Lucky Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 4 hours ago, Lucky said: Најмање 120 особа је погинуло од 181 колико је било у авиону, саопштиле су локалне власти. Две особе спасене inače total je ovde da su samo ova dva člana posade što su spasena preživela. Новинска агенција Јонхап цитирала је аеродромске власти које кажу да се стајни трап покварио приликом слетања па је летелица излетела са писте, ударила у зид који ограђује аеродром и запалила се. znam da verovatno nije svugde moguće, ali što ne prošire tu površinu koju zauzima aerodrom ili u najgorem slučaju naprave te ograde od nečeg malo drugačijeg da ne bude baš kao zid koji ograđuje aerodrom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 Jeste malo čudno - obično se koriste žičane ograde (kao i u Beogradu), pojma nemam zašto je ova betonska. Pritom sam mislio da je ovo neki matori aerodrom pa možda zato, a ono zapravo završen 2007. godine, sticajem okolnosti sam ja putovao blizu toga u grad Gwangju i njihov aerodrom mi bio zanimljiv jer je i vojni i civilni istovremeno (stoje F-15 avioni na stajanci a pored se parkira tvoj avion, ne sme da se slika). A ispostavlja se zapravo da je ovaj u Muanu namenjen da zameni taj u Gwangju, tako da mi baš nije jasno što nisu napravili neki veći i bolji. E sad ono što izgleda jeste problem jeste da su naleteli na jato ptica i da su im otkazali motori usled sudara sa pticama pa nije mogao da uradi reverse thrust da zakoči, zato je toliko prešišao pistu tom brzinom. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 1 hour ago, Zwerko said: E sad ono što izgleda jeste problem jeste da su naleteli na jato ptica i da su im otkazali motori usled sudara sa pticama pa nije mogao da uradi reverse thrust da zakoči, zato je toliko prešišao pistu tom brzinom. dosta je sve to neobično, sigurno bi se neki mudriji ljudi setili mnogo toga drugog, ali kao neki onaj pesak pored piste kao za kamione kad im otkažu kočnice, ili neka ograda koja nema svojstva zida, deluje mi da mnogo tih situacija može da se malo ublaži kada bi hteli, ponavljam opet, na aerodromima gde to moguće. kad je aeodrom u sred grada onda je jasno da nema puno opcija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 2 hours ago, Zwerko said: Jeste malo čudno - obično se koriste žičane ograde (kao i u Beogradu), pojma nemam zašto je ova betonska. Pritom sam mislio da je ovo neki matori aerodrom pa možda zato, a ono zapravo završen 2007. godine, sticajem okolnosti sam ja putovao blizu toga u grad Gwangju i njihov aerodrom mi bio zanimljiv jer je i vojni i civilni istovremeno (stoje F-15 avioni na stajanci a pored se parkira tvoj avion, ne sme da se slika). A ispostavlja se zapravo da je ovaj u Muanu namenjen da zameni taj u Gwangju, tako da mi baš nije jasno što nisu napravili neki veći i bolji. E sad ono što izgleda jeste problem jeste da su naleteli na jato ptica i da su im otkazali motori usled sudara sa pticama pa nije mogao da uradi reverse thrust da zakoči, zato je toliko prešišao pistu tom brzinom. nisam ispratio sta se tacno desilo, sad sam video vest, ali veci je valjda problem sto nemaju landing gear kolko se vidi na snimku LOL, nego sto nemaju reverse thrust koji je valjda samo pomoc pri kocenju jelte (landing gear + spojleri su valjda glavni tu) edit, sad gledam kocenje tockovima 50-60% aerodynamic drag 20-30% reverse thrust 20-30% drugacije je po klizavom ali ovde na snimku deluje da je bilo ok vreme dakle ili je avion sleteo bez landing geara ili su se pri sledanju sjebali/retractovali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 ovo sam sada pronasao kao komentar na linkedinu, ko zna da li je tacno Quote The reason for this crash is because the birds not only struck the engine they also hit the windscreen came through and hit both pilots. The captain was incapacitated and the co pilot injured and had to circle around and land and simply forgot to deploy the gear, slow the plane etc due to his injuries mada evo i ova vest https://aero.telegraf.rs/avio-kompanije/4028616-tragedija-na-aerodromu-muan-u-juznoj-koreji-boeing-737-800-izleteo-sa-piste-i-potom-zavrsio-u-plamenu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 47 minutes ago, reki said: The reason for this crash is because the birds not only struck the engine they also hit the windscreen came through and hit both pilots. The captain was incapacitated and the co pilot injured and had to circle around and land and simply forgot to deploy the gear, slow the plane etc due to his injurie Wtf. Znam da su ptice kao jedan od problema aviona od vajkada ali valjda onda zato stave neko armirano staklo ili neprobojno šta već na avion, ovo mi deluje kao scenario iz filma i to da su udarili u pterodaktile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 nisam ispratio sta se tacno desilo, sad sam video vest, ali veci je valjda problem sto nemaju landing gear kolko se vidi na snimku LOL, nego sto nemaju reverse thrust koji je valjda samo pomoc pri kocenju jelte (landing gear + spojleri su valjda glavni tu) edit, sad gledam kocenje tockovima 50-60% aerodynamic drag 20-30% reverse thrust 20-30% drugacije je po klizavom ali ovde na snimku deluje da je bilo ok vreme dakle ili je avion sleteo bez landing geara ili su se pri sledanju sjebali/retractovaliMislio sam da se sa snimka podrazumeva da sleću bez stajnog trapa :) u tom smislu im je jedino što koči avion aerodinamicki otpor i trljanje o zemlju, značio bi im i taj reverse thrust da su ga imali.Nisam našao konkretan zaključak zašto su sletali bez stajnog trapa ali kapiram da je neki kvar bio u pitanju. Da su ptice udarile u kabinu i onespobile i pilota i kopilota mi deluje nerealno jer je ovo ipak bilo dosta kontrolisano sletanje na stomak, pogotovo ako im najverovatnije nisu radili motori. U smislu da su obojica bili u nesvesti ili nešto mnogo bi dramatičnije pao... U suštini da nisu zaboli zid na kraju piste nego da je bila neka njiva iza verovatno niko ne bi ni poginuo...Edit: evo još jednog snimka iz drugog ugla, deluje kao da ga dosta lagano spušta verovatno s idejom i da prešiša malo pistu nije drama. Naravno ne očekuje armirano betonsku prepreku na kraju piste... Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 (edited) ja kolko sam skontao ovog lika sa klipa koji sam okacio, izgleda da im je jedino reverse trust i radio, a spojleri i landing gear nisu, sto je stvarno cudno ili su u toj panici zaboravili na neke stvari Edited December 29, 2024 by reki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 30, 2024 Report Share Posted December 30, 2024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted December 30, 2024 Author Report Share Posted December 30, 2024 Videli što Kinezi pokazali svoj prototip 6gen lovca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 30, 2024 Report Share Posted December 30, 2024 On 12/29/2024 at 4:52 PM, Lucky said: dosta je sve to neobično, sigurno bi se neki mudriji ljudi setili mnogo toga drugog, ali kao neki onaj pesak pored piste kao za kamione kad im otkažu kočnice, ili neka ograda koja nema svojstva zida, deluje mi da mnogo tih situacija može da se malo ublaži kada bi hteli, ponavljam opet, na aerodromima gde to moguće. kad je aeodrom u sred grada onda je jasno da nema puno opcija. kao sto je stvar sa svime u zivotu, resenja postoje ali nisu isplativa zbog jevrejskog nacina razmisljanja https://en.wikipedia.org/wiki/Engineered_materials_arrestor_system kao ti recimo sto nisi glibu hteo da banujes jer ti nije isplativo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 30, 2024 Report Share Posted December 30, 2024 45 minutes ago, reki said: kao sto je stvar sa svime u zivotu, resenja postoje ali nisu isplativa zbog jevrejskog nacina razmisljanja zanimljivo je da postoji. nisam znao, a na wiki čak piše i da je bilo dosta incidenata u kojima je "aktiviran". ali u ovom slučaju koliko sam ispratio iz onog videa što si linkovao, zaboli su one antene na brdo i to je bila kobna stvar, a bilo je nepotrebno tu ih staviti. ako ništa makar mogu da obezbede dovoljno "ničega" oko pista, gde je to moguće. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted December 31, 2024 Report Share Posted December 31, 2024 20 hours ago, Lucky said: ali u ovom slučaju koliko sam ispratio iz onog videa što si linkovao, zaboli su one antene na brdo i to je bila kobna stvar, a bilo je nepotrebno tu ih staviti. naravno, jbg, ali svaka nesreca u avijaciji danas je rezultat swiss cheese modela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reki Posted Wednesday at 08:41 PM Report Share Posted Wednesday at 08:41 PM manje vise slican klip kao onaj prosli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago On 12/31/2024 at 4:43 PM, reki said: naravno, jbg, ali svaka nesreca u avijaciji danas je rezultat swiss cheese modela ne znam dal' je to pomenuo ovaj lik u drugom videu, ali čitah juče a donekle je i zwerko iskomentarisao, zbog toga što su svi aerodromi u koreji i vojni (zbog severne koreje) svaki je opasan zidom, tako da i da nije bilo brda sa antenama sačekao bi ih zid, a u gušće naseljenim mestima očigledno nema prilike da aerodrom uzme još par kilometara brisanog prostora oko sebe zarad toga. mada vidim da sad skreću pažnju sve više prema pilotima: Стручњаци спекулишу да је могуће да су пилоти били уморни због густог распореда летења уочи празника, те да стога нису успели да адекватно одреагују на губитак једног или оба мотора, као и да је њиховом замору могуће допринела чињеница да су на пут кренули касно увече по локалном времену. По њима, с обзиром да је "Боинг 737-800" конструисан тако да може да полети под максималним оптерећењем и са само једним мотором, могуће је да су пилоти након удара птице у леви мотор уместо да остану мирни и полако приземе машину, због умора погрешно проценили ситуацију и искључили исправан мотор, што је довело до потпуног губитка напајања струјом и отказивања свих уређаја за управљање. То их је онда, можда, присилило на брзо слетање у којем нису имали времена ни да ручно спусте точкове, мада је на поменутом моделу Боинга могуће мануелно, повлачењем полуга, отпустити стајне трапове из њиховог лежишта и пустити их да сами под деловањем гравитационе силе склизну у одговарајући положај. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago Ja bih sa svim špekulacijama ipak sačekao ako uspeju da izvuku podatke iz crnih kutija, jer ovako je u vreme interneta kada svi hoće odgovore sad i odmah sve baš podložno strašnim nagađanjima, bez obzira što mogu dolaziti od ljudi koji su zapravo stručni za te stvari. A što se zida tiče ne verujem da bi onaj zid iza od blokova bio problem za toliki avion u toj brzini, da, ulubio bi ga malo više nego žičana ograda, ali bi se blokovi razleteli na sve strane. Problem je što je ovde bilo fazon tri metra armiranog betona koji ga je zaustavio u mestu 😞 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.