Jump to content

Registracija, kubikaža i opravdanje


Slađan

Recommended Posts

Elektricni automobil uopste nije toliko tesko napraviti, vec rekoh da je na jednom sajmu automobila, fazon za vremen Slobe jos, bio neki Jugo fabricki iz Zastave na elektricni pogon. Sad sto su morali da mu izvade zadnja sedista da bi stala baterija je drugi problem :) Dakle problem je samo napraviti elektricni automobil a da valja, kao taj Tesla npr. 

  • Downvote (-1) 2

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

pa konkretno, Tesla modeli su skupi jer su stvarno nakrcani svim i svačim, baš je ono, luksuz to teh max sa novim tehnologijama. A inače je najavljen Tesla Model 3, koji će navodno biti jeftinja varijanta od oko 35k$ (25k€) što je i dalje skupo ali ni blizu Modelu S koji košta nešto fazon 70-80k$.

 

http://www.slate.com/blogs/future_tense/2014/07/16/tesla_model_3_third_generation_tesla_gets_a_name_and_it_s_not_model_e.html

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Stigao elektricni Punto!

 

 

Fiat punto postao elektromobil/FOTO

IZVOR: B92, TANJUG
Beograd -- Auto moto savez Srbije predstavio je danas svoj prvi elektroautomobil i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina.
 
  
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
To je nije prvi pokušaj da se napravi srpski elektroautomobil, s obizrom na to da ih je do sada bilo dvadesetak, ali je automobil AMSS na struju poseban po tome što auto nije izgubio na performansama.
 
Ima bolje baterije i sistem koji prilikom kočenja dopunjuje baterije, tako da manje troši u gradskoj vožnji, rečeno je na konferenciji za novinare u Centru za motorna vozila AMS. 
 
Stručnjaci AMS su prvi svoj elektroautomobil napravili od fijat punta, koji su prepravili kako bi dobili štedljivije službeno vozilo. "Mi smo ovo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju", rekao je direktor CMV AMSS Milan Božić. 
 
Glavne karakteristike punta na električni pogon su: elektromotor snage 40 kilovata, težina otprilike kao i pre vađenja dizel motora i rezervoara, potrošnja 150 do 200 dinara na 150 km, što zavisi od toga kada se puni, može da razvije maksimalno nešto više od 130 km na sat, sa maksimalnim obrtnim momentom od 140 njutn-metara, naveo je Božić.
 
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Da bi se baterija maksimalno napunila potrebno je šest sati, a već za jedan sat punjenja baterija se napuni 30 do 40 odsto. Automobil troši struju kao, na primer, bojler i može da se dopuni na bilo kojoj priključnici za električnu energiju napona od 220 volti. 
 
Zanimljivo je da automobil ima odlično ubrzanje, s obzirom na to da mu je potrebno između šest i sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 km na sat, istakao je Božić. 
 
On je rekao da je cilj AMSS-a da svoja vozila za službu pomoći na putu preprave zbog potrošnje. 
 
Kako je naveo, životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina odnosno 3.000 punjenja i za to vreme je ušteda tolika da otplati još dva takva automobila.
 
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
U izradu prvog automobila je potrošeno oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni punto biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje punta na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra. 
 
Ubačen je slovenački elektromotor koji košta oko 1.000 evra. 
 
Božić je kazao da može bilo koji automobil da se prepravi, ali da za sada mogu da govore o troškovima samo za punto. 
 
On navodi da ukoliko bude 10 i više narudžbi za jedan automobil da bi AMSS pronašao nekog proizvođača i sa njim pokrenuo proizvodnju, ali da im se za sada ne isplati da rade pojedinačno za svako vozilo.
 
"Bešuman, kreće iz druge"
Električni punto, koji je testirao novinar Tanjuga, potpuno je bešuman i odlično prima gas, ali se treba navići na papučicu koja reaguje tek od polovine njenog hoda. 
 
Takođe, automobil, kome je ostavljen manuelni menjač, može da krene iz druge brzine i u tom prenosu može da se vozi sve do 100 km na sat, tako da u gradskoj vožnji nema potrebe prebacivati u treću brzinu.
 
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Za vožnju u rikverc nije potrebno dirati menjač već samo pritisnuti određeno dugme. 
 
Automobil je na putu stabilan i gotovo da nema razlike tokom vožnje. 
 
Božić kaže da će taj automobil uskoro biti ispitan i na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja kako bi mogao da bude uključen u saobraćaj. 
 
On je naglasio da svuda u svetu stimulišu korišćenje automobila na električni pogon, na primer, besplatnim parkingom i garažama, dozvolom za vožnju u žutoj traci i na druge načine. 
 
Božić je dodao da u Holandiji u svakoj ulici postoje utičnice za tu namenu, kao i da je u Norveškoj najprodavaniji automobil Tesla na struju. 
 
Električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i umesto tečnih i gasovitih goriva koristi struju, kažu u AMSS-u.

 

79890095053c916fcefc6c649425937_640x400.

 

60321886953c9172824788776035747_640x411.

 

81732594453c91718ea8d7540105772_640x382.

.

Vrlo je interesantno da se nigde ne pominje autonomija automobila, sto je trenutno nekako najbitniji detalj kod elektricnog automobila :) A drugo zasto se na automobilu, pobogu, nalazi manuelni menjac!?!?

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

A sad mi pala na pamet druga stvar - oni onom klincu sto je prepravio Pezoa nisu dali da ga registruje jer nema potvrdu od proizvodjaca? A kako ce onda AMSS da registruje? Nesto sumnjam da ce dobiti potvrdu od Fiata da je logicno 15 godina star Putno prepravljati... Eto mesta za Cegija da kuka!

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

lepo to izgleda na papiru, a stvarno nije ni meni jasno to za menjač. Ali jebeš to ako punto može da se kupi za 6-7000€ nov i onda nakarikaš još do 20 hiljada evra kroz tu konverziju. Onda bolje uštediš još nekako 5K€ i kupiš ovaj Tesla model 3 što će da izađe.


A sad mi pala na pamet druga stvar - oni onom klincu sto je prepravio Pezoa nisu dali da ga registruje jer nema potvrdu od proizvodjaca? A kako ce onda AMSS da registruje? Nesto sumnjam da ce dobiti potvrdu od Fiata da je logicno 15 godina star Putno prepravljati... Eto mesta za Cegija da kuka!

 

E da, baš su ležerno to napisali u fazonu "mi ćemo to sada da registrujemo, bnk".

pljk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...