse izgleda od cloth verzije ;) uostalom,da je zbog toga,bmw bi bio bolja kombinacija za te stvari. makar i 15 godina star,bitno da je bmw...

a cimaj slobodno,mozemo i u neku test voznju,nije problem :)

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Deluje da si ok sa tih 10,5 ... meni na 2.0 i 155 konja kad je agresivnija vožnja ide oko 11l, kad je neka normalna je 10 a kad je štedljivija je 9l. A prosek od kupovine odnosno već godinu i po dana je 10,1l.

sta se vozi kod tebe, jel akord beshe?

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ili za laike kao sto sam ja sto se kola tice primer

Moj getz 1.4 ima 97 konja. I covek bi pomislio uuuu 97 konja a samo 1400 cc.

jeste, brz, agilan ali zato ce verovatno motor krace trajati i po gradu potrosnja je ocajna. moja zujalica przi od 8,5 do 10 l po gradu.

Dakle ako cete voziti po gradu sa povremenim izletima, 1200cc i 65 ks su optiimum. Osim ako niste zaljubljeni u kola :)

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

mislim da je vreme izjednacavanja "nabudzenosti" motora sa nepouzdanoscu,tj vremenom trajanja, proslo. Da nije tako ne bi sada neki veliki igrachi gurali i turbo trocilindrashe i u vozila za koja smo mislili da ne mogu ispod 4cilindrasha. Golf vec moze da uzme sa trocilindrichnim motorom (ona Blue verzija) dok ce sledeca serija 3 BMW-a takodje imati trocilindrichni motor.

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Ma naj obichniji primer je vozish na autoputu neki auto shto ima zapreminu oko 2L i vozish auto shto ima zapreminu 3,5L.

Ovaj shto ima 2L ce da ide u 4toj na 5000 obrtaja a ovaj shto ima 3,5L ce da ide na 3000 i to je najbitnija razlika.

Manje buke mirniji rad motora i to je to.

Link to comment
Share on other sites

mislim da je vreme izjednacavanja "nabudzenosti" motora sa nepouzdanoscu,tj vremenom trajanja, proslo. Da nije tako ne bi sada neki veliki igrachi gurali i turbo trocilindrashe i u vozila za koja smo mislili da ne mogu ispod 4cilindrasha. Golf vec moze da uzme sa trocilindrichnim motorom (ona Blue verzija) dok ce sledeca serija 3 BMW-a takodje imati trocilindrichni motor.

Sta si ti sad rekao?

Kakve veze ima broj cilindara sa odnosom nasviranosti i izdrzljivosti motora?

Nasviran agregat nikad nece trajati kao neka mrcina jer mu "sviranjem" sve tolerancije spustas i ostavljas jako malo "mesta" za kiksove. Zato se motori kod trkackih vozila otvaraju i rade dosta cesce nego kod putnickih.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

On je hteo da kaze kako je sada aktuelan "downsizing" i da ce biti sve manje i manje motora koji imaju vecu zapreminu a manje snage. Jednostavno, sada ce ti efikasniji, manji motori morati da budu kvalitetniji i dugotrajniji, a ja se slazem sa tobom da na duze staze to mozda nije nikako moguce.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...