Jump to content

Interstellar (2014), režija Cristopher Nolan


brue

Recommended Posts

Meni je film sranjkast, da ne kazem nesto gore. Gluma, soundtrack, fotografija je odlichna ali dzabe kada scenario ima rupa ko svajcarski sir.

 

Mozda drugi mogu da ignorishu neke osnovne fizicke nemogucnosti ali meni, koji volim da citam hard science fiction i sve sto mi dopadne o astrofizici, takve stvari ovaj film svode na Notebook ili hunger games u svemiru. Na stranu, da li nesto moze da prezivi prelazak horizonta crne rupe ili ona pricha o esherovskom lavirintu za komunikaciju, ali ne mogu da predjem preko cinjenice da je za podizanje Rejndzera sa planete, potrebna raketa velichine Saturna 5 ili SLS-a, a onda sa tim istim govancetom velichine autobusa polecu tek tako do orbite, i sa planete koja ima 30% vece gravitaciono privlacenje od Zemlje.... Da se film zavrshio nakon onog dela sa Dejmonom, u toj nekoj sumornoj i nejasnoj atmosferi, ali ovako je kraj sa Mekonahjuom koji ide nekim malim govnom kroz wormhole, da kresne Hetevej koja ce u momentu susreta biti koliko godina starija od njega - 44,45?

 

smor, razocaranje. Notebook u svemiru.

  • Upvote (+1) 2

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

@iguana - ma super si predstavio - nego sam morao aplauz jer si odvojio vreme da napravis i grafikon i sve :)

 

Bas smo o tome raspravljali u spoilerima u prethodnih 10 postova. I ti si dosao do istog zakljucka kao i ja (na osnovu recenog u filmu) a onda se vidi problem kreatora cele situacije (kao sto je Kole istakao). 

 

Ovo sa spoiler tagovima je super ali tesko za pracenje rasprave u pm.

Link to comment
Share on other sites

ako se ne radi o evoluiranoj civilizaciji sa planete Plan B, onda imam bash previše deus ex machina elemenata, sa pricom o paralelnim univerzumima, itd...da bi mi film bio dobar kao dramski spektakl. Možda sam suvishe odrastao i suvishe ozbiljan, oko ovakvih stvari, da bih presao preko tih convenient momenata

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

 

A zašto mislite da su samo vanzemaljci i Planeta B uzroci crvotočine? Zato što vam je Majkl Kejn rekao? To što pretpostavljaju da će blight sve da počisti i da ubije atmosferu ne znači da se to zapravo desilo - kataklizmički događaj, razvoj genetski modifikovanih biljaka koje su imune na nju ili koje proždiru azot i ubrzano proizvode kiseonik ili nešto treće može promeniti tok događaja i dozvoliti malog grupi ljudi da preživi, restaurira planetu i da milenijumima kasnije pokuša da povrati biodiverzitet svoje planete.

 

Link to comment
Share on other sites

respect Igi za cim oko slike, i totalno kapiram tvrd sf stav koji si zauzeo

 

Kali

to postoji kao mogućnost, ali opet i krši osnovne logičke pretpostavke oko "potencijalnog time travela" i ne nudi objašnjenje zasto ascendovani čovek gubi mogućnost komunikacije sa nižim dimenzijama, problem bi trebalo da postoji samo ka navise, zato ja preferiram da je tvorac wormhola neki totalno non human entitet koji nastoji da komunicira/pomogne

svako objasnjenje deluje lepše kada ima razlog, zato se većini više sviđa da je wormhole (koji iz nekog razloga nema time dilation) stvorila neka inteligencija nego da se iz nekog random razloga (a opet ako je tvorenivna inteligencije i ako nema time dilation, zašto se onda pojavio/bio postavljen u orbitu baš saturna a ne bliže zemlji, zašto vodi do sistema sa planetama koje ne mogu da se skeniraju daljinski i nalaze se u sistemu sa ekstremno nepovoljnim kosmičkim objektom...itd itd

 

 

pojasnjenje oko logika za time travel

klasično shvatanje takvog putovanja kroz vreme dovodi do paradoksa - ako se vratim i nesto promenim mogu da sprecim tok dogadjaja koji je doveo da stvaranja time travela i osoba koje ga koriste

 

ako ideš popularnom rutom "whatever happened stays happened" onda time travel zapravo nema smisla jer bilo da otputujes unazad da nesto menjas ili ne, dogadjaji koji su doveli do toga da moze da se putuje "ostaju dogođeni"  (načelno ne volim ovaj tip time travl priča mada mogu da budu vrhunski zabavne =o))

 

ako pak ideš rutom "putovanje kroz vreme je zapravo putovanje kroz paralelne univerzume" onda zahvat u vremenu stvara paralelni univerzum/timeline sto sprečava nastanak paradoksa iz klasične varijante (a i dalje postoji "stakes" u tome da se zahvat izvrši kako treba)...odnosno osoba koja vrši zahvat ne može više da se vrati u polaznu tačku nego back trip vodi u budućnost univerzuma nastalog putovanjem kroz vreme na koju svi postupci menjanja vremena direktno utiču

 

 

na kraju dolaziš do toga da je sve labavo i podložno interpretaciji, ali meni je najbitnije da su tempo i atmosfera filma takvi da dok sam ga gledao prvi i jedini put nisam imao vremena da cepidlačim o svemu navedenom nego mi je bilo interesantno i uživao sam u iskustvu

 

ipak, kad neko kaže da je interstellar nova Odiseja 2001.  moram da se ne složim jer je ono neponovljiv film, a nolan nikad neće biti kubrik (ekšuali interstelar je blizi filmu odiseja 2010. =o))

 

Link to comment
Share on other sites

Ako cemo toliko tolerantni i slobodni biti, prema scenariju, porukama i motivima filma onda mi se odmah namece poredjenje sa Prometejom. Jer je, od sf filmova, on bio podjednako nedorechen ali za razliku od interstellar-a, koji je uradjen kao celina, prometej ima opravdanje, barem, da je samo uvod u trilogiju

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

meni je prometej bukvalno uvredljivo djubre jer je skot u pokusaju da pljune po ostalima koji su stvarali druge filmove u tom serijalu najvise je pljunuo sebe samog (da ne ulazimo u to da li je kriv lindelof, ili je ridli zapravo bio sujetan sto je u pop kulturi, svakako nepravedno, aliens prisutniji i prepoznatljiviji nego alien)

 

interstelar ne krsi pravilo "budale ne putuju svemirom" (još jedan od asimovljevih postulata) a prometej je zasnovan baš na tome da je celokupna posada istraživačkog deep space broda selektivno retardirana =o(

 

moguće i da sam zbog ridlija od prometeja očekivao previše, na interstelar sam otišao sa minimalnom upućenošću i očekivanjima

 

zbog toga je meni interstelar veoma dobar film, a prometej mi je zanatski režirana glupost od priče sa prelepom kinematografijom i produkcijskim dizajnom

Link to comment
Share on other sites

Da li budale putuju u svemir ili ne, to je tesko opravdanje za nolanov film, zbog drugachije situacije u kojoj se zenlja nalazi u startu peiche. Dok je u prometeju manje vishe sve u normali pa putuje svako ko to moze da priusti ili ima koga da plati za njega, dotle je u interstellaru situacija pred katastrofom i resursi su dostupni samo najboljima, koji se uprkos tome u vise trenutaka ponasaju kao te budale.

Btw i u asimovim fondacijama ima dosta ogranichenih likova, koji sr mogu okarakterisati kao budale

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Poz, jedan od najvecih hejtera Interstelara ovde.

odgledao ga i drugi put. drzao mi je paznju svo vreme, kao i pri prvom gledanju.
divan je, ali pun nelogicnosti, sto jako kvari utisak.

 

Critics Consensus: Interstellar represents more of the thrilling, thought-provoking, and visually resplendent filmmaking moviegoers have come to expect from writer-director Christopher Nolan, even if its intellectual reach somewhat exceeds its grasp.

 

 

Bring It

Link to comment
Share on other sites

INTERSTELLAR

 

interstellar3.jpg

 

I pored puno kvalitetnih momenata i delova filma, meni se nije previše dojmio. Priča je nekako previše površna, skrpljena od gomile već viđenih ideja, tema i koncepata iz SF filmova i literature (Kontakt, Odiseja, Sastanak sa Ramom i dr.), što samo po sebi nije nužno loše, ali je odrađeno nekako previše nitli kako bi film bio plasiran širokim narodnim masama (za ovo je pretpostavljam najveći krivac Gravity koji je odrađen tako da ga gledaju svi, bez obzira dal vole SF ili ne, a SF je verovatno žanr koji najviše diferencira gledaoce). S obzirom na pare koje su stukli, i na renomene režisera, nije bilo šanse da dopuste nešto u stilu Inceptiona opet, pa previše očigledno deluje da su film vraćali na siguricu kad god je delovalo da će priča malo da se otrgne iz tih "movie for everyone" koloseka.

 

Paradoksalno, tamo gde je Nolan bio najslabiji do sada, ovde je odradio za medalju, i tiče se emotivnih delova priče i interakcije između likova koja nije samo na nivou ispaljivanja milion objašnjenja u sekundi, kako bi gledalac to počeo da povezuje u glavi dok gleda film. Mekonahi dobar izbor, kvalitetno mekonisanje se podrazumevalo, i par scena sa emotivnim pančom je odradio besprekorno (plus što je bez problema izneo ovako dug film, i pri tome SF dramu, što nije baš lako bez obzira na njegova napredak u poslednjih par godina).

 

Tehnički sve odrađeno sjajno, favorit su scene gde se vidi ogromnost svemira ili anomalija, i onda negde u ćošku mala svetleća tačkica koja je zapravo sonda sa glavnim likovima. U početku mi je malo škripalo što su gomilu scena snimali iz tako nekih ne-spektakularnih uglova kamera (tipa pričvršćeno za trup broda, gde se vidi minimum stvari, što stvara dokumentaristički utisak), i gde sam očekivao neka intenzivna Star Wars sletanja ili uzletanja brodova (čega ima u manjoj meri), ali ovako ipak bolje štima uz vizuelni stil i tematiku filma. Sa druge strane, bez obzira što je dosta stvari praktično rađeno, sa manjom dozom CGI-ja, budžet od 165M deluje malo preteran u odnosu na ono što film nudi (od lokacija tu su prašnjava farma i NASA lab na Zemlji, sve ostalo u svemiru deluje kao neki manji DLC za Mass Effect sa par lokacija).

Osim tanke priče, zamerka je i nekoliko lolkopter scena i momenata:

 

Met Dejmonov lik koji je tu da predstavlja negativca koji je nepotreban u ovakvoj priči (ali mora da postoji da bi film kod većeg dela publike imao očekivanu strukturu), i da bi napravio suvišnu, napetu scenu povezivanja sa stanicom (tehnički odlično odrađenu, ali suvišnu).

 

Isti taj Met Dejmon koji je zapatio svemircko ludilo posle svega par godina na planeti (iako je obučavan za to), bez obzira što se bacio pod led u krio-komoru, a sa druge strane onaj musavi crnjo se dvadeset i kusur godina smara u dubokom svemiru, na stanici koju čine četiri povezane prostorije, i posle svog tog vremena kao "e, de ste vi do sada". I to je to, cela poenta njegovog lika je da gledalac ima referencu na to da je prošlo dve decenije, od tog trenutka je postao disposable, pa su ga tako i izbacili iz filma posle.

 

Ceo film o tome kako mu je ćerka tužna i kako je on tužan, i na kraju kad se konačno sretnu (i to posle intenzivnog vremenskog diskontinuitetisanja), ona tipa "e de se ćale, aj sad izađi, ovo je moja nova porodica". Totalna nebuloza, pa to je valjda i njegova porodica, da ne spominjemo ceo momenat "e ovo je onaj deda/pradeda što je odradio one legendarne stvari, a nije ostario ni dan, majndfak deco, zar ne, ovo, ono..." Mada, valjda im sve to ne deluje interesantno kad su Halo/Rama/Citadel životni habovi svakodnevica. I cela poenta tog kraja je da Mekonahi ide da juri En Hatavej po svemiru, ne može film sa Mekonahijem da se završi a da ne mazne ribu na kraju.

 

Oni servisni roboti, dizajn perfektan (u stilu tih SF romana iz sedamdesetih), ali im je funkcionalnost u filmu malo nategnuta (u jednom trenutku su trome i spore kante koje se jedva vuku po terenu, u sledećem kotrljaju se sve u šesnaest i odrađuje neke manuelne poslove, iako su dizajnirani kao sušta suprotnost takvim taskovima, jer kabastim dizajnom više deluju kao tako neki info-monoliti koji statiraju po površinama planete i ponekad pametuju nešto svoje).

 

I totalni raspad po pitanju priče na kraju, sve iz potrebe da se sve ispoveže i da svaki gledalac u publici doživi "a-ha" momenat. Elem, ako se u Teseraktu nalaze sve iteracije sobe sa farme, iz svih vremenskih momenata te sobe, zašto Mekonahi nije pronašao "kadar" sa odraslijom ćerkom i pokušao da stupi u kontakt tada sa njom, kada je verovatnoća da ona skapira šta se dešava neuporedivo veća (nego moramo da imamo scenu sa satom, da bi se podvukao neki buđavi dramski momenat). Umesto toga, glavni junak, čovek kojeg su izabrali da leti u poslednju, očajničku misiju u svemiru, posle svega što je video i doživeo, odluči da uporno pokuša da stupi u kontakt sa mlađanijom ćerkom i samim sobom, iako iz prve ruke zna da to neće imati efekta.

Edited by Pipboy

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Prvi put da sam gledao film za koji ti pises review i poprilicno mi je otvorilo oci vezano za tvoje komentare ....

 

Jebote ti si od insterstelara ocekivao da bude vise starwars-olik ... wtf

Ja sam ocekivao da bude vise nalik odiseji pa me bespotrebne scene "akcije" gde se oni 15 minuta tuku ko debili samo da bi film imao "akciju" da se masa ne bi smorila sa "dramom" ...


Smaralo me je i sto sa zemlje polecu metodom iz 1970te, a onda sa planete koja ima 0.7 gravitaciju zemlje polecu kao u dzetsonsima, a tebi fale efekti ludilo uzletanja ...

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Niti sam očekivao to što si napisao, niti sam tako i napisao. Očekivao sam da scene sletanja i poletanja budu urađene u tom maniru (jer već tu krše zakone fizike i toliko spominjane gravitacije u filmu), i to je čisto tehnička karakteristika u filmu (za koju sam zatim i napisao da je bolje što su odradili drugačije). I nije ti ovo otvorilo oči za moje komentare, nego ti dolaziš sa takvim predubeđenjem u startu, kad si se od celog teksta uhvatio za nebitnu stavku, koju si zatim pogrešno i protumačio.

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Nisam dosao sa predubedjenjem jer nisam nikad gledao gluposti koje gledas i nisam mogao da skontam da li treba slusati tvoje savete ili ne.

Ovaj film sam gledao i ne mogu da verujem sta pricas. Svaka cast na cimanju da pises wotove od review-ova za toliko filmova ali sto se mene tice izgleda da si zastranio od gledanja svih tih gluposti i ja cu tvoje komentare za filmove preskakati od sada.

  • Upvote (+1) 2

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

I concur with Mohi on this one. 

 

Prvo, meni Met Dejmonov negativac uopste nije suvisan. Naprotiv, radi se o kljucnom liku za tu psiholosku obradu coveka kao najvece pretnje samom sebi. Pritom, nije mi palo na pamet da je on poludeo zbog neke svemirske griznice ili neceg tako, nego da je od starta imao tu predispoziciju, samo su je uslovi ogolili. To sto se isto nije desilo Crnji na stanici meni ne govori da je poenta fejlovala nego da nisu svi isti a da je negde morao da se napravi primer, gde upecatljivije nego na primeru "najboljeg medju nama"

 

Jurnjava za tehnickim "greskama" uopste, a posebno u vezi tog prolaska kroz dimenziju vremena, mi nije previse interesantna u ovakvom filmu (filozofskom na prvom mestu), te mi iste, iako sam ih video, nisu kvarile utisak uopste.

 

Sto se tice dizajna, uvek moze bolje ali te zamerke na nefunkcionalnost tih robota po meni nisu na mestu. Kao, cas su spori cas zuje svuda okolo... pa? Cas nema potrebe da se krecu brze od ljudskog hoda, cas ima potrebe da jure koliko ih elektronska kola nose, nema niceg cudnog ili neuverljivog tu. Sto se njihovog oblika tice, i tu nisam video nista sporno. Pola danasnjih koncepta naprednih robota/robotizovanih vozila bi izazvala slican dojam kod danasnjeg coveka, naviknutog na neku drugu estetiku i funkcionalnost. Ukratko, taj monolitni robot se lako transformise u oblik koji je prilagodljiv brzom kretanju uz minimalni utrosak energije.

 

A sto se kamere i uglova tice, to je po meni "nolanstina", taj njegov kao dokumentarni fazon, up close and personal. To je rado i u Betmenu da postigne vecu realisticnost, i zapravo mu se vec moze pripisati kao trejdmark. I meni se to generalno ne svidja za film poput ovog.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

I to sto nisam naveo oko cega se sve ne slazem sa tobom pip ne znaci da nisam razumeo sta si hteo da kazes. To sto ti "na kraju" ipak ok legne dokumentarni stil mi nista ne znaci ako si u startu ocekivao starwars jer meni to govori koliko smo mi u drugim dimenzijama.

Slazem se sa ramijem za dejmona i crnju. Crnja je meni megacarski lik i smorih se do jaja kad ga ubise. Njegov lik mi je ideal covecanstva ka kom treba stremiti

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

I eto, opet dokazuješ da nisi shvatio šta sam hteo da kažem, jer se opet hvataš za to da sam ja "očekivao star wars". To je mali, mikronski deo filma, čisto je tehničke prirode, s obzirom na ogromni budžet očekivao sam da tih par scena bude urađeno u tom atraktivnijem maniru, i zatim sam zapravo i napomenuo da je bolje što nije tako, jer ono što su uradili više paše uz vizuelni stil i identitet filma (iako su, zbog konvinijent premošćavanja delova priče, krupno zanemarili neke osnove gravitacije i sl.) Plus, btw, što tih SW momenata sa sletanjem zapravo i ima u filmu kasnije (svega u par kadrova). I onda napišem tonu teksta kako sam zapravo očekivao intrigantniji, zamršeniji, apstraktniji, provokativniji ili na bilo koji drugi način smeliji film, bez nepotrebnog negativca i ostalih propusta koje sam naveo, da su dramski momenti u filmu odlični, da je gluma odlična i sl., znači sve ono što je bliže Odiseji nego Star Warsu, i ti ćeš opet da se uhvatiš za to tvoje.

 

Za crnca nema smisla komentarisati, ja sam njegov lik i njegovu funkciju u priči doživeo na jedan način, vi na drugi, ne slažemo se i to je to. Postavio bih pitanje, zbog čega je crnac, kao esencijalni lik u filmu, praktično neprimetan od te scene pa nadalje, da ne pričamo što su ga geknuli onako usput, jer bi samo smetao dalje u filmu (jer nisu znali šta bi sa njim kad finalni delovi priče krenu da se odvijaju).

 

Za robota je meni jasno sve, ali opet sve vreme u filmu deluju kao pričajuće kante (što je kul i sa vizuelne i sa funkcionalne strane, jer su tu više da daju informacije i polemišu o naučno-praktičnim aspektima priče), i onda odjednom "e, palimo, idi po nju". Tad sam bio u fazonu, "ko bre da ide po nju, ovoj šklopociji će trebati večnost da stigne donde, i to još da ne računamo što će da se batrga po vodi". Kad je rojbot razvio pipke i krenuo da se kotrlja samo je bilo "jao....". Da ne pričamo da sleću na planetu u kojoj u roku od par minuta idu amplitude talasa visoke kao Everest, i ni jedan senzor na brodu to ne provali ni pre ni nakon sletanja. 

 

I za kraj, ne delim ja savete nikome, već dajem svoje mišljenje o filmu onako kako sam ga doživeo. To što ti u startu dolaziš sa tvrdnjom "nisam nikad gledao gluposti koje ti gledaš" puno govori o "nedostatku" predubeđenja, a ako su sve što ja kačim da sam gledao gluposti, onda ok, u čemu je poenta dalje diskusije.

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Ja ne mogu tebi da objasnjavam da ma koliko mali mikronski ili kakav vec to bio deo filma, meni on govori koliko smo mi svetovima udaljeni i to je ono sto je meni bitno da znam o nekome ciji review citam, tj u ovom slucaju ne citam.

Ja sam bas zato i rekao da ne mogu da verujem na koji nacin ti shvatas filmove kada je celo moje okruzenje bilo u fazonu "crnja car", a ti koji se toliko lozis na filmove i koji pises silne review-ove ovde toliko fejlujes.

Od koje scene je neprimetan? Od scene kad se vrate posle 20 ili koliko vec godina ili za vreme tih 20 godina? Mozda su trebali boyhood da naprave od njegovog kontempliranja? Nakon toga je scena opravljanja robota kojeg je dejmon sjebao koja je meni isto kul, a nakon toga ga ubijaju jer je prica takva da ostanu sami na kraju.

Gluposti su jer su neki filmovi za koje niko zivi nije cuo niti mu pada na pamet da gleda.

Ok dajes tvoje misljenje, ja do danas nisam znao kako da ga klasifikujem iako se ceo ovaj topik sprda sa tvojim gledanjem svega i svacega. Sada znam da mogu da ga ignorisem i mirna backa.

Edited by mohican

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

 

Smaralo me je i sto sa zemlje polecu metodom iz 1970te, a onda sa planete koja ima 0.7 gravitaciju zemlje polecu kao u dzetsonsima, a tebi fale efekti ludilo uzletanja ...

Zar tu nije ona fora kao 1000 puta je jeftinije da polete sa zemlje onom raketom i da iskoriste što imaju, nego da i sa zemlje poleću tim nekim preskupim solid fuelom koga ni nema mnogo?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...