Jump to content

Danas pre 29 godina, naš J-22NS Orao leteo brže od zvuka!


SavKe

Recommended Posts

Super info :) Inace ne znam da li je neko primetio, ali u onoj reklami za Cilit Bang ili tako neko sranje za ciscenje se nalazi upravo Orao, samo sto je naknadno u postprodukciji prefarban u ljubicasto/narandzasto sto su i boje tog sranja za ciscenje. Doduse deluje mi da je reklama sinhronizovana, sto bi znacilo da je u pitanju rumunski model :(

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

e cool pricha, chuo sam pre za ovo, ali nije loshe bilo podsetiti se :D

 

kada se dotakosmo sada vec aviona i stare Juge, podsetih se ove priche, nemam pojma jesam li kachio link, pa cu ovde da uradim c/p, ako mislite da mu nije mesto, slobodno premestite :)

 

Suad Hamzić rođen je 16.07.1945. godine u Sarajevu, završio je čuvenu gimnaziju u Mostaru a zatim je u jesen 1963. primljen u Vazduhoplovnu vojnu akademiju. Prvo postavljenje nakon akademije bilo mu je u 352. iae. Leteo je Tanderdžete, Sejbrove i sve verzije aviona MiG-21 koje je JNA imala u naoružanju. Završio je Komandno štabnu akadademiju RV i PVO i 1977. godine poslat je u Veliku Britaniju gde je godinu dana kasnije završio RAF Staff College. U septembru 1980. godine upućen je u Sjedinjene Američke Države radi evaluacije aviona F-5, tačnije verzije F-5F i F-5E, kao i prototipa izviđačke verzije – RF-5E. Od septembra 1986. do do septembra 1990. godine vršio je dužnost vojnog izaslanika oružanih snaga SFRJ u Turskoj. U penziju je sa činom pukovnika otišao 1993. godine.

 

Susret sa 6. flotom američke mornarice

 
Bio je 20. august 1970. topao letnji dan, sa nešto oblačnosti nad Istrom i severnim Jadranom ali vrlo jakom sumaglicom. Vidljivost je teško prelazila 2 do 3 kilometra a tzv. kosa vidljivost, iz vazduha, bila je još losija. Čusmo poznati frustrirajuči zvuk telefona linije komandovanja i uzvik “Vihor!” – signal za poletanje.

Fjaka i ja potrčasmo ka avionima, MiG-ovima 21R (L-14i). On uskoči u onaj bliži hangaru u čijoj smo hladovini sedeli u pripravnosti a ja u sledeći. Pokrenusmo motore. Javih spremnost i izrulavanje pri čemu Fjaka izrula prvi da, pošto skrećemo udesno, moj avion ne bi duvao izduvne gasove u njegov pri energičnom izrulavanju. Izađosmo na pistu na kojoj ja uzeh mesto pratioca jer ko je vođa a ko pratioc u našem paru to nije imalo baš nikakvog značaja. Ja sam održavao vezu samo zato što je u planu pripravnosti pisalo Hamzić – Lelas a ne obrnuto.

Poletesmo i čim se prijavismo na kanal navođenja OZN (oficira za navođenje) sa radarske stanice Monte Kope locirane na najjužnijem rtu Istre on nas odmah usmeri ka zapadu u pravcu Briona. Obavesti nas da je cilj na vrlo maloj visini, da je spor, da ga povremeno gubi sa ekrana. Moguće da je helikopter ali na desetak – dvanaest kilometara severozapadno od Briona. Preblizu!

Zadržasmo visinu ispod 200 metara a na frekvanciji navođenja čusmo i “autoritativni” glas VON-a ( vazduhoplovnog oficira za navođenje avijacije) sa OC (Operativnog Centra) Brioni koji nas obavesti da nas i oni prate. I da nismo znali ko je tamo dežurni VON prepoznali bi glas našeg klasića Stevanović Radisava – Kreste:

“Daj se Ti pobrini da nas ti, tamo tvoji, ne opletu, idemo preko tebe”, javih nameru i naš pravac leta koji nas je baš preko Briona izvodio najkraćim pravcem ka cilju a znao sam da oni “tamo” imaju laku protivavionsku artiljeriju i rakete “Strela-2M” kojim bi nama u niskom letu mogli zagorčati život.

“Ne brinite, pod mojom su kontrolom. Samo napred!”, utješi nas Kresta.

U smaknutom, da ne kažem paradnom, poretku preletesmo nisko iznad tzv. “fora” (stare tvrđave) na vrhu glavnog ostrva na kojem se nalazio OC, osmatrači i neki elementi niske PVO. Dvadesetak sekundi kasnije preletesmo i ostrvo Vanga na kojem je bila rezidencija Predsednika SFRJ Josipa Broza Tita, a Stari verovatno na obližnjoj plaži.

Preletevši Vangu produžismo u modro-sivu masu bez horizonta poznatu pilotima koji su leteli nad morem u jakoj sumaglici. Malo povećah odstojanje od vođe da bih bolje mogao osmatrati vazdušni prostor i morsku površinu a povremeno pogledom preleteti preko instrument table radi kontrole položaja aviona u prostoru jer da se moj Fjaka zaboravi i krene u more ne bih bio ni prvi ni poslednji pratilac koji je svog vođu verno pratio u morske talase.

Osmatramo. Fjaka prevodi avion iz jednog u drugi blagi nagib da bi skretanjem aviona izbegao mogučnost da u horizontalnom letu, pri slaboj vidljivosti, preletimo cilj ne videši ga jer smo ga pokrili nosom aviona. Ništa. Samo more i sivilo jake sumaglice.

Odjednom, desetak stepeni ulevo od našeg pravca leta, ugledah elegantno izduženu siluetu tipičnu za vojne brodove:
“Evo ga, napred, levo, 2 km”, skoro viknuh u radio-vezu.

Fjaka povede svoj avion ulevo pa ispravi i krenu u blago snižavanje ugleda što i ja ali ovoga puta još celu “svitu”, flotni sastav koji kao da izroni iz sumaglice. Paralelno sa prvim kojeg sam ugledao plovio je još jedan identičan brod, nepun kilometar iza njih grdosija, nosač aviona, a iza njega, na istom ostojanju i rastojanju još dva broda iste kategorije u njegovoj pratnji. Zajedno su činili zbijenu pravougaonu formaciju dugu oko 1500 , široku 500 metara a onda u osi iza nosača ugledah nisku tamnu siluetu podmornice u površinskoj vožnji.

Fjaka mirno produži let na visini od oko 100 metara pravo uzduž palube nosača aviona a ja u pratnji u zatečenom poretku. Malo ali dovoljno sam mogao videti da, nadlečući američki udarni pomorski sastav 6. Flote, odmah javim:

“Nosač aviona u pratnji četiri fregate i jedne podmornice”. Nastade tajac a onda glas dežurnog OC Komande 5.VaK:
” Vidra 12, jeste li sigurni ?”
” Siguran sam!”, odgovorih kratko.
” Proverite to još jednom”, čuh naređenje.
” Vidra 12, razumeo”

Fjaka krenu u logičan manevar udesno, ka obali Istre, nagibom od 45 stepeni i izašavši u suprotan kurs, nad kopnom odletesmo oko dva minuta. Po preletu mesta Vodnjan oglasi se VON sa Monte Kope upravo u momentu kada je Fjaka uvodio u nagib radi desnog zaokreta koji če nas ponovo dovesti na istu poziciju sa koje smo i prvi puta naišli na cilj. Javi se i Kresta sa OC Briona:
“Slobodan prelet istim pravcem.”, i tonom za koji smo bili sigurni kako ga protumačiti (da ne kažem zajebancije) dodade:
“Nemo’ da brinete, tu sam JA ”

Preletesmo “for” na oko 30 metara pa u snižavanju produžismo let pravo preko ostrva Vanga koje preletesmo na istoj visini. Stari je verovatno još uvek bio na svojoj plaži ako mu nisu drugačije naredili i sklonili ga u neko od davno pripremljenih skloništa.

Znao sam od ranije da mornarica budno, čak nervozno, čuva Tita i njegovu svitu na Brionima ali da oko tog ostrvlja ima toliko malih brzih patrolnih, torpednih i raketnih brodova otkrih u tom preletu. Nikada pre, a niti kasnije, nisam video toliko njih na tako malom prostoru. Videh i impresivan manevar kada ti mali brzi brodovi plove čelo u čelo jedan drugome a onda, na samo pedesetak metara pre sudara, skrene svaki na suprotnu stranu, mimoiđu se i odmah potom uplove u pjenušavi trag onog nasuprotnog međusobno se udaljavajuči.

Moj vođa produži ka severozapadu ponavljajuči manevar koji će nas izvesti na istu poziciju na kojoj smo nadleteli uljeze. Preletevši Vangu uključio sam štopericu i držao je na oku radi što tačnijeg određivanja pozicije polazeči od norme da sa 900 km/čas prelazimo oko 15 kilometara u minuti.

I nekako pred istek punog minuta ponovo ugledasmo već nam poznati sastav 4 + 1 + 1. Šest plovnih objekata 6. Flote .
Fjaka onako “fjakasto”, usporeno, lagano prevede avion u blago poniranje, dotjeravši pravac u osu nosača aviona usmeri nas pravo preko njegove palube koju preletesmo na 20-ak metara nekako u visini antena i vrha komandnog mosta na kojem videh krupno ispisan broj 68. Videh nekoliko aviona na njegovoj palubi, i podmornicu iza njega. Ali ništa više.

Javih se, potvrdih moj izveštaj od pre 4 – 5 minuta i dopunih ga podatkom da NA nosi broj 68. Javi se dežurni sa OC 5.VaK i i naredi da uzmemo kurs 090, pravo na istok. Ka Kvarnerskom zalivu. Prelet je potrajao desetak sekundi. Prekratko da bih više video ili uživao u slici koju nikada nije video ni jedan jugoslovenski pilot pre nas a, iskreno, i nisam se baš ugodno osećao ponovno nadlečući nosač aviona i flotni sastav superiorne države koja svaki svoj postupak baš i ne mora pravdati. Posebno ne u situacijama kada su njeni vojnici, sredstva ili interesi potencijalno ugroženi. Ali te 1970-te smo bili popularni na Zapadu, skoro miljenici im, jer smo pre tačno dve godine našem istočnom blokovskom susedu, onom Varšavskom, dali lekciju o beskompromisnosti i odlučnosti u odbrani suvereniteta Jugoslavije.

Ameri nisu bili nervozni zbog našeg reagovanja jer su naše linije komandovanja i nas, verovatno, prisluškivali i pretpostavljali da će ih nadleteti par poručnika, junaca usijanih glava, ali disciplinovanih profesionalaca. Zapravo suština nesporazuma je bila u tome što smo mi pod suverenum morskim prostorom i vzdušnim prostorom iznad njega podrazumevali 12 nautičkih miljan (22 km) a oni 6 NM (11 km).
Dakle i mi i oni smo bili u pravu. Zavisno od tačke gledišta i shvatanja odredbi Međunarodnog pomorskog Prava.

Kako god, zauzesmo kurs ka istoku i samo 5 minuta kasnije nađosmo se nad Kvarnerskim zalivom okupanim suncem i odličnom vidljivošću. Tamo, po naređenju, izvršismo kontrolu pomorskog saobračaja ali sem desetak brodova koji su čekali na red za uplovljenje i istovar tereta u luci Rijeka nismo videli ništa. Shvativši da smo zapravo samo bili sklonjeni u naše nesporne teritorijalne vode, potrošismo višak goriva i vrativši se ka Puli sletesmo.

Lično sam bio pomalo razočaran jer sam se ponadao da čemo Amere ispratiti do Otranta, do izlazno/ulaznih vrata Jadrana u kojem, tada sam bio uveren, oni nemaju šta da traže. A oni, Ameri, su bili tri dana u poseti prijateljima Italijanima, njihovim vojno-političkim saveznicima, članici NATO-a, u luci Trst. Svaka italijanska prodavačica ljubavi iz Lombardije a i mnoge naše iz zapadnih nam republika su znale za posetu brodova 6. AF sa preko 10.000 mornara, potencijalnih mušterija ali to nisu znali naši obaveštajci. A Tito je bio na Brionima.

Sutradan 21. avgusta 1970. smenjena su dva pukovnika JNA, jedan mornarički, jedan vazduhoplovni, načelnici odgovornih obaveštajnih organa.

A taj dan sam ja peglao vazduh negde nad oblačnim nebom zapadnog dela domovine i njene akvatorije.

 

imate josh zanimljivih stvari na ovom linku:

http://tangosix.rs/category/vojna-avijacija/

ubij jednog - ubica si;

ubij hiljadu - vojskovodja si;

ubij milion - drzavnik si.

A single death is tragedy, million is a statistic. - I.V.Stalin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

NN 4ever

Link to comment
Share on other sites

Poprilicno sam siguran da je onaj u Muzeju ofarban u standardnu zelenu boju, sad moguce da je prefarban, ali je verovatnije ovo sto pise u tekstu.

 

Inace taj Tango six blog s pricama tog bosanca je takav win da obozavam da citam. Pogotvu kad opisuje kakva je tvrdjava bio aerodrom u Bihacu...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

i to da se nnije mogoa koristit za sletanje trećinu godine zbog magle, i vetra :)

i da su piste bile projektovane kao kurac:)))


Bihaćki aerodrum je najgluplja investicija iz doba JNA

likovi su pravili tvrđavu u vreme modernog rata.. neracionlano i skupo... koštalo nas je neki 20 milijardi dolara u današnjim parama... za te pare ....

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

A bre više, sa našim orlom.

 

Moj primerak je MIA ali eve vam na kupindu literatura o našem orlu od komšije Rumunja

 

Jon Mihaj Paćepa - Crveni horizonti

Dnevnik šefa jedne komunističke špijunske službe

 

http://www.kupindo.com/Istorija/16208493_Jon-Mihaj-Pacepa-Crveni-horizonti

 

http://www.kupindo.com/Istorija/14411141_CRVENI-HORIZONTI-PACEPA

 

http://www.knjizara.com/antikvarnica/knjiga426554o118/CRVENI+HORIZONTI+Dnevnik+%C5%A1efa+jedne+komunisti%C4%8Dke+%C5%A1pijunske+slu%C5%BEbe

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

likovi su pravili tvrđavu u vreme modernog rata.. neracionlano i skupo... koštalo nas je neki 20 milijardi dolara u današnjim parama... za te pare ....

 

Норад, Планина Чејен

752px-Cheyenne_Mountain.jpg

 

Аеродром Жељава, Планина Пљешевица

91714512hGVCwJ_fs.jpg

 

 

Оба грађени скоро у исто време. Чак овај "наш" је почео раније да се гради.

Link to comment
Share on other sites

Pa to i kažem. Pogledja  mapu veoma lako mogu da se pogode piste i onemogu avionima da izlete. pročitaj i šta je Suad napisao o Bihaću. Pogledaj i šta je rekoa koliko je sletanje opasno....

Na kraju i ono što je najbitnije ova lokacija je izabrana zbog nepristupačnosti a niko nije gledoa klimatske prilike pa je magla onemogućavala sletanje oko 90 do 130 dana godišnje.

Sve u svemu megolmanski projekat na koje su bačene pare bez razloga. Koštao je, prevedeno u današnje pare, 20 Milijardi dolara i da je nedaj bože bilo rata nebi ničemu služio....

 

Ako pričamo o tome kako je bio napravljem, koliko moderan i kako sagrađen tu niko nema zamerke ali JNA je bila poznata po tim velikim projektima koji na kraju nisu služili ničemu osim da se digne ego nekom kurac generlau..

Da su deo tih para uložili u razvoj naoružanja mozda bi danas imali respektbiliniji PVO:)

 

Inače mislim da je cela ta priča oko JNA toliko bila mediski pumpana da su na kraju čak i ljudi koji su to radili povervali u svoje laži i to je najveći problem za jednu vojsku kada veruješ u sopstveni mit o nepobedivosti. Onda bilo koja kritika ili ne daj bože osporavanje se tretira kao izdaja a to nije dobor. Neke od najboljih vosjki na svetu neguju vrlo kritčki odnos kod podređenih , naravno ne uvke i naravno ne svaki dan.

 

Bihać i Orao su dva primera gde je Jugoslavija dala bruka mnog para i napravila nešto što je bilo preksupo a nije donelo tako mnogo.

 

Orao je bila razvojna stepnica ka NA (nadzvučni avion) ali se projekat toliko otegao da je Orao bio mrtvorođenče kada se pojavio. najveći porblem orla su bili i ostali motori.... E sada ameri su nam nudli F5E kao i transfer većeg dela tehnologija ali....mi kupismo osakaćene 29 od rusije:)

Ne kažem da je F5E bolji ali gledajte kineze.. kupili licnecu za Su-27 (ili 30 kako god već ga sada zovu) i naštancovli tonu istih. Šta bi nama falilio da pravimo kopije za naše tržište uz dogovr sa amerima. A tada smo bili miljenik Zapdanog sveta kapirma da je to moglo da se odradi.....

Juga zajedno sa JNA je vukla gomilu nerezonskih potezna uz parolu solanjamo se na sopstvene snage. Daleko od toga da je taj princip bio loš, naravno da nije zato smo i bili toliko uspešni u izvozu oružja ali nemoraš baš sve TI napraviti.. nešto se može i kopirati, ukrasti poboljšati...

Tja...

Da smo imali bolji PVO sistem 99 ovi govnari nas nikada nebi bombardovali... pre neki dan sam gledoa onu emsiju o pilotima i grizao usne od besa...ali sada nije bitno.. smao nevolim glorifikovanje mamutskih gluposti

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Inače mislim da je cela ta priča oko JNA toliko bila mediski pumpana da su na kraju čak i ljudi koji su to radili povervali u svoje laži i to je najveći problem za jednu vojsku kada veruješ u sopstveni mit o nepobedivosti.

 

Juga zajedno sa JNA je vukla gomilu nerezonskih potezna uz parolu solanjamo se na sopstvene snage.

 

Da smo imali bolji PVO sistem 99 ovi govnari nas nikada nebi bombardovali... pre neki dan sam gledoa onu emsiju o pilotima i grizao usne od besa...ali sada nije bitno.. smao nevolim glorifikovanje mamutskih gluposti

 

- Od partizanskih jedinica kojih je bilo 1944 800.000 boraca lako se nastavlja sa pumpanjem fantastike. Cinema komunisto je samo doprinosila toj propagandi, o nepobedivosti crvene petokrake...

 

- Kao što svi sada znamo (ali u Srbima još postoji nostalgičarski gen) sve ostale nacije su radile na razbijanju Juge od 1945 što se naravno odrazilo i na vojsku, jer se starešinski kadar popunjavao od dece iz pasivnih krajeva koji nisu mogli da plate školovanje. Od seljačića koji su bili sretni jer ne moraju da kopaju ceo dan, plus još doveli devojku iz sela i žive u stanu, dobija se samo poslušnik a ne kvalitetan oficirski kadar. Oslanjanje na sopstvene snage je posebno ludilo koje još postoji jer gomile ljudi "znaju" da je Jugoslavija "bila poznata u celom svetu i cenjena" i nije postojalo ništa što nije mogla da napravi ili uradi. Ceo svet nam je zavideo.

 

- Neka nova emisija ili ona stara gde su oni pilotski skotovi odmah iskočili iz aviona i slupali avione jer im se "pokvario radar za navodjenje" (a ne zato što su kukavički smradovi)  odmah po poletanju.

Kopali bi oni meni u rudniku za te avione zajedno sa celom familijom ©Putin umesto što se šire po stanovima i primaju pilotske penzije.

Link to comment
Share on other sites

ne seri Muerte molim te

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Али то је шббкбб Кјоте, што се тиче употребљивости тог аеродрома. Није се догодила отворена страна интервенција и оперативни план концентрације у БиХ, те не може да се са сигурношћу каже колико би аеродром имао оперативни значај (не само као аеродром, већ и један од вероватно оперативних центара). Оно што се догодило (а сви знамо шта, мада остављам могућност Муертеу да ће да нам објасни [;)], на шта ћу опет да кажем бојлер [8D]) далеко је од тога.

У ПВО се није мало улагало, кад се улагало, већ је настао проблем кад је кинте нестало, па га нису обнављали. Јбга

 

Да, стоји да су имали неких упитних пројеката, али цео тај систем бункера и бункерчина, према нашем терену и доктрини ратовања (тј против кога смо само могли да заратимо), није био лош.

 

Муерте, то око официра, војске и села - важило је увек. Ушушкане чаршиџије и не воле нешто претерано војску, а пошто се иста мора попунити - то је отварало могућност и људима са села да значајно учествују. Ти исти сељаци су се борили у свим ратовима за ослобођење. Са друге стране, грађани Прле и Тихи убише 1 Немца за 4 године.

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

Ovaj Kojot sa tim nezadrzivim i neskrivenim zalom sto smo ista od Ruja kupovali umesto od Amera, nase zapadne brace.. :D I sto smo uopste gradili bilo sta kad je jasno da je to sada sranje? I sto smo trosili pare za ovo kad smo mogli na ono, i sto nismo bili deda kad smo bili baba... Brate.. :]

 

Pazi sta pricas, "parola oslanjamo se na sopstvene snage"... kakva crna parola, zasto je to parola a ne legitimni cilj? Pritom, ne moras ici u drugu krajnost i oponirati mi nekim ekstremnim poredjenjem sa S Korejom, ne mislim ni ja da je rezonski davati sve resurse i kapacitete da bi se ostvarila 100% vojna samostalnost, ili stagod..

Link to comment
Share on other sites

Али то је шббкбб Кјоте, што се тиче употребљивости тог аеродрома. Није се догодила отворена страна интервенција и оперативни план концентрације у БиХ, те не може да се са сигурношћу каже колико би аеродром имао оперативни значај (не само као аеродром, већ и један од вероватно оперативних центара). Оно што се догодило (а сви знамо шта, мада остављам могућност Муертеу да ће да нам објасни [;)], на шта ћу опет да кажем бојлер [8D]) далеко је од тога.

 

Pa ono sto onaj covek tamo pise, a ovako laicki gledano deluje dosta suvislo imao je sam aerodrom dosta problema. Prvo za pilote, a onda i s bezbedonosnih aspekata (zbog straha od diverzije su ispraznili sisteme za punjenje goriva iz unutrasnjosti aerodroma i sl). U tom smislu je pitanje njegove operativne upotrebljivosti opravdano, ali to sada vise nikada necemo saznati, sto je verovatno i najbolja opcija. Interesantan je onaj podatak da navodi da su samo tokom prve godine izgubili dva pilota na aerodromu. Plus sto tada avioni nisu bili na tehnickom nivou na kome su danas kada govorimo o letenju u uslovima lose vidljivosti i losih meteo uslova, mozda bi danas bio daleko upotrebljiviji. 

 

 

 

У ПВО се није мало улагало, кад се улагало, већ је настао проблем кад је кинте нестало, па га нису обнављали. Јбга

 

S ovim se potpuno slazem, realno sere Kojot kao foka. Ne mozes ocekivati da ne ulazes u RV i PVO 15-20 godina i onda ocekujes da egal oponiras desetostruko brojnijem i tehnoloski daleko superiornijem neprijatelju. Da se takva situacija desila 70ih godina mislim da bi razvoj dogadjaja bio dramaticno drugaciji. U stvari ta JNA je i ispunila tu svoju svrhu (bilo realno, bilo marketinski) - bila je vojna snaga s kojom niko nije hteo da se uhvati u kostac, za razliku od VJ 1999. godine. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Због страха од диверзија...

Једно је база у мирнодопским условима, а ПОТПУНО друго у ратним.

 

Изгубили два пилота...

Апсолутно небитно, јер се ДЕШАВА, обично људском грешком.

 

У једном истом пасусу си кренуо, као што увек радиш, да као дајеш супротно мишљење, да би завршио са супротним самом себи, односно потврдним за саговорника... Кажеш нешто и ништа не кажеш.

Још једном: шббкбб што се тог аеродрома тиче, јер није никад коришћен у ситуацији за коју је направљен.

Link to comment
Share on other sites

Pa naravno da je sbbkbb prica, tu se potpuno slazemo.

 

Ja samo ukazujem na ono sto mi deluje problematicno iz ovoga sto sam citao na pomenutom izvoru - ako postoji strah od diverzije u mirnodopskim uslovima ta opasnost se visestruko povecava u ratnim. A drugo desava se naravno da ginu vojni piloti, nije to nista toliko cudno, ali opet covek koji je tamo leteo navodi nekoliko situacija u kojima je taj aerodrom izrazito opasniji od ogromnog broja drugih, da bi zakljucio da ko je tada leteo na MiG-u 21 (tada nasem najnaprednijem lovcu) i na tom aerodromu moze da leti na bilo kom vazduhoplovu na bilo kom aerodromu u svetu. Ocigledno da covek smatra da je to bilo znatno komlikovanije od letanja tipa s Bataje, samim tim i opasnije za pilote, sto u krajnjoj instanci moze smanjiti borbenu sposobnost ekskadrila s tog aerodroma. Mnogo je bolja varijanta gde piloti razmisljaju samo o tome kako da prezive u borbi i da obore protivnika, nego kad u celu jednacinu ubacuju "i samo da uspem da sletim kako treba". A da ne pricamo sto se sve te operacije vezano za poletanje i sletanja na taj aerodrom nekoliko puta usloznjavaju u borbenim situacijama gde potencijalno imas neprijateljska dejstva u blizini, gde treba sleteti s ostecenim ili ne potpuno ispravnim vazduhoplovom i sl i sl.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Баш не одустајеш.

Кјот је рекао да је изградња такве тачке била срање. Ја кажем да је шббкбб, јер није коришћена за то што је изграђена, тј да се не може са таквом сигурношћу рећи да је промашај. И онда ти упаднеш са не знам којом причом...

 

Ништа ти не указујеш, него се правиш паметан и то наводећи текст који чак ниси лепо ни прочитао, а тек си налетео на њега у свом животу.

Помињао си погинуле пилоте, а у оба случаја је речено да је људска грешка. Чак тамо аутор лепо каже да је унутрашњост била предркано урађена, са потпуно модерном изградњом и наменом.

Ако је план био да се од БиХ направи седиште одбране и да се ради о веома важном центру, и да би у тим околностима било далеко више војних јединица и људства у и око тог центра, као и у целој јебеној БиХ, молим те ми објасни по чему закључујеш да би онда било ЛАКШЕ извршити диверзантску акцију против тог центра???

Што се тиче слетања и узлетања и њихових недоумица у току ратних дејстава: много је боље да пилот зна да јебени аеродром УОПШТЕ постоји, него да сања дал је исти изрован у међувремену јер је веома лака мета.

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

Баш не одустајеш.

Кјот је рекао да је изградња такве тачке била срање. Ја кажем да је шббкбб, јер није коришћена за то што је изграђена, тј да се не може са таквом сигурношћу рећи да је промашај. И онда ти упаднеш са не знам којом причом...

Ako se ne varam ja sam prvi na ovoj temi pomenuo doticni aerodrom, valjda smem da diskutujem o istom?

Ништа ти не указујеш, него се правиш паметан и то наводећи текст који чак ниси лепо ни прочитао, а тек си налетео на њега у свом животу.

Помињао си погинуле пилоте, а у оба случаја је речено да је људска грешка.

I isto tako je receno da taj aerodrom ne prasta greske, greske koje na drugim aerodromima nisu nista spec i ne placaju se zivotom. Treba imati u vidu da su s tog aerodroma u to vreme leteli najbolji piloti JNA, ne neki retardi.

A tih gresaka sigurno ima mnogo vise u borbenim dejstvima iz razloga koje sam vec navodio.

Чак тамо аутор лепо каже да је унутрашњост била предркано урађена, са потпуно модерном изградњом и наменом.

Ако је план био да се од БиХ направи седиште одбране и да се ради о веома важном центру, и да би у тим околностима било далеко више војних јединица и људства у и око тог центра, као и у целој јебеној БиХ, молим те ми објасни по чему закључујеш да би онда било ЛАКШЕ извршити диверзантску акцију против тог центра???

Aj mi samo citiraj gde sam rekao da je lakse?

Што се тиче слетања и узлетања и њихових недоумица у току ратних дејстава: много је боље да пилот зна да јебени аеродром УОПШТЕ постоји, него да сања дал је исти изрован у међувремену јер је веома лака мета.

Pa to sve zavisi od ukupne doktrine odbrane, ja sam samo rekao da je problem sto je na taj aerodrom teze i opasnije sleteti nego na druge. Na srecu nije bilo prilike da se pokaze sta je od ta dva trebalo da bude prioritet.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Због страха од диверзија...

Једно је база у мирнодопским условима, а ПОТПУНО друго у ратним.

 

Изгубили два пилота...

Апсолутно небитно, јер се ДЕШАВА, обично људском грешком.

 

У једном истом пасусу си кренуо, као што увек радиш, да као дајеш супротно мишљење, да би завршио са супротним самом себи, односно потврдним за саговорника... Кажеш нешто и ништа не кажеш.

Још једном: шббкбб што се тог аеродрома тиче, јер није никад коришћен у ситуацији за коју је направљен.

 

Ama kakve veze ima sto nije koriscen vojno kad i vojni avioni podlezu vremenskim uslovima. Ako ne moze da sleti/uzleti u miru, ne moze ni u ratu.

Ovaj Kojot sa tim nezadrzivim i neskrivenim zalom sto smo ista od Ruja kupovali umesto od Amera, nase zapadne brace.. :D I sto smo uopste gradili bilo sta kad je jasno da je to sada sranje? I sto smo trosili pare za ovo kad smo mogli na ono, i sto nismo bili deda kad smo bili baba... Brate.. :]

 

Pazi sta pricas, "parola oslanjamo se na sopstvene snage"... kakva crna parola, zasto je to parola a ne legitimni cilj? Pritom, ne moras ici u drugu krajnost i oponirati mi nekim ekstremnim poredjenjem sa S Korejom, ne mislim ni ja da je rezonski davati sve resurse i kapacitete da bi se ostvarila 100% vojna samostalnost, ili stagod..

 

Posto nam je ovako kako smo odigrali super ispalo?

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ako se ne varam ja sam prvi na ovoj temi pomenuo doticni aerodrom, valjda smem da diskutujem o istom?

И да пратиш радњу фабуле, а не да се препиреш сам са собом.

 

I isto tako je receno da taj aerodrom ne prasta greske, greske koje na drugim aerodromima nisu nista spec i ne placaju se zivotom. Treba imati u vidu da su s tog aerodroma u to vreme leteli najbolji piloti JNA, ne neki retardi.

A tih gresaka sigurno ima mnogo vise u borbenim dejstvima iz razloga koje sam vec navodio.

 

И лепо сам на то написао да боље имати аеродом који има отежаније услове, него га немати уопште (јер је избомбардован)

 

 

Aj mi samo citiraj gde sam rekao da je lakse?

"...ako postoji strah od diverzije u mirnodopskim uslovima ta opasnost se visestruko povecava u ratnim..."

Они су предузели мере према мирнодопским условима и једноставно уклонили спорне материјале. При ратним условима се поставља далеко веће обезбеђење и лагерујеш материјале, тако да је и могућност диверзије мања.

 

Ama kakve veze ima sto nije koriscen vojno kad i vojni avioni podlezu vremenskim uslovima. Ako ne moze da sleti/uzleti u miru, ne moze ni u ratu.

 

Може да слети/узлети и у миру и у рату... И има везе што није искоришћен у ратним условима, у војним је и једино коришћен. Пошто му је оправданост при изградњи, тј намена била за ратне услове. А о томе дискутујемо.

Плус, на све то, још у провом посту сам написао да може да се користи као оперативни центар, значи не само као аеродром.

 

И као крајње: по трећи пут - једино против чега сам - то је где се овде каже за дотични да је по дефолту срање решење, а то није доказано и све је шббкбб.

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

"...ako postoji strah od diverzije u mirnodopskim uslovima ta opasnost se visestruko povecava u ratnim..."

Они су предузели мере према мирнодопским условима и једноставно уклонили спорне материјале. При ратним условима се поставља далеко веће обезбеђење и лагерујеш материјале, тако да је и могућност диверзије мања.

 

A gde tu u citatu tacno pise da je diverzija laksa? :) Ja sam napisao da se opasnost od diverzije povecava (pre svega ima mnogo vise zainteresovanih da naprave tu diverziju), naravno povecava se i obezbedjenje, ali si vec u mirnodopskim uslovima dosao do toga da si deo funkcionalnosti aerodroma prosto iskljucio bas iz straha od diverzije. A to gorivo je samo jedan element diverzije. Moja je poenta da je lose ako nesto ima u startu vec sagledanu slabu tacku a ti treba da ides s time u rat. 

 

 

И као крајње: по трећи пут - једино против чега сам - то је где се овде каже за дотични да је по дефолту срање решење, а то није доказано и све је шббкбб.

 

Ovde je samo Kojot to ustvrdio, s njim se grudvaj na tu temu. Moja poenta je bila samo da je taj projekat imao nekih manjkavosti na koje sam ukazao, ali prvi moj post na ovu temu je zapravo bio s pijetetom prema tom svakako izuzetnom projektu. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ama kakve veze ima sto nije koriscen vojno kad i vojni avioni podlezu vremenskim uslovima. Ako ne moze da sleti/uzleti u miru, ne moze ni u ratu.

 

Posto nam je ovako kako smo odigrali super ispalo?

 

-----------------------

 

Otkud znas da nije? Neko je rekao, a ja se slazem, dok se toliko ulagalo u vojsku i dok je vojska pravila, koristila i odrzavala ovakvu infrastrukturu, niko nije pomisljao da je napadne.

 

To sto su nas na kraju napali jer su nas prvo politicki porazili, to je jedna POTPUNO druga prica.

 

Uostalom, ne znam sta zelis da kazes Mohi? :]

Link to comment
Share on other sites

 

Муерте, то око официра, војске и села - важило је увек. Ушушкане чаршиџије и не воле нешто претерано војску, а пошто се иста мора попунити - то је отварало могућност и људима са села да значајно учествују. Ти исти сељаци су се борили у свим ратовима за ослобођење. Са друге стране, грађани Прле и Тихи убише 1 Немца за 4 године.

 

Ako nisam bio jasan, nemam ništa protiv Srpskog seljaka i vojnika ( bio bih i sam (debeli) seljak da nije bilo komunjara ) koju su uvek izneli sve ratove na svojim ledjima, ono što je meni smetalo i smeta kod Srpskog starešinskog kadra je ograničenje da ne razmišljaju iznad svog "čina", te totalna pasivnost. (ali dobro ne piše svakom u karakteristici "samovoljan, preuzima komandu" [:p] )

 

Potporučnik u Africi napravi državni udar i pobije-pohapsi političarsku bagru...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...