Jump to content

Gorillaz ;]


RaveN

Recommended Posts

Gorillaz - animirana glazbena fantazija

» Click to show Spoiler - click again to hide... «

Kad im je sinula ideja o stvaranju benda, Damon Albarn i Jamie Hewlett su, na samo jednoj stranici papira, napisali svoj manifest. Nažalost, papirić je nepovratno izgubljen, a njih dvojica nikako se ne mogu sjetiti što su ono, u naletu inspiracije, na njemu naškrabali. Međutim, kad uzmemo u obzir da su Gorillaz virtualni bend, papirić odjednom postaje potpuno nevažan, jer, zapravo, oni baš i ne postoje

0231007.19.jpg

Članovi benda: 2D, Murdoc Niccals, Russel Hobbs i Noodle

Četiri člana benda (2D, Murdoc Niccals, Russel Hobbs i Noodle) produkt su dizajnerskog pothvata Jamieja Hewletta. Njihovo je prebivalište Kong Studio, gore daleko, u planinama Essexa, sjeveroistočno od Londona.

Naravno da nema nikakvih planina u Essexu. Oni postoje tek toliko da mogu stvarati glazbu, producirati video spotove, remiksirati i biti remiksirani.

Albarn (glazba) i Hewlett (dizajn) čine sivu eminenciju benda. Ikonografija inspiraciju crpi s raznih izvora – SF, anima, rock video – dok je sama glazba hibrid hip hopa, pop melodijica, glazbene podloge hororaca i svega u tom trenutku dostupnog na prezasićenom glazbenom tržištu.

Debitantski album 'Gorillaz', prodan u fascinantnih šest milijuna primjeraka, u glazbenoj je povijesti najuspješniji album stvoren od strane nekog virtualnog benda.

Njihov najnoviji uradak 'Demon days' impresivan je kao i onaj prvi. Koprodukciju potpisuje današnja remiks ikona Danger Mouse, mjestimično se čuju anđeoski glasići dječjeg zbora, iskombinirani s narativnim sekvencama Dennisa Hoopera, a ekstremno pamtljive sekvence trenutačno se udobno smještaju u ljudsku podsvijest.

Jamie Hewlett je autor stripa 'Tank Girl' koji se pojavio prije 15 godina. Njegov se crtački stil opisuje kao ulično-inteligentan, ciničan, briljantan i, prije svega, zabavan. Za razliku od njega, Albarn je svoju slavu stekao početkom 90-ih, kao pjevač tada vodećeg britpop benda Blur.

0233007.19.jpg

Damon Albarn i Jamie Hewlett

A o nastanku benda, inspiraciji, razvoju, virtualnom statusu i naslijeđu, doznajemo iz njihovog intervjua za časopis Wired:

Kako je nastao bend Gorillaz?

Hewlett: U to smo vrijeme bili cimeri. Jednoga dana doma smo gledali MTV, pomalo mutnih, zamagljenih očiju. Jer kada dovoljno dugo gledate MTV, to vam se dogodi – tamo nema ničega stvarnog, ničega opipljivog. Tako je i nama sinula ideja o animiranom bendu koji bi na neki način bio komentar na taj nestvarni svijet.

Albarn: Mi pripadamo onoj generaciji čije su najveće zvijezde produkt realityja, kao što je npr. Pop Idol. I to je sve, zapravo, neka vrsta crtića.

Jedna od najboljih stvari u vezi s bendom je što posuđujete i grabite sa svih strana? Koja je motivacija za to?

Albarn: Sve se više različite kultur(al)ne skupine isprepliću i kao rezultat toga danas imam vrlo interesantnu umjetnost. Kao pjevač Blura, imao sam priliku proputovati svijet i čuti kakvu sve glazbu ljudi danas stvaraju.

Nadam se da ćemo i dalje moći raditi na ovaj način – stvarati glazbu i umjetnost u potpunosti pod našom kontrolom, a pritom ne dopuštati da nam nepotrebne stvari, kao što je slava stoje na putu

Na jednoj od pjesma s našeg zadnjeg albuma čuju se elementi reaggea i latino glazbe, a onda na kraju sve počinje zvučati kao orkestar Glena Campbella.

Hewlett: Najbolja stvar u svemu je što klinci uhvate te djeliće koje ubacimo u glazbu i animaciju i onda pokušavaju otkriti iz koje smo kulture u tom trenutku crpili inspiraciju.

Naša je najveća nagrada to što će netko iz nadolazeće generacije umjetnika jednog dana reći: 'Naučio sam puno o glazbi dok sam kao petnaestogodišnjak slušao Gorillaz.'

Albarn: Da nisam svih ovih godina učio svirati kojekakve instrumente, koristio bih samlper kako bih sve te djeliće spojio u cjelinu.

Umjesto toga, koristim se metodom pisanja pjesama koja po mnogo čemu podsjeća na sampliranje bez korištenja digitalnog samplera. Gorillaz je zapravo produkt spajanja i infiltriranja svega što čujem i što sam čuo.

Doista je velika stvar u takvom procesu imati na raspolaganju nekoga kao što je Danger Mouse. On je doista jedan izniman Amerikanac (smijeh).

Sviđa mi se njegov 'Grey album' na kojem je smiksao zvuk iz toliko potpuno različitih izvora.

Albarn: Da, to je doista bilo nešto savršeno. To je upravo ono zbog čega toliko volim taj ludi proces stvaranja glazbe – to su takvi trenuci. Danger Mouse trenutno radi na hrpetini raznih albuma i upisuje svoje ideje, svoje viđenje remiksiranja glazbe u međusobno potpuno različite projekte.

Hewlett: I radi to kao mladi Jimi Hendrix.

Gorillaz su se od malog indie benda razvili u veliku supergrupu. To je kao da su Archies ostali zajedno i s vremenom postali Beach Boys.

Albarn: Mi na to gledamo ovako: samo zbog toga što su animirani bend, Gorillaz nisu različiti od velikih rock zvijezda. Bili su vrlo uspješni i sada kada imaju puno više novaca, mogu snimati veće i grandioznije video spotove.

0235007.21.jpg

Danger Mouse

Paradoks je u tome što su Gorillaz u svoj svojoj artificijelnosti i dalje puno manje izvještačeni od svih današnjih boy bedova i sličnih pažljivo konstruiranih glazbenih entiteta s kojima se svakodnevno susrećemo.

Hewlett: Upravo tako. Ako se već pretvaraš da si netko tko nisi – što je apsolutni smisao svake rock zvijezde – zašto jednostavno ne izmisliš nestvarne likove koji će taj posao odraditi za tebe?

Albarn: Nadam se da ćemo i dalje moći raditi na ovaj način – stvarati glazbu i umjetnost u potpunosti pod našom kontrolom, a pritom ne dopuštati da nam nepotrebne stvari, kao što je slava stoje na putu.

Možda će onda nastati još virtualnih bendova koji će funkcionirati na taj način.

I onda će nas, nadam se, biti toliko da će se ljudi početi pitati - koji vrag se događa, zašto su glazbeni časopisi prepuni crtića?!

0234007.21.jpg

Najnoviji album - Demon Days

Redizajnirali ste likove na 'Demon Days'. Taj potez puno govori o vašem napretku.

Albarn: To je bilo jako važno jer su likovi na neki način bili određeni vremenom. Trebalo ih je osvježiti.

Hewlett: Ideja je bila zaobići neka ustaljena pravila animacije. Likovi iz crtića baš i nisu podložni promjenama.

Albarn: Alternativna je ideja bila da Scrappy – Doo postane član benda.

Hewlett: A to bi tek bilo genijalno! S tim da bi u mojoj verziji Scrappy – Doo bio doista iritantan, puno više od ovog postojećeg i pjevao bi kao Chipmunks.

Vaša umjetnost slavi audiovizualni identitet različitih kultura.

Albarn: Da, naravno. Naprimjer, Mongolija je na mene djelovala jako inspirativno. Točnije, njome je inspiriran taj tamniji prizvuk našeg posljednjeg albuma. Kupio sam neke stare Betty Boop crtiće, pune doista agresivnih kineskih intervencija i gledao sam ih dok sam sa svojom kćeri putovao sjevernom Kinom.

To je područje potpuno uništeno – na udaljenosti više od 200 km sva su stabla mrtva i prizor je doista apokaliptičan.

Hewlett: Na moj je rad jako utjecao japanski Studio Ghibli koji je napravio 'Spirited Away' i 'Castle in the Sky'. Oni su japanska verzija Disneya – ali bez patetike. Njihovi su filmovi prekrasni i pomalo mračni, a to je upravo ono čemu težim u svojoj animaciji.

Drugi je utjecaj umjetnost Meksika. Oni imaju taj besprijekorni osjećaj za boju i dizajn, koji obožavam.

Albarn: Južna Amerika nas je doista prigrlila u zadnje vrijeme. Bio sam tamo na jednom prodajnom centru i naišao na hrpu postera i crteža s Gorillaz likovima. To je bilo baš jako cool.

Hewlett: Tamo smo vidjeli crteže s našim likovima, a kraj njih su stajale velike face kao što su Hommer Simpson i King Kong. Njihove lažne kopije su puno bolje od nekih naših originala. Nakupovali smo hrpu toga.

0236007.19.jpg

Čini se da ste također pod jakim utjecajem likova iz horor filmova. Zašto su zombiji toliko čest motiv u vašim spotovima?

Albarn: Pa vjerojatno zbog toga što je svatko na TV-u jebeni zombi, zar ne?! Mislim, pogledajte samo spot od 50 Centa koji se nalazi u klubu i okružen je sve samim zombijima.

Gorillaz crtići se meni osobno čine puno realnijima nego neki 'stvarni' ljudi na TV-u.

Barem je jasno da se iza tih crteža krije nekakva inteligencija i da je u to netko uložio puno rada i vremena. Takve stvari onda ne mogu biti lažne.

Hewlett: Da, ja se puno ugodnije osjećam kad je sa mnom Daffy Duck nego neki stvarni ljudi. Ali cijela je stvar sa zombijima zapravo posljedica moje opsesije. Lud sam za filmovima sa zombijima.

Jednom sam pogledao kroz prozor iz svog ureda i shvatio sam da svi hodaju u krug, sa svojim mobilnim telefonima, prislonjenima uz svoje glave. Taj me prizor podsjetio na scenu iz filma 'Dawn of the Dead' i djelovao je na mene jako inspirativno.

Albarn: Sve je ovo oko nas sjeme budućnosti, zar ne? Samo ga treba znati prepoznati.

Prevela i obradila: Jelena Cvitanušić/Wired

ponedjeljak, 15.08.2005.

Link to comment
Share on other sites

'Gorile' nisu u magli

» Click to show Spoiler - click again to hide... «

'Gorile' nisu u magli

Tri godine ih nigdje nije bilo, tračalo se o razlazu, pucnjavama, robijanju... A Gorillaz, najpopularniji nacrtani rock band na svijetu, vraća se na velika vrata albumom 'Demon Days' i singlom 'Feel Good Inc.'. A još i pričaju!

Idete na turneju po SAD-u ovog ljeta - što ćete ponijeti sa sobom? Koliko banana trošite dnevno?

Russel: Nisam siguran da su koncerti potvrđeni. Još uvijek tražimo scenografiju i načine da sviramo uživo koji će vas oboriti s nogu.

2D: Ja sam imao prijedlog da bismo mogli biti, kao... animirani. To bi bio sasvim nov način sviranja.

Murdoc: Ma ne... to ne bi funkcioniralo.

Russel: Ali, vicevi o gorilama i bananama na stranu, hrana koju nosimo uvijek nam je bila bitno pitanje. Na turneji je važna dobra ishrana.

Murdoc: Ja volim, onako, hranu na indijski način.

2D: Meni su rekli da ti voliš i na meksički način, ali ne hranu...

Russel: Ali to je bilo samo dok je bio u buturi i dogovorili smo se da to više nećemo spominjati.

Murdoc: Ovaj... Dajte vas dva ušutite.

Zašto vam je trebalo četiri godine da snimite novi album poslije prvog?

Russel: Pa, u stvari smo zajednički radili dulje vrijeme. Išli smo na turneju nakon albuma, a onda smo dosta dugo u L.A.-u radili na filmu "Gorillaz". A onda smo na neko vrijeme išli svatko svojim putem, prije nego što smo se ponovo okupili za ovu ploču.

Noodle: A i stvoriti album koji je usredotočen i ima svrhu nešto je što traži vremena i razmišljanja. Kad se nešto objavi tek da bi se objavilo, time postaješ problem a ne rješenje. Ne može se požurivati, jer završiš s nečim ispodprosječnim.

Murdoc: Sad si zvučala kao onaj Nizozemac iz reklame za Grolsch.

Počeli ste ovo snimati u L.A.-u pa ste se vratili u Kong Studio. Je li vas u L.A.-dekoncentriralo previše stvari (pričalo se da se 2D skompao sa Stalloneom, a Murdoc je tulumario po Playboyevoj palači)?

Russel: Trebali smo snimati "Gorillaz" film u L.A.-u. Ali to je propalo. Prvo je drugi album trebao biti soundtrack za taj film, ali kako od filma nije bilo ništa, predomislili smo se. Otišli smo u Hollywood raditi na filmu, ali smo se zapleli u probe, sastanke, odobravanje scenarija... i situacija je krenula nizbrdo. Nitko nije bio dovoljno usredotočen. 2D nije mogao skužiti razliku između filma i stvarnosti. Murdoca su izbacili iz Playboyeve palače jer je krao pepeljare. Pa smo odlučili srezati gubitke i odvojiti vrijeme da se oporavimo.

Noodle, vas smatraju mozgom iza ovog albuma. Zašto ste preuzeli središnju ulogu?

Russel: Noodle se prva vratila u naš stožer Kong Studio, gdje živimo i snimamo. Bila je u Japanu, tražila istinu iza svoje priče. Kad se vratila otamo počela je postavljati temelje za album, za sve nas. Imala je toliko jasnu viziju da je bilo najbolje pustiti je da to i provede, ako kužite što pričam.

Noodle: Kad mi se sjećanje vratilo, to je uzrokovalo eksploziju mojih čula! Razumijevajući toliko o svijetu i zapadnoj kulturi, bila sam prepuna poriva da dovršim te pjesme. Da izjavim nešto i ispratim pjesme do logičnog završetka. Kako se najbolje izražavam kroz glazbu unutar strukture ovog banda Gorillaz, činilo se prirodnim napraviti novi album.

Murdoc: Pa, ja ću pisati sljedeći album. Radio bih i ovaj da nisam bio u zatvoru. Ali u osnovi sam rekao Noodle što ja mislim, kako bi to trebalo zvučati.

Noodle, vi patite od amnezije - kako uspijevate zapamtiti nove pjesme i staru glazbu koje trebate svirati? Gube li ostali strpljenje s vama?

Noodle: Ovaj... Moje sjećanje se potpuno vratilo. Tijekom perioda nakon filma vratila sam se u Japan tražeći svoju prošlost, onu koje se nisam sjećala. Tada sam otkrila razloge iza mog gubitka pamćenja i istinu koja je bila skrivana. Otkriveno mi je da sam ja bila jedno od 23 djece obučavane kao dio elitnog odreda za japansku vladu u tajnoj vojnoj bazi! Kako je svako dijete dobilo pojedinačnu individualnu vještinu, ja sam obučavana za glazbu, specijalno za gitaru, ali sam postala vješta na svim instrumentima. Stvarna svrha naše obuke bila je da budemo omladinska borbena paravojska. Ali nikad nisam imala teškoća s pamćenjem pjesama, ni starih ni novih.

Razišli ste se prije snimanja ovog albuma - jeste li ikada bili blizu raspada?

Murdoc: Hej, Gorillaz se napušta samo u lijesu. Odavde nitko ne odlazi.

Noodle: Završiti ovaj album bio je najbolji način da se band održi na okupu. Mislim da smo s prvim albumom položili dobre temelje za uspostavu začetka ideja, ambicija. Ali bez ovog drugog mladice inspiracije bi uvenule i umrle.

Kakav je 'Demon Days' u usporedbi s 'Gorillaz'? Koliko je mračniji od prvog albuma, i otkud taj naslov?

Noodle: Album je pokrenut i snimljen pod sjenkom tame. Ja bih rekla da se to mora odraziti u glazbi. Odražavamo promjene koje vidimo u svijetu. A i svaki član Gorillaz se bitno promijenio jer smo svi prošli kroz toliko toga. To se odražava u zvuku drugog albuma. Radili smo i s mnogim suradnicima na "Demon Days". To bi moglo objasniti dio raznolikosti, i možda malo prljavosti koja pliva u našoj paleti boja. Naslov ima mnoga značenja. Interpretaciju kompletira instinkt slušatelja. Trenutak u kojem živimo pobudio je tog uspavanog diva, pritajenu bolest. Ovo su demonski dani u kojima egzistiramo.

Desetogodišnja japanska djevojčica bez prošlosti. Donesena je na prag Kong Studios u FedEx kutiji. Zen majstorica gitare čije zapanjujuće umijeće pomračuje čak i najvještije gitariste.

Kako je Dangermouse pridonio snimanju albuma (i gdje je bio Penfold)?

Noodle: Bila sam impresionirana poslom koji je obavio na svojem "Gray Albumu" koji sam downloadala s interneta tijekom jedne od svojih kasnonoćnih misija izviđanja kulture. Na "Sivom albumu" g. Mouse je nakalemio rad Beatlesa na "Bijelom albumu" i Jay-Z-ja na "Crnom albumu" i stvorio nešto sasvim novo. Njegov komandoski pristup i umjetnička smjelost su, po mom mišljenju, mogli popuniti rupu u našoj vojsci za sljedeću misiju. Nazvala sam EMI i dala im jasne upute: "Želim da Dangermouse producira sljedeći album Gorillaz."

Russel: Nikad ne bismo bili toliko nemarni s našom glazbom da biramo producenta iz bilo kojeg razloga osim uzajamne ljubavi i poštivanja za glazbu, i nevjerojatne sposobnosti da ostvare viziju koju imaju za album.

Murdoc: Aha. Ime Dangermouse je bilo samo bonus.

Tko provodi disciplinu u bandu kad je vrijeme za snimanje?

Noodle: Disciplinirati nije potrebno nikoga u Gorillaz. Svi mi znamo kako doći na vrijeme i svirati na potrebnoj razini, jer ovo je nešto što volimo raditi. Ne treba nam trener.

Je li se još vodila bitka za kontrolu između 2D i Murdoca? Je li bilo promjena u vašem ljubav/mržnja odnosu?

Murdoc: Nema bitke za kontrolu u ovom bendu. Ja sam vođa i što ja kažem, to bude. Premda 2D mnogo više diže glavu u zadnje vrijeme. Što je dobro za mene jer ga onda mogu jače lupiti. Ne, ozbiljno, nakon što smo otišli svatko na svoju stranu kad je propala stvar s filmom, on je morao malo odrasti, stati na svoje noge. Umjesto da stoji na mojima. Pa se vratio doma kod svog tate na obali Engleske i našao si posao. Postao je veliki dečko. Premda je još uvijek šonjo.

Russel: Mislim da svakom bendu treba netko s Murdocovim stavom. To izgleda sjajno na papiru, ali se s time nije lako nositi dan za danom. A i to je pomalo kao da se žališ na gravitaciju. Ne može se promijeniti i samo će te oboriti.

Noodle: Ja mislim da je Murdoc klaun, s tim svojim stavom. Jako komičan! On ne vidi koliko se elemenata mora posložiti skupa da bi to sve radilo. Nažalost, smatram da je njegova plitkost jedan od tih elemenata. On vidi samo sebe. Ali zato ga toliko volim jer je jedinstven i individualan karakter. Najbolje ga je ne uzimati previše ozbiljno.

2D: Naročito što ja mislim da je baš moj dobar pjevački glas ono što ovaj bend čini tako posebnim.

Murdoc: Da ne bi.

Talentirani basist i egom pokretani um koji je okupio Gorillaz. Ima metar 75 u visokim petama i bazdi na pljuge.

Udružili ste se sa Shaunom Ryderom na 'Dare'. Kako ste ga upoznali i kako je bilo raditi s njim (i gdje je bio Bez)?

Murdoc: Shaun je moj stari prijatelj. Noodle je imala tu pjesmu za koju je trebao drugačiji glas od 2D-ovog da je otpjeva pa sam ja predložio da dovedemo Shauna. Raditi s njim uvijek je sjajno. Naravno da on ima svoj vlastiti... ovaj... jedinstven stil rada, ali on uvijek isporuči što treba, pa je to za mene jako cool.

Sean Ryder - debljina, onaj Peter Kay video - jeste li sigurni da je to bio baš pravi izbor?

Murdoc: Poslušajte pjesmu pa ocijenite. I ako vam se ne svidi, treba vas liječiti. A da je debljina problem, ne bismo imali bubnjara. Mislim, jeste li vidjeli koliki je Russel?

Russel: Kontaktirali smo Shauna Rydera za rad na albumu jer smo znali da će se uklopiti u pjesmu. Kao pisac stihova Shaun Ryder bio je jedan od rijetkih iskrenih glasova i opisivača perioda kasnih osamdesetih i ranih devedesetih. Možete vidjeti koliko je originalan po tome koliko je imitatora potaknuo. Ne samo glazbeno, nego i po načinu života i načinu na koji je govorio, sve do njegova smisla za humor i ukusa u odijevanju.

Murdoc, vi ste štovatelj Sotone i radili ste i s D12 - kako biste ocijenili Shauna Rydera?

Murdoc: Hej, ne štujem vam ja nikoga! Ja tu više... cijenim. Ali vaša pitanja malo šaraju. Nagovještavate li vi da je Shaun križanac D12 i Sotone? To je... ovaj... čudna pomisao.

Na 'Fire Coming Out of a Monkey's Head' vam čita Dennis Hopper. Kako ste se s njim sreli i o čemu se radi u toj pjesmi?

Russel: Noodle je naišla na njega na nekoj dodjeli nagrada i ispostavilo se da on već zna neke pjesme Gorillaz. Rekli smo mu na čemu radimo i on je krenuo od toga. Oduvijek je bio simbol za određeni tip izražavanja i slobode govore koji je odgovarao pjesmi na kojoj smo radili. Pa se činio relevantnim izborom za Gorillaz.

Murdoc: A i ima neke stvarno ubilačke motore.

Russel: Ozbiljno, za pjesmu za koju smo tražili da je ispriča trebao je određeni tip glasa i izražavanja da bi to funkcioniralo. Ispalo je zbilja dobro.

Noodle: Pjesma je o otvaranju očiju i ne dopuštanju da te tvoja nevinost ostavi nezaštićenog. U toj pjesmi određeni se ljudi infiltriraju u naciju koja nema koncept rata ili agresije, pa kad ih napadnu ne znaju kako se nositi s time. Međutim, to uzrokuje kolaps i njih i njihovih agresora. Ispraznu pobjedu.

Je li istina da je Larry Hagman bio drugi izbor nakon njega? Žalite li što vam nije čitao J. R. Ewing?

Russel: Nije nam žao, ali istina je - Larry nam je bio rezervna varijanta.

Noodle: Ta pjesma je, doduše pod krinkom, parabola o stvarnim namjerama određene nacije da nametne svoju volju drugima pod krinkom nekog drugog razloga. Smatrali smo zbog tog razloga da bi Larry Hagman bio u dobrom položaju da tu bude narator, jer je već iskazao svoju poziciju u kampanji protiv rata.

Murdoc: Čuj, buraz, da ne skrećemo previše pažnje na to pitanje, ako tip koji je igrao naftnog tajkuna J. R. Ewinga u "Dallasu" kaže da se u situaciji u Iraku radi o nafti, ja ću mu vjerovati na riječ. On zna mnogo više o tome nego ti ili ja.

Tvrdi hip-hoper koji je pobjegao iz Brooklyna u Englesku kad su mu pajdaši poginuli u drive-by pucnjavi. Dobro je obrazovan, slatkorječiv i zbilja nadaren. Opsjeda ga duh njegovog pokojnog prijatelja Dela.

Radili ste i s Ikeom Turnerom - kako je bilo raditi s njim?

Murdoc: Poslali smo mu vrpcu i on je svirao na njoj i poslao je natrag. Russel se prilično zbližio s njim kad je godinu dana živio u Ikeovu podrumu. To je bilo nakon što si skroz poludio, jel'da, Russ?

Russel: Klavirski solo na kraju pjesme "Every Planet We Reach Is Dead" odsvirao je Ike. Zbilja je lako zaboraviti koliko je Ike utjecao na glazbu. Mislim, James Brown je najveći dio svog zabavljačkog umijeća i radnog elana u ranom periodu naučio od Ikea i njegovih Kings of Rhythm. Ikeova "Rocket 88" iz 1951. smatra se prvom rock'n'roll pločom.

Murdoc: Zbilja ga je zapržio na klaviru na kraju naše pjesme.

2D: Aha. Baš je lupao po svih sedam nijansi klavijature.

Kako to da se Ike brinuo za Russela i kako je Russel sišao s uma?

Russel: Ike Turner bio je zbilja dobar prema meni. Kad me duh Dela napustio, doživio sam taj... ovaj... slom u L.A.-u i Ike me podigao natrag na noge. Doslovno me našao onesviještenog na pločniku, podigao me i pustio da živim u njegovu podrumu. On me doveo natrag mojoj prvoj ljubavi, glazbi. Dao mi je instrumente i alat da započnem ono što sam mislio da će biti najveći hip-hop album ikad napravljen... kao breakerski 'Sgt. Pepper's'.

Noodle: Solo album na kojem je Russel radio je vrlo osjetljiva tema.

Russel: Taj album poprimio je vlastiti život. Bio sam uvjeren da je odgovoran za sve nevolje na svijetu. Ono što je počelo kao glazbene objava ljubavi, mira i sklada, raslo je i raslo u... zlu, mračnu i zlokobnu kreaciju...

Kad ste snimili pjesmu 'Clint Eastwood' rekli ste da vam je zlo od odgovaranja na pitanja o Clintu Eastwoodu - a zašto ste onda snimili pjesmu 'Dirty Harry'?

Noodle: te dvije pjesme nisu povezane ni na koji način, osim blagom humorističnom povezanošću po naslovu.

Murdoc: Clint Eastwood pomislit će da ga proganjaš.

2D: Naročito kad izađe i "Magnum Force".

2D, postali ste dobar prijatelj sa Shaneom Lynchom - što vam je zajedničko? Je li vas pokušao uvući da budete zamjena za Ronana na turneji Boyzonea?

2D: Pa, ostao sam u L.A.-u mjesec-dva nakon one stvari s filmom, ali bio sam krepan. Pomislio sam: "Beš ovo, idem ja doma kod tate u Eastbourne." Doći kući bilo je pravo otkrivenje. Stari dobri dani, kao da sam opet tinejdžer, ali s pameću i fasadom odraslog. Skompao sam se sa Shaneom Lynchom (ex-Boyzone), i ja i on smo kao preuzeli Eastbourne. Obojica smo radili u lunaparku mog starog i, znaš, par besplatnih vožnji na Waltzeru i cure bi se same lijepile za tebe. Pa sam se sjajno proveo. Ali, znate, Gorillaz nisu nešto od čega se može otići, pa sam se vratio kako bih pjevao na albumu. Ne bih ostavio Noodle i Russela da se sami nose s Murdocom.

Jako dobroćudni ljepuškasti pjevač otkriven dok je radio u Striko Normovoj veletrgovini klavijaturama. Zvuči nevjerojatno slično Damonu Albarnu.

U vašoj spavaćoj sobi je hrpa vinila - što slušate? Što biste preporučili našim čitateljima?

2D: Slušam svašta: Clash, Buzzcocks, Wire, Das Kuntzen Bottz, Kraftwerk. Volim mnogo new wavea i malo krautrocka. Hrpu stvari.

Imate i poster Freda Dibnaha - što vam se sviđa u njegovu radu?

2D: Ovaj... da... neki šaljivac je to pričvrstio špenadlama dok nisam gledao.

Iznenađuje poster Zutonsa u Murdocovoj sobi - jeste li svi njihovi obožavatelji?

Noodle: Zutonsi su sjajan bend. Imaju zbilja iskren osjećaj za glazbu. A i uživo su odlični.

Murdoc: Hmmm... A i saksofonistica je vrlo... nadarena. Kad biste me pritisnuli, morao bih reći da je ona vjerojatno moj najomiljeniji Zuton.

Smatrate li sebe novim Monkeesima?

Murdoc: Ne bih rekao ni da su oni demo verzija nas.

Novi video je tehnički briljantan - planirate li film o Gorillaz? Što bi bilo u zapletu i tko bi glumio s vama?

Murdoc: Jebiga. Jedini razlog što smo uopće u Engleskoj radili novi album je zato što su nas razvukli kroz jednogodišnju prometnu nesreću koja je bila snimanje Gorillaz filma. Jeste li gledali "Izgubljeni u La Manchi", film Terryja Gilliama o kolapsu snimanja filma? E, nama je bilo sve to još 20 puta gore, na ledu.

Jeste li se posvađali s Danom Automatorom? Gdje je on?

Russel: Mislim da se nešto oko zgrade Kong Studios uvuklo njemu u dušu i malo ga sludilo. Zato je producentsku krunu predao Dangermouseu na ovoj ploči.

Murdoc: Vjerojatno se krije negdje po hodnicima, spreman da nas u svakom trenutku zaskoči.

2D: Aha, jesam ga čuo da kaže nešto o tome kako će ti razbiti guzicu.

Čuli smo da je Murdoc počeo prodavati 2D-ovu imovinu na eBayu - koliko je zaradio i je li 2D išta dobio natrag?

Murdoc: Netko je neki dan kupio baš lijepi par 2D-ovih cipela za golf. Kao gaža sa strane poslu u Gorillaz, to ide zbilja dobro. Očekujte nove rasprodaje uskoro! U stvari, ima nešto posebno što samo što nije ponuđeno.

2D: Još mi nisi objasnio otkud mi onaj veliki ožiljak na trbuhu. Bolje bi ti bilo da nisi ozbiljno rekao ono o prodaji moje jetre na eBayu.

Vaš prijatelj Damon Albarn rekao je da je novi album 'svijet u stanju noći'. Smatrate li da je u pravu, i kog je vraga uopće on time mislio?

Noodle: U neku ruku je on u pravu. Kako su nam demonski dani došli, neki od nas gube više jutra i žive više noću. Ravnoteža se mora ponovo uspostaviti.

Što mislite o tome da je Damon preuzeo svu vašu slavu s Dangermouseom na festivalu South By South West? Kakav je bio njegov udio na ploči?

Russel: I Damon i Dangermouse pružili su nam puno podrške u snimanju ovog albuma. Nema šanse, i pored strašnog umijeća koje svi Gorillaz imaju kao band, da bi ovaj album zvučao ovako bez posla koji su oni obavili. Smatram da je u redu da oni govore o svojem doprinosu njegovom stvaranju. A i Gorillaz su se uvijek trudili obavljati što manje TV promoviranja, da bismo održali mistiku, pa su nam na neki način pomogli time.

Murdoc: Stvar s Gorillaz je u tome da mnogi uključeni ljudi osjećaju potrebu da prenaglašavaju svoj udio. Ako Damon Albarn i Dangermouse hoće prduckati po Teksasu i govoriti ljudima da su oni napravili album, baš fino. To samo ističe njihovu očajničku žudnju za slavom. Samo je četvero ljudi odgovorno za snimanje ove ploče. Ja, Noodle, Russel i, ovaj... 2D. I da budem iskren, buraz, i za neke od njih pomalo sumnjam.

Russel: Od njih dvojice tražili smo da budu veleposlanici za album "Demon Days". Imali su uvid iz prve ruke u njegovo stvaranje, pa su u odličnom položaju da ga predstave svijetu. I Damon i Dangermouse su pravi ljubitelji glazbe pa sam siguran da mogu s integritetom pričati o albumu.

Murdoc: Pa, Damon je dao 2D-u sve te lekcije iz pjevanja i sada ovaj polovicu vremena zvuči kao da imitira Damonov glas. Ako ne izguramo tog tipa iz studija, na kraju ćemo zvučati kao... što ja znam... nekakav Damonov projekt sa strane. Znate što hoću reći?

M.F. 09.05.2005.

izvor: klik.hr

Edited by RaveN
Link to comment
Share on other sites

\o/

Pogledajte samo moj nick!

d5f4c1b24126bec37f245.gif

U vreme mog ulazenja u "kompjuterski svet" Gorillaz je krenuo da prasi sa CE singlom.

Nedugo zatim dobio sam original disk od ortaka iz Londona i ZALJUBIO SE. Otuda nick.

Deamon Days je u potpunosti ispunio moja ocekivanja posle Clint Eastwooda.

Eto, sad sam ih pokoznakojiput vratio u playlistu. [:)]

Link to comment
Share on other sites

yet another modern american rock ?!?!?!

"moderni americki rok" su ti the Killers, queens of the stone age, Kings of Leon, Mando Diao da ne govorimo sad i o teen-oriented grupicama koje se mogu videti na MTV TRL-u poput My Chemical Romance,Fallout Boy....

a gorillaz su alternativa. Bili i ostali

A Killers i QotSA ne idu u TRL? ;) Plus nisam bas siguran da bih Killers mogao da stavim medju moderne americke bendove, iako odatle poticu nesumnjivo.

Link to comment
Share on other sites

pa idu, ali vishe su rock i ne toliko teen-orijentisani poput ovih koje sam nabrojao plus ako se secam dobro imena grupa poput : Fallout Boy, click Five... koji svi sebe deklarishu kao rok iako je to veoma daleko i u sustini pop.

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Izvini Igi, ali otkud ti bre toliko znas o tim grupama? :) Evo cak i ja (da, i ja ;)) jedva da znam za taj Click Five ... ajde Fallout Boy sam snimio, vrte se nesto vishe. Sto se TRLa tice, apsolutno se slazhem sa lagom, ne mislim da treba deliti grupe na dobre ili loshe samo zato sto su se pojavile tamo.

Link to comment
Share on other sites

zato sto nema nista pametno da se gleda izmedju 3 i 4 na tv-u pa pustim mtv da ga slusam dok radim nesto pametnije...elem, za mene su sve grupe koje se tamo pojavljuju mainstream, bilo one da su nu metal, pop, rock.Nekako mi je glupo da ih razlikujem kada su mi svi isti po svojoj filozofiji.

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

odlican je gorillaz...

ne ddays ima stvarno nekoliko perfektnih stvari...lost in heaven, dirty harry, ali onaj feel good ima TOLIKO zaraznu bas deonicu da je to strashno...

ali ono 90 odsto tog benda je albarn...njegov mozak i njegov glas...svaka mu chast...

modern american rock ste zaboravili da pomenete neizbezni good charlotte :D

Link to comment
Share on other sites

Mnogo su do jaja...

btw...meni nije jasno...jel oni likovi sto se pojavljuju u javnosti...ko su oni???

crtaci,pevaci?

neko mi rece (verovatno je izbaronisao) da su gorillaz pravili koncert i da su likovi pevali iza nekog pravana?!

gorillaz.com---jedan od najlepse uradjenih sajtova na kojima sam bio!

Edited by ep1c

Novi forum smrdi

3do1AEy.pngyxHzIOp.png

 

Link to comment
Share on other sites

zato sto nema nista pametno da se gleda izmedju 3 i 4 na tv-u pa pustim mtv da ga slusam dok radim nesto pametnije...elem, za mene su sve grupe koje se tamo pojavljuju mainstream, bilo one da su nu metal, pop, rock.Nekako mi je glupo da ih razlikujem kada su mi svi isti po svojoj filozofiji.

"mainstream" i "pop" nisu pravci kao ni "underground"

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...