peja_ Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 kao sto rekoh :) Quote The thing's hollow — it goes on forever — and — oh my God — it's full of stars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 onda je pitanje samo da li četiri veoma jaka mlazna motora mogu da stvore toliki vetar (ispred i oko, a ne iza sebe, jer se nalaze ispod krila) stojeći u mestu. ni boeing 747 ni novi airbus ne mogu. ne verujem da postoji ijedan avion koji mozhe. ali teoretski je moguce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 Kad se vec pojavi ovakav topic, gde nam je tomke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 @kali avion ne bi stajao u mestu, kretao bi se napred i poleteo na kraju, bas zato sto ga pogone motori koji ne prenose snagu na tockove nego guraju vazduh jedino sto bi se tockovi okretali u suprotnom smeru i to dosta brze nego sto je to da polece normalno sa klasicne piste recimo, slicno polecu hidro avioni ili oni avioni sa ''sankama'' na ledu, motor gura avion kroz vazduh, ne tockovi po zemlji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 pa ni ja ne bih rekao da postoji komercijalni avion sa dovoljno jakim motorima za ovakvu akciju, a sumnjam da postoji i vojni, pošto oni obično imaju mnogo manju nosivost krila, pa se time poništi veća snaga motora.. a jel bi poleteo raketni avion? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 (edited) @kali avion ne bi stajao u mestu, kretao bi se napred i poleteo na kraju, bas zato sto ga pogone motori koji ne prenose snagu na tockove nego guraju vazduh jedino sto bi se tockovi okretali u suprotnom smeru i to dosta brze nego sto je to da polece normalno sa klasicne piste ono Edited December 3, 2005 by cali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 @cali rekao sam slicno polecu, ne da je isto kao i ovaj avion i traka primer. pod slicno sam mislio da motor gura avion, ne pogon na tockovima u tom tvoj slucaju mislim da taj avion ne bi poleteo, ali to nije isto kao i ovo, zato sam samo naveo slicnost, ne identicnost a avo za nasu je ok, to nije nije ni sporio ali ta traka koja bi se okretala ne bi negirala thrust, posto kao sto rekosmo thrust stvaraju motori koji snagu ne prenose na tockove znaci avion bi krenuo i poleteo kao i normalno, jedino sto bi se tockovi i ta traka okretali brze cak i kada bi se ta traka okretala brze od aviona (ground speed), avion bi i dalje isao napred i poleteo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 naravno, poleteo bi marginalno teže jer sa porastom "zemaljske" brzine (tj. bržim okretanjem točkova/trake) raste i kotrljajući otpor.. ali on je zanemarljiv, naročito kod aviona koji sa povećanjem brzine postaje lakši.. al ovo sa trakom je mlaćenje prazne slame, mene zanima da li sami mlazni motori mogu stvoriti dovoljno brzo strujanje vazduha preko krila, u slučaju da avion stoji a oni su na maksimumu.. ne deluje mi verovatno ali ko zna.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Formica Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 ajde ko zna shta bi se desilo sa vodom (da li bi se sirila ili skupljala) kada bi bila na 7 C stepena i ohladila se na 1 C stepen. Quote Does sponsors helping to you and your team or? -Yes he support us at all but it was really tough to for him and because there is no sponsors. kole ce prevesti.u redu je... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 beše se do 4 stepena skuplja, pa onda opet širi.. mislim, ako se hladi.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoolok Posted December 3, 2005 Author Report Share Posted December 3, 2005 Ja baš mislim da bi motori imali dovoljno snage za tako nešto, mislim, zar nije to ono što se dešava i u letu, u slučajevima kada nema nikakvog vetra da nosi avion? Dakle, vazduh je savršeno miran, jedino što motori prave protok vazduha oko krila. Correct me if I'm wrong :) Quote Everything's just fine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 Čisto da objasnim i onima koji i dalje ne veruju: avion bi stajao u mestu (ako je neka idealna pokretna traka), ali bi mlazni motori na repu napravili vakuum iza aviona, čime bi vazduh ispred aviona krenuo da popunjava taj vakuum. Avionska krila su pravljena tako da kada vazduh prolazi oko njih guraju avion gore, pa bi zato avion poleteo kada bi motori stigli do brzine za poletanje. Jedina nuspojava svega ovoga je da bi se točkovi okretali duplo br Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoolok Posted December 3, 2005 Author Report Share Posted December 3, 2005 Hm, ne kontam :) Mislim, on dok ne poleti, kreće se po pisti. To radi tako što ga isti ti motori guraju po pisti, koliko znam ne postoji motor koji okreće točkove, oni bukvalno samo vise sa aviona. Dakle, mlazni motor gura avion po pisti dok ne dostigne brzinu poletanja, kada, jel'te, poleće :) A pista je zamenjena pokretnom trakom - pa, koliko sam skontao, zato bi avion stajao u mestu dok ne dostigne brzinu poletanja, što bi nama izgledalo kao da se katapultira iz mesta :) Znači, mlazni motori guraju avion po pisti dok se ne postigne brzina poletanja - a pokretna traka služi da poništi bilo kakvo kretanje po pisti i eto, tako sam ja to sve razumeo =P [edit] Ok, sad kontam šta govoriš. Avion se, zapravo, i pri redovnom poletanju "primarno" kreće kroz vazduh, a kretanje po zemlji je samo "sporedan efekat", uslovno rečeno. Točkovi su tu samo da se ne izgrebe trup i da sletanje bude prijatnije :) Did I get it right now? Quote Everything's just fine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 zverko, to smo apsolvirali edit: ili nismo :) al dobro, sad je zoo skapirao kako treba :) Ja baš mislim da bi motori imali dovoljno snage za tako nešto, mislim, zar nije to ono što se dešava i u letu, u slučajevima kada nema nikakvog vetra da nosi avion? Dakle, vazduh je savršeno miran, jedino što motori prave protok vazduha oko krila. Correct me if I'm wrong :) ← u normalnoj upotrebi ne pomeraju okolni vazduh nego avion, što je malo različito ipak :) lakše je pomeriti čvrstu strukturu direktnim potiskom nego fluid indirektnim dejstvom dela tog fluida.. u stvari, sad sam napravio mentalnu sliku i skontao da cela priča sa vakuumom UOPŠTE ne pije vodu.. čitaj pažljivo 1. imamo vazduh koji motori direktno pomeraju, odnosno usisavaju sa prednje a izduvavaju sa zadnje strane. on očigledno ne prelazi preko krila nego kroz motore, te ne može da proizvodi uzgon. 2. pretpostavka je da motori stvaraju vakuum odnosno podpritisak pa da onda vetar koji nastaje kada vazduh pojuri u područje niskog pritiska daje uzgon. a gde motori stvaraju nizak pritisak? pa ispred sebe, odnosno neposredno ispred krila aviona. prema tome, ako tog "vetra" uopšte ima (a verovatno ga nema jer ga poništi izduv iz motora), on duva prema nosu aviona. sumnjam da airbus a380 može da leti unazad :) myth busted, što se mene tiče, jedino ne znam dal sam uspeo da objasnim :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 Znači, mlazni motori guraju avion po pisti dok se ne postigne brzina poletanja - a pokretna traka slu Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 [edit] Ok, sad kontam Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoolok Posted December 4, 2005 Author Report Share Posted December 4, 2005 Joj, nije ovo za mene, ja sam imao 2 iz fizike Da, kontam šta pričaš, oni njega guraju kroz vazduh, ne teraju vazduh da leti oko njega. Ja sam mislio da je taj potisak koji oni prave na svom izduvnom delu dovoljno jak da napravi vakuum iza krila aviona, itakodalje. A sad vidim i gde je zajeb, u glavi sam imao samo putničke avione, koji motore imaju (i) na krilima. A pošto bi i lovački avion ovako poleteo, a oni, koliko znam svi, imaju motore samo u repu, svepadauvoduOMG. Ali mit jeste razotkriven, mada bi bilo lepo videti Boinga na pokretnoj traci [edit] WTF another Ninjaposter! Quote Everything's just fine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 Ja sam mislio da je taj potisak koji oni prave na svom izduvnom delu dovoljno jak da napravi vakuum iza krila aviona, itakodalje. ← to je ključni problem -- motori vakuum prave ISPRED, a ne IZA krila.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 uostalom, svi smo videli da brus vilis može da hoda po krilu aviona, a da mu se ne pomeri frizura. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoolok Posted December 4, 2005 Author Report Share Posted December 4, 2005 Ok, ok, rade kao ventilator, right? Quote Everything's just fine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoolok Posted December 4, 2005 Author Report Share Posted December 4, 2005 uostalom, svi smo videli da brus vilis može da hoda po krilu aviona, a da mu se ne pomeri frizura. ← Pa to je zato što se vazduh kreće samo ispod krila, sa gornje strane nema protoka ;) Quote Everything's just fine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 Ok, ok, rade kao ventilator, right? ← ispravna analogija je fen, i to tako da zadnji kraj mlaznog motora odgovara prednjem kraju fena (onom kroz koji izlazi vazduh) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 US NAVY o tome kaze: During the launch, the Tomcat will attain a speed of about 152 knots (175 mph) over a distance of 250 feet in just 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 neće, kali, zato što avion sa ubrzanjem gubi na težini (tj. krila preuzimaju sve veći i veći deo težine, sve dok avion ne poleti), a trenje tj. otpor je u funkciji te iste težine takođe, avion neće ubrzavati do beskonačnosti nego će u jednom trenutku poleteti.. da li bog može da napravi toliku gibanicu da ni on sam ne može da je pojede? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2005 Report Share Posted December 4, 2005 neće, kali, zato Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.