Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


voodoo_

Recommended Posts

Ne znam,mozda sam jedini kojem bi se tako nesto svidjalo ali sta znam, sta ostatak forumasa misli o gledanju neceg takvog u buducim igrama ?

Мене не интересује то ако фундаменти нису покривени, тј. гледам који је жанр игре, па по томе одредим шта је битно. На пример, авио симулација где имам едитор за пилота где можеш да твикујеш величину зенице, а физика авиона је лоша.

Али као генерални концепт, не видим зашто би то икоме било безвезе, то је до јаја. Само што је то жвака за лудака ако се игра руши по темељима.

А пропусти у Скајриму нису ситнице, можеш рећи можда да се тако манифестују, али у питању је најгенералнија могућа ствар - лош приступ основним стварима, некохезијско делање гомиле програмера за разне ствари итд. Те ситнице о којима ти причаш не могу бити решене на нивоу готовог продукта, него искључиво од нуле. Примера ради, узмимо да сам кренуо да правим игру која се заснива на физици. Шта ја радим? Наравно, трудим се да направим енџин у коме су имплементирани основни физички закони (лупам, Њутнови закони и тако то) и за то се добро презнојим, али кад завршим, имам енџин у ком је савршено свеједно да ли је неко бацио грабуље, лопту, кликер или слона, они ће се добро понашати. Како раде велике софтверске компаније? Узму и ураде обрнуто - појединачно додељују скриптице. И онда наравно да се дешавају овакве ствари. Нико не може да предвиди да ће неко да ставља канте нпцовима на главу. Али фазон је у томе да ти направиш енџин где су основне ствари дефинисане, а не милион ствари понаименице дефинисано. Онда, шта год да се деси, уклапа се у неку фундаменталну категорију и добијаш продукт где нема изненађења, багова и таквих ствари.

То су све, само не ситнице.

Пример за лефт фор дед за који ми је рекао ортак: игра се забагује ако подесиш да имаш (не знам тачне вредности) 15 метака у шаржеру за снајп јер је дефаулт 10. Управо због истих ствари због којих је и Скајрим овакав какав је. Неки болид од програмера је урадио ''if sniper then 10" уместо да је дефинисао шаржер, метке и оружја и односе између њих и онда би могло да се едитује и барата тим вредностима до прекосутра. Тако и у Скајриму, ништа није урађено на генералном нивоу, дакле нема ''if uznemiravanje then policija" него гомила појединачних случајева и наравно да су превидели милионе случајева. Не могу се појединачно дефинисати такве ствари, ако имам програм за изнајмљивање касета за видео клуб, он ће радити за икс касета, не за пет, шест, седам, па ако за осам нисам дефинисао, сјебе се програм ако неко узме осам касета.

Елем, скинуло се ово чудо, саћу пробам:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Пример са енџином је био генералан, у смислу да ако решим основне физичке трипове у темељима енџина, да онда не морам појединачно да предвиђам и правим разне скриптетине за понашање баскетаре, рукометне лопте, фудбалске лопте, ђулета и кликера понаособ, па ако неко баци лопту за одбојку да пукне игра. Није се односио конкретно на Скајрим, али је принцип исти, небитно да ли је енџин, код, градња солитера или устав неке државе. Знам да се ''памет'' нпцова не решава у енџину лол

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Пример са енџином је био генералан, у смислу да ако решим основне физичке трипове у темељима енџина, да онда не морам појединачно да предвиђам и правим разне скриптетине за понашање баскетаре, рукометне лопте, фудбалске лопте, ђулета и кликера понаособ, па ако неко баци лопту за одбојку да пукне игра. Није се односио конкретно на Скајрим, али је принцип исти, небитно да ли је енџин, код, градња солитера или устав неке државе. Знам да се ''памет'' нпцова не решава у енџину лол

Da samo sto takva tehnologija trenutno ne postoji ( sto je zalosno to se slazem ) , u oblivionu je bilo jos i gore , rucno mora sve da se podesava , jer u suprotnom ne mozes da napravis igru , ti ne mozes NPCa da napravis da razume koncept kuce i vlasnishtva na generalnom nivou nego pojedinachno.

Ja ovo gledam sa aspekta obliviona , gde su ovakve stvari bile jos gore , mogao si da krades sta si hteo i NPC su se ponasali jos gore bez da te prate po kuci itd bez po muke se "kralo" a igra mi se smucila kada sam skakao po krovovima kuca i ubagovao sve NPC strazhare u jednom od gradova posto sam pokrao od nekog vlastelina sve sto je posedovao i izasao onako prenatrpan i uzeo metlu slucajno i tek onda su me napali :)

medjutim meni ne smeta ni priblizno to sto tebi smeta ( da su me napali zbog metle a ne zbog zlata i itema itd ) vec to sto sam skakao po krovovima dok se nisu ubagovali :)

Ja generalno nisam voleo oblivion zbog copy paste regiona i oblivion gatova od kojih i dan danas imam nocne more ( od dosade naravno ) i prilicno lose odradjen sistem skilovanja i napredovanja kroz igru itd , a skyrim mi se svidja , nisam bas odusevljen imam tonu malih zamerki ali je igrivo ( minus UI koji je dizajniran da te iznervira i generalno neefikasno konzolashko djubre ali tako nesto se i dalo ocekivati , PC UI je stvar proslosti jer nekome to ide na ruku pa eto ja sada moram da drzim strelicu na dole 15 sekundi kada idem kroz chest i nemam search ili filter opcije za isti i moram da pritisnem 100 puta e da bi pokupio grupu itema umesto samo da zahvatim misem i prevucem kao sto bog zapoveda ). Skill sistem u skyrimu mi je super i podosta logican sto me je dosta iznenadilo i sama borba je mnogo bolja nego u oblivionu sto je naravno super. Streljastvo nisam podnosio u oblivionu ovde je super.

No rekao bi da je ovo ipak najbolja SP igra ove godine. Mada ja volim retard friendly igre :)

Gde mogu da ostavljam stvari, ako nemam gajbu ?

Mogu u nekom chestu unutar neke frakcije ciji sam clan (tipa, thief's guild).

Ove silne dragon scales i bones vucaram unaokolo a plasim se da ih ostavim negde pa da ih posle ne nadjem :D

ma da

u thief's guildu ce da budu 100% sigurni ;)

Nisam probao , valjda moze.

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

xD

Gde mogu da ostavljam stvari, ako nemam gajbu ?

Mogu u nekom chestu unutar neke frakcije ciji sam clan (tipa, thief's guild).

Ove silne dragon scales i bones vucaram unaokolo a plasim se da ih ostavim negde pa da ih posle ne nadjem :D

Probaj ovako, baci ih negde na zemlju (odaberi kucu neciju ili temple) i wait jedno 5-6 dana, vidi da li ce nestati.Naravno, sejvuj pre toga. :P

U Oblivionu stvari nisu nestajale ako si ih bacao na zemlju, dok recimo, stavio neke u chest u svom zamku, imao sam onaj Battlehorn Castle (dlc).Otisao do Alchemy lab, ostavio alchemy stvari tu u chest, one nestale posle par dana a pojavile se metlice, yarnovi i ko zna sta jos, a sve sto sam ostavio u private quarters chestove/wardrobe/cupboard je ostalo tu.Nisam siguran za guildove, najbolje ti je da ih ostavis u nekom chestu u tvojim odajama, a backup plan ti je da ih bacis na zemlju.

Link to comment
Share on other sites

Па онда ми укажеш, па ја коригујем, а не овако брате.

Рецимо, ја сад и даље немам појма шта је проблем, чак одвајам синтагме зарезима и све. Једино што транскрибујем, али тек после три поста имам назнаку да је то проблем. Реченица коју си ти написао мени апсолутно ништа није рекла.

pogrešna reakcija sa moje strane, naravno.

gotovim tvoje postove, uvek su prosarani nekim pozitivnim vajbom, ali mnogo si mu bre jebo kevu sa transkribovanjem na prošlom :D

primera radi

Мајндсетовао сам се на аркадно витлање мачевима, па ћемо видети. Мада ако није ни брејнлес интересантно, не знам, инсталираћу МАМЕ и пикаћу стрит фајтер, стварно ми се нешто игра, а не знам шта бих.

za razliku od vudu druga, ja te nisam lično upoznao, te jelte, nemam predstavu kako pričaš irl i samim tim to mi predstavlja problem kad se uhvatim u koštac sa nekim poduzim postom :)

infidel

Link to comment
Share on other sites

Не знам, ја кад то читам мени је кул, па зато не примећујем:) Некако стигнем до ''мајндсетово'' и прочитам исто ко што бих прочитао и "mindsetovo" :)

Стормсајон:

Хиперболисао сам са тим да НПЦ треба да разуме општи концепт власништва и те ствари. Али они праве све појединачно (поменут трип са шаржером у л4д рецимо). Они као ликови што праве игре. Претпостављам да је то зато што сто програмера ради сто ствари одједном јер време је новац, серем им се у уста. Али мислим да је то још више зато што једу говна са стварима које никако нису суштинске. Пази, мени наравно да неће да смета што је интерактивни интро за Скајрим јебених дваес минута са све глумцима који причају с тобом и ''кул'' скриптама, али то је фарбање фасаде на кући која нема темеље. И онда се кућа сруши, ал баш је лепа фасада. Нисам ја рекао да они морају да реше да АИ буде на нивоу петнаестогодишњака и да имају потпуно слободан и безгрешан енџин и томе слично. Ал немој да се јебеш ако нећеш да ти уђе. Правиш концепт у игри да се ликови трипују са крађом, полицијом и тим стварима? Па онда га направи, а не да најебавам спорадично и да немам појма шта се дешава, а да све што се деси буде нелогично. И ако мораш, ето, направи га помоћу кода од зилион линија, а не од дваес. Другим речима, ако нећеш на опште, онда то појединачно уради ко човек. Значи ако имам програм за изнајмљивање касета и нећу да га правим да ради по принципу икс броја касета, онда лепо ћу да седнем, па ћу да укуцавам ''if 1 kaseta then", "if 2 kaeste then" и томе слично и урадићу то до стоте касете јер контам да и највећа будала неће да узме више од дваес одједном. А нећу да га урадим да иде до пет јер ''па шта ће човеку шес касета лол''. А у Скајримима су урадили програм по том принципу и он иде до једне касете.

У Балдуру ми не смета што се иде по собама и гајбама, не зато што је матор, већ зато што се нису зајебавали са нечим што нису могли да изнесу. И то ми је океј. А овде је ''е, види што имамо систем власништва и крађе и полиције, само што не ради јебига, ал имамо га!''.

Погледај дијалоге у Обливиону и Скајриму који су лол. И онда наравно сконташ да су сви дијалози снимљени и скапираш да су људи жртвовали један готиван рпг елемент (готивни дијалози) да би уфурали један ''мали амер'' елемент - ''лепи'' дијалози.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Hurray, The Elder Scrolls 5: Skyrim patch 1.2 is now available for all of you whiny PlayStation 3 users and will be out for Xbox 360 and PC players on November 30. Most importantly, the update fixes game-breaking stuttering issues for the PS3, but it also comes with fixes for other frustrating gameplay issues. Additionally, Bethesda has confirmed that the Skyrim Creation Kit won't be released this week.

The patch notes are listed after the break and are for all platforms unless otherwise specified.

* Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)

* Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)

* Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)

* Fixed issue where projectiles did not properly fade away

* Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

* Dragon corpses now clean up properly

* Fixed rare issue where dragons would not attack

* Fixed rare NPC sleeping animation bug

* Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely

* Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory

* Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor

* Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death

* ESC button can now be used to exit menus (PC)

* Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)

* General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

Yeeeey,evo ga patch sto fixuje par nekakvih dosadnih bagova

P.s. zavrsih veceras Thiefs Guild chain,mnogo sam se nalozio na zavrsne questove,jel jos ko radio,sta vi mislite o onom Indiana-Jones stile,questu?

Edited by WTFitsLukaDerv

Havarija bracoooo

Link to comment
Share on other sites

Не знам, ја кад то читам мени је кул, па зато не примећујем:) Некако стигнем до ''мајндсетово'' и прочитам исто ко што бих прочитао и "mindsetovo" :)

Стормсајон:

Хиперболисао сам са тим да НПЦ треба да разуме општи концепт власништва и те ствари. Али они праве све појединачно (поменут трип са шаржером у л4д рецимо). Они као ликови што праве игре. Претпостављам да је то зато што сто програмера ради сто ствари одједном јер време је новац, серем им се у уста. Али мислим да је то још више зато што једу говна са стварима које никако нису суштинске. Пази, мени наравно да неће да смета што је интерактивни интро за Скајрим јебених дваес минута са све глумцима који причају с тобом и ''кул'' скриптама, али то је фарбање фасаде на кући која нема темеље. И онда се кућа сруши, ал баш је лепа фасада. Нисам ја рекао да они морају да реше да АИ буде на нивоу петнаестогодишњака и да имају потпуно слободан и безгрешан енџин и томе слично. Ал немој да се јебеш ако нећеш да ти уђе. Правиш концепт у игри да се ликови трипују са крађом, полицијом и тим стварима? Па онда га направи, а не да најебавам спорадично и да немам појма шта се дешава, а да све што се деси буде нелогично. И ако мораш, ето, направи га помоћу кода од зилион линија, а не од дваес. Другим речима, ако нећеш на опште, онда то појединачно уради ко човек. Значи ако имам програм за изнајмљивање касета и нећу да га правим да ради по принципу икс броја касета, онда лепо ћу да седнем, па ћу да укуцавам ''if 1 kaseta then", "if 2 kaeste then" и томе слично и урадићу то до стоте касете јер контам да и највећа будала неће да узме више од дваес одједном. А нећу да га урадим да иде до пет јер ''па шта ће човеку шес касета лол''. А у Скајримима су урадили програм по том принципу и он иде до једне касете.

У Балдуру ми не смета што се иде по собама и гајбама, не зато што је матор, већ зато што се нису зајебавали са нечим што нису могли да изнесу. И то ми је океј. А овде је ''е, види што имамо систем власништва и крађе и полиције, само што не ради јебига, ал имамо га!''.

Погледај дијалоге у Обливиону и Скајриму који су лол. И онда наравно сконташ да су сви дијалози снимљени и скапираш да су људи жртвовали један готиван рпг елемент (готивни дијалози) да би уфурали један ''мали амер'' елемент - ''лепи'' дијалози.

To se desava jer se sada igre prilagodjavaju "proizvodnoj traci" , automatizovanom procesu proizvodnje , medjutim samo izvodjenje te proizvodnje i dalje obavljaju ljudi a ne roboti. To je najverovatnije iz razoga sto se razvoj tehnologije usporava. Recimo skyrim izgleda super ali to je prakticno isti engine kao i oblivion , smanjis specular lighting i senke i isto izgleda dakle mator engine ali funkcionalan. Sa druge strane igraci sami po sebi nisu uopste kriticni kada djubrad od igara manje vise sve sto izaslo u zadnjih nekoliko godina se danas cene kao dobre i kvalitetne igre. Dakle ako smo se prilagodili da konzumiramo neka govna po jednom standardnom to znaci da ni oni nece gledati da pomeraju kvalitet navise nego ce da rade ono sto im je sigurica i sto im se isplati.

To se najvise i da ocekivati od velikih korporacija.

Mali moraju da rizikuju jer su mali i da bi se probili na trzhiste. i onda od njih i zaista dolaze interesantna nova resenja i ideje , dok od svih velikih kompanija mozes samo ista reskinovana sranja da ocekujes.

Dakle hype masina radi posao i govori ti sta ti zelis da igras a ne obrnuto sto uzrokuje ogromnu vecinu losih igara ili ti isplativije je dati pare na marketing nego u proizvodni proces necega sto je malo vise apstraktno kao sto je stvaranje zabave.

Sto se tice skyrima slazem se da su dijalozi na momente upropasceni ne samo strukturom nego i recima i izrazima koji su cisto amerikanizovani i nemaju nikakve veze sa fantazi setingom , mislim ono neki fantasi seljak govori biznis sofisticirano itd , pa realno kada bi o tome pricao mogao bi da bude razapet kao jeretik bez problema u bilo kom RPGu :)

No za mene su to sitnice i propusti , i sa druge strane kao sto su UI napravili za konzole tako su dijaloge prilagodili americkoj publici. To je za mene prihvatljiva mana.

Sto se tice koncepta igre , pa ne bi rekao da je bas to koncept igre , ulazak u kuce i dijalog sa ukucanima je u elter skrols vise tu zbog imerzije kako ammeri to zovu a ne zbog nekog gejm pleja , dakle da uvuce u taj svet sa gejm plej stanovista najefikasnije je staviti sve quest givere u centralni trg uzvicnik iznad glave i udri. Medjutim oni zele da daju tom svetu neki realizam. I naravno u video igri danas ne mozes da imas realizam. Medjutim ti mozes kao i tvoj drug da uletis u kucu i razbacujes stvari i tako prakticno igri u lice pokazujes vidi ovo nista uradili kako treba ali posto je RP igra mozes da prihvatis da nije savrsena i da lepo udjes u tu kucu i ne razbijes nista i videces da ce NPC da se ponasaju prihvatljivo normalno dakle sve je stvar izbora. Tipicna ideja sandboxa dobio si alatke da li ces ih iskoristiti da polomis sam sandbox ili da u njemu nesto napravis je tvoj izbor i to je sigurno bolje nego da su te bacili u linearnu igru bez opcija. Oni su sigurno mogli da naprave da ne mozes da udjes ni u jednu kucu i da te vode za ruku od grada do grada cisto linearnim putem ali to bi bila totalno druga igra. Tu ovde mozes da udjes u igri i posle te prve uvodne scene odes u brda solo i nikada ne svratis u gradove nego se eto vucaras po tim dungeonima u planinama ubijas zivotinje okolo itd. Tako da ne bi se slozio da je to srzh igre. Jeste jedna od mana ali mislim da je dobro sto su uvek tako pravili.

Ja nisam voleo oblivion uopste a svidja mi se skyrim sa svim svojim manama. Prvenstveno mislim zato sto svet kao svet nije monoton i drugo jer je sam gejm plej super. Takodje kolicina prica je kao i uvek ogromna i uvek mozes da ignorises losije price i radis one koje te iskreno interesuju ili ne radis ni jednu. Sve u svemu volim osecaj otvorenog sveta a danas su sve skoro sve SP igre svele na tunel shootere.

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

To se desava jer se sada igre prilagodjavaju malo "proizvodnoj traci" dakle automatizovanom procesu proizvodnje , medjutim samo izbodjenje toga i dalje obavljaju ljudi a ne roboti. To je najverovatnije iz razoga sto se razvoj tehnologije usporava. Recimo skyrim izgleda super ali to je prakticno isti engine kao i oblivion , smanjis specular lighting i senke i isto izgleda dakle mator engine ali funkcionalan. Sa druge strane igraci sami po sebi nisu uopste kriticni kada djubrad od igara tipa bf3 i mw3 i gears of war se danas cene kao dobre i kvalitetne igre. Dakle ako smo se prilagodili da konzumiramo neka kovna po jednom standardnom to znaci da ni oni nece gledati da pomeraju kvalitet navise nego ce da rade ono sto im je sigurica i sto im se isplati.

To se najvise i da ocekivati od velikih korporacija.

Mali moraju da rizikuju jer su mali i da bi se probili na trzhiste.

А видиш, мени је модерн ворфер одлична игра (мислим на мултиплејер компоненту, као главни циљ, синглплејер ми је епитом онога што ме нервира и у Скајриму - скупоћа, амерност и скрипте уместо фундамената). Узмеш лепо, инсталираш, подесиш сензитивити и пикаш против ликова. Океј мени, океј интерфејс, добре техникалије, добар осећај приликом пуцања, кретања (јако битно), брзо, људи се деру и бацају бомбе, супер. Узмеш лепо, дођеш гајби с посла/школе, опикаш пет фајтова и онда радиш нешто паметно.

Ствар је у томе што ја другачије гледам другачије игре. Као што код ламборгинија нећу да гледам то што је спуштен па вероватно не може да се попне на ивичњак у Београду, тако и код комбија не гледам колико му је спортска линија. Дакле, ја кад саберем све и одузмем, ЦоД серијал (иако ме нервира на личном плану као одвратни пропагандни памфлет) су квалитетне игре за оно шта од њих очекујем и шта нуде. Да се разумемо, ЦоД не стављам у исту категорију ФПСова као и нпр. Квејк кец, већ га стављам у кантеролике творевине и у тој ниши је сасвим добар (дебата да ли кантеролике творевине треба спалити је нека друга прича, ако си на то мислио).

Неке ствари могу бити негативне за неки жанр, а за неки позитивне. Примера ради, не бих волео да нека платформа има интелигентне противнике, ако је платформа нека буду спрајтови/модели који пиче по предефинисаној путањи, па да ја пређем ниво јер сам сконтао да на пола екрана одозго пада камење кад дођем до петог екрана. Мислим да је концепт платформских игара (као и рецимо логичких или авантура) такав и као такав мислим да је успешан. Ако неко направи ''паметну платформу'' не мислим да ће то бити обавезно лоша игра, али сам сигуран да ће представљати неки жанровски хибрид или ће зачети нови (под)жанр. Лонг стори шорт, гледам да оцењујем релевантне ствари код сваког жанра, па и игре појединачно.

Е сад, друга страна приче, гејмерска улога у свему томе. Поменуо сам да повремено чешљам СК форум. Прво сам се изненадио, онда сам научио да је то једноставно тако. Просечан корисник тамо је мешавина тупавог амера средње класе и ушушканог Данца више класе који није изашао из собе уз екстра додатак површног размишљања. Како је тај форум стециште наших гејмера, што младих, што старих, лако се долази до закључка да је у некој Америци, ако не још горе, а онда барем исто тако. Дакле, гејмери су такви (или су постали такви, мада то сад није ни битно, јер имамо крајњи резултат), а нису у фазону да толеришу срања јер нема ваљаних ААА наслова - они ХОЋЕ то. Што је још горе до тога што ти причаш:) Када видиш да пет од десет ликова постује нешто типа ''надам се да ће побољшати воду у односу на Обливион'', знаш колико је сати. Или кад је људима заправо позитивна ствар да у РПГ игри буду неко предефинисан са именом, презименом и идентитетом, да би му се НПЦови ''природније'' обраћали - а лако је видети да управо такав концепт успешно убија битне РПГ компоненте и прави од игре слајд шоу са флуидним и лепим догађајима где играч иде предефинисаном путањом.

Sto se tice skyrima slazem se da su dijalozi na momente upropasceni ne samo strukturom nego i recima i izrazima koji su cisto amerikanizovani i nemaju nikakve veze sa fantasi setingom , mislim ono neki fantasi seljak govori biznis sofisticirano itd , pa realno kada bi o tome pricao mogao bi da bude razapet kao jeretik bez problema u srednjem veku :)

No za mene su to sitnice i propusti , i sa druge strane kao sto su UI napravili za konzole tako su dijaloge prilagodili americkoj publici. To je za mene prihvatljiva mana.

Нисам мислио на то, мислио сам на то да су сви дијалози војсовер што аутоматски значи да су патиле следеће ствари:

-број дијалога

-комплексност дијалога

-број НПЦова

То што су дијалози американизовани стављам у толеришуће ствари - чак не ни то, нисам ни приметио да ли су американизовани из простог разлога што то не мења суштину. Када се покрене прича о имерзији, ја спадам у једну од две групе људи - мени такво стање изазива добра игра, дакле, да су добри они огољени елементи какве нека игра треба да садржи, па ћу се тако унети у стрит фајтер иако је 2д фајт са смешном графиком јер поседује МЕХАНИЧКЕ елементе који су на завидном нивоу - игривост, звук, музика, динамика. Па ћу тако да будем у фазону ''јој јој морам да спасем своју рибу јој држ не дај умри скоте''. У Скајриму нећу, па све да има сто ин-гејм синематика и милион војсовера јер не видим какве везе они имају са РПГ игром пер се (не кажем да нису добродошли, али ако ''краду'' од других ствари, онда свакако нису). Примера ради, унео сам се док сам играо ФО2 (који не подносим и нисам га никад прешао, просто не волим ПА сетинг) из простог разлога што игра чрсто стоји на темељима и не може ништа да је помери, па самим тим и мене, из урањања у трип игре: нисам ниједном гино због контрола, нисам ниједном био избачен из имерзије неким кретенским багом или кодирањем итд. А ето, данас сам црко у Скајриму зато што ми игра није регистровала да сам одапео стрелу, па ме лик убио иако је требало ја њега без проблема. И јебига, аутоматски не може да буде ''ох гинух од стране поганих бандита'' него јебем ти игру, сконтај кад стиснем дугме. Или ми се ''ох ево доброг трговца, сад ћемо да тргујемо'' претвори у ''јооој опет кликћем оно што не могу да кликнем, чек да скролујем инвентар на wasd''. Поред тога што дисраптује имерзију, дисраптује и играње као такво.

Sto se tice koncepta igre , pa ne bi rekao da je bas to koncept igre , ulazak u kuce i dijalog sa ukucanima je u elter skrols vise tu zbog imerzije kako oni zovu to nego zbog nekog gejm pleja , dakle da uvuce u taj svet sa gejm plej stanovista najefikasnije je staviti sve quest givere u centralni trg uzvicnik iznad glave i udri. Medjutim oni zele da daju tom svetu neki realizam. I naravno u video igri danas ne mozes da imas realizam. Medjutim ti mozes kao i tvoj drug da uletis u kucu i razbacujes stvari i tako prakticno igri u lice pokazujes vidi ovo nista uradili kako treba ali posto je RP igra mozes da prihvatis da nije savrsena i da lepo udjes u tu kucu i ne razbijes nista i videces da ce NPC da se ponasaju prihvatljivo normalno.

Мислим на то да је велики део концепта игре интеракција са НПЦовима. На коју су они ставили тежиште, чак. А урадили су је јако траљаво. Опет кажем оно што сам и рекао, ако не можеш/нећеш/не умеш да инкорпорираш концепт крађе, права, полиције како треба (или ето, бољи израз - да инкорпорираш онако да мени као крајњем кориснику ДЕЛУЈЕ да функционише - на крају крајева, превари ме квалитетно да ја то не видим, што да не), онда немој то да радиш.

Пример: изађе фпс, примера ради нек буде мало бајковито - има искључицо синглплејер и игра се са ботовима по мапама. Између осталог има ЦТФ мод. Али кад одеш на ЦТФ мод, ботови стоје у месту и пуцају у под. Моја реакција је ''брате, или поправите ЦТФ или га склоните који курац'', а никако ''па добро, бар има ЦТФ, какав-такав, и то је нешто''.

Е сад, битна ствар која се тиче овог показивања игри у лице да није добра, је управо то што то нисмо радили. Нисмо ишли, не знам, на крај мапе и скакали са планине и љутили се што се што се багује графика или нешто у том фазону. Интеракција са НПЦовима на разним нивоима је прилично велики део игре (на то сам мислио под концептом - у некој томб раидероликој игри ако и буде НПЦова, нек буду најретардиранији могући, ја одо да скачем по неким пећинетинама, у игри у којој пола времена проведеш причајући са НПЦом на његовој гајби, то је већ проблем), тако да те ствари просто израњају. Не знам, случајно скочиш на сто, одеш да марнеш нешто јер видиш да те нико не гледа (и нормално је да претпсотавиш да можеш) и зајебеш се - то је већ гледање у пасуљ шта ће да се деси следеће јер су они нешто урадили, нешто нису. А то омета играње. На крају учиш напамет (не чак ни вољно, него спонтано) те ствари, што је океј за поменуте платформске игре, али овде ми је сулудо.

Ja nisam voleo oblivion uopste a svidja mi se skyrim sa svim svojim mana privenstveno mislim zato sto svet kao svet nije monoton i drugo jer je sam gejm plej super. Takodje kolicina prica je kao i uvek ogromna i uvek mozes da ignorises losije price i radis one koje te iskreno interesuju. Sve u svemu volim osecaj otvorenog sveta a danas su sve skoro sve SP igre svele na tunel shootere.

Ја ОБОЖАВАМ отворен свет и нелинеарност и сматрам да је то неопходно за добар РПГ (кажем РПГ, не и игру, јер сам се рецимо супер провео уз КОТОР, који ми је добра игра, али јако лош РПГ). Међутим, доста ствари у Скајриму и Обливиону једноставно скаче само себи у уста управо што се тога тиче. На пример, ако имамо један дишући, живући свет, отворен, велики, са НПЦовима који раде свој посао и тобом који треба да пише своју судбину у таквом једном свету, како је могуће да у таквој игри уђеш у пећину кад си први ниво и пацов је први ниво. Онда уђеш опет у пећину после дваес нивоа и дочека те исти тај пацов који је сад некако двадесети ниво? То је већ озбиљан, озбиљан проблем и кројење игре према главном лику. Ако сам нејак и глуп и отишао сам у погрешан блок, добићу батине, то је одраз отвореног света, они просто негирају такав свет чињеницом да локације прилагођавају мени, то је одлика искључиво линеарних анти-сендбокс игара и тако и треба да буде у тим играма да би оне имале смисла (платформе рецимо). Ово је било у Обливиону, за Скајрим не знам пошто нисам много играо, али се искрено надам да су то поправили, мислим, просто немам речи за такав концепт.

Оно што јесте сјајно је то што можеш да идеш около по свијету и то јесте одлика елдер скролса која је добра. Међутим, то успешно скењавају по ''много хтели много започели'' принципу. Једна МНОГО сиромашнија игра, као што су Маунт енд блејд или Сејкред или Спејс рејнџерс, много боље излази на крај са отвореношћу и нелинеарношћу само зато што су њени творци израчунали да неће/не могу да праве кућу од сто спратова, па су зато заврнули рукаве и направили кућу од пет спратова али много квалитетну.

Е да, једно питање, јел то стријелац ништа не ваља или сам ја глуп? Узео сам шумског елфа и нисам до сада нашао никакву примену за лук и стрелу, можда опалим једном, мада и онда обично платим попијеним ударцем. 99% времена се бијем са топузом. У Обливиону је то ишло сасвим лепо...

Мислим, тек сам почео, јел да се стрпим, или лепо да узмем неког њорда са сикиром:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Jasta, elem..

Zaglavio sam kod jedne sporedne misije, na putu do glavne misije naisao sam na neku pecinu gde sam trebao da pomognem nekoj Dark Elfici za neko blago, uglavnom otkljucao sam nekakva vrata otvorio za dalji napredak questa, ali prc :D ona udje u prostoriju gde imaju jos jedna vrata do tog "blaga" i nista se ne desava kad god kliknem na nju pise da je taj NPC busy.. ako je ubijem, u prostoriji iza resetaka (vrata) podigne se nesto iz zemlje ali nemam nikakav dalji opis questa kako da upadnem unutra :D el mozda neko moze da mi pomogne? :D probao sam na youtube-u ali nisam nasao nista :<

oGvh0q0.gif

Link to comment
Share on other sites

Par kul mapa i neki mod da može slobodno da se zumira i skroluje in-game mapa

ialbaaadc.jpg

http://thepiratebay.org/torrent/6851558/Skyrim_Maps

Edited by Pipboy

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

А видиш, мени је модерн ворфер одлична игра (мислим на мултиплејер компоненту, као главни циљ, синглплејер ми је епитом онога што ме нервира и у Скајриму - скупоћа, амерност и скрипте уместо фундамената). Узмеш лепо, инсталираш, подесиш сензитивити и пикаш против ликова. Океј мени, океј интерфејс, добре техникалије, добар осећај приликом пуцања, кретања (јако битно), брзо, људи се деру и бацају бомбе, супер. Узмеш лепо, дођеш гајби с посла/школе, опикаш пет фајтова и онда радиш нешто паметно.

Ствар је у томе што ја другачије гледам другачије игре. Као што код ламборгинија нећу да гледам то што је спуштен па вероватно не може да се попне на ивичњак у Београду, тако и код комбија не гледам колико му је спортска линија. Дакле, ја кад саберем све и одузмем, ЦоД серијал (иако ме нервира на личном плану као одвратни пропагандни памфлет) су квалитетне игре за оно шта од њих очекујем и шта нуде. Да се разумемо, ЦоД не стављам у исту категорију ФПСова као и нпр. Квејк кец, већ га стављам у кантеролике творевине и у тој ниши је сасвим добар (дебата да ли кантеролике творевине треба спалити је нека друга прича, ако си на то мислио).

Неке ствари могу бити негативне за неки жанр, а за неки позитивне. Примера ради, не бих волео да нека платформа има интелигентне противнике, ако је платформа нека буду спрајтови/модели који пиче по предефинисаној путањи, па да ја пређем ниво јер сам сконтао да на пола екрана одозго пада камење кад дођем до петог екрана. Мислим да је концепт платформских игара (као и рецимо логичких или авантура) такав и као такав мислим да је успешан. Ако неко направи ''паметну платформу'' не мислим да ће то бити обавезно лоша игра, али сам сигуран да ће представљати неки жанровски хибрид или ће зачети нови (под)жанр. Лонг стори шорт, гледам да оцењујем релевантне ствари код сваког жанра, па и игре појединачно.

Е сад, друга страна приче, гејмерска улога у свему томе. Поменуо сам да повремено чешљам СК форум. Прво сам се изненадио, онда сам научио да је то једноставно тако. Просечан корисник тамо је мешавина тупавог амера средње класе и ушушканог Данца више класе који није изашао из собе уз екстра додатак површног размишљања. Како је тај форум стециште наших гејмера, што младих, што старих, лако се долази до закључка да је у некој Америци, ако не још горе, а онда барем исто тако. Дакле, гејмери су такви (или су постали такви, мада то сад није ни битно, јер имамо крајњи резултат), а нису у фазону да толеришу срања јер нема ваљаних ААА наслова - они ХОЋЕ то. Што је још горе до тога што ти причаш:) Када видиш да пет од десет ликова постује нешто типа ''надам се да ће побољшати воду у односу на Обливион'', знаш колико је сати. Или кад је људима заправо позитивна ствар да у РПГ игри буду неко предефинисан са именом, презименом и идентитетом, да би му се НПЦови ''природније'' обраћали - а лако је видети да управо такав концепт успешно убија битне РПГ компоненте и прави од игре слајд шоу са флуидним и лепим догађајима где играч иде предефинисаном путањом.

Нисам мислио на то, мислио сам на то да су сви дијалози војсовер што аутоматски значи да су патиле следеће ствари:

-број дијалога

-комплексност дијалога

-број НПЦова

То што су дијалози американизовани стављам у толеришуће ствари - чак не ни то, нисам ни приметио да ли су американизовани из простог разлога што то не мења суштину. Када се покрене прича о имерзији, ја спадам у једну од две групе људи - мени такво стање изазива добра игра, дакле, да су добри они огољени елементи какве нека игра треба да садржи, па ћу се тако унети у стрит фајтер иако је 2д фајт са смешном графиком јер поседује МЕХАНИЧКЕ елементе који су на завидном нивоу - игривост, звук, музика, динамика. Па ћу тако да будем у фазону ''јој јој морам да спасем своју рибу јој држ не дај умри скоте''. У Скајриму нећу, па све да има сто ин-гејм синематика и милион војсовера јер не видим какве везе они имају са РПГ игром пер се (не кажем да нису добродошли, али ако ''краду'' од других ствари, онда свакако нису). Примера ради, унео сам се док сам играо ФО2 (који не подносим и нисам га никад прешао, просто не волим ПА сетинг) из простог разлога што игра чрсто стоји на темељима и не може ништа да је помери, па самим тим и мене, из урањања у трип игре: нисам ниједном гино због контрола, нисам ниједном био избачен из имерзије неким кретенским багом или кодирањем итд. А ето, данас сам црко у Скајриму зато што ми игра није регистровала да сам одапео стрелу, па ме лик убио иако је требало ја њега без проблема. И јебига, аутоматски не може да буде ''ох гинух од стране поганих бандита'' него јебем ти игру, сконтај кад стиснем дугме. Или ми се ''ох ево доброг трговца, сад ћемо да тргујемо'' претвори у ''јооој опет кликћем оно што не могу да кликнем, чек да скролујем инвентар на wasd''. Поред тога што дисраптује имерзију, дисраптује и играње као такво.

Мислим на то да је велики део концепта игре интеракција са НПЦовима. На коју су они ставили тежиште, чак. А урадили су је јако траљаво. Опет кажем оно што сам и рекао, ако не можеш/нећеш/не умеш да инкорпорираш концепт крађе, права, полиције како треба (или ето, бољи израз - да инкорпорираш онако да мени као крајњем кориснику ДЕЛУЈЕ да функционише - на крају крајева, превари ме квалитетно да ја то не видим, што да не), онда немој то да радиш.

Пример: изађе фпс, примера ради нек буде мало бајковито - има искључицо синглплејер и игра се са ботовима по мапама. Између осталог има ЦТФ мод. Али кад одеш на ЦТФ мод, ботови стоје у месту и пуцају у под. Моја реакција је ''брате, или поправите ЦТФ или га склоните који курац'', а никако ''па добро, бар има ЦТФ, какав-такав, и то је нешто''.

Е сад, битна ствар која се тиче овог показивања игри у лице да није добра, је управо то што то нисмо радили. Нисмо ишли, не знам, на крај мапе и скакали са планине и љутили се што се што се багује графика или нешто у том фазону. Интеракција са НПЦовима на разним нивоима је прилично велики део игре (на то сам мислио под концептом - у некој томб раидероликој игри ако и буде НПЦова, нек буду најретардиранији могући, ја одо да скачем по неким пећинетинама, у игри у којој пола времена проведеш причајући са НПЦом на његовој гајби, то је већ проблем), тако да те ствари просто израњају. Не знам, случајно скочиш на сто, одеш да марнеш нешто јер видиш да те нико не гледа (и нормално је да претпсотавиш да можеш) и зајебеш се - то је већ гледање у пасуљ шта ће да се деси следеће јер су они нешто урадили, нешто нису. А то омета играње. На крају учиш напамет (не чак ни вољно, него спонтано) те ствари, што је океј за поменуте платформске игре, али овде ми је сулудо.

Ја ОБОЖАВАМ отворен свет и нелинеарност и сматрам да је то неопходно за добар РПГ (кажем РПГ, не и игру, јер сам се рецимо супер провео уз КОТОР, који ми је добра игра, али јако лош РПГ). Међутим, доста ствари у Скајриму и Обливиону једноставно скаче само себи у уста управо што се тога тиче. На пример, ако имамо један дишући, живући свет, отворен, велики, са НПЦовима који раде свој посао и тобом који треба да пише своју судбину у таквом једном свету, како је могуће да у таквој игри уђеш у пећину кад си први ниво и пацов је први ниво. Онда уђеш опет у пећину после дваес нивоа и дочека те исти тај пацов који је сад некако двадесети ниво? То је већ озбиљан, озбиљан проблем и кројење игре према главном лику. Ако сам нејак и глуп и отишао сам у погрешан блок, добићу батине, то је одраз отвореног света, они просто негирају такав свет чињеницом да локације прилагођавају мени, то је одлика искључиво линеарних анти-сендбокс игара и тако и треба да буде у тим играма да би оне имале смисла (платформе рецимо). Ово је било у Обливиону, за Скајрим не знам пошто нисам много играо, али се искрено надам да су то поправили, мислим, просто немам речи за такав концепт.

Оно што јесте сјајно је то што можеш да идеш около по свијету и то јесте одлика елдер скролса која је добра. Међутим, то успешно скењавају по ''много хтели много започели'' принципу. Једна МНОГО сиромашнија игра, као што су Маунт енд блејд или Сејкред или Спејс рејнџерс, много боље излази на крај са отвореношћу и нелинеарношћу само зато што су њени творци израчунали да неће/не могу да праве кућу од сто спратова, па су зато заврнули рукаве и направили кућу од пет спратова али много квалитетну.

Е да, једно питање, јел то стријелац ништа не ваља или сам ја глуп? Узео сам шумског елфа и нисам до сада нашао никакву примену за лук и стрелу, можда опалим једном, мада и онда обично платим попијеним ударцем. 99% времена се бијем са топузом. У Обливиону је то ишло сасвим лепо...

Мислим, тек сам почео, јел да се стрпим, или лепо да узмем неког њорда са сикиром:)

Necu sada da ulazim u raspravu o drugim igrama iako sam sam to potegao :) ali u tom slucaju mislio sam na mw u smislu da je to navodni treci deo a uvek ti prodaju jedno te isto. No opet sve te igre su smesne u odnosu na old skul fpsove koji se i dan danas igraj , taj mw3 ce se igrati dok ne izadje mw4 a cs1.6 ce se igrati do mw10 :) , a sto se mene tice da cod i mw jedini dobar mi je bio cod prvi deo jer je bio jelte drugaciji , posle ti je sve sviranje kurcu. Po meni , a kvalitet je samo opadao. Probao sam ovaj black ops zadnji put kvalitet svega price i svega oko toga je na nivou shpansih serija ili ono akcionih filmova shnj produkcije za koje stiven sigal bog i batina glume.

No dobro nije toliko bitno za celu pricu , imamo drugacije poglede na igre.

A sto se tice gejmera kao grupe ljudi apsolutno se slazem zato sam i rekao da odavde i moze da ide samo gore.

Sto se tice imerzije ovo sto si napisao je razumljivo , i svako je tu poseban , nekome UI unistava igru nekome nesta trece , medjutim ja sam samo rekao zasto mislim da su oni radili to kako su radili , tj da je njihova osnovna ideja bila imerzija kada su tako dizajnirali igru , da li je uspesna ili ne nisam rekao.

Ja mislim da koncept kradje i policije radi dobro u igri.

Ovo posle toga nije istina , to je uvek postojalo , bunny jumping kao primer iz counter strike , starcraft extraktor trik , leteci drone iz starkrafta itd itd. Skoro svaka igra je imala tako nesto a to su bile jako bitne stvari u tim igrama oko kojih se ( dakle oko bugova ) stvarao gameplay igraca. Tako da to nije nista novo.

Sto se tice autolevelinga to se slazem , veliki problem i bio je jos veci u oblivionu jer se sve skejlovalo tako da nisi mogao da osecas nikakve promene sve je bilo staticno , medjutim u skajrimu su to malo vratili nazad pa valjda sada u otvorenom svetu se ne skejluje nista , dakle na lvl1 idi kog dzajnta 1 shotovace te posle nekog vremena ces ti njega da one sohtujes.

Strelca igram ja wood elf , odlican je i mnogo mi je bolji nego u oblivionu iako ne volim taj stil igre u igrama uopsteno ovde mi se bas svidja. Izvukao sam mu skoro sve perkove u archery medjutim moras da ga igras sa sunjanjem. Archery i sneaking se maxuje. Prvo archeri posle postaje mnogo jak kada dobijes 3 perka , prvi per za 50% sanse da ih stagerujes , drugi da ih paralishes 15% sanse dakle 15% sanse da ih bacis na pod 15 sekundi i da dok imas strelu izvucenu nisi usporen sto ti omogucava da drzis i po nekoliko neprijatelja na distanci , mada uglavnom je previse lako na normal posto ih posle ubijas ko nista.

E sada dobra fora je sto u sneaking drvetu ima perk za 3x veci damage iz stelta , kada nabudzis stelt vrlo cesto ces moci da odapnes i po nekoliko strela pre noeg sto te izvale. Ja ubijam iz jedne strele sve obicne npcijeve gigante iz 3 itd previse je lako bolje igrati posle na expert. I u sneaking imas mnogo dobar perk za roll napred sa alt bas olaksava manevrisanje. I light ti treba armor zbog windwalker ali nije mnogo bitno. Tako da dobar je strelac ali do lvl10 mu je malo teze nego wwarrior klasi koja je ultra izi mod :)

tumblr_lveal7cQDe1qzlfumo1_500.jpg

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

А видиш, мени је модерн ворфер одлична игра (мислим на мултиплејер компоненту, као главни циљ, синглплејер ми је епитом онога што ме нервира и у Скајриму - скупоћа, амерност и скрипте уместо фундамената)

'Vako.

Imas engine on je u nekom kompajliranom jeziku (najcesce c++), vecina ostatka se pise u nekom drugom NEKOMPAJLIJRANOM jeziku tipa LUA, ili sta ti ja znam nekom drugom SCRIPT jeziku po izboru (ili nekom razvijenom u samoj kompaniji za te potrebe). Tako da je (skoro) sve osim engina uvek skriptovano u svakoj igri. Da nije tako mala promena npr u nacinu na koji se ponasa NPC X bi zahtevala visecasovni build i linkovanje svaki put.

Znam da ti mislis nesto drugo kad kazes skriptovano...ali cisto da ne bude terminoloske zabune.

Prca mi se za custom titulu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...