Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Sve, zavisi od modela. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.interrait.mymazda I 2025 modeli naravno 🙂 Kod mene radi otključavanje/zaključavanje, lociranje (sirena i svetla se upale) auta. Lokacija auta na mapi. Da mu zadaješ rute za navigaciju, nisam goristio pored Android auta i Google mapa. Kod nekih može i da se uključi motor i/ili klima. I imaš status auta, rezervoar, koliko još može da predje (po nekim proseku poslednje vožnje), pritisak guma... Ostalo, tipa zakazivanje servisa, i pregled radjenjih servisa mislim da može i bez da imaš aktivne te povezane usluge. lokacija i otključavanje/zaključavanje status auta
  3. Je li rade kod nas te remote fukncije preko Mazdine aplikacije za bilo sta?
  4. Inace stvarno primetno radi brze Ocigledno zbog opterecena mreze
  5. Today
  6. pa prosto nema dila sa operaterima onda, ne verujem da je tehničko ograničenje, a možda i proizvođači neće da se zezaju sa tipa van-EU zemljama da bi interno pravili procese i procedure za to.
  7. M2M sim kartice, za te IoT stvari. Obično proizvodjač plaća troškove prvih par godina (recimo kod Mazde ja taj period 3 godine, i koliko sam video na redditu posle traži 10EUR/USD mesečno, tu ću da im se zahvalim 🙂 ), posle ti naplaćaju neku mesečnu naknadnu, ako hoćeš, ako ne, te povezane usluge ne rade, ali taj SOS bi morao da radi. E sad, zašto kod nas ne radi, to je kapiram pitanje za naše vodje 🙂
  8. čekaj, ok je da ima ugrađenu sim karticu ali čiju? ili misliš ima mesto za sim karticu pa ti ubaciš neku svoju? to je skroz ok sve, ali ne znam koliko radi kod nas, posebno ako je neka "zvanična" sim kartica od proizvođača.
  9. Novi automobili već x godina već imaju ugradjene sim kartice. Tako i radi dosta onih povezanih usluga, tipa da vidiš na mapi gde si parkirao auto ako zaboravio, uključiš daljinski klimu, motor, da ti auto pošalje poruku ako si zaboravio da zaključaš ili zatvoriš prozore...
  10. plot tvist, pandur hteo da ima selfi sa Acom i da zamoli da snimi video kako čestita njegovoj ćerci 18 rođendan
  11. u kom je statusu razvoj igara mislim da AI može zapravo da ispegla brljotine koje bi inače ostavljali u igrama 🙂 ali da, u načelu sam ok sa tim da prosto stoji jer mislim da je preveliki "hajp" oko tog pitanja i da igrače zapravo neće biti briga. ne vidim priču "ovo ima AI tag sad baš neću da igram" a posebno ako je igra zabavna.
  12. bukvalno neću da pređem na 5G ako to znači da u telekomu moram da menjam tarifu, nek se teraju, dok mi ne prođe ovaj ugovorni period.
  13. pa da, to sam i mislio, deluje suviše "napredno" da bi kod nas to zapravo uvezali da radi. to je ok, ti si u zemlji gde to zapravo šljaka, kod nas ne. ali ovo u telefonu zapravo radi, tako da je devojka verovatno ili setovala unapred ili nešto slično, jer ne verujem da bi samostalno znao da pozove 194, mada mislim da je kod nas neko vreme aktivan i onaj internacionalni 112. ono što ne znam, mada može da se izgugla, jeste šta on tačno šalje od infa. u telefonu definišeš sve svoje SOS brojeve i on im šalje i poruku i valjda zove, edit: sad sam pogledao - na iphone makar on navodno ne zove emergency nego samo mobilne brojeve koje si definisao i šalje im poziv i sms poruku sa lokacijom. tako da je možda ova devojka imala android ako on to omogućava. I koliko vidim nema neke opcije za edit šta će da pošalje, tako da ovo calijevo da je na engleskom poruka bila može da bude tačno. ne mora biti gps satelit, može da bude satelit za ovu namenu (koji je možda i gps 🙂 već nekoliko generacija unazad baš eto na iphone kad pričamo o njemu imaš satelitski SMS i call kao emergency, a nešto pričaju da će sad da ubace i mape da ti rade preko satelita u hitnom modu. Na kraju krajeva još i davnih dana si imao one satelite što ti svlače pirate na komp, ali i dvosmerne satelite za full net (koji su bili skuplji).
  14. GPS sateliti su jednosmerna komunikacija koju primaš od satelita da izračunaš svoje koordinate. Ne možeš preko nje da emituješ svoju lokaciju.
  15. Yesterday
  16. Mislim da radi ovako: preko senzora u kolima - > bord kompjuter registruje sudar - > gps-om javlja koordinate proizvodjacu ili nekom centru (u DE je to ADAC). U DE znam da sigurno radi jer verovatno imaju neki protokol za prijem i obradu tih informacija. Kod nas toga ocigledno nema. EDIT: Meni su na tehnickom kenjali da mi je baterija za SOS modul slaba i da moram da je zamenim. Jedva sam lika izmolio da me pusti na tehnickom i obecao da cu zameniti.
  17. Ne radi :(, pricao je neki mutavac na RTS-u bas da obaveste malo ljude
  18. Kida ovaj 5G Sad konacno kad ukomobinujemo vakcine i mrezu mozemo da transendujemo kolektivno u lizarde!
  19. Novi ISS rekord: 8 letelica istovremeno pristalo na ISS, okupirajući sve portove. https://www.nasa.gov/blogs/spacestation/2025/12/01/space-station-first-all-docking-ports-fully-occupied-8-spacecraft-on-orbit/
  20. Neka stoji, čega se plaše/šta kriju? Kapiram da samo hoće da nam uvaljuju još veće brljotine nego sada, ali ko mene šta pita 🙂
  21. Cenim da je to. Evo šta su pisali za Lukasa Pošto je prekršajna, verovatno je platio kaznu i pušten iz osnovnog suda.
  22. Vremenske petlje i psihoterapija ne deluju kao očigledna kombinacija, ali u Rue Valley, ovi elementi se spajaju u izuzetno privlačnu premisu. Igru je razvio domaći Emotion Spark Studio i svakako sam preoduševljen rapidnim fokusom na narativna gejming iskustva koja postaju sve učestalija na našim prostorima. Igrate kao Judžin Harou, duboko depresivan čovek poslat u gradić Rue Valley na obaveznu terapiju posle „incidenta“. Muči ga potpuni gubitak motivacije, nema pravac, nema želju za životom i radije bi bio bilo gde drugde. Međutim, vrlo brzo shvatate da ste zapali u vremensku petlju od 47 minuta, stalno se budeći na kraju svoje prve seanse. Na vama je da otkrijete šta se dešava i kako da pobegnete. Rue Valley je malen, ruralni američki gradić na raskrsnici između interesa korporacija i potreba lokalnog stanovništva. Pijaće vode nema zbog starog ekološkog incidenta rudarske kompanije, pa svemirska korporacija Coral Destiny, koja planira kolonizaciju Marsa, obezbeđuje besplatnu flaširanu vodu iz svojih aparata. Svemirski turizam je jedino što održava grad u životu, jer posetioci dolaze da vide obližnju bazu Coral Destiny i lansiranje njihovih raketa. U dolini živi mala ali upečatljiva postava likova oživljena odličnom glumom, koji se nalaze na sopstvenim životnim raskrsnicama. Vlasnici malih biznisa bore se protiv prinudnih izvršenja, porodice se nose sa starijim članovima, a braća i sestre posvađani godinama pokušavaju da pronađu zajednički jezik. Vizuelni identitet u Rue Valley izgleda kao hibrid Spider-Verse estetike i Disco Elysium-a – vizuelno očaravajuća pozadina za sve napetosti koje tinjaju ispod površine, gde vreme prolazi samo pri određenim akcijama, razgovorima i pojedinim interakcijama. Sistem nije uvek konzistentan, ali ubrzo učite ritam sveta i faze kroz koje petlja prolazi. Na prvi pogled 47 minuta ne deluje mnogo, ali svaka iteracija ume da potraje, jer mnoge akcije uopšte ne pomeraju vreme napred, dok vas neke ubrzo vode pravo do kraja petlje. Na početku igre definišete Judžinove osobine trošenjem poena kako biste ga odmakli od „balansiranog“ profila tri različita atributa. Umesto da birate njegove pozitivne osobine, ovde oblikujete njegove slabosti, što je zanimljiva i sveža interpretacija klasičnog character kreatora. Tokom igre, ove osobine određuju koje opcije u dijalogu vidite i koje su vam dostupne. Ako ga učinite paranoičnim, ne možete da se javite na telefon bez prethodne provere ko zove. Ako je radoznao, ne možete da preskočite tuđu privatnu dramu tokom istrage. Ipak, ove opcije uglavnom imaju samo estetsku funkciju. Retko kada imate utisak da ste nešto dodatno otkrili ili propustili zbog osobina koje ste odabrali. Dijaloške grane retko utiču na ishod; više deluju kao vaše role-play opredeljenje nego stvarni faktor pri oblikovanju priče. To važi i za povremene „skill check“ situacije: ako imate previše poena na jednoj strani osobine, test može da padne – na primer, pokušaj dozivanja recepcionarke može propasti i ako ste previše introvertni i ako ste previše ekstrovertni. Međutim, čak iako ne prođete ove checkove, posledice su gotovo nepostojeće – samo morate ići nešto dužim putem da biste stigli do istog rezultata. Ne postoji ni suštinski način da promenite osobine tokom igre. Povremeni status efekti ih blago modifikuju, ali to nije dovoljno da išta bitno utiče na napredak. Sistem ličnosti ostaje nedovoljno iskorišćen, umesto da pruži ličniju, adaptivniju priču. Drugi ključni sistem u Rue Valley su „Namere i Inspiracija“. Tokom igre gradite mentalnu mapu ključnih ljudi, događaja i informacija. Ponekad otkriće aktivira novu nameru, ideju koju možete „zaključati“ trošenjem poena inspiracije. Kada se obavežete na određenu nameru, u dijalogu se pojavljuju nove opcije kojima je možete sprovesti. U početku, to odlično usmerava igrača i pomaže da se fokusira u moru tragova i misterija. Pošto je inspiracije malo, morate birati šta ćete prvo istraživati. Međutim, ovaj sistem kasnije u igri postaje ograničavajući. Ako jurite cilj koji se odvija na početku petlje, ne možete istovremeno pametno organizovati i neki koji se dešava pri kraju. Sve se svodi na jedan šablon: završite jedno, resetujete petlju, pa sledeće. Štaviše, ponekad ćete zaključati skupu nameru samo da biste otkrili da je blokirana drugom namerom koju još niste otkrili, a za koju nemate dovoljno poena. To vodi do pola sata tumaranja gradom u potrazi za novim poenima inspiracije, bez mogućnosti napretka. Samu petlju je frustrirajuće resetovati. Morate potrošiti vreme što zahteva četiri-pet klikova dijaloga, zatim čekate simulaciju protoka vremena, pa opet klikćete kroz iste rečenice da biste se probudili iz petlje i napustili terapeutsku seansu. Za igru koja traži stalne restartove i eksperimente u uskom vremenskom okviru, to je naporno već nakon prvog sata. Ovo je prava šteta, jer mnogo toga što je napisano u Rue Valley zaista jeste snažno. Posebno briljira prikaz mentalnog zdravlja – i pored svih misterija koje treba rešiti, ovo je prvenstveno priča o Judžinovoj unutrašnjoj borbi da pronađe motivaciju da izdrži još jedan dan. Vremenska petlja ga stavlja pod lupu i primorava ga da donosi odluke koje bi inače izbegao. Kako priča odmiče, gledate ga kako se suočava sa sopstvenom prošlošću i obrascima ponašanja. Kratke terapijske sesije pri početku svake petlje ponekad vode do pravih malih proboja. Dijaloške opcije koje birate (ili ne možete da birate), namere koje uspevate ili ne uspevate da realizujete i odnosi koje gradite sa stanovnicima doline – sve to vam otkriva više o njemu i o tome kako je dospeo u ovu bezizlaznu situaciju. Pomoći mu da napravi još jedan korak napred, čak i kada deluje nemoguće, često je veoma dirljivo. Nažalost, isto se ne može reći za ostale misterije i likove u dolini. Previše je zapleta i momenata koji se predstavljaju kao ključni (kao da vode ka velikom otkriću), a koji se nikada više ne pojavljuju. Nekoliko važnih elemenata koji se uvode rano, poput misterioznog telefonskog poziva u određeno vreme svake petlje ili snažnog udara groma pred reset petlje, ni na koji način ne bivaju objašnjeni niti iskorišćeni u rešavanju zagonetki. Igre o vremenskim petljama temelje se na tome da iz svakog novog ciklusa izvučete znanje koje vas vodi korak bliže savladavanju sistema. U Rue Valley, mnoga saznanja nemaju pravu svrhu. Iako su postavka, likovi i premisa sjajni, kada su se odjavne špice pojavile, ostao je jak osećaj nedovršenosti. Rue Valley je dostupan za PC Autor: Nikola Aksentijević Igru ustupio: Emotion Spark Studio Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu. Pretplatite se na Play! Newsletter * indicates required Email Address * The post Disco Elysium na srpski način: Rue Valley recenzija appeared first on PLAY!. Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu
  23. ahahah, sad vidim da su opet ubili stare tarife, kakvi kreteni :))
  24. Evo od jutros slično, na celoj ulici ofc delovi automobila jel ovo radi uopšte? ja se sve tripujem da taj SOS ne radi kod nas u kolima - na bazi čega funkcioniše, satelit? ja mislim da je u ovom slučaju TELEFON pozvao SOS što mi deluje logičnije i kao nešto što kod nas zapravo radi.
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...