Jump to content

Plants vs. Zombies 2 (Review)


rur_bot

Recommended Posts

Plants vs. Zombies 2

Prva Plants vs Zombies igra je od kada se po prvi put pojavila na tržištu 2009-e pa do danas uspela da postane zlatni standard za tower defense žanr video igara. I ne samo to, PvZ je postao i pravi kulturološki fenomen koji se proširio na znatno veće okvire nego što je razvojni tim PopCap verovatno i u najoptimističnijim prognozama zamišljao. Sve ovo se svakako nije slučajno dogodilo. Igra je zaista plenila svojim šarmom kvalitetom i dopadljivošću, kako u audio vizuelnom smislu, tako i u vrlo dobro razrađenom gameplay-u. Imajući sve ovo u vidu, kao i činjenicu da je EA u međuvremenu kupio PopCap, pomalo iznenađuje činjenica da Plants vs Zombies sve do sada nije imao ni jedan nastavak. E pa čekanju je konačno došao kraj i pred nama je igra sa prikladnim naslovom iz više uglova – Plants vs Zombies 2: It’s about time.

t_cannons_peashooter_PF-copy

Ako pratite na koji način EA tretira PvZ franšizu, verovatno ste već videli najavu za spin-off naslov Plants vs Zombies Garden Warfare, third person shooter (!!) naslov najavljen za sledeću godinu. Takođe odavno je bilo poznato i da će zvanični nastavak za Plants vs Zombies debitovati na mobilnim platformama (iOS i Android) i da će biti baziran na free-to-play biznis modelu uz opcione mikrotransakcije u okviru igre. Sve ovo zaista zvuči kao nešto što bi uradio jedan od najvećih izdavača u industriji (mada je ideja za onaj prvi projekat i pored svega zatekla nespremnim većinu nas). EA je u međuvremenu iz PopCap-a otpustio i George Fan-a, kreatora prve igre! Dakle dosta toga u startu nije baš delovalo obećavajuće kada je PvZ 2 u pitanju. Free-to-play model se već toliko puta pokazao kao pay-to-win kada se nalazi u rukama ili nesposobni ili developera i izdavača malo više naklonjenih mamljenju novca od publike. PvZ 2 je u startu mirisao na još jedan ovakav primer. Međutim, ovde nailazimo verovatno na najveće iznenađenje kada je PvZ 2 u pitanju. EA, kolko god to nismo očekivali,  baš EA od svih izdavača je uspeo da napravi mega popularnu igru za iOS i Android koja će na dobar i fer način primeniti free-to-play!

Posle ovoga što smo upravo rekli, ako ste voleli prvu igru, verovatno je najbolje da jednostavno skinete PvZ 2 i počnete da igrate (kad je već besplatna). Ono čega smo se svi pribojavali i nešto što je definitivno moglo da uništi ovu igru se ipak nije obistinilo. EA nije upropastio PvZ 2 sa opcijama koje od vas zahtevaju novac na svakom koraku, kako su mnogi očekivali. Sve ostalo što vam treba od informacija nije toliko bitno kada znate da je igra „položila ovaj test“. Pravi nastavak za PvZ je tu!

Planrs-Vs-Zombies-2

Ipak hajde da se okrenemo i na neke konkretne novitete u odnosu na prvi deo.  Naš stari poznanik iz prvog dela Crazy Dave je ponovo tu i njegova „uloga“ je verovali ili ne ovoga puta još više simpatično besmislena nego što je bila prvi put. Nakon što je pojeo izuzetno ukusan tako, Dave se uz pomoć vremenske mašine vraća u prošlost kako bi mogao da ponovi to iskustvo savršenog takoa! PvZ 2 vas naravno neće, kao što nije ni prvi put, zamarati sa bilo čim. Dave i novi lik – vremenska mašina, obično imaju po jednu ili dve rečenice. Postavka je takva da se igra odvija u (za sada) tri različita setting-a u prošlosti. Jedan je Egipat, drugi piratski brod i treći divlji zapad. Već sada se nazire silueta četvrtog setting-a koji će vremenom biti pridodat igri (i on deluje kao da će biti budućnost). Svaki od ova tri ima različite zombije sa različitim mogućnostima. Kao i u prvom delu, gameplay se odvija u pet linija gde je vaš zadatak da uz pomoć biljaka sa različitim mogućnostima napada i odbrane, zaštitite svaku od linija od nadolazećih zombija. Ono što odmah treba istaći je to da je PvZ 2 ovaj koncept zaista začinio sa toliko puno toga, čak i u poređenju sa prvim delom!

Prva i po nama glavna novina u gameplay-u je plant food. U pitanju je power-up koji ispuštaju zeleni zombiji nakon što ih ubijete i koji kada primenite na datu biljku, njoj daje „super potez“ koji je obično sličan njenoj osnovnoj funkciji samo znatno moćniji. Osim njega, tu su i powerup-ovi koje kupujete sa ingame coins i koji su bazirani na touchscreen gestovima kao što su flick ili pinch to zoom za instant otklanjanje nevolja. Za razliku od plant food, ovi powerup-ovi nama deluju izuzetno cheap i mi ih nismo koristili u toku igranja. Osim ovih dodataka tu su i specifične gameplay mehanike vezane za dati setting. Baš kao što smo u prvom delu imali nivoe sa bazenom, maglom ili saksijama na krovu, glavna karakteristika (osim naravno specifičnih zombija) su i za Egipat grobovi koji se pojavljuju na mapi, za piratski brod određeni broj redova koji nisu kompletni već delom i preko vode i za divlji zapad pokretne biljke na šinama.

pvz23

Tu su naravno i nove biljke u odnosu na prvi deo. Mi sada nećemo ulaziti u detaljan opis njihovih mogućnosti jer nam to u slučaju Plants vs Zombies deluje kao neka vrsta spoiler-a. Ostavićemo vam da sami otkrijete šta koja nova biljka radi. Ne zaboravite da probate i plant food powerup na svakoj! Što se tiče biljaka koje su dostupne samo ako ih kupite, radi se o poznanicima iz prvog dela, njih šest i ni jedna apsolutno nije neophodna da biste normalno igrali igru. Možda će vam nedostajati Snow Pea ili možda Squash (koje je potpisnik ovih redova intenzivno koristio u prvom delu) ali je činjenica da ćete i bez njih moći da odgovorite na sve izazove koje igra stavlja pred vas. Kad smo već kod tih izazova, game modova ponovo ima zaista dosta. Glavna putanja se sastoji od deset nivoa u svakom od tri sveta. Osim nje tu su i sporedne putanje sa po nekoliko nivoa i zanimljivim dodacima kao što su nove biljke, još jedno mesto za dodatnu biljku na početku nivoa itd. Sporedne putanje otvarate uz pomoć specifičnih ključeva do kojih nije lako doći ali svakako moguće (naravno pogađate da je do istih najlakše doći tako što ćete ih kupiti za realni novac). Kada završite deset glavnih nivoa, otvara se putanja ka novom svetu koja od vas zahteva da imate određeni broj sakupljenih zvezda. Zvezde se zarađuju na već pređenim nivoima tako što se na svakom od njih nakon što ih pređete prvi put otvore tri nova challenge -a koji od vas zahtevaju da osim prelaska nivoa ispunite i još po neki specifični zahtev. Naravno i zvezde možete kupiti za realni novac. Poenta svega je u tome da i pored toga što su ove opcije za plaćanje tu, one nisu neophodne da bi napredovali u igri. Mi smo na primer otvorili bez ikakvih probleme sve što smo želeli u igri, bez potrošenog i jednog centa. Igra je dobro i fer izbalansirana i ove opcije sa plaćanjem su tu zaista samo ako ih želite.

pvz21

Ono što bi za sada zamerili igri je to što je u poređenju sa prvom znatno kraća i generalno siromašnija sadržajem. Međutim ovo i nije zamerka na mestu, imajući u vidu da će u duhu većine današnjih igara na iOS-u i Androidu konstantno dobijati nove sadržaje (mada moramo da zamerimo što u igri već u ovom inicijalnom izdanju nije prisutan Zen Garden iz prvog dela!) Osim tih očekivanih većih update-a, tu su i određeni dnevni izazovi koji će vas na dobar način svaki dan podsećati da pokrenete igru. Yeti Zombie je ponovo prisutan i ovoga puta znatno bolje primenjen. Uglavnom se pojavljuje jednom dnevno i sa sobom uvek nosi neku finu nagradu, naravno ako ga savladate (hint: uvek imajte po jedan plant food u rezervi).

egypt last stand 1

Zamerku bi možda uputili i na još jednu verovatno ne fer adresu a to su sami mobilni uređaji na kojima je jedino za sada dostupna ova igra. Mi smo je testirali na Nexus 7 tabletu iz 2013-e i pre svega moramo da kažemo da na njemu igra izgleda fantastično! PvZ nije više sačinjen samo iz 2D elemenata već su tu i pojedini suptilni elementi 3D grafike, koji zajedno sa PvZ standardno vrlo dobrim vizuelnim art stilom daju odličan finalni efekat. Međutim naša zamerka se odnosi na samu prirodu touch interfejsa i činjenicu da će vaši prsti i šaka konstantno zaklanjati dobar deo ekrana. Verujemo da je situacija još gora na telefonima gde se loš efekat povećava kako se veličina displeja smanjuje. Moramo da priznamo da je bilo trenutaka kada smo poželeli da PvZ 2 igramo sa mišem i tastaturom. Verujemo da na to nećemo još dugo morati da čekamo, pošto će se igra gotovo izvesno kao i prvi deo, kad tad pojaviti na svim platformama.

pvz25

Za kraj da ne zaboravimo i zvučnu podlogu koja je zaista odlična! Radi se uglavnom o temama iz prve igre koje su sada u zavisnosti od settinga u kome se nalazite takođe doživele nova izdanja a pri tome nisu izgubile na kvalitetu. Zvučni efekti su takođe prema očekivanju sjajni.

Sve u svemu, Plants vs Zombies 2 je ispunio visoka očekivanja koja smo imali od nastavka onako sjanog prvog dela. Igra je besplatna,  suštinski nije pay-to-win, tu su nove biljke, novi zombiju, kul powerup-ovi, novi game modovi… Ako ste voleli prvi deo, šta čekate, pravac App Store ili Google Play.

 

Autor: Filip Nikolić

 

Plants vs. Zombies 2

 

 

PLAY! Zine br. 66 – Novembar 2013

 

egypt last stand 1 egypt_camels_peapods_copy Planrs-Vs-Zombies-2 Plants_vs-Zombies_Android_5 pvz21 pvz22 pvz23 pvz24 pvz25 pvz26 t_cannons_peashooter_PF-copy http://klanrur.rs/plants-vs-zombies-2-review/' send='true' layout='button_count' show_faces='true' width='450' height='65' action='like' colorscheme='light' font='lucida grande'>

Pročitajte na sajtu!
group-rur.png
Link to comment
Share on other sites

Mislim da za to koja je popularnija ne može da se napravi fer kriterijum po kome bi se poredile, pošto je PvZ2 besplatna igra. Faktički ko god je voleo keca, ništa ga ne košta da klikne install i proveri dvojku, tako da statistika o broju download-a recimo nije relevantana.

 

Meni bi interesantnija statistika bila ona koju ima EA a to je koliko se ljudi odlučilo da kupuje in-game i kakav je odnos novca koji su tako dobili u poređenju sa onim koji bi dobili da je igra bila recimo 4-5 dolara a ne free.

Link to comment
Share on other sites

EA više novca zarađuje od iOS igara nego što zarađuje od igara koje plasira preko retal prodavnica, na PSN-u, Xbox Live-u, Origin-u, Steam-u ili bilo gde drugde. Meni to jeste čudno.

 

Pazi kolko im to onda potencijalno menja i strategiju za budućnost, ako se već pokazalo da su tamo najveće pare, izvesno da neće imati problem i da usmere game development na tu stranu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...