Jump to content

Sta nas ceka u skorije vreme ...


G!!!

Recommended Posts

Nemam ja problema sa tvojim vajnom, nego se dosta puta nisi izrazio kako treba, odnosno da skratim usao si u prodavnicu automobila i krenuo da vajnujes a ne volis automobile, po tvojim recima :)

Mene svaki rpg kupi dobrom pricom, jer je prica realno pola svake dobre rpg igre koja je ikad izasla, pricali mi o Baldur's, Fallout il Witcheru. I pre kompjuterskih igara, dobar DM je uvek morao imati dobru pricu spremnu za svoju ekipu, a gejmplej se posle razvijao u hodu.

Ti ocigledno nisi u stanju da se udubis u nijednu pricu dovoljno da te jednostavno natera da ides napred, ko sto je sa mnom slucaj. I dalje ne shvatam najbolje neke od tvojih komparacija. Kazes umesto 2 pasa ti bi 100. Bilo dva bilo sto akcija se zavrsava sa loptom od jednog igraca do drugog. I to je upravo ono sto sam i opisao u Witcheru. Zbog problema sa enginom koji su pozajmili (ne zato sto su graphic whores ko sto si ti opisao), umesto 100 nacina da Geralt prevazidje neki problem oni su dali 2-3. Ali tu opet dolazimo do istog zakljucka i silovanja dabra u sumi, sto kao opcija ocigledno ne nedostaje previse ljudi.

Al iskreno te sad pitam da mi navedes jednu igru koja po tebi nije knjigasta i koja ima 100 nacina da zavrsis GLAVNE kvestove? Jer sad vucem secanje iz Fallouta, imao si 3-4 u vr glave za glavnog bossa na kraju igre (aktivirati nuklearku, aktivirati turrete, nagovoriti onu grupu da ti se priodruzi i eto mozda ne znam dal ima jos nesto al sve svaka od tih akcija zavrsavala borbom sa frenkom i istim prezvakanim govorom koji ce ti dati ma sta ti uradio [see what I did there?]).

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

pa ne, glavni kvestovi jesu knjigasti jer moraju da budu, to sam napisao u vise navrata. sto jaca prica, to veca knjiga. i to stoji. ali koliko su oni dobro upakovani je druga prica.

ja sam u folautu trco okolo ko muva bez glave jer se nisam nesto skapirao na pocetku sa igrom. onda sam uzeo pa sam tuko geckoe okolo za pare. onda sam kao nesto iznapredovao, pa sam svasta radio po gradovima, skroz sam batalio storyline. i sve vreme sam mogao to da radim. to pricam. u arcanumu sam bio u fazonu lol ja sam veliki mag i isao sam okolo i izivljavao se po random ljudima. dakle, silovao sam dabrove non stop jer je okruzenje stabilno i moze to da pruzi.

ovo sto se tice teranja napred, ne, nisi me skapirao, ja idem napred ako igram kvejk, ako igram rpg, a neko me stapom po ledjima tera da se rejlujem napred, onda se bunim:) u fo i arcanumu ti na kraju krajeva odes i tripujes se sa glavnim kvestom, ali je taj put (koji jeste knjigast sam po sebi, ali igra nije) prozet gomilom nacina, tripova, sporednih kvestova, koji maskiraju knjiznost. ti mozes da iskuliras glavni kvest i da ides okolo i smaras se sa ljudima, ono, idem da otkrijem celu mapu, pojebem sta mogu, to mi je kvest za ovu nedelju:) a mozes i da se steamrollujes do glavnog kvesta, ko onaj lik sto zavrsava fo za petnes minuta.

dakle, ja u fo mogu da silujem dabra ako ocu, ali me to nece odvesti do zavrsetka igre. ali igra ima taj content. ne mislim bukvalno na silovanje dabra, vidim da si se okomio na to:)

ko sto rekoh, mogu da se udubim, pa lol, udubio sam se u nwn, pa sam ga presao iako je igra govno. ali je epska. to sto je epska i sto sam se ja udubio je ne cini boljim rpgom nego sto zapravo jeste (sranje).

za ovo oko dodavanja sam ti vec napisao u primeru sa medvedom u sumi u viceru i mislim da sam to dobro objasnio.

Al iskreno te sad pitam da mi navedes jednu igru koja po tebi nije knjigasta i koja ima 100 nacina da zavrsis GLAVNE kvestove? Jer sad vucem secanje iz Fallouta, imao si 3-4 u vr glave za glavnog bossa na kraju igre (aktivirati nuklearku, aktivirati turrete, nagovoriti onu grupu da ti se priodruzi i eto mozda ne znam dal ima jos nesto al sve svaka od tih akcija zavrsavala borbom sa frenkom i istim prezvakanim govorom koji ce ti dati ma sta ti uradio [see what I did there?]).

eh sad, izvrces trip. cim igra ima glavni kvest, ona mora biti knjigasta vise ili manje. pa ceo post sam posvetio tome kako to moze da se prezentuje mnogo bolje uz trud i ti meni sad ovo napises:) a drvio sam toliko o medvedu u sumi pored zamka:)

a sve ove igre koje sam nabrojao (dobrih desetak ili vise) su sve manje knjigaste od vicera jebiga.

sto se mene tice, idealno bi bilo da ne postoji glavni kvest (elite recimo, mada to nije rpg, al nema veze, implementabilno je i u rpg sistem). ali onda bi to znacilo da pera i joca iz developmenta moraju zapravo da prave funkcionalni sistem, okruzenje i mehaniku, a ne da railuju ceo content.

Zbog problema sa enginom koji su pozajmili (ne zato sto su graphic whores ko sto si ti opisao)

opet dajes razloge. nisam rekao da su graphic whores nego da je krajnji produkt takav. ne ulazim u to da li im je neko pretio porodicama, da li su pozajmili engine i tome slicno. ja gledam u igru witcher na mom hardu i pricam sta je i kako je.

ne ulazim u price tipa 'e, on je ubio tog lika zato sto je taj lik bio zao, znas', okej, i dalje ga je ubio.

Nemam ja problema sa tvojim vajnom, nego se dosta puta nisi izrazio kako treba, odnosno da skratim usao si u prodavnicu automobila i krenuo da vajnujes a ne volis automobile, po tvojim recima :)

ne, ne, nisam rekao da su rpgovi automobili, vec da su aktuelni rpgovi automobili:) usao sam u prodavnicu prevoznih sredstava, a ne samo automobila i vajnujem sto ima samo automobila, a secam se da sam jahao konje:) sto znaci da konji postoje:)

pa cak i nesrecni sacred je konj, ofucali konj koji ne ume da trci, ali konj:)

sad, sto je mozda vicer bolje prevozno sredstvo per se, to nek bude, ali bolji konj nije jer nije konj. street fighter 4 je bolja igra od dooma3, ali nije bolji fps.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

E dobro, ovog puta si mnogo bolje preneo sta si hteo da kazes. Mislim da su sve te silne komparacije dovele do zabune, najbolje uvek dati konkretan primer iz te i te igre.

Znaci ako sam dobro razumeo, dobar rpg po tebi mora da ima gomilu explore i side kvestova, pored neizbeznog knjigastog main kvesta. Ja opet kazem, ako je to merilo, ne postoji bolji rpg od Morrowinda.

Arcanum nisam nikad igrao jer mi je ideja o tehnologiji i magiji u istom kosu odbojna.

Za Witcher 2 nam spremaju 16 razlicitih main kvest endova, how's that for knjigasto? Doduse, jos ne mozemo znati dal ce to zaista biti ko sto pricaju, al ako bude...mljac!

U Witcher kecu, nisam siguran da te je igra bas terala stapom da ides napred. U skoro svakoj tabli si imao zaista ogromnu gomilu side questova i explore-a. Sad mozda taj explore nije megaloman ko u Falloutu i Morrowindu, ali opet, dok ti istrazis svaku poljanu i svaku kucu, nakupi se tu masu sati. Desilo se ponekad kad predjes nesto vezano za glavni kvest da onda moras da zavrsis tu sekvencu, kao recimo kad izadjes iz pecine gde se Abigail skriva i kuva otrov, pa te seljani startuju, ali to mi je nekako polu-sinematic zavrsnica prve table i ne zameram im ni najmanje sto u tom trenutku ne mogu da silujem dabra.

Cak sta vise, u recimo Fallout-u je taj visak slobode u krucijalnim momentima downgrejdovao uzitak, jer si mogao da startujes neki glavni kvest, krene fajt u po fajte ti odes sa mape u sumu da silujes dabra i izhilujes se, kad se vratis boss na istom mestu sa istim healthom. Ili u po razgovora ti odes negde i kad se vratis, npc te ceka ko malo vode na dlanu da zavrsite taj razgovor.

Slazem se da Witcher nije your default old school rpg, ali je svakako odlican rpg.

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

mozda nisam bio najjasniji jer sam cas pricao o nekom principu kome treba stremiti, a cas o onome sto vec postoji (ili je postojalo), pa sam te zbunio, jebiga, verovatno sam upao u neki emo trip:)

Znaci ako sam dobro razumeo, dobar rpg po tebi mora da ima gomilu explore i side kvestova, pored neizbeznog knjigastog main kvesta. Ja opet kazem, ako je to merilo, ne postoji bolji rpg od Morrowinda.

pa tako nekako, tj dovoljno da mali dule tripuje da moze da siluje dabrove iako mozda bas i ne moze. a ako stvarno moze, jos bolje:) mislim da bi najbolji frp bio onaj koji ima samo setting, bez glavnog kvesta. dakle, upeglan, funkcionalan, fleksibilan, ziv setting. i ti se rodis i radis sta oces. da li ces jebati dabrove ili ici da ispunis svoju glorious destiny as an adventurer ili ces da mesis hleb ceo zivot i da postanes najbolji pekar i raspadas se od para, to je na tebi. stvaras prijatelje i neprijatelje, zaradjujes i gubis pare, treniras vestine koje te interesuju, putujes koliko oces/neces...

uzmes pa izmislis svoj neki glavni kvest, ako bas oces da imas 'svrhu postojanja' u tom smislu, recimo, ne volis kralja jer ti je ubio dedu i lepo si u fazonu da ces da ubijes kralja, pa makar ti to bilo poslednje:) i ubijes kralja na kraju i roknu te strazari i ti napravis novog lika, ali ovaj put sa ciljem da ti postanes kralj tako sto ces da se slizes sa kraljevskom porodicom npr:)

Arcanum nisam nikad igrao jer mi je ideja o tehnologiji i magiji u istom kosu odbojna.

kao omgfantazikuracpalac puritanac, instalirao sam arcanum maltene pod batinama:) i ono, uzmi kofu, bacaj peglu dok se ne naviknes, ali pokusaj da odigras. ono, arguably the best crpg. a taj odnos gije i tehnologije je zapravo prilicno interesantan. ne secam se skroz, ali mislim da ne mozes da se zaglavis. a mozes da 'zaseres' mnogo stvari. sto je po meni jedan ogroman plus. ono, dobijes kvest da odvedes peru do sime (a to je podkvest glavnog kvesta) i roknu ti peru. onda ti odes i roknes simu jer ti se digo kurac. i nisi sjebo igru, opet mozes da zavrsis. na neki nacin.

Za Witcher 2 nam spremaju 16 razlicitih main kvest endova, how's that for knjigasto? Doduse, jos ne mozemo znati dal ce to zaista biti ko sto pricaju, al ako bude...mljac!

sto se mene tice, sve mi zavisi od implementacije. mislim, ja dok igram igru, znam da je to igra i da su to u stvari nule i jedinice, ne mozemo pricati sad o nekoj potpunoj imerziji i tim stvarima. ali opet, nevidljivi zid me prilicno frustrira:)

a nekako imam utisak da ce witcher 2 da ide u epicness i upeglanost, a ne u razradu mehanickog tipa. tj, to bi ja uradio da sam na njihovom mestu jer je upravo to bio glavni adut keca. a to znaci udaljavanje od zelenih i crvenih kockica koje mogu da idu svuda i da jebu dabrove, a forsiranje prezentacije i holivudnosti. barem ja tako tripujem. jer, vicer je po postavci takav rpg, cim si geralt, a ne dule, to povlaci neminovu veliku knjigastost:)

U Witcher kecu, nisam siguran da te je igra bas terala stapom da ides napred. U skoro svakoj tabli si imao zaista ogromnu gomilu side questova i explore-a. Sad mozda taj explore nije megaloman ko u Falloutu i Morrowindu, ali opet, dok ti istrazis svaku poljanu i svaku kucu, nakupi se tu masu sati. Desilo se ponekad kad predjes nesto vezano za glavni kvest da onda moras da zavrsis tu sekvencu, kao recimo kad izadjes iz pecine gde se Abigail skriva i kuva otrov, pa te seljani startuju, ali to mi je nekako polu-sinematic zavrsnica prve table i ne zameram im ni najmanje sto u tom trenutku ne mogu da silujem dabra.

a meni bas to smeta:)

imam filing tipa "brate, sta sam sve radio, gino, zajebavao se, da bi mi igrica rekla 'bravo, presao si cetvrtinu' " :) samo cekam da krenu da mi broje coinse i zaradjene zivote:) imam osecaj kao da otkljucavam zakljucane tripove, a ne da sam asfaltiram svoj put koji moze biti poplocan pojebanim dabrovima, a moze biti poplocan i viteskim delima ili pokradenim stvarima. neko je nesto vec napravio, a ja treba to da unveilujem. onda me taj osecaj smori i dodje mi da uzmem knjigu vicer i da isto tako unveilujem sta je geralt radio, samo sto se ne maltretiram:)

to je ono "ozenices tu i tu i ici ces na taj i taj faks", jebes takav zivot, pa makar bio i lepsi od onog koji bi ja izabrao:)

Cak sta vise, u recimo Fallout-u je taj visak slobode u krucijalnim momentima downgrejdovao uzitak, jer si mogao da startujes neki glavni kvest, krene fajt u po fajte ti odes sa mape u sumu da silujes dabra i izhilujes se, kad se vratis boss na istom mestu sa istim healthom. Ili u po razgovora ti odes negde i kad se vratis, npc te ceka ko malo vode na dlanu da zavrsite taj razgovor.

dobro, da, ali to nije do silovanja dabrova per se, vec do implementacije silovanja dabrova.

Slazem se da Witcher nije your default old school rpg, ali je svakako odlican rpg.

pa dobro, i olskul rpgovi imaju svoju mracnu stranu (ogroman broj njih je I knjigast I ruzan:) ). medjutim, u svakom zanru mislim da treba da se radi na ( r )evoluciji, a ne na prirodnom toku stvari. ako smo pre 25 godina imali ruzan knjigast rpg, a sad imamo lep knjigast rpg, onda tu nesto nije u redu. pogotovo sto i taj pre 25 godina nije bio ruzan, vec isto lep po tadasnjim merilima kao i ovaj sada. znaci da stojimo u mestu 25 godina. a ako je danasnji rpg (pogledajmo nwn recimo) jos knjigastiji od tog od pre 25 godina, onda stvarno ne znam sta da mislim:)

da se negovao neki razvoj koji mozda nije laksi, ali je gotivniji, mislim da bismo do sada imali prilican stepen neknjiznosti u rpgovima. naravno, jos decenijama, verovatno i vekovima, crpg nece moci da se priblizi na kilometar stonoj varijanti sto se tice fleksibilnosti, ali on nije odmakao nimalo, a u vecini slucajeva ide unazad.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Da

Dovoljno sazet odgovor? :)

Realno, ceo zivot/svet se zaglupljuje oko nas i to stravicnom brzinom, a sto se tice igrica nove generacije su uljuljkane u easy mod gde je sve posluzeno na tacni i 99% kompanija ce praviti igrice "nove generacije" jer jelte kompanije postoje da bi zaradjivale, dok ce nas "starije" igrace eventualno s vremena na vreme iznenaditi neka indy druzina starih sada vec nazovi "HC-ovaca".

Dize mi se kosa na glavi od thread-ova na raznim forumima gde citam kako masa pljuje neke sadasnje rpg-ove i kako te igre nikada nece biti kao DA ili ME i sl, i onda se zapitas sta ce ljudi za nekoliko godina pricati, tj. kako ce tada ovi novi klinci trubeti kao ja sada, kako su DA i ME takve igretine koje se vise nikada nece praviti, i tako u krug.

Blah, smorio sam samog sebe ovim tekstom, ne znam ni zasto ostavljam ovaj post, no sto bi rekao Ljubisa livac iz Dubone 'ne mogu da ti kazem zbog cega, al aj sad' :D

Link to comment
Share on other sites

Na konto ovof sto je Rejz rekao, desavalo mi se da naletim na klince sto ga bacaju na DAO kao pionira pravih rpg igara. Pokusam tu lepim da im objasnim da probaju Baldur's Gate, ne vredi, to pada na gluve usi. Sad moguce da ima u tome da svaka generacija ima svoje igre, ali ja kad sam bio mladji nisam bio retos pa se kacio samo za jednu igru, vec sam probao i sve druge uvek gladan za dobre igre. Mislim da ima dosta u tome da danas kompanije indoktriniraju igrace ne samo da igraju njihove proizvode vec da i ne igraju nista drugo.

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

Pa kad igra košta 50-60$ a retos si da je kupiš, zaslužuješ samo nju da igraš :tf:

Za 20 godina će da bude priča "Brate kako je DA7 bio kul, imao si interakciju za vreme filma ovo novo sranje je smor" :)

Realno, publisher pakuje i prodaje kurac od ovce premium entertainment experience a ne tamo neku igricu, fuj, u kojoj treba sad sam da se zabaviš :p

jebote, smorio si sa kukanjem vise :D

Link to comment
Share on other sites

Na konto ovof sto je Rejz rekao, desavalo mi se da naletim na klince sto ga bacaju na DAO kao pionira pravih rpg igara. Pokusam tu lepim da im objasnim da probaju Baldur's Gate, ne vredi, to pada na gluve usi. Sad moguce da ima u tome da svaka generacija ima svoje igre, ali ja kad sam bio mladji nisam bio retos pa se kacio samo za jednu igru, vec sam probao i sve druge uvek gladan za dobre igre. Mislim da ima dosta u tome da danas kompanije indoktriniraju igrace ne samo da igraju njihove proizvode vec da i ne igraju nista drugo.

Moraš priznati da generalno novije igrice imaju kvalitetniju grafiku i bolji interfejs. Kada neko odraste na npr. ME i DAO, teško mu je da svari PS:T sivilo, rofl filmove i 46x48 rezoluciju.

Ja peglam video igre od spektruma, pa opet mi je bilo mrsko da igram Simon the Sorcerer jer je interfejs jeziv a grafika loša.

Link to comment
Share on other sites

Sad moguce da ima u tome da svaka generacija ima svoje igre

ovo moze da se primeni na neke stvari, ali u ovom slucaju ne moze, jednostavno se mogu taksativno nabrojati objektivni tripovi degradacije. nema tu neke filozofije. ko kad odes u belvil i vidis da su stanovi sranje i sta sad ti mozes sto su oni sranje, neces da vices da su do jaja:)

a "stariji rpgovi su bili bolji" je konstatacija, a ne polazna tacka. onaj kome je to polazna tacka je emo nostalgicar koji nema veze sa zivotom i zasniva stav bez argumenata. e sad, sto se njegova polazna tacka podudara sa objektivnom konstatacijom, to je nebitno. i taj nesrecnik slucajno govori istinu i tome nismo krivi mi normalni! :)

Za 20 godina će da bude priča "Brate kako je DA7 bio kul, imao si interakciju za vreme filma ovo novo sranje je smor" :)

i bice ljudi u pravu:) mislim, sve je relativno, zavisi od reference.

Moraš priznati da generalno novije igrice imaju kvalitetniju grafiku i bolji interfejs. Kada neko odraste na npr. ME i DAO, teško mu je da svari PS:T sivilo, rofl filmove i 46x48 rezoluciju.

Ja peglam video igre od spektruma, pa opet mi je bilo mrsko da igram Simon the Sorcerer jer je interfejs jeziv a grafika loša.

to jeste tacno. meni je recimo grafika stvarno nebitna potpuno (ionako uvek kaskam sa kompom, pa mi je ruzna grafika sta god da igram:) ), ali interfejs me ubija ponekad. ali dobro, ni interfejs ni grafika ne cine konceptualnu sustinu i princip razmisljanja pri pravljenju igre.

standardi se moraju posmatrati u vremenskim okvirima, ti matori rpgovi sa rogobatnim interfejsom su za to vreme imali sasvim pristojan interfejs.

novi clash of the titans je gori od starog npr.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Grim down, od veterana koji su nekada bili u Iron Studios, i naravno radili na Titan Questu... prvi pogled na borbu u nekoj pre-alpha fazi

Dungeon Siege 3, malo drugaciji od dosadanjih delova, akcenat nije na partiju koji bi vodili, vec na coop modu

prvi preview http://www.g4tv.com/videos/52047/Dungeon-Siege-3-Hands-On-Preview/

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...