Jump to content

pad helikoptera


Recommended Posts

ja sam suzu pustio

 

retki su ljudi koji bi dali zivot za ovu usranu zemlju i onda ih ovoliko nestane u jednom potezu...

 

Mene najvise nervira to sto lazu po medijima o padu helikoptera. Maltene izjava je bila da je pao zbog magle i loseg vremena.

Ne verujem da iskusan pilot koji ima ispravne merne instrumente i konstantan kontakt sa zemaljskim osobljem moze da padne tek tako.

Pitanje je da li postoji zapis toga sta se desilo u momentu pada ali i ako postoji ne verujem da ce ovi nase da objave istinu.

Ovde definitivno ima nesto sto se precutkuje ili je letelica bila neispravna ili je ovo bila neka politicki obojena operacija za prikupljanje poena a takve stvari kada se rade u ozbiljnim situacijama moze samo neko da nastrada.

Link to comment
Share on other sites

Sad videh komentar na blicu:


zbog necije sulude ideje da helikopter mora da sleti po svaku cenu u beograd da bi se ministri gasic i loncar slikali kao "spasioci" bebe mi smo izgubili sedam zivota za koje ce neko morati da odgovara, piloti ne mogu nikako biti krivi, jer oni ne lete po sopstvenoj zelji kuda hoce vec tamo kuda ih neko sa zemlje navodi, a vidimo da ih je neko na silu i po svaku cenu navodio za beograd, verovatno zbog slikanja doticnih ministara sa pilotima i bebom!!!
 
 
Ukoliko je ovo razlog a vrlo je moguce da jeste jer tako deluje ovo ne sme da prodje tek tako.
Ekipa na vlasti je potpuno izgubila razum gledajuci samo na politicke poene i kockajuci se zivotima zarad njihovih potemkinovih sela. Ako je ovo istina komplet vlada ostavku sa sve velikim premijerom ako ima bar malo savesti...

 

Edited by majstor bora
Link to comment
Share on other sites

u vestima i ide informacija da su pokusali dva puta da slete, i da nisu uspeli. ne znam sto nisu sleteli na stadione? ili na VMA koji ima heliodrom... koliko sam shvatio iz vesti bebi je najveci problem bio kiseonik, koji je u onom sanitetu manjkao, znaci, i da su odlucili za neku dalju lokaciju mozda ne bi bio problem (poneli su valjda kiseonik za bebu).

 

 

 

 

meni i ona čupri o francuzima koji otimaju bebu iz naručja majke u jerkoviću smrdi do jaja :D

 

zamisli koliko treba da budes lud i amater da ti padne na pamet da to radis  u jerkovicu? :D

Edited by Carlito

 

 

Link to comment
Share on other sites

i ja sam u jednom kratkom momentu pomislio "jebote, zamisli da je ovo sa otmicom nameštaljka i medijska kampanja da se slina slika", ali ipak sam oterao tu misao.

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Ne verujem da iskusan pilot koji ima ispravne merne instrumente i konstantan kontakt sa zemaljskim osobljem moze da padne tek tako.

 

Nije problem u mernim instrumentima, problem je u opremljenosti helikoptera. Nase verzije Mi-17 imaju instrumente za letenje nocu, ali ne u svim vremenskim uslovima, postoje verzije koje to imaju ali nase nisu takve, niti je u planu nabavka neceg takvog po trenutno raspolozivim informacijama. 

 

u vestima i ide informacija da su pokusali dva puta da slete, i da nisu uspeli. ne znam sto nisu sleteli na stadione? ili na VMA koji ima heliodrom... 

 

Ne moze da sleti bilo gde, tom logikom svuda oko Surcinskog aerodroma su njive, mogao je da se spusti na bilo koju. Problem je sto u teskim vremenskim uslovima i slaboj vidljivosti nije mogao da izvede bezbedno sletanje (verovatno je to i pokusao kada je krenulo da mu nestaje goriva jer je to standardna procedura). Opet kazem, problem je sto taj helikopter nije opremljen za letenje u tim uslovima ali je neko ipak odlucio da ih posalje, verovatno da bi ministar ispao heroj :(

 

a procitah negde da je dete od 5 dana majka od 16 godina hranila kravljim mlekom i da je zato imalo problem..to je kad deca radjaju decu:(

 

Ima i taj deo vesti, ali opet ne vidim kakve to veze ima s tim da je poginulo sedam osoba. Dete je potencijalno moglo da umre, da li je za to kriva majka ili ne je drugo pitanje, ali svakako mora da postoji neko ko kaze "ok, ovo je izvodivo da pomognemo, ovo nije". 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

i ja sam u jednom kratkom momentu pomislio "jebote, zamisli da je ovo sa otmicom nameštaljka i medijska kampanja da se slina slika", ali ipak sam oterao tu misao.

 

Kod te otmice je isto cudno to sto je dete po navodima medija vec imalo spreman pasos sa slikom.

Ne znam ko je na TVu komentarisao da mu to deluje da je neko iz porodice njihove to organizovao.

Kako god i to ko zna sta je ovo sto se prosipa po medijima moze da bude potpuno netacno a niko nema nacin da to sve proveri.

"ne sme da prodje tek tako"

 

[roflmao]

 

STE ČULI, NE SME DA PROĐE TEK TAKO

 

Mator si covek ne moras da se podsmevas ljudima na dan zalosti... Koliko treba biti malogradjanin i primitivac pa komentarisati ovako na ove tragicne vesti? U redu je zezanje i sve ali preterujes stvarno. Covek u tvojim godinama ne bi trebalo da visi po forumu i proziva ljude razmisli malo o tome sto radis...

  • Upvote (+1) 2
  • Downvote (-1) 2
Link to comment
Share on other sites

majka deteta sto je bilo oteto je profesorka francuskog, imaju rodbinu u francuskoj itd :D znaci nije bas 100% slucajno, e sad dal je umesan neko od porodice/prijatelja to je pitanje ... sobzirom da furaju hiljadu i jednu sliku svog deteta na fejsbuku, nabaviti sliku za pasos je najmanji problem :D

Link to comment
Share on other sites

Jesam, a da li ti malo razmisliš pre nego što napišeš post i zašto ne?

Lako je sedeti na Severu Nemačke (skupe su avio karte za biz klasu, jbg, ipak treba plaćati milijarde ljudima koji rade u firmi ovde) i praviti se pametan. Samo lupetaš i daješ IDEJE i PREDLOGE šta da radimo čime potvrđuješ svoj manjak dodira sa stvarnošću. Lepo je što brineš o tome šta se ovde dešava, ali si samog sebe postavio na stub sprdnje zbog nemerljive gomiletine gluposti koju napišeš u svakom postu.

 

Dobro to je tvoje misljenje ja nemam nista protiv. Ako je jedini problem na ovom forumu to sto ja lupetam gluposti onda je sve idealno zapravo.

Ukoliko i lupetam gluposti ne vidim zasto ti imas duznost da se javis svaki put kad neko kaze neku glupost? Valjda covek tvojih godina ima pametnija posla od sprdanja sa ljudima koji pisu gluposti. Pises da lupetam samo gluposti, ako je tako ne vidim razlog sto se uopste obazires na moje postove mozes slobodno da ih stavis na ignore imas i tu opciju na formu. Inace vrlo ti zavidim ako ti je jedini problem u zivotu to sto ja lupetam gluposti na forumu onda si ti vrlo srecan covek. Na zalost, u praksi ljudi koji su srecni nemaju potrebu za takvim stvarima meni vise deluje to da si jako nesrecan i neispunjen pa ti je onda drago kad sa drugarima dajes minuse i ogovaras po IRCu sto je ok dok covek ne napuni dvadeset i neku.

Iskren savet, ima mnogo lepsih i interesantnijih stvari koje mozes da radis samo dok si mlad i preporucujem ti toplo da se bavis sobom i svojim zivotom a ne drugima.

 i meni je čudno što se priča da je pilot bio baš iskusan, a oprema odgovarajuća i ispravna

 pa kako je onda pao koji moj :c

 

Izjavili su kako su prvo trebali da slete u Kragujevac a onda se ta odluka promenila pa im je javljeno da lete za Beograd iako su znali da je i u Beogradu nevreme. Smatrali su kao da ce ipak uspeti da se spuste.

 

​- Mesto predviđeno za sletanje u Kragujevcu je bilo nepogodno. Nismo bili uvereni u postojanje adekvatnih uslova za sletanje u Klinički centar u Kragujevcu. Zato je doneta odluka da se sleti u Beogradu, a aerodrom Nikola Tesla odabran je kao najbezbednija lokacija s obzirom na vremenske uslove, kao i zbog toga što bi ugroženom detetu bilo omogućeno da brzo stigne do  Instituta za majku i dete u Beogradu. Ponavljam, meteo situaciija je bila složena, ali takva da se u njoj mogu snači piloti sa takvom opremom i iskustvom - rekao je Bandić.
  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ceo tekst
 

У удесу транспортног хеликоптера Ми-17, који се ноћас срушио у ширем рејону београдског аеродрома "Никола Тесла" код Сурчина, током операције трагања и спасавања, страдали су пилот мајор Омер Мехић, пилот капетан Милован Ђукарић, механичари летачи заставник Небојша Драјић и заставник Иван Миладиновић, лекар Џевад Љајић, анестетичар Мирослав Веселиновић и беба из породице Адемовић из Новог Пазара.


 
Тим поводом у београдском Дому Војске данас је одржана ванредна конференција за новинаре на којој су о околностима трагедије говорили начелник Генералштаба Војске Србије генерал Љубиша Диковић, командант Ратног ваздухопловства и ПВО генерал-мајор Ранко Живак, командант 204. ваздухопловне бригаде бригадни генерал Предраг Бандић, командант 890. мешовите хеликоптерске ескадриле потпуковник Мирослав Зечевић, као и начелник Управе за односе са јавношћу капетан бојног брода Петар Бошковић.
 

Конференција је започела минутом ћутања и изјавама најдубљег саучешћа породицама настрадалих, који су као и небројено пута до сада, полетели да спасу још један људски живот.
 
Према речима генерала Диковића, који је са министром одбране Братиславом Гашићем током ноћи обишао место трагедије, реч је о великој трагедији која је задесила Војску Србије као и породице настрадалих припадника система одбране и здравствених радника новопазарског здравственог центра.
 
- Хиљаде живота су до сада спасили, у акцијама спасавања из поплава, пожара, снежних мећава, а, нажалост, живот бебе, рођене пре пет дана, нису успели да спасу ,и за тај подухват су дали свој живот. Дали су свој живот, за тек рођено дете грађана наше Србије – истакао је генерал Диковић.
 
Према његовим речима, увиђај на месту несреће је завршен, а истражни органи су наставили даље да раде свој посао у складу са законом.
Говорећи о току догађаја, генерал Бандић, посада је дежурала у снагама за хитно реаговање у систему трагања и спасавања на аеродрому Батајница у тренутку када се доносила одлука о њиховом полетању.
 
- Око 19 и 30 часова, редовним путем добили смо захтев од здравствених институција да помогнемо у спашавању бебе, чије је превожење до адекватне установе је било онемогућено прекидом друмских комуникација због одрона на Ибарској магистрали. Од 19 и 30 до тренутка полетања, око 20 и 15 часова, извршено је потпуно сагледавање метеоролошке ситуације на аеродромима „Батајница“ и „Никола Тесла“, „Морава“ у Краљеву и рејону Рашке у коме се очекивало слетање.
 
Такође, у директном контакту са здравственим радницима установљено је стање детета и ургентност самог догађаја. У личном контакту са посадом лично сам био уверен у њихову спремност да изврше задатак, о упознатости са метеоролошком ситуацијом и са начином извршења лета. Наређење, као и небројенo пута до тада, за полетање издао сам им лично. На основу одлуке министра одбране, сагледао сам све и одлучио да могу да полете – истакао је генерал Бандић.
 
Лет се , према његовим речима, одвијао потпуно нормално до Рашке, где је организован прихват детета, у касарни у Рашкој, и транспорт је отпочео након једног сата од полетања.
 
- Лет се до Младеновца одвијао без икаквих проблема, а онда је због наглог погоршања метеоролошке ситуације, одлучено да слетање буде тамо где смо мисли да је, у датом тренутку, најпогодније – на аеродром „Никола Тесла“ где постоје сви адекватни земаљски уређаји за инструментално прилажење, као и сва средства која омогућавају тако оспособљеној посади да изврши задатак у потпуности без великог ризика и где медицинске екипе могу најлакше да приђу и што брже помогну у спашавању детета. Око 22 и 15 часова уследила су два неуспешна покушаја за слетање на аеродром „Никола Тесла“ због ограничене видљивости.
 
У 22 и 31 часова изгубљена је свака комуникација са посадом. И од тог тренутка отпочело је трагање и спасавање самих хероја који су извршавали задатак трагања и спасавања људског живота – нагласио је генерал Бандић.
 
Пре полетања, потврдио је он, у потпуности су били уверени у исправност хеликоптера, одабрана је летелица која је била опремљена свим уређајима који су били исправни за извршење таквог задатка, а посада која је извршавала задатак, вишеструко награђивана за досадашње заслуге, нагласио је генерал Бандић, била би понос сваког команданта.

 

Лет се до Младеновца одвијао без икаквих проблема, а онда је због наглог погоршања метеоролошке ситуације, одлучено да слетање буде тамо где смо мисли да је, у датом тренутку, најпогодније – на аеродром „Никола Тесла“ где постоје сви адекватни земаљски уређаји за инструментално прилажење, као и сва средства која омогућавају тако оспособљеној посади да изврши задатак у потпуности без великог ризика и где медицинске екипе могу најлакше да приђу и што брже помогну у спашавању детета. Око 22 и 15 часова уследила су два неуспешна покушаја за слетање на аеродром „Никола Тесла“ због ограничене видљивости.

 

To je u principu to, cini se kao da je pogresna odluka dovela do ovoga.. po zvanicnoj izvjavi..

Link to comment
Share on other sites

Gde su oni ljudi koji govore da ne treba ulagati u vojsku?

 

ruku na srce, ovakvim akcijama se u razvijenim zemljama i ne bavi vojska već specijalizovana medevac služba, al slažem se da makar vojska treba da ima ispravne i dobro opremljene helikoptere za spašavanje, kad ih već niko drugi nema.

 

 

Ekipa na vlasti je potpuno izgubila razum gledajuci samo na politicke poene

 

 

 

sve je rekao car

Link to comment
Share on other sites

i ja sam u jednom kratkom momentu pomislio "jebote, zamisli da je ovo sa otmicom nameštaljka i medijska kampanja da se slina slika", ali ipak sam oterao tu misao.

http://www.kurir.rs/crna-hronika/pakleni-plan-ovo-je-razlog-zbog-cega-je-oteta-mala-masa-clanak-1704273

ma lol

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Ja koliko razumem to i nije helikopter opremljen za spasavanje vec cisto transportni. Na prvu loptu, krivim nadlezne ministre i njihove resore koji nisu uspeli da organizuju normalnu akciju nego je verovatno to moralo u Beograd da dodje da bi mogao dezurni ministar da da izjavu pored helikoptera, ako vec ne moze i sa bebom u narucju.

 

A pored svega toga me bune dve stvari, kakvi su to meteo uslovi koji jednom helikopteru ne dozvoljavaju da sleti satima, makar pao kao klada sa deset metara visine. Laik sam, nemam pojma, ali mi deluje kao majndfak da niko ne prezivi, da slete bas tako katastrofalno.

 

Drugo, cemu ta medijska oepracija sakrivanja istine toliko dugo.

Link to comment
Share on other sites

Šta treba da se glasa ovih dana?

 

http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/cir/doc/kalendar/2015/T%20saziv%20II%20sednica.pdf

 

Predlog zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima eksproprijacije i izdavanja građevinske dozvole radi realizacije projekta izgradnje „Beograd na vodi”

 

Meni deluje da je ovo ono sto treba da prodje glasanje. Mnogo je vec receno o ovome koliko tu mutljavine ima i nije mi jasno kako se niko ne buni protiv ovog projekta napravljenog da ovi iz SNS uzmu gradjanima pare u opeljese narod....

  • Downvote (-1) 2
Link to comment
Share on other sites

Niko se ne buni, u pravui si.

 

Procitao sam ja Vreme koje je bilo posveceno tome. http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1276195

Kad sam rekao da se niko ne buni mislio sam da nema mitinga, okupljanja gradjana u vecem broju, koordinisane akcije opozicije itd...

Ti dopisi i izjave ne rade apsolutno nista jer ove na vlasti boli ona stvar sto je neko strucno udruzenje ili neka institucija napisala saopstenje da je to sramota... Dok se ne blokira glavni grad i pola zemlje ne bude u blokadi u svim sferama nece biti pomaka...

Link to comment
Share on other sites

A pored svega toga me bune dve stvari, kakvi su to meteo uslovi koji jednom helikopteru ne dozvoljavaju da sleti satima, makar pao kao klada sa deset metara visine. Laik sam, nemam pojma, ali mi deluje kao majndfak da niko ne prezivi, da slete bas tako katastrofalno.

 

Tu je malo problem sto smo svi mi gledali puno "rambo" filmova i igrali jednako nerealnih igrica pa pilotiranje helikopterom shvatamo kao maciji kasalj. Problem s meteo uslovima je u vidljivosti. Analogni visinomer nije toliko precizan, pogotovu na malim visinama, da bi mu dao tacnu visinu u +-50ak m, sto je problem za sletanje, zato se on oslanja na vizuelno navodjenje (tu ne pomaze ni kontrolni toranj jer ga na tako maloj visini ne vidi radar, bar ne onakav kakav ima Surcinski aerodrom). Nasi Mi-17 su opremljeni za nocne uslove, sto uglavnom znaci da ima osvetljenje i slicno da bi mogao da leti normalno nocu u uslovima smanjenog osvetljnja, ali ne i losih meteo uslova kao sto su kisa, vetar, magla, sve sto je sinoc bilo prisutno u Surcinu. Treba imati u vidu da taj helikopter nema ni GPS, niti neki digitalni merac visine niti bilo sta sto bi mu sustinsi omogucilo da leti u svim vremenskim uslovima. Zato postoje poboljsane verzije Mi-17 kao sto je Mi-171 ili Mi-17B i slicno koje imaju mogucnost letenja u svim vremenskim uslovima. Naravno za modernizaciju jedinog preostalog takvog helikoptera treba dati pare, ali s obzirom da ocigledno postoji namera da se koristi za operacije spasavanja pretpostavljam da bi to bilo logicno. Ili ne daj boze da kupi neki novi helikopter. 

 

Mala digresija, ali ako odete u Vazduhoplovni muzej mozete videti bar dva helikoptera ofarbana u zuto s oznakama AMSJ, cisto kao ilustracija koliko se u SFRJ polagalo na spasavanje ljudi, pretpostavljam da su ovi bili namenjeni i za brzo izvlacenje povredjenih iz saobracajki i sl. 

 

Na kraju jedan interesantan clanak na ovu temu http://blog.b92.net/text/25337/Sedmorica-fugiranih/

 

Edit: A da, ovo poslednje sto si postovao, ja sam se jutros iz nekog razloga probudio bas rano i na vestima je isla bukvalno formulacija "na osnovu odluke ministra Gasica i ministra Loncara poslat je helikopter da pokupi bebu ali je izgubljen kontak s njim kod Surcina". Posle su izbacili njih dvojcu iz vesti... 

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...