Jump to content

Stanje u MMO industriji ovih dana


Recommended Posts

ALI !!!!

 

Jel to do nas sto smo omatoreli ili su stvarno dosadni? Licno mislim da je do nas, neke sp igre mi dosade i nikad ih ne zavrsim a ovo vam prica covek koji je imao "sve sto dobijes das mi da predjem" kod lokalnog pirata. Imao sam nedeljno 20 igara da odigram sto sam i radio, znaci sve redno od pocetka do kraja, dam coveku i opis svake da zna sta da kenja da bi je prodao.

Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje.

Link to comment
Share on other sites

Mogu da to prihvatim samo kao ako pod "nas" misliš na društvo u celini. Jer, ako se ne varam, a trenutno me mrzi da istražujem, kada su se pojavljivali MMO-ovi "onomad", tipa Anarchy Online, Everquest, City of Heroes itd i reviewovi na netu su ih "hvalili", na kraju krajeva ti MMO-ovi i dalje postoje i slave neke svoje godišnjice itd. To su i MMO-ovi koje pamtimo, čija imena pamtimo i znamo makar neke osnove o njima čak i ukoliko ih nismo igrali.


Sa druge strane, imaš navalu kvantiteta MMO-ova u proteklih X godina koji dobijaju loše ocene od review sajtova i nemaju ni neki životni vek.

Link to comment
Share on other sites

Pa dobro, bio je gaming ozbiljno tržište i te 2003-2004, čak i pre 2000 su išli takvi članci, promenio se sistem zarade na tom ozbiljnom tržištu tj. transformisao se :) Naravno, rastao je i broj igrača, nema tu puno priče.

Link to comment
Share on other sites

Realno, iako ima "tu i tamo" nekih izleta u nešto novo i drugačije, svaki MMO u proteklom periodu na kraju može da se opiše kao "dosadan"... 

971395_162394207277685_881127781_n.jpg

 

Stvar je u tome sto je u medjuvremenu gejming postao ozbiljno trziste :/

Čim je to postalo ozbiljno tržište samim tim je novi ekonomski poredak krenuo da ubacuje u mašinu i štampa što mmo (wowastične naslove) što tako i offline igre a onda se vraćamo na onu priču o dilovima između proizvođača komponentni i programera, kao i potrošača koji se ništa ne pitaju sem u kickstarterima.

 

Sve je počelo od cs'a, quake'a, ut'a itd ekipe koje su igrale turnire i uzimale lepe pare i tada su uvideli ljudi da ipak tu leži brza kinta i kod običnih igrača...lepo reče onaj Tarot da ko igra cs ide u pakao. :tf:

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

Ja tvrdim da je to sve neki ciklus. Pre otprilike 5-10 godina je dosegnut taj neki vrh sinusoidni, i sada idemo na dole. Uglavnom se proizvode niskokvalitetne igre, stancuju sto brze da se izbace na trziste. Kad se dosegne neko dno opet cemo krenuti na bolje.

 

I nije to samo problem sa PC igrama, pogledajte samo konzole. Koliko se zaista igara igra trenutno aktivno? CoD, Halo, i ostale franshize koje izbacuju klonove vec godinama. Retko se nadje neka originalna, visokokvalitetna igra.

Link to comment
Share on other sites

Po meni u poslednjih 10 godina,aj da kazem kad sam sazreo malo od 2004te sve igre tipa fps,mmorpg su istog principa sa istim UI-om i za deset godina mora da postane dosadno...dok ne smisle neki novi princip MMOrpg-a a ne po istom (sa 3000 spelova ili 5 spelova za koje treba da otegnes muda da bi dosao do njih i to naravno uz neizostavni talent tree) ili fps-a (da se ne pucam sa vanzemaljcima i da ne ratujem po iraku) sve ce ici na isti sablon...a sto se tice stancovanja igara i skupljanja para EA games je klasican primer,posebno sa BF3... u svih 5 ekspanzija koliko li ih je bilo,a cini mi se 5 izasla su 2 patcha od po 1gb i to je to...koga briga bitno da se pare uzimaju....

Edited by StrayderGame
Link to comment
Share on other sites

Ja tvrdim da je to sve neki ciklus. Pre otprilike 5-10 godina je dosegnut taj neki vrh sinusoidni, i sada idemo na dole. Uglavnom se proizvode niskokvalitetne igre, stancuju sto brze da se izbace na trziste. Kad se dosegne neko dno opet cemo krenuti na bolje.

 

I nije to samo problem sa PC igrama, pogledajte samo konzole. Koliko se zaista igara igra trenutno aktivno? CoD, Halo, i ostale franshize koje izbacuju klonove vec godinama. Retko se nadje neka originalna, visokokvalitetna igra.

Sad se otprilike nalazimo u nekom momentu gde WoW sedi na tronu, toliko ispred svih ostalih MMORPG-ova, i jedini koji mogu da ga zbace su oni koji su ga napravili. SWTOR je mogao da ga presisa, medjutim bio je smandrljan i propao je jer je bio polu zavrsen i patchovan jednom u sto godina, kao sto uvek biva kad EA visi nad glavom development tima.

 

btw EA izglasan za najomrzeniju kompaniju opet - vest od pre par meseci

 

"Titan" bi trebao da bude breakthrough epskih proporcija, mada ja iskreno ocekujem "Blizzard's greatest successes bundle" gde igra ima gameplay WoW-a, polu-random itemizaciju Diabla 3, real money auction house i nalazi se u Starcraft univerzumu. 

Link to comment
Share on other sites

SWTOR je na neobičan način fejlovao a imao je potencijal ali se ja ne slažem da je zbrzan, tj. možda je zbrzan u nekom finalnom delu ali su ga oni razvijali i razvijali ... po meni ej problem što je postao zastareo u trenutku kada su ga objavili.


Što se WoWa tiče, ni tu više ne cvetaju ruže, tako da nisam siguran da će naredni MMO iz Blizzarda moći da priđe blizu WoW-u - to je bilo jedno vreme, jedan trenutak koji je iskorišćen na pravi način.

Link to comment
Share on other sites

WoW svakom expanzijom postaje detinjastiji i prostiji, tako da stariji i ozbiljniji igraci odustaju polako sa svakom novom expanzijom a dolaze deca koja se loze na pokemonei lake igrice. On je mozda najigraniji MMO jos uvek ali samo zato sto se navike jako tesko menjaju.

 

on topic: Sto se MMO-ova tice ovo je postalo glupo jer su poceli da izbacuju gluposti i  da pretrpavaju trziste tako da igraci jednostavno izgube volju da tragaju za dobrom igrom, bar igraci kao ja koji igraju jednu ali u fullu.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ne bih nazvao WoW detinjast, niti prost. WoW sam po sebi trenutno ima toliko sistema, i toliko razlicitih nacina igranja da to ne moze da se nazove prostim. Vise im je fokus na sire igracko trziste. Sam po sebi se nije promenio. Raiding je isti, samo ima vise nivoa tezine. Heroic difficulty je i dalje heroic, koliko god nivoa da su ispod toga stavili (normal, LFR, flex). Hardcore PVP je i dalje hardcore (arena, RBG), koliko god sistema imao na nizim nivoima.

 

Ljudi se tripuju da je WoW postao lak, samo zbog lakoce levelovanja i zbog nizih nivoa tezina, iako su najtezi nivoi i dalje jednako teski. To je sve mehanika da se vise ljudi ukljuci u taj neki end-game, pa bar u nekom "special olympics" nivou tezine a da elitists i dalje imaju svoj "vrh" bez promene.

 

Pa neka su ubacili pokemon trip, ako si hardcore sta te boli uvo? Mislim ne utice na tebe ni u kakvom smislu ako ga ne igras. 

Link to comment
Share on other sites

Ne bih nazvao WoW detinjast, niti prost. WoW sam po sebi trenutno ima toliko sistema, i toliko razlicitih nacina igranja da to ne moze da se nazove prostim. Vise im je fokus na sire igracko trziste. Sam po sebi se nije promenio. Raiding je isti, samo ima vise nivoa tezine. Heroic difficulty je i dalje heroic, koliko god nivoa da su ispod toga stavili (normal, LFR, flex). Hardcore PVP je i dalje hardcore (arena, RBG), koliko god sistema imao na nizim nivoima.

 

Ljudi se tripuju da je WoW postao lak, samo zbog lakoce levelovanja i zbog nizih nivoa tezina, iako su najtezi nivoi i dalje jednako teski. To je sve mehanika da se vise ljudi ukljuci u taj neki end-game, pa bar u nekom "special olympics" nivou tezine a da elitists i dalje imaju svoj "vrh" bez promene.

 

Pa neka su ubacili pokemon trip, ako si hardcore sta te boli uvo? Mislim ne utice na tebe ni u kakvom smislu ako ga ne igras. 

 

Boli me uvo jer je tona dece koja ne znaju nista i postaje jako glupo igrati, failovi po raidovima i tona nubova po BGima i arenama, plus balans klasa je uzasan.

  • Downvote (-1) 1
Link to comment
Share on other sites

Boli me uvo jer je tona dece koja ne znaju nista i postaje jako glupo igrati, failovi po raidovima i tona nubova po BGima i arenama, plus balans klasa je uzasan.

 

Сасвим је нормално да милионска игра има велики распон у скилу између играча. Заправо лично сматрам да је елитизам главни проблем вова, јер ће људи киковати лика без ерлума из данџна јер би га онда прелазили за десет минута, а не за седам - а данџн је направљен да се прелази за четрес пет минута фазон. Нико неће да објасни лику куда да иде и шта да ради јер су дошли не да играју игру, већ да ''данас одраде то и то''. Цео гејмплеј је померен, не ка креативном размишљању и паметном игрању, већ ка ртсоликом памћењу шаблона (а ла три сељана на рудник, четврти на дрва, пети да гради то и то, јој мискликово сам, гг) и примени установљених потеза (роуг је роуг и може да буде један од, ај да лупим, седам билдова од којих је пола исто, игра те вози у тунел са гијама, скиловима, фитовима, немаш класичан рпг левелинг - то је тако због баланса и ја то капирам, али опет).

 

И ту из машине испада заправо онај нови лик који је дошао да ''ммо-ише'', а не стари играчи, они немају проблема са тим. Ако мене неко пита, вов је појео сам себе својим шаблонима и затвореношћу (колико год ово са затвореношћу звучало као нешто што ни у сну не може да се прикачи вову). Сво поједностављивање је уведено не да би се придобили нови играчи, већ да ти играчи не би побегли после два дана играња јер су им ликови из бете јебали матер у дедмајнсима. Што значи да је онда направљено да се ти дедмајнси прелазе за, лупам цифре, дваес минута са ерлумованим прасадима који знају игру напамет, а за 25 ако је један лик (или два) нов у вову. Уместо да са та два нова лика буде седам вајпова и да се прелази сат и по. Али то нема шансе јер би ти ликови били киковани у року од милисекунд.

А постоји врло јасна разлика између глупог и јогунастог лика и лика који је нов - а вов је игра где људи ту разлику апсолутно не капирају и од игара које сам играо, вов је ту најпреиспољнији, чак је и вот нормалнији у том аспекту, а вот је ужасан што се тога тиче.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Potpuno se slazem sa Duliom, to cisto kao disklejmer :)

 

 

Boli me uvo jer je tona dece koja ne znaju nista i postaje jako glupo igrati, failovi po raidovima i tona nubova po BGima i arenama, plus balans klasa je uzasan.

 

Balans klasa ne treba nikada traziti u MMOu jer je to jednostavno nemoguce odraditi. Uvek ce neka klasa A biti jaca od B, jer ako se to promeni onda ce B biti jaci od C koja je bila jaca od A, itd. Jednostavno treba znati kako se boriti protiv razlicite klase jer skill igraca isto nikada nece biti na istom nivou.

 

To je pod jedan. Pod dva, "deca koja ne znaju nista" jer vrlo nezrelo razmisljanje. Ako cemo vec da se hvatamo za pokemon, vecina pokemon fanova koje ja znam su preko 30 godina likovi. A Dulio je vec objasnio trenutnu gogogo kulturu koja se siri MMOovima kao jedan tumor. Otisla je zabava "iganja" MMOa a dosla kultura merenja penisa i prolaskom kroz dungeone i raidove jer im je to na dnevnom redu da bi se dobio pisljivi emblem.

Link to comment
Share on other sites

Ja WoW nisam igrao ima vise od dobrih 16 meseci, a i Catu sam igrao bas slackerski casual, jednostavno vise mi nije bilo to to. ali takvi komentari k'o sto je ovaj (zmaychekov) su mi uvek izbadali oci, te sam uvek izbegavao te WoW topike. Mada, eto sad sam morao da zapostujem. (bezobrazno, sarkasticno)

Link to comment
Share on other sites

Potpuno se slazem sa Duliom, to cisto kao disklejmer :)

 

 

 

Balans klasa ne treba nikada traziti u MMOu jer je to jednostavno nemoguce odraditi. Uvek ce neka klasa A biti jaca od B, jer ako se to promeni onda ce B biti jaci od C koja je bila jaca od A, itd. Jednostavno treba znati kako se boriti protiv razlicite klase jer skill igraca isto nikada nece biti na istom nivou.

 

To je pod jedan. Pod dva, "deca koja ne znaju nista" jer vrlo nezrelo razmisljanje. Ako cemo vec da se hvatamo za pokemon, vecina pokemon fanova koje ja znam su preko 30 godina likovi. A Dulio je vec objasnio trenutnu gogogo kulturu koja se siri MMOovima kao jedan tumor. Otisla je zabava "iganja" MMOa a dosla kultura merenja penisa i prolaskom kroz dungeone i raidove jer im je to na dnevnom redu da bi se dobio pisljivi emblem.

Е, то. Притом, да се разумемо, то није проблем сам по себи - ако си супермегацар одеш у неки зајебани гилд и сигурно ћеш добити и тренинг и знојење и нећете никад ''фејловати рејд''. Ако ниси супермегацар, онда одеш у рандом, једеш говна около итд, има довољно људи и свет и гејмплеј су довољно велики и разноврсни. Проблем настаје кад сви хоће све. Оно, дође лик из гилде од милион ликова, кјуује се у рандом данџн и онда смара што људи не трче кроз данџн или што ''не знају да се прво иде лево, а не десно омглолнуб''. Па јеботе личе који ћеш ти курац ту, иди исцимај четворицу од тристаосамдесетчетири другара који су тренутно у игри и трчи кроз данџин и причајте на вентрилу и зајебавајте се.

 

И ово долази од мене који волим та ''мерења пениса'', у преводу, волим прогресију у игри и волим да ако сам се ја исцимао више да имам веће бројеве и неонскије арморе.

 

Што је најгоре, ниједан концепт није отпоран на то. Нпр. реко ај да пробам нешто ново нешто дивље и узео сам гв2. И оно супер лепо, идеш лево десно, борба полу-квејкаста, нема гир прогрешна, интересантно, блабла. И оно, после фазон пет дана већ видиш ''треба ми лик за тај и тај данџн, мора да га има пређеног у ачивментсима''... Значи, не мора да постоји ни гир прогрешн да би тај тумор одмах процветао, овога пута на некој другој основи:)

После су ваљда и у гв2 увели гир прогрешн, мада немам појма, престао сам да играм давно пре тога.

 

 

Свестан сам да све ово прилично звучи као они ретардирани постови на вов форумима а ла ''оћу да имам исто што и онај лик, а имам двоје деце и играм дваес минута дневно'' или они краљеви у воту што пишу ''правим један демиџ по партији и пуцам у облаке? па ја играм из забаве, шта оћете!'', али заправо није тако. Игре се играју из забаве, али та забава произлази из такмичења (било које врсте, са ликом, са компом, са временом), као и када се игра баскет. Тако да сам ја скроз за то да се игре играју и савлађују и уче и апсолутно не одобравам ликове који су у фазону ''ја играм како ја оћу, дошао сам на јавно игралиште и имам право да будем овде ко и сви други'' и онда узме и даје аутокошеве на кошарци. Е па јебига личе, што си онда дошо на кошарку, иди играј баскет, тамо је само један кош.

Тако да не буде забуне око тога ''одакле долазим''. Али ово о чему причамо Лупи и може да буде само још горе у поређењу. Јер ту нема ни игре ни играња одмах у старту и можеш да покупиш лопту, кључеве и мобилни са терена и да одеш гајби.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

da bre nije wow vise mesto za multi r1/realm 1sts HC igrace ko sto si ti

 

Nemam ni zelju ni volju da se prozivam sa anonimusima kao sto to ni ti nebi trebao da radis. BTW izvini sto imam svoje misljenje posto me niko nije obavestio da ne smem!

 

Hajde drugari, nema potrebe za tim, držite se diskusije.

Link to comment
Share on other sites

Boli me uvo jer je tona dece koja ne znaju nista i postaje jako glupo igrati, failovi po raidovima i tona nubova po BGima i arenama, plus balans klasa je uzasan.

on 25 Jul 2013

lol 

prolazis kroz burnout fazu... ja sam kroz to prolazio sredinom burning crusadea... u zavisnosti od osobe imaces od jedne do nekoliko burnout faza pre nego sto se okanes wowa :) 

Ovo "postaje" sam boldovao jer mi deluje smesno, isto sam govorio i ja u BC pre nekoliko godina :)

Sve je to subjektivno.

...

 

Nazalost vec nekoliko godina MMO zanr je poprilicno uchmao ... mislim da tradicionalni MMO je vec globalno marginalizovan ... tu su EVE i  WOW sa pretplatama i to je to od velikih igraca , nema tu jos mnogo mesta za jos igara tog tipa, bar ne za siroke narodne mase, naravno uvek ce postojati mali MMoovi sa pretplatama ekskluzivnog tipa.

 

O temi mozemo da diskutujemo nasiroko, mislim da je stvar dosta komplikovana i zadire u razlicite teme na razlicition nivoima, od nacina placanja, koncepcije igranja, ljudi koji igraju pa sve do igracke industrije kretanju na trzistu i nacinu proizvodnje igara itd. 

 

Ovo ne pricam bez veze igrao sam hardcore WOW  cetiri i kusur godina, EVE isto preko cetiri godine a probao  sam sve i svasta izmedju od konana, riftova preko torova alodsa i ostalih cudesa. 

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Ја бих ту компликованост свео просто на играчку индустрију од свих тих фактора:) Људи могу да буду стока и не морају (и ти и ја смо потенцијална стока сигурно), само је питање оћеш ли ти направити продукт који ће да подржава сточност или неће. Исто тако су људи потенцијално лењи нпр. па је опет на теби хоћеш ли подстицати лењост или не. Онда ту у једначину уђу паре, број играча, приступачност продукта итд. И јесте, има ту фактора, али се на крају све сведе на индустрију.

 

Мислим да су играчи као такви у прилично табула раза фазону и да их индустрија обликује по систему акције и реакције. Јуче ме стартује неки лик у воту (неки лик са царским статусом) јер сам био "kind and normal" у некој партији (мислим јеботе о чему ми причамо) и као ај се платунујемо и те форе. И као ајде и ми ту нешто играмо, причамо итд. И дотакнемо се приче о некој филозофији играња (мислим, не генерално него ето, причали смо о томе шта је коме добра партија) и оно, ја у фазону ''брате, ја ако не направим ништа демиџа али сам нпр. црко на сред моста да они не могу да прођу од моје олупине и ми добијемо и ја добијем нула експа и пара, мени је то царска партија јер сам фазон допринео можда и највише у тиму и пожртвово сам се итд'' док он трепће у чуду и у фазону је ''а демиџ? а како, па добар играч мора да ово, мора да оно'' и уопште не капира концепт да сам ја нпр. допринео победи до јаја и није му јасно како се не поједем жив што сам сјебо статс итд. И сконтам да је лик клинац, оно можда има дваес година и то је то управо то обликовање. Потпуно другачије схватамо игру и играње и потпуно сам сигуран да то није до тога какви смо ликови у суштини, него због индустрије. Ја у животу не бих дозволио себи да радим неке мета-акције, типа ако се добија медаља за убијених шест ликова, а ја сам убио петорицу, да играм на шести фраг уместо на генералну победу нпр. док је то њему страно, ал не зато што је саможиво говедо него зато што се ''родио'' у таквом свемиру гејминга.

  • Upvote (+1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Doolio se slucajno dotakao filozofiranja ? Nemoguce! [;)]

 

Ne veurjem da ga je uslovila igracka industrija na to TBH isto sam i ja dugo igrao WOT i uvek sam jurio pobedu po svaku cenu a pride imao bolest statsove... a opet, odrasatao sam na unreal tourmanetima sa monster, ultra i wicked sick kilovima tj kill streakovima i slicnim dzidzabidzama... mislim da to zavisi od osobe do osobe i kako je vaspitan od malena...  a opet, ne mozes ni sve da vaspitas na isti nacin, drugi ljudi se pale na druge stvari, a i igraju zbog razlicitih osecanja uzitka, neko igra da se opusti neko igra da se takmici sto povlaci upravo suprotno, stres umesto opustanja :) Bas je WoT tu interesantan. Igra je generalno postigla uspeh jer opusta medjutim sama priroda igraci vs igraca opet baca udicu i navlaci te u neko takmicenje i time podize tenziju. Naravno ima i freekova kao sto sam ja koji iskljucivo i igraju zbog toga, medjutim zanemarljivo mali broj. Ovde sam namerno izostavio koncept stapa i sargarepe koji je ocigledno veoma ukorenjen u danasnjim igrama medjutim mislim da nije bitan za ovu diskusiju. 

 

Verovatno i inteligencija uz licne mogucnosti i ogranicenja samog igraca, igra bitnu ulogu u svemu tome.

Recimo dok sam se przio na CSvrlo brzo sam shvatio da iako sam ok igrac, da sam dostigao svoj maksimum i da jedini nacin daljeg napredovanja jeste da igram timski pa sam se u tome i usavrsavao( veoma svesno).

Dakle shvatio sam svoja ogranicenja i pokusao da ih nadomestim na drugim poljima. Dok recimo imam kolegu koji igra War thunder i dok ga gledam ubedjen sam da iako je odlican igrac nikada nece moci mnogo sto sta da postigne jer ne igra timski  tj ne igra za pobedu. Kao i WoT igra je ustvari timska i favorizuje timsku igri iznad individualnosti mnogo vise nego mnoge druge igre znaci bolje biti prosecan timski igrac sa jos dva ili tri prosecna timska koordinisana igraca nego pro igrac koji igra solo i uzasan je timski igrac. Velika vecina igraca to totalno zanemaruje i ne razmislja o tome. Sto je ogroman problem percepcije i koncepta igre. Tj niko od njih o tome ne zanima nego biraju koncept sirove snage.

Isto tako poznavao sam mnogo igraca u CSu koji  su bili neuporedivo bolji od mene ali timski se uopste nisu trudili. Tj nisu razmisljali na taj nacin ...pravilan nacin... i da ne nabrajam druge igre.

To su ti ljudi koji jure "head shot" uzitak da vidis krv kada se rasprsne kada napravis dobar pogodak i svoje ime na leadboardu. Bito je napomenuti da ovaj kolega u WTu za razliku od ovih mojih CS drugara nije odrastao na video igrama, decko se vise lozi na vojnu tehniku. Sa te strane su totalno drugaciji a iskazuju iste simptome. 

 

Kod mene jeste slucaj da pobedim po svaku cenu, pa koristim sve mogucucnosti koje su mi dostupne a nalaze se u okvirima igre... nema smisla pobediti ako pobedis na prljavo...ne volim da pobedim ni jeftino nesto sto je dozvoljeno ali ne demonstrira vestinu igranja igre... treba igrati za lepotu, ili da parafraziram Karpova: nije da ja ne volim takticki i agresivno da igram ali vise volim da igram ispravno i strateski ;)

 

Opet se tu dolazi do nekih drugih zakljucaka... mislim da ako pojednostavimo temu ok mozda dobijemo interesantnu diskusiju, ali bojim se da ona sigurno nece biti ni blizu ispravne :)

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...