Ja ne sporim da je moguće ostvariti isti prihod povećanjem procenta naplate, to sam i napisao gore. Ima i taj aspekt edukacije građana da naviknu da plaćaju, što je isto ok, nije sporno gubiti pare u startu a igrati long game što bi se reklo. Međutim tu mi deluje da je klizećim uleteo sa ovim dodatnim sniženjima cena - inicijalno je bilo da se cene spuštaju za 20-25% (dnevna karta sa 250 na 200 dinara, mesečna za zaposlene sa 4000 na 3000) što mi deluje da bi bilo ok, ali ovim njegovim novim bravurama to ide 50% i više, a to ne verujem da može da se kompenzuje procentom naplate nikako. Zapravo meni deluje da je najveći prihod Grad ostvaruje od tih mesečnih pretplata od zaposlenih jer je to zicer da ljudi plaćaju ako dobijaju i naknadu za prevoz, ili makar ima smisla da plaćaju ako je kontrola smislena - ti dobiješ 4000 dinara, ako ih potrošiš na kartu onda ti je svejedno koliko košta karta, ako ih zadržiš u džepu pa se švercuješ onda ti je samo smor što si sad dobio 2500 umesto 4000, nećeš sigurno da odeš sad da kupiš zato što je jeftinija. Tako da razlog za pojeftinjenje te karte baš nikako ne vidim osim populizma. Naravno ovo je moj komentar "na osećaj" pošto koliko ja znam ne postoje nikakvi zvanični podaci o tome koliko se kojih karata naplaćuje, koliki su prihodi po kom osnovu i slično, a to bi nekako trebalo da bude realan prilog ovoj celoj priči...
Što se tiče dosadašnjeg sistema slažem se da je bio komplikovan, pogotovu za one koji prevoz koriste samo povremeno, ja sam imao jedno 5-6 onih plastičnih kartica koje sam kupovao kad mi je trebalo. Što se malo poboljšalo s tim uvođenjem Mastercard kao sredstva plaćanja ali je retardirano što je mogao samo taj tip kartice kad objektivno mogu i drugi i još retardiranije što je plaćana dodatna provizija od 10 dinara na tu transakciju. Mislim ne pravi tih 10 dinara neku razliku nego je prosto taj procenat morao da ide na teret operatora kao što je u bilo kom marketu. I slažem se da je sms donekle olakšanje u tom smislu ali bih ja rekao da bi to sve trebalo da bude dodatna opcija na ovaj sistem, a ne da se ukida na primer plaćanje karticom jer to funkcioniše na baš mnogo mesta svuda u svetu. Plus ostaje ona moja zabrinutost od ranije kako se radi kontrola kada svako može u bilo kom trenutku kad vidi kontrolore, tj Bele, da pošalje sms i na taj način ima validnu kartu... A ta moja zebnja je svakako povećana kad vidim koliko su razmišljali uopšte i o ovim osnovnim elementima kao što su tipovi ili cene karata 🙂