Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 pa zar nije pretpostavka da se traka kreće istom brzinom kao avion? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 pa da, i anulira kretanje aviona, tako da avion stoji u mestu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Formica Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 be Quote Does sponsors helping to you and your team or? -Yes he support us at all but it was really tough to for him and because there is no sponsors. kole ce prevesti.u redu je... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 joj, kali, banano.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 Ajde ovako, neka neko ko ima fiziku u shkoli pita profesora ovo pitanje i neka zapishe shta ce da mu odgovori (uz obrazlozenje naravno). Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalElen_ Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 Kad se vec pojavi ovakav topic, gde nam je tomke? ← tomke je prezauzet fuxom i ladjenjem, iscimatju ga ja da vam reshi probleme i dileme uskoro, a do tad NE PRICHAJ SA NJIM NABODI GA:J Quote My koong-foo is the best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lex Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 (edited) ovaj avion motori guraju ovako ---> tochak se medjutim okretje <--- a poshto i traka ide <--- avion opushteno uzletje. kada bi avion na skijama stavili na traku onda vetj ne bi poleteo poshto bi avion mirovao u odnosu na vazduh. isto kao kada bismo stavili traku koja ide u istom smeru kao avion sa tochkovima. i kada bismo ignorisali trenje. ;) Edited December 5, 2005 by Lex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 Moram da kazem da je meni cista misterija kako nesto toliko ogromno i tesko moze uopste da leti u vazduhu, ali mogu ovo da vam kazem sa relativno velikom sigurnoscu, kada bi bilo koji predmet, bilo kojih dimenzija i dizajna, lansirali van orbite, u vakuum i bestezinsko stanje, ono bi se kretalo beskonacno sve dok ga nesto ne zaustavi. A to sa trakom ne znam. Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baja_shmele Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 On stoji u mestu tako da nema brzinu i nema sanse da uzleti Quote samo hrabro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 Moram da kazem da je meni cista misterija kako nesto toliko ogromno i tesko moze uopste da leti u vazduhu ← jesi li zadovoljan u neznanju ili bi voleo da ti neko objasni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 i kada bismo ignorisali trenje. ;) e ovo je srzh nesporazuma. ali trenje je osnova fizike i bez njega se ne mozhe ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 ali trenje ignorisemo samo zato sto bi najverovatnije gume explodirale u tom slucaju. ali ako vec imamo toliku traku :) pretpostavka je da imamo i gume koje ne bi explodirale, tako da je trenje onda zanemarljivo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted December 5, 2005 Report Share Posted December 5, 2005 Ivane, nije u pitanju neznanje, nego misterija. Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 ali trenje ignorisemo samo zato sto bi najverovatnije gume explodirale u tom slucaju. ali ako vec imamo toliku traku :) pretpostavka je da imamo i gume koje ne bi explodirale, tako da je trenje onda zanemarljivo :) ← ako izbacish trenje slobodno izbaci i traku i ceo eksperiment jer nema poente. a mozhda bi lakshe poleteo kad bi izbacili gravitaciju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 ne izbacujemo trenje, nego je ono zanemarljivo malo u ovom slucaju pod uslovom da imamo gume koje mogu da izdrze toliki broj obrtaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 daj, kali, jesi li ti svestan koliko je malo trenje koje proizvode točkovi dok se kotrljaju? glavne sile koje avion savladava dok ubrzava i poleće su inercija i otpor vazduha, trenje sa podlogom je stvarno mizerno.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 Ajde da krenemo od nekih chinjenica: 1. Nema shanse da se napravi ovakav sistem u realnosti. 2. Nema shanse da se napravi traka koja bi mogla da reaguje na ubrzanje aviona jednakim svojim ubrzanjem. 3. Nema shanse da medju tochkovima i trakom ne bude trenja. 4. Samim tim experiment je nemoguc i idejno totalno nepraktichan, tako da teoretisanje na ovu temu nema smisla... Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 zerbah, promasio si temu :) a i ovo je forum, valjda mozemo da diskutujemo i teoretisemo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 Dakle idemo od pocetka. Slika 1, avion stoji na pokretnoj traci negde: Slika 2, avion pali motore (crvene strelice oznacavaju kretanje motora): Slika 3, motori svojim potiskom pocinju da stvaraju kretanje u odnosu na podlogu: E sad ovde jedino ima mesta za diskusiju koja zavisi od trenja. Slucaj prvi je da traka apsolutno nema unutrasnjeg trenja*, odnosno da je trenje unutar trake manje od trenja izmedju tockova i trake. Tada tockovi miruju, a traka pocinje da se krece suprotno smeru kretanja aviona. Avion u odnosu na traku stoji u mestu, ali u odnosu na okolne objekte (drvo) se krece kao da normalno polece, tj gubi neznatnu kolicinu energije na unutrasnje trenje trake (ako postoji). *- Pod unutrasnjim trenjem trake podrazumevam trenje u svim mehanizmima koji su potrebni da bi se ona pokrenula. Slucaj drugi je da je trenje apsolutno identicno izmedju tockova i trake, kao i unutar trake. U tom slucaju bi trebalo da se desava ono sto vi svi ovde prognozirate - da se tockovi okrecu u jednom smeru, a traka u drugom, to je slucaj koji je prikazan na slici. Slucaj treci je da izmedju tockova i trake ne postoji trenje, ili da je ono znacajno manje od unutrasnjeg trenja trake. Specijalni slucaj ovog slucaja je da ne postoji trenje izmedju tockova i trake i da ne postoji unutrasnje trenje trake, ali posto vec ne postoji trenje izmedju tockova i trake, sta se unutar same trake desava apsolutno nije bitno jer se ne prenosi na avion. U tom slucaju avion klizi po traci bez kretanja iste, kao da polece sa leda, naravno krece se u odnosu na stacionarni objekat (drvo) i stvara se uzgon koji ga podize od zemlje. Ali da se vratimo drugom slucaju posto je on izgleda najzanimljiviji, nekako je tako problem i postavljen. Za resenje tog problema moramo da se vratimo na sliku dva, tj gde se nalaze strelice koje obelezavaju silu koja pokrece avion. I onda imamo situaciju da je prvo ta sila mnogo veca od one koja deluje od strane trake, a sa druge strane sila koja pogoni avion se samo delom prenosi na tockove, a veci deo ostaje izvan uticaja trake i tockova. I tako jeste, pogotovu na pocetku, ce avion veliku energiju gubiti na pokretanje trake, ali deo te energije ce ostajati u vazduhu gde i nastaje. Samim tim ce avion morati da se krece napred u odnosu na stacionarni objekat (drvo), a sto to kretanje ce se postepeno ubrzavati cak i pod jednakim potiskom motora, i sto se bude pravilo vece strujanje vazduha oko krila avion ce sve manje energije gubiti na traci i sve ce vise ubrzavati sve dok ne poleti. U svakom slucaju nece stajati u mestu sto ilusturuju slike 4 i 5. Poenta je da bez obzira na trenje i bilo sta nikako nece stajati u mestu, jer sila koja pogoni avion ne nastaje na tockovima vec na motorima koji su iznad zemlje. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 case closed :) myth busted :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 Nisam citao Zwerko, sry, ali slike su fenomenalne! Narocito 4. sa fade-om, two tumbs up!!! Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 slike su ochigledna montazha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 btw, kad smo vec kod avijacije, kada muva slece na plafon, da li ce uraditi half-loop ili half-roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 ^^ Half loop verovatno Problem je u tome shto niko ne smatra da je traka motorizovana, tj. da se ne krece samo od kretanja aviona... Ako je motorizovana, ona moze da kompenzuje/kochi kretanje aviona uz pomoc trenja i tada avion nece nigde da poleti :) Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
`Dr. Nick Riviera` Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 Josh samo fali da se upustimo u disqsiju od kog materijala je napravljena traka, i kako mirishe... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.