Jump to content

vesti


Guest

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Koja od Alfi... i koja Mazda? :)

Ups, preskok u mozgu [:D]. Alfa SUV je ruzan jako, a kad sam rekao mazda mislio sam na Mitzubish [:)].

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

Detaljnije o putovanju kolima u EU, za stanovnike Srbije:

Izvor: Pressonline.rs

Srpski vozači će, po ukidanju viza 19. decembra, morati veoma da paze prilikom putovanja ka evropskim destinacijama, kako bi ispoštovali sva rigorozna saobraćajna pravila koja važe na drumovima EU. Kako Press saznaje, policije zemalja u Sloveniji, Mađarskoj i Hrvatskoj već su dobile uputstvo za oštru kontrolu automobila iz Srbije, koji će, posle Svetog Nikole, u povećanom broju krenuti ka Beču, Budimpešti, Rimu... Da ne bi plaćali visoke kazne, u Auto-moto savezu Srbije upozoravaju vozače da se pre polaska na put dobro upoznaju sa pravilima zemalja kroz koje putuju. Posebno je opasna vožnja pod dejstvom alkohola, koja je u nekim zemljama kažnjiva i zatvorom do dve godine.

Ograničenje brzine

Portparol AMSS-a Zorica Bilibajkić kaže za Press da bi naši vozači trebalo da obrate pažnju na potrebnu dokumentaciju i opremu koja je neophodna u vozilu, ali i na sva ostala pravila u vožnji.

- U zemljama Evropske unije zabranjeno je telefoniranje tokom vožnje, obavezno je vezivanje pojaseva i napred i pozadi, obavezna su sedišta za decu do tri godine uzrasta, a, kao i kod nas, deca do 12 godina ne smeju da sede napred. U većini evropskih zemalja brzina u naseljima je ograničena na 50 km/h, van naselja 100, a na autoputu je svuda 130 kilometara na sat, osim u Holandiji gde je 120. Vožnja sa upaljenim svetlima u toku dana obavezna je u Sloveniji, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Crnoj Gori i Mađarskoj - navela je Bilibajkićeva.

Od dokumenata je neophodno posedovati „zeleni karton", koji se dobija u osiguravajućoj kući. Za njegovo izdavanje je potrebna polisa i saobraćajna dozvola, a cena je negde oko 1.000 dinara.

- Za neke zemlje je potrebno imati međunarodnu vozačku dozvolu, koja se dobija u AMSS-u. Za njeno izdavanje su potrebne dve fotografije, lična karta ili pasoš i vozačka dozvola, a cena je 2.000 dinara. Međunarodna vozačka važi tri godine, međutim, ako nacionalna vozačaka ističe ranije onda će do tog datuma važiti i međunarodna - objasnila je Bilibajkićeva.

Ukoliko neko u Evropu putuje tuđim automobilom, potrebno mu je ovlašćenje vlasnika.

- Ovlašćenje za upravljanje vozilom u inostranstvu se takođe izdaje u AMSS-u i košta 1.500 dinara. Da bi se ono dobilo, vlasnik vozila treba da dođe sa ličnom kartom i saobraćajnom dozvolom, a korisnik sa pasošem. Ako je vozilo u vlasništvu lizing kuće, ovlašćenje se dobija na osnovu ugovora u kome se navodi da ta osoba može da koristi vozilo u inostranstvu. Ako je u pitanju firma, onda se ono izdaje na osnovu memoranduma na kojem piše da vozač određenim vozilom može da putuje u inostranstvo - objašnjava Bilibajkićeva.

Van granica Srbije obavezno je posedovati svu prateću opremu u automobilu.

- Potreban je trougao, komplet sijalica, prva pomoć i reflektujući sigurnosni prsluk koji mora da bude u kabini, a ne u gepeku. Protivpožarni aparat je obavezan u Grčkoj i Bugarskoj - kažu u AMSS.

Pored dokumentacije i opreme, potrebno je da vozilo bude tehnički potpuno ispravno, bez obzira na starost.

Starost nije važna

- Nema nikakvog ograničenja u smislu da ne može da se putuje u Austriju „jugom" starim 17 godina. Samo je važno da bude tehnički sasvim ispravan. Ukoliko saobraćajna policija na licu mesta po nečemu proceni da vozilo nije ispravno, oni imaju pravo da ga upute na vanredni tehnički pregled. Ukoliko se utvrdi da postoji neispravnost, ona mora da se otkloni pa se tek onda vozilo pušta u saobraćaj - kaže Bilibajkićeva.

Naša sagovornica kaže da se u većini zemalja ne naplaćuje putarina kao kod nas. Najčešće se kupuje vinjeta koja važi određeni broj dana. Zorica Bilibajkić upozorava da se kazne razlikuju od zemlje do zemlje i da su veoma drastične za pojedine prekršaje.

- Koliku će kaznu neko dobiti zavisi od toga koliko je ugrozio bezbednost u saobraćaju. Recimo, u Austriji, ukoliko prekoračite brzinu u naseljenom mestu do 10 km na sat, kazna može da bude od 20 pa do, čak, 720 evra. Ako ne vežete pojas, na licu mesta ćete platiti 35 evra, a ako nemate novac kod sebe onda ćete platiti, putem uplatnice u opštini ili banci, 72 evra. U slučaju da nemate svu opremu, kazne su, u zavisnosti od zemlje, od 35 do 50 evra - navela je Bilibajkićeva.

Obavezan atest na gas

Zorica Bilibajkić iz AMSS-a kaže da posebnu pažnju moraju da obrate vlasnici vozila na tečni gas, koji moraju da imaju zvaničan atest.

- Ako neko takvo vozilo nema atest ono se može proglasiti nebezbednim, pa će pored plaćanja kazne biti i isključeno iz saobraćaja.

Takodje, restilizovani Nissan Qashqai

novitet je 1,5 dCI sa 106 KS i 4,9 lit/100 km pros.potrosnjom

nissan%20qashqai%201.jpg

nissan%20qashqai%202.jpg

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Ne znam... nije mi jasan ovaj potez oko zadnjh svetala, ova udubljenja na vratima prtljaznika..? I mislim da je samo ova bronza-metalik jebacka boja, pa izgleda lepse odzada. Generalno je na slikama njesra, ali treba videti uzivo... a i u cenovniku.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Overite album fotki na nasoj Facebook Fan stranici, najava za izbor miss & automobila 2009. godine by NETAUTO!

Bila danas prezentacija u Tojotinom centru u Krnjaci.

Jedino sto FB bas nekako smanji sve fotke... ali ako vas neka posebno zanima, poslacu vam vecu rezoluciju iste. :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=132627&id=8177433179&ref=mf

12652_197588063179_8177433179_2987248_7770986_n.jpg

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

' date='08 December 2009 - 17:24' timestamp='1260289499' post='1493492']

Jel moze malo opshirniji utisak o novom LC-u ?

Bice uskoro detaljnije na sajtu, ali ukratko - ruznjikav spolja, mnogo lepsi unutra sada. Motor ostao isti, poboljsane offroad mogucnosti, cene se kod nas vratile na nekadasnji nivo. Dakle, nema vise akcijskih cena za LC, sada opet bez 50k ne moze da se uzme onaj sa dobrom specifikacijom i petoro vrata. Generalno, nista spec ako ga ne vozis van asfalta.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Ako ne znate sta cete sa recimo 3,4 miliona evra a volite kola, Ferari je tu da vam pomogne sa svojim Special Projects programom. Nakon Ferarija P4/5, sada smo dobili unikatnog Ferrari P540 Superfast Aperta za americkog milijardera Eda Volsona, chiji je cale navodno "izmislio" kablovsku televiziju

090073car.jpg

090072car.jpg

090074car.jpg

za osnov je posluzio 599 a lichna zelja Volsona je bila da izgleda kao ferari sa kraja 60tih

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

1967_Ferrari_275_GTB.jpg

ovo je bio uzor

meni se iskreno ne svidjaju mnogi detalji na ovom autu ali mislim da nije daleko od toga da bude bash dobar dizajn. Problem mi je sto su na konture 599 stavili svetla skaljetija (zar nisu mogli za te pare da naprave nesto unikatno...i ova boja

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...