Jump to content


  • Topics

  • Posts

    • LUFTHANSINIM zrakoplovom Airbus A321 na liniji Frankfurt - Sevilla 17. veljače 2024. deset minuta upravljao je autopilot jer se kopilot, koji je ostao sam u kokpitu dok je pilot otišao u toalet, onesvijestio, objavili su španjolski istražitelji konačno izvješće o prošlogodišnjem incidentu. Oko 10 minuta kasnije kapetan zrakoplova uspio je otvoriti sigurnosna vrata kokpita uz pomoć specijalnog koda za hitne slučajeve. Mjesec dana ranije završio je obuku za takvu mogućnost za vrijeme leta. Kapetan je najprije pet puta pokušao unijeti uobičajeni kod za otvaranje vrata, a on aktivira zujalicu u kokpitu koja je kopilota trebala upozoriti da otvori vrata kolegi. No s obzirom na to da kopilot ni tada nije reagirao, stjuardesa ga je pokušala kontaktirati putem telefona u zrakoplovu. Na kraju je kapetan ukucao kod za hitne slučajeve koji mu omogućuje da sam otvori vrata. Ipak, neposredno prije nego što su se vrata trebala automatski otvoriti, kopilot ih je otvorio iznutra, jer je u međuvremenu došao k svijesti. S obzirom na to da je njegovu kolegi bilo loše, pilot je odlučio neplanirano sletjeti u Madrid, gdje je kopilot prevezen u bolnicu. Zar ne bi trebalo da je dovedeno pravilo nakon onog sa likom što se zakucao u planinu beše germanwings bio pilot da je zabranjeno da se samo jedan pilot/kopilot nalazi sam u kabini tj. da uvek mora da ih bude dvoje? skoro sam siguran da je bila fora da kad pilot ide da šora mora glavna stjuardesa ili tako nešto da uđe u kabinu i bude sa drugim pilotom/kopilotom? verovatno je ovaj fazon sa kodom za otvaranje vrata uveden nakon toga jer oni beše nisu mogli da otvore spolja jer se on zaključao, ali me zanima koja je fora sa ovim standardnim i sa kodom za vanredne situacije? zašto bi postojala dva tj. na koji način to povećava sigurnost u avionu? kapiram da je momenat "otmice" i "terorizma" tu glavni razlog što postoji uopšte kod, ali šta donosi jedan a šta donosi drugi, tj. koji je use case da tako kažem? Jedino mi pada napamet situacija da u slučaju incidenta pregledom crne kutije ili loga oni mogu da vide dal je pilot ušao na normalni kod ili na ovaj vanredni ako istražuju neku "situaciju". @reki ti sigurno znaš!  
    • evo poneka fotka za drugare, ko hoće ima vremena još danas da svrati!     
    • Kako se uopšte desi da ne procene visinu broda i jarbola i onda zapravo ostanu ljudi na jarbolu i poginu? „Od 277 ljudi koji su bili na brodu, 19 je povređeno, dvoje je i dalje u kritičnom stanju, a dvoje je, nažalost, preminulo od zadobijenih povreda“, napisao je Adams na mreži X. Kako je potvrdio izvor iz policije za CNN, poginuli su pali sa jednog od jarbola broda. Prebačeni su u obližnju bolnicu, gde je konstatovana smrt. a ide i u rikverc, ili samo tako izgleda brod? 🙂
    • haha zapravo tokom godina sam shvatio da je to sa novinarskim ključevima i cimanje sa njima postalo takvo ciganisanje da radije ili kupim ili na kraju ni ne opišemo nešto zvanično kad mi neki developer servira "nemamo više ključeva" priču, a znam iz prakse koliko ima medija i koliko ih zapravo može tražiti ključeve a i koliko tebi Steam može da da. Znao sam i pre pošto je bilo nelogično da je drugačije ali tek sad sa izdavačkim iskustvom shvatiš koji je to bulšit 🙂
    • to je to, raketa! :)) vidi se taj donji ugao da bi ispao drugačiji auto ... sve je ok sa spojlerima to su napravili kako umemu, ali farovi i ta "nadutost" napred kad ga pogledaš normalno je to što ga čini malo penzionerskim 🙂
×
×
  • Create New...