Jump to content

Benzin vs. Diesel


dovlagsi

Recommended Posts

Vase misljenje - koji je bolji i zasto?

Sto se mene tice, dizeli imaju mnogo vise prednosti nego mana, ali su dva razloga zasto se ja ipak odlucujem za benzince:

- prvi je taj sto su dizeli skuplji u startu;

- drugi i meni mnogo bitniji jeste ogavan zvuk svih dizela! Znaci, mozda zvuci glupo (i verovatno jeste), ali meni je to glavni razlog zasto bih ja uvek tezio da kupim benzinca.

Neke osnove obe vrste agregata mozete naci na Speed! sajtu:

Dizel

Benzin

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

gas

ekološko i kvalitetno gorivo, sa više energije i većom oktanskom vrednošću od benzina, koje u specijalizovanim motorima radi ko zmaj.. nije mi baš jasno zašto se ne koristi u automobilima kao primarno gorivo, ali naftna industrija je čudo..

a od dva ponuđena izbora definitivno benzin, jer bi mi trebalo između 3 i 5 godina da otplatim početnu veću cenu dizela uštedom u gorivu.. a benzinci su lepši za vožnju jer se više vrte, lakši su i lepše zvuče, što kaže čika-gsi..

Link to comment
Share on other sites

Dizeli jesu skuplji ali generalno isplate se na duze staze. Kod novih kola benzici se kupuju prvenstveno zbog

cenovne dostupnosti i preformansa. Mada lichno kad bi uzeo automobil ili bi dao za dobar dizel ili jeftinu benzin-varijantu u koju bi ugradio plin.

Pre neki dan vozio sam se sa taxi-jem Passat Karavan tdi [predposlednja verzija]. Ono chudo ne da ide to nije normalno. Zamolio bi iskusne auto-fanove da mi objasne shta znachi kod vw 2 crvena slova na tdi oznaci? [to je imao taj passat na sebi].

Link to comment
Share on other sites

Ja kad sam uzimao auto sam isto razmisljao o dizelu, ali su me pokolebale dve konstatacije. Jedna je da dizel gorivo koje se prodaje na nasem trzistu losijeg kvaliteta, te da ovi noviji dizel motori mogu imati problema sa istim. Sa druge strane kad uracunate cenu servisa, goriva, kao i pocetnu vecu cenu dizela ispadne da im se cene u eksploataciji izjednace tek na negde oko 100.000 km, sto je u normalnim uslovima eksploatacije znaci 5-7 godina, a sto opet znaci da dok se cena izjednaci valja menjati auto :) Naravno dizeli se mnogo vise isplate onima koji prelaze velike kilometraze, ali za prosecnu gradsku voznju se to ne oseti toliko. Zato sam ja uzeo benzinca.

Pre neki dan vozio sam se sa taxi-jem Passat Karavan tdi [predposlednja verzija]. Ono chudo ne da ide to nije normalno. Zamolio bi iskusne auto-fanove da mi objasne shta znachi kod vw 2 crvena slova na tdi oznaci? [to je imao taj passat na sebi].

Tdi je skracenica od turbo-diesel injection, a VW u svom asortimanu ima i SDI motore (ne znam sta znaci ta skracenica), koji ja mislim da nemaju turbo punjac i znacajno su slabiji.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

tdi sa dva crvena slova znači da ima 115 konja.. bar je tako bilo pre par godina, sad nešto slabo pravim vw.. uglavnom, tada su svi tdi motori bili 1.9 litara, a crvena boja na slovima je označavala razliku u podešavanju ECU-a.. običan tdi je imao 90 ks, sa crvenim i 105 a sa crvenim di 115 ks.

inače, to da dizel od 115 ks i dve tone dobro ide je iluzija, zato što generalno dizeli imaju tu lepu osobinu da skoro svu snagu isporučuju na niskom broju obrtaja, pa u običnoj vožnji lepo "vuku".. ako bi probao malo sportskije da ga voziš, skontao bi da motor ima izražen turbo lag, neće da se vrti preko 4 i kusur hiljade obrtaja, i da auto zbog masivnog motora mnogo kliza preko nosa..

edit: i u tdi nije injection (ne postoji dizel bez injection-a) nego intercooler..

Link to comment
Share on other sites

TDI - "Turbo Direct Injection"

ovo bre svaki srbin mora da zna, necemo oko toga da se bakcemo! :)

Istina je da kod dizela postoji samo "injection" tip ubrizgavanja, ali postoji nekoliko vrsta, od kojih su dve osnovne - indirect i direct. Odatle i skracenica. 1992. godine je to bilo mnogo bitnije nego danas kada su apsolutno svi dizeli sa direktnim punjenjem.

1,9 TDI 66KW(90KS) nema crveno "I" - turbo wastegate tipa sa interkulerom;

1,9 TDI 81KW(110KS) crveno samo "I" - turbo sa varijabilnom geometrijom;

1,9 TDI 85KW(115KS) crveno "DI" - "singl" tip direktnog ubrizgavanja na istom bloku motora -> samo +5 KS ali mnogo vise obrtnog momenta (+50Nm).

SDI motori su iste zapremine samo bez turbo-punjaca, solidno idu za svojih sedamdesetak konja i mogu da predju jedno milijardu km..

A od goriva, ne zna se sta je losije - Evro-Dizel ili (Premijum) BMB 95 bezolovni. Voleo bih kad bi neko imao neke podatke...

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Sto se TDI i SDI skracenica tice moguce da sam se zajebao oko bilo cega, ne pratim toliko.

A od goriva, ne zna se sta je losije - Evro-Dizel ili (Premijum) BMB 95 bezolovni. Voleo bih kad bi neko imao neke podatke...

Ja koliko sam shvatio tog "strucnjaka" koji me u to ubedjivao, dizeli su osetljiviji na lose gorivo. Plus sto se kod nas desava da nema evro-dizela pa ljudi sipaju D2 :) Kapiram da ni bezolovni nije nista bolji.

Inace kad smo vec kod toga secam se jedne fenomenalne epizode emisije SAT, negde tamo '96. otprilike kad se ponovo pojavio benzin na pumpama, i kao saveti iz "Riletove radionice". Rile je dakle zakljucio da su mnogi ljudi bili sipali obican benzin umesto bezolovnog, posto nisu mogli da ga nadju i da im se tako naravno sjebao katalizator. I kakvo je on resenje dao? Pa lepo uzmete nadjete na izduvnoj grani gde je katalizator, uzmete bonsek ili cirkular, sasecete ga i jednostavno stavite obicnu cev umesto njega. Kako sam ja samo vristao posle prikazivanja tog priloga [roflmao]

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Sto se TDI i SDI skracenica tice moguce da sam se zajebao oko bilo cega, ne pratim toliko.

Ja koliko sam shvatio tog "strucnjaka" koji me u to ubedjivao, dizeli su osetljiviji na lose gorivo. Plus sto se kod nas desava da nema evro-dizela pa ljudi sipaju D2 :) Kapiram da ni bezolovni nije nista bolji.

Inace kad smo vec kod toga secam se jedne fenomenalne epizode emisije SAT, negde tamo '96. otprilike kad se ponovo pojavio benzin na pumpama, i kao saveti iz "Riletove radionice". Rile je dakle zakljucio da su mnogi ljudi bili sipali obican benzin umesto bezolovnog, posto nisu mogli da ga nadju i da im se tako naravno sjebao katalizator. I kakvo je on resenje dao? Pa lepo uzmete nadjete na izduvnoj grani gde je katalizator, uzmete bonsek ili cirkular, sasecete ga i jednostavno stavite obicnu cev umesto njega. Kako sam ja samo vristao posle prikazivanja tog priloga  [roflmao]

"Riletove majstorije"...

Ne treba mi vise od toga. :)

Ali bilo je tu stvarno korisnih fazona, uglavnom za Zastave. Inace, u sledecem broju SAT revije mislim da krece novi serijal Rileta.

Sto se tice vozila na gas, ja malo imam problem sa dve stvari u citavoj toj prici.

Prvo, ta budza u vidu rezervoara pozadi mi ili zauzima gepek ili nemam rezervni tocak. A drugo, imam subjektivno misljenje da se ne bih bas lepo proveo pri jacem udarcu u zadnji deo kola...

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

izvinjavam se oko dezinformacije za tdi, bio sam u zabludi..

asasine, oko energetske vrednosti različitih "gasova":

prirodni gas 33.000 KJ/m3

propan-butan 40.000 KJ/m3

podaci su od lika koji radi u nis-u

ne znam tačno šta je ono što se sipa u automobile sa budževinama gasa u OTO motor, al ja sam maštao o automobilu koji pogoni gasna turbina :)

kapiram da si se istripovao za benzin, te da i on ima 29 MJ po kubiku, a ne po litru (ili je to neki "atomski" benzin :)

edit: dovla, to za žrtvovanje gepeka ili rezervnog točka stoji, ali ne bi postojalo to pitanje da se automobili od starta prave za gas.. npr. neki modeli renoa sa fabričkim gasom imaju rezervoar za gas u C stubu i neposredno ispod njega (ako sam dobro shvatio, nisam baš pažljivo čitao). što se bezbednosti tiče, lepa stvar kod gasa je što ne eksplodira* nego gori (napisao asasin o oktanskoj vrednosti).. ako boca procuri (što se sa normalnom opremom ne dešava al ajde) a neka budala to zapali, goreće isto kao što gori kad baba odvrne plinsku ringlu i zapali šibicu.. inače, dve stvari koje gotovo po pravilu prežive svaki požar na autu su blok motora i rezervoar (bio on benzinski ili plinski)..

celu priču o nebezbednosti gasa dosta pospešuju taksisti koji ugrađuju polovne nenamenske gasne instalacije da bi prošli jeftinije..

* - jedina varijanta da gas izazove eksploziju je da se nađe rastvoren u vazduhu u tačno određenom procentu (nešto tipa 14,345908%), što je u praksi nemoguće.

Link to comment
Share on other sites

Definitvno sam protiv gasa - kada sam video kako je roknula jedna Volga posle udara otpozadi, rekao sam ne, ne...

Shto se tiche dizela i benzina, za hladno podnevlje je uvek benzin bolji. Dizel jeste ekonomichniji, ali kao shto reche moj burazer cena samih kola ne opravdava ulaganje u isti...

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

naravno da moze da explodira ako gas ne izlazi dovoljnom brzinom iz rezeorvara :|

nego uvek sam bio i uvek cu biti za benzince... rogovi mi rastu kad vidim kako se sabani vozikaju u svojim golfovima 20 na sat groz grad... jebote vozi to chudo od auta nemoj da milis!!!!!

onda sam shvatio da je dizel (vw)za te penzose sto ni ne znaju da voze (moje licno isksutvo, za sada)

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da se prebacim na ovo oko zauzimanja gepeka ili od strane boce ili rezervnog tocka...ima jedna "fora",po nasem zakonu svako vozilo mora da ima ili rezervnu gumu ili pribor za brzo krpljenje probusene gume...znaci stavi se boca za gas na mesto rezervnog tocka a gore malo gume za krpljenje i mali kompresor i eto praznog prtljaznika [8D]

ima za par stotina dinara da se kupi konzerva u kojoj imaš neki lepak i gas pod pritiskom, pa kad izduva guma, samo je povežeš na ventil, a ona ubrizga lepak i naduva gumu.. mnogo elegantnije rešenje sve i da imaš rezervni točak..

nek ti bude za gas, ne verujem da je lik totalni diletant ali možda je pomešao jedinice, desi se.. u svakom slučaju, stoji ono što sam rekao da bi automobili radili bolje i ne bi zagađivali uopšte ako bi ih pravili da od starta rade na gas..

Pa do koliko obrtaja bi trebalo da se vrti?  [8)]

7-8 hiljada je onako solidno :)

Link to comment
Share on other sites

u brazilu voze na alkohol (pretpostavljam etanol) "oduvek".. bila je priča o tome, dobijaju ga iz trske, i jeftiniji je od benzina, iako je proizvodni proces skuplji.. naravno, čistije gori i sve to..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...