Santa Posted July 15, 2014 Report Share Posted July 15, 2014 Koliko se meni čini, tamo u 'merikama valjda proizvođač ne može da ima svoje salone, odnosno vozila se prodaju kroz salone, koji mogu da prodaju vozila više proizvođača.. Quote Svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slađan Posted July 15, 2014 Author Report Share Posted July 15, 2014 a bogami evo i još jedne zanimljive vesti, a kad AMSS koji je država krene u nešto ovako, možda postoji nada za elektro mobile (za ovaj amssov sigurno ne :) ma lol, jel ima slika ovoga? Quote pljk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 nope, moraćeš da sačekaš konferenciju za štampu :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Elektricni automobil uopste nije toliko tesko napraviti, vec rekoh da je na jednom sajmu automobila, fazon za vremen Slobe jos, bio neki Jugo fabricki iz Zastave na elektricni pogon. Sad sto su morali da mu izvade zadnja sedista da bi stala baterija je drugi problem :) Dakle problem je samo napraviti elektricni automobil a da valja, kao taj Tesla npr. 2 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 nije problem, al je skupo. kad bi sutnuo cenu baterija van racunice, bi bili ekvivalent benzinskim np Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slađan Posted July 17, 2014 Author Report Share Posted July 17, 2014 pa konkretno, Tesla modeli su skupi jer su stvarno nakrcani svim i svačim, baš je ono, luksuz to teh max sa novim tehnologijama. A inače je najavljen Tesla Model 3, koji će navodno biti jeftinja varijanta od oko 35k$ (25k€) što je i dalje skupo ali ni blizu Modelu S koji košta nešto fazon 70-80k$. http://www.slate.com/blogs/future_tense/2014/07/16/tesla_model_3_third_generation_tesla_gets_a_name_and_it_s_not_model_e.html Quote pljk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Sad samo da vidimo odgovor AMSS-a :) Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litt Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 nije problem, al je skupo. kad bi sutnuo cenu baterija van racunice, bi bili ekvivalent benzinskim np Mozda i ne bi bilo skupo ali bi sigurno bogate naftne kompanije lobirale protiv toga. Quote ~~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Stigao elektricni Punto! Fiat punto postao elektromobil/FOTO IZVOR: B92, TANJUG Beograd -- Auto moto savez Srbije predstavio je danas svoj prvi elektroautomobil i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina. Foto: Tanjug Foto: Tanjug To je nije prvi pokušaj da se napravi srpski elektroautomobil, s obizrom na to da ih je do sada bilo dvadesetak, ali je automobil AMSS na struju poseban po tome što auto nije izgubio na performansama. Ima bolje baterije i sistem koji prilikom kočenja dopunjuje baterije, tako da manje troši u gradskoj vožnji, rečeno je na konferenciji za novinare u Centru za motorna vozila AMS. Stručnjaci AMS su prvi svoj elektroautomobil napravili od fijat punta, koji su prepravili kako bi dobili štedljivije službeno vozilo. "Mi smo ovo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju", rekao je direktor CMV AMSS Milan Božić. Glavne karakteristike punta na električni pogon su: elektromotor snage 40 kilovata, težina otprilike kao i pre vađenja dizel motora i rezervoara, potrošnja 150 do 200 dinara na 150 km, što zavisi od toga kada se puni, može da razvije maksimalno nešto više od 130 km na sat, sa maksimalnim obrtnim momentom od 140 njutn-metara, naveo je Božić. Foto: Tanjug Foto: Tanjug Da bi se baterija maksimalno napunila potrebno je šest sati, a već za jedan sat punjenja baterija se napuni 30 do 40 odsto. Automobil troši struju kao, na primer, bojler i može da se dopuni na bilo kojoj priključnici za električnu energiju napona od 220 volti. Zanimljivo je da automobil ima odlično ubrzanje, s obzirom na to da mu je potrebno između šest i sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 km na sat, istakao je Božić. On je rekao da je cilj AMSS-a da svoja vozila za službu pomoći na putu preprave zbog potrošnje. Kako je naveo, životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina odnosno 3.000 punjenja i za to vreme je ušteda tolika da otplati još dva takva automobila. Foto: Tanjug Foto: Tanjug U izradu prvog automobila je potrošeno oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni punto biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje punta na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra. Ubačen je slovenački elektromotor koji košta oko 1.000 evra. Božić je kazao da može bilo koji automobil da se prepravi, ali da za sada mogu da govore o troškovima samo za punto. On navodi da ukoliko bude 10 i više narudžbi za jedan automobil da bi AMSS pronašao nekog proizvođača i sa njim pokrenuo proizvodnju, ali da im se za sada ne isplati da rade pojedinačno za svako vozilo. "Bešuman, kreće iz druge" Električni punto, koji je testirao novinar Tanjuga, potpuno je bešuman i odlično prima gas, ali se treba navići na papučicu koja reaguje tek od polovine njenog hoda. Takođe, automobil, kome je ostavljen manuelni menjač, može da krene iz druge brzine i u tom prenosu može da se vozi sve do 100 km na sat, tako da u gradskoj vožnji nema potrebe prebacivati u treću brzinu. Foto: Tanjug Foto: Tanjug Za vožnju u rikverc nije potrebno dirati menjač već samo pritisnuti određeno dugme. Automobil je na putu stabilan i gotovo da nema razlike tokom vožnje. Božić kaže da će taj automobil uskoro biti ispitan i na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja kako bi mogao da bude uključen u saobraćaj. On je naglasio da svuda u svetu stimulišu korišćenje automobila na električni pogon, na primer, besplatnim parkingom i garažama, dozvolom za vožnju u žutoj traci i na druge načine. Božić je dodao da u Holandiji u svakoj ulici postoje utičnice za tu namenu, kao i da je u Norveškoj najprodavaniji automobil Tesla na struju. Električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i umesto tečnih i gasovitih goriva koristi struju, kažu u AMSS-u. . Vrlo je interesantno da se nigde ne pominje autonomija automobila, sto je trenutno nekako najbitniji detalj kod elektricnog automobila :) A drugo zasto se na automobilu, pobogu, nalazi manuelni menjac!?!? Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kal1mero Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=A2I8KxlYbJI Quote Нема будућности без истине. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 A sad mi pala na pamet druga stvar - oni onom klincu sto je prepravio Pezoa nisu dali da ga registruje jer nema potvrdu od proizvodjaca? A kako ce onda AMSS da registruje? Nesto sumnjam da ce dobiti potvrdu od Fiata da je logicno 15 godina star Putno prepravljati... Eto mesta za Cegija da kuka! Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slađan Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 lepo to izgleda na papiru, a stvarno nije ni meni jasno to za menjač. Ali jebeš to ako punto može da se kupi za 6-7000€ nov i onda nakarikaš još do 20 hiljada evra kroz tu konverziju. Onda bolje uštediš još nekako 5K€ i kupiš ovaj Tesla model 3 što će da izađe. A sad mi pala na pamet druga stvar - oni onom klincu sto je prepravio Pezoa nisu dali da ga registruje jer nema potvrdu od proizvodjaca? A kako ce onda AMSS da registruje? Nesto sumnjam da ce dobiti potvrdu od Fiata da je logicno 15 godina star Putno prepravljati... Eto mesta za Cegija da kuka! E da, baš su ležerno to napisali u fazonu "mi ćemo to sada da registrujemo, bnk". Quote pljk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.