Jump to content

Pitanje iz fizike


Zoolok

Recommended Posts

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ovaj

avion motori guraju

ovako --->

tochak se medjutim okretje <---

a poshto i traka ide <---

avion opushteno uzletje.

kada bi avion na skijama stavili na traku onda vetj ne bi poleteo poshto bi avion mirovao u odnosu na vazduh.

isto kao kada bismo stavili traku koja ide u istom smeru kao avion sa tochkovima.

i kada bismo ignorisali trenje. ;)

Edited by Lex

FushiSigb.thumb.jpg.f75f13b0202c1af84974

Link to comment
Share on other sites

Moram da kazem da je meni cista misterija kako nesto toliko ogromno i tesko moze uopste da leti u vazduhu, ali mogu ovo da vam kazem sa relativno velikom sigurnoscu, kada bi bilo koji predmet, bilo kojih dimenzija i dizajna, lansirali van orbite, u vakuum i bestezinsko stanje, ono bi se kretalo beskonacno sve dok ga nesto ne zaustavi. A to sa trakom ne znam.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

ali trenje ignorisemo samo zato sto bi najverovatnije gume explodirale u tom slucaju. ali ako vec imamo toliku traku :) pretpostavka je da imamo i gume koje ne bi explodirale, tako da je trenje onda zanemarljivo :)

ako izbacish trenje slobodno izbaci i traku i ceo eksperiment jer nema poente. a mozhda bi lakshe poleteo kad bi izbacili gravitaciju?

Link to comment
Share on other sites

daj, kali, jesi li ti svestan koliko je malo trenje koje proizvode točkovi dok se kotrljaju? glavne sile koje avion savladava dok ubrzava i poleće su inercija i otpor vazduha, trenje sa podlogom je stvarno mizerno..

Link to comment
Share on other sites

Ajde da krenemo od nekih chinjenica:

1. Nema shanse da se napravi ovakav sistem u realnosti.

2. Nema shanse da se napravi traka koja bi mogla da reaguje na ubrzanje aviona jednakim svojim ubrzanjem.

3. Nema shanse da medju tochkovima i trakom ne bude trenja.

4. Samim tim experiment je nemoguc i idejno totalno nepraktichan, tako da teoretisanje na ovu temu nema smisla...

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Dakle idemo od pocetka. Slika 1, avion stoji na pokretnoj traci negde:

traka1.gif

Slika 2, avion pali motore (crvene strelice oznacavaju kretanje motora):

traka2.gif

Slika 3, motori svojim potiskom pocinju da stvaraju kretanje u odnosu na podlogu:

traka3.gif

E sad ovde jedino ima mesta za diskusiju koja zavisi od trenja.

Slucaj prvi je da traka apsolutno nema unutrasnjeg trenja*, odnosno da je trenje unutar trake manje od trenja izmedju tockova i trake. Tada tockovi miruju, a traka pocinje da se krece suprotno smeru kretanja aviona. Avion u odnosu na traku stoji u mestu, ali u odnosu na okolne objekte (drvo) se krece kao da normalno polece, tj gubi neznatnu kolicinu energije na unutrasnje trenje trake (ako postoji).

*- Pod unutrasnjim trenjem trake podrazumevam trenje u svim mehanizmima koji su potrebni da bi se ona pokrenula.

Slucaj drugi je da je trenje apsolutno identicno izmedju tockova i trake, kao i unutar trake. U tom slucaju bi trebalo da se desava ono sto vi svi ovde prognozirate - da se tockovi okrecu u jednom smeru, a traka u drugom, to je slucaj koji je prikazan na slici.

Slucaj treci je da izmedju tockova i trake ne postoji trenje, ili da je ono znacajno manje od unutrasnjeg trenja trake. Specijalni slucaj ovog slucaja je da ne postoji trenje izmedju tockova i trake i da ne postoji unutrasnje trenje trake, ali posto vec ne postoji trenje izmedju tockova i trake, sta se unutar same trake desava apsolutno nije bitno jer se ne prenosi na avion. U tom slucaju avion klizi po traci bez kretanja iste, kao da polece sa leda, naravno krece se u odnosu na stacionarni objekat (drvo) i stvara se uzgon koji ga podize od zemlje.

Ali da se vratimo drugom slucaju posto je on izgleda najzanimljiviji, nekako je tako problem i postavljen. Za resenje tog problema moramo da se vratimo na sliku dva, tj gde se nalaze strelice koje obelezavaju silu koja pokrece avion. I onda imamo situaciju da je prvo ta sila mnogo veca od one koja deluje od strane trake, a sa druge strane sila koja pogoni avion se samo delom prenosi na tockove, a veci deo ostaje izvan uticaja trake i tockova. I tako jeste, pogotovu na pocetku, ce avion veliku energiju gubiti na pokretanje trake, ali deo te energije ce ostajati u vazduhu gde i nastaje. Samim tim ce avion morati da se krece napred u odnosu na stacionarni objekat (drvo), a sto to kretanje ce se postepeno ubrzavati cak i pod jednakim potiskom motora, i sto se bude pravilo vece strujanje vazduha oko krila avion ce sve manje energije gubiti na traci i sve ce vise ubrzavati sve dok ne poleti. U svakom slucaju nece stajati u mestu sto ilusturuju slike 4 i 5.

traka4.gif

traka5.gif

Poenta je da bez obzira na trenje i bilo sta nikako nece stajati u mestu, jer sila koja pogoni avion ne nastaje na tockovima vec na motorima koji su iznad zemlje.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

^^ Half loop verovatno

Problem je u tome shto niko ne smatra da je traka motorizovana, tj. da se ne krece samo od kretanja aviona... Ako je motorizovana, ona moze da kompenzuje/kochi kretanje aviona uz pomoc trenja i tada avion nece nigde da poleti :)

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...