-
Posts
961 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
-
Ne znam da li mislis na Borka iz Buducih Klasika u Kraljevu, ali on je imao na kanalu jedan beli RS6 od nekog lokalnog budze. Taj auto je bio katasatrofalno odrzavan a imao je oko 90k na satu. U Nemackoj i Svajcarskoj je to dosta drugacije, a i ja nikad nisam kupio auto sa preko 50k na satu i stariji od 3-4 godine. Bitno je isto da nije modifikovan, sto pametni ljudi ovde ne rade. Isto tako, mozda voze 250-300 km/h na autoputu ali ne divljaju po gradu kao kod nas. Track car se lako prepozna jer je uglavnom modifikovan a i uvek vodim mehanicara sa sobom kad idem da gledam auto. Silen blokovi, ramena i vesanje su common problem, tim pre jer je RS6 skoro pola tone tezi od A6 Avant. Kao sto si dobro rekao, bitan je i stil voznje koji utice na wear & tear. To sto deli platformu sa A6 znaci da je i dosta delova kompatabilno. Presao sam dobar deo Audi foruma i svestan sam mana. Zapravo, stvari koje bi me najvise nervirale su iste kao i na mom Q5 - prosto ne osecam da je kvalitet enterijera podesan za tu cenu, ali to je boljka svih novijih kola. Isto tako, nerviraju me digitalne kontrole za klimu ali jbg. Kajen mi deluje da je ipak klasa iznad sto se tice kvaliteta, ali i on ima svoj set mana i zajebancija. Tako je sa svakim autom. Moj bivsi kolega/drug je kupio 2022. novi Porsche 992 Carrera 4S i crko mu je motor u prvoj godini vlasnistva. Desava se. Kod RS6 bi me najvise plasili nenadani kvarovi i ostecenja, npr. pucanje keramickih diskova od kamencica i slicno. U svakom slucaju, pre bih pare dao na RS6 ili Kajena hibrida nego na bilo koji EV.
-
Radim za banku, znam kako inflacija funkcionise 🙂 za DE, prosecna inflacija u poslednje 3 cele godine je oko ~5% na godisnjem nivou. 2022. je trzite polovnih automobila bilo u bubble-u posle korone jer je bila nestasica. Ljudi nisu kupovali toliko nove automobile tokom korone. Tako da je cena vec tada bila naduvana i taj auto je tada preplacen 4-5k. Ako pogledas sa druge strane, kakav Audi Q5 danas moze da se kupi za 42k? Pa, solidno slican po opremi i motoru, samo noviji. Ja sam nekako skapirao da se osiguranje aktivira kada je totalna steta na autu. Ovo za sitne stvari kad aktiviras, samo ti spuste SF klasu. Ako hoces da ti ne spuste SF klasu, onda moras da platis vecu premiju 😄 Inace, soferka je valjda obavezno osiguranje i ucesce je 150 EUR. Ja sam, Bogu hvala, imao to u prvih 6 meseci vlasnistva i zamenili su mi za 2 dana. Soferka za Q5 sa senzorima za kisu i head-up display je skoro 2k EUR, ali sam platio samo ucesce 150 EUR i ne utice na SF klasu. Ne znam kako su te toliko odrali.
-
E da, to sam zaboravio. Na moj slucaj, full casco mi je bio 1250, 1550, 1700 EUR po godinama. Moze da se promeni osiguranje da bude fazon 50 EUR jeftiniji i to cu uraditi ove godine. No, to ne menja cinjenicu da je straobalno poskupelo. Za Kajena je jos vise. Za RS6 tu negde kao za Q5. Logike bez.
-
Ja sam uzeo Audi Q5 3.0 tdi 2018. godiste u decembru 2022. sa 33k km na satu. Sada ima oko 90k na satu. Nikad nikakav kvar, samo manje sitnice kao sto su krckanje u B stubu (fabricka greska gde neka fabricka lajsna lose nalaze na karoseriju) i crknuti mid zvucnik. Tada sam ga platio 42k, otprilike pola je bio kredit na 3 godine sa godisnjom kamatom od 0.90% (ukupno 2.70% kamate na ceo kredit). Oko 300 konja, prosecna potrosnja autoput 7L/grad 8.5L. Stalno garaziran, odmah sam stavio keramiku i odrzavam ga kao da mi je trece dete. Plan je bio da ga vozim 3 godine, ocuvam i prodam. Prezadovoljan sam opremom (adaptivni tempomat, s-line, trozonska klima, driver's assist package, keyless entry, itd.). Secam se tada da mi je diler govorio da uzmem dizela a ne benzinca. Hteo sam SQ5 ali me je on nagovorio da uzmem ovaj. Tada je to bila kranje cudna odluka jer se po DE pricalo da ce zabraniti dizele za par godina. Sa ove vremenske distance, bio je u pravu. Sad mi istice kredit u novembru i gledam da li da uzimam neki noviji. E sad, na mobile.de takav slican u tom stanju sada je oko 35k EUR. Ja sam mislio da cu ga posle 3 godine prodati za upola manje para. Nov je kostao 87k EUR. Deprecijacija ga je tek zagrebala od kada sam ga ja kupio. Malo sam poceo da pratim mobile.de i kako se neki dobar dizelas pojavi, za par dana ga nema. Ljudi su se izgleda vratili isprobanim i sigurnim stvarima. Bilo kakav EV ne dolazi u obzir jer nema subvencija, mreza punjaca u DE je katastrofalna, preskupi su i prerizicni. Za EV-jeve je trziste polovnjaka po meni ogroman rizik. To su auta koja se kupuju nova, a onda te deprecijacija usere. Mnogo mi se doduse svidja Xiaomi YU-7 ali to kad ce doci u DE, koliko ce kostati, i kakva ce servisna mreza biti, pitanje je. Range mu je navodno od 760km do 835km, a puni se od 10% do 80% za 12 minuta. Da su ove broje i upola od ovoga sto tvrde, to je vec solidno. No, zivotni problem je kad dodjes na pumpu i svi punjaci su zauzeti a obicno je tako. Onda sedis u kolima, gledas kako procenti padaju, deca vriste a baja ispred puni 15 godina staru Teslu i gleda film na tabletu. Realno najbolja opcija su plug-in hibridi. Gledao sam sta ima da valja i Nemci su katastrofalni u tom pogledu. Audi Q7, BMW X5, Volvo XC90 su ocajni u tim verzijama. Treba samo da se pogledaju strucni forumi pa da se sagledaju problemi. Jedini auto koji pruza nekakav standard auta iz ranih 2000ih je Porse Kajen, i oni imaju odlicnog hibrida sa V6 benzinskim motorom. Cudi mi de vise proizvodjaca ne nudi hibride sa V6 benzinskim motorom. Kada se dobro osmisli zivot, moze da bude vrlo ekonomican kao daily driver i da se vozi skoro iskljucivo na elektro pogon. Jedan kolega mi je rekao da mu traje rezervoar goriva po 2-3 meseca. Vozio sam jednog ovde cisto da vidim kakav je i odusevio se. Mnogo bolji handling u krivinama i pri vecim brzinama od Q5. Ubrzanje iz mesta i od 120ish je skoro pa momentalno. Polovan star do 3-4 godine krece od oko 50k pa na vise. Po meni je to nemerljivo bolja opcija nego bilo koji EV na trzistu. No, ceo zivot mi je bio san da kupim Audi RS6. Gledajuci tako te vece terence, izvalim da je dobar RS6 oko 2019.-2020. godista oko 70k. Tako da cu verovatno u jedan od dva ekstrema - hibrid Kajen ili RS6. Vozio sam i RAV 4 i jos neke terence (193cm sam visok, preferirao bih terenca) i ne daje mi se 50-60k za novog RAV 4. Mozda je to mehanicki odlican auto, ali iznutra i spolja nemam osecaj da toliko vredi. Za ove 2 i po godine se mnogo promenio trend sa EV-jevima. Nije to zazivelo koliko bi trebalo niti je doslo vreme za potpuni switch.
-
I to je ukinuto, eno ga Zoran Marjanovic na slobodi.
-
Nisam citao obrazlozenje resenja ali deluje izvesno da ce obojica biti oslobodjeni. Ali, da li ce neko odgovarati za ubistvo brata jednog od okrivljenih u policijskoj stanici? Mozda isto naslednici majke koja je preminula usled stresa nakon hapsenja sinova i muza? Koliko ce drzava para platiti za naknadu stete u parnici ako se oslobode dvojica okrivljenih? Na kraju, a mozda i na pocetku - sta se desilo sa detetom?
-
Vucko je to resio odavno, open and shut case.
-
Linija izmedju whistleblowera i kradje podataka je tanka 🙂 Ja bih rekao da je imena funkcionera skroz validno objavljivati ako su vec podneli kriivcne prijave. JMBG, adrese, telefone i ostalo ni u ludilu.
-
Vucko sinoc na 47 televizija u kampanji za Rio Tinto: 20240814_203849_1.mp4
-
Moze, mecite me na spisak!
-
Da rezimiramo: Ako kazes da kopanje litijuma ne zavisi od naroda - defetista i izdajnik. Ako si gastos - snobina i elitista. Ako kazes da Srbija nema trziste kapitala - ustasa i degenerik. Ako pokazes da Srbija nije u recesiji zbog doznaka iz inostranstva - govno.
-
Nije problem srbovati, to uvek moze. Samo sto se 1999. zavrsilo ovako: Malo se situacija popravlja sa Radetom Rakocevicem, Djukanovicem, Biznis Pricama i ostalim koji popularizuju neprevarne opcije za ulaganje. Medjutim, sve je to i dalje vrlo vrlo ograniceno jer je domaca berza nepostojeca, a trgovanje akcijama u inostranstvu ti je prakticno nemoguce zbog velikih naknada i vremena obrade. No, to je druga tema. Nazad na temu - https://vreme.com/vesti/nemacka-ministarka-rio-tinto-je-predan-postovanju-ekoloskih-zakona-eu-kontrola-je-na-srbiji/ "Na taj način, dodaje nemačka državna sekretarka, „sprečavamo Kinu da poveća svoj uticaj na važne evropske izvore sirovina. Jer nije pitanje ’da li će biti projekta ili neće’, nego ’da li će se projekat Rio Tinta realizovati sa evropskim partnerima ili će to da urade Kinezi’. Znaci, bolje da vas mi trujemo nego Kinezi, ali bicete potrovani svejedno 😄 Pa jeste, eno vidi clanak i izjavu nemacke ministarke. U tom smislu joj verujem - da bi Vucic dao bilo kome da kopa, njega ekologija ne zanima. Apsolutno je nebitno ko ce kopati - ishod ce biti isti. Koliko sam shvatio, priroda procesa ekstrakcije je da nepovratno unistava zivotnu sredinu, ma kolike ekoloske standarde primenio. Nemci sigurno nece bacati pare da bi Srbima ocuvali zivotnu sredinu, zabole ih uvo. U tom smislu su isti kao Kinezi. Sto se tice ulaganja/para, dohvatili smo se toga kad sam pomenuo doznake. Nisam ja otisao zbog para, imao sam i ovde vise nego dovoljno. A da pomazem gde mogu, pomazem, i pomagacu jos vise ako da Bog jednog dana kad budem imao jos vise.
-
Jedna od primarnih osobina doznaka zemljama u razvoju je da je njihova primarna namena potrosnja, a ne investiranje. Narodski receno, ljudi salju familiji da prezive. Srbija ionako nema trziste kapitala ni kulturu invesiranja, ali da ne bude da sam ustasa i mrzitelj, te da pravim offopic stacu tu 😄
-
Nece se kopati jedino ako Nemci ne budu hteli da se kopa. Pa napravili su onu megalomaniju od BG na vodi, Rio Tinto je lagan projekat u poredjenju sa tim. Mnogo je naivno misliti da nesto mozes da promenis u Srbiji u 2024. godini time sto ces izaci na ulicu i protestovati, da ne upotrebim neku grublju rec. Promene u zemlji perifernog kapitalizma sa poslusnickim autokratskim rezimom tesko dolaze posle ekoloskih protesta 😄 Ta recesija bi vise uzdrmala Vucka nego bilo koji protest protiv Rio Tinta, makar se milion ljudi skupilo, a nece. Pritom, vidim da ti matematika nije jaca strana.