Jump to content

MMOovi i Grafika


Recommended Posts

Ako se napravi poredjenje prosecnog kvaliteta grafike u MMOovima sa nekim relativno novijim RPGevima (Witcher, Skyrim), primeti se velika razlika. Naravno, razumljivo je sve to kada se uzmu u obzir mrezne limitacije ali razlike ima i oseti se.

 

Vecina "profesionalnih" PVPera uglavnom smanji grafiku na neki minimum da se ne bi slucajno osetio bilo kakav graficki lag koji bi usporio reflekse. Sa druge strane puno igraca voli da "odvali" grafiku do maximuma jer jednostavno uzivaju u lepoj atmosferi i vole da im ugodjaj bude na mestu.

 

Koliko je vama bitna grafika u MMO igrama? Da li preskacete neke igre zbog manjka poligona ili trapave animacije, cak iako je samo izvodjenje igre i mehanika zaista iznad proseka?

Link to comment
Share on other sites

Apsolutno mi je nevazna. Koliko god nesto bilo lepo uradjeno, bili to detalji na karakterima, teren ili slicno, procicu pored ili cu videti isto N-ti put tokom igranja. Postoji tih 15min kada drmnem grafiku na maks ali prebrzo to ugasim i smanjim na podnosljivi minimum. Vazno primetiti, ima minimum a ima i podnosljiv minimum. Jer neke igre stvarno deluju deprimirajuce na minimum minimuma a nema neke razlike ako malo "dodas zivosti". Jesam preskocio igru zbog mehanike i izvodjenja ali nikad zbog izgleda iste. Rift sam preskocio zbog mehanike koja je zastarela bar po meni dok igra stvarno izgleda prelepo. Mislim igram Neverwinter jedan dan a drugi WoW klon? Sa konja na magarca? Jos fantazija? Bleh :P

Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje.

Link to comment
Share on other sites

Uvek su izvodjenje i mehanika najbitniji, sto se grafike tice ne mora da bude nista posebno, ako igra ima dobar graficki stil ( artstyle ) to ce potpuno kompenzovati ovo prvo a i obrnuto. Meni se npr. graficki stil SW TOR-a toliko ogadio da mi je bilo mucno da pipnem uopste igru, likovi su izgeldai kao da su iskocii iz WoW-a zajedno sa opremom celom, dzedaji u heavy armorima na sve strane..... totalno su napustili still koji su imale kotor igre... A i sam gameplay je bio nista novo.

 

Konan idalje po meni ima najbolji stil, super su odradili low fantasy likove i opremu ali je zato igra tesko neoptimizovano djubre....

 

GW2 je takodje odlicno uradjen i graficki i sto se izvodjenja tice a i cene tako da je moj izbor trenutno :) Videcemo kakav ce EverQuest Next da bude, pocetkom avgusta :)

ylE5Zte.png

Link to comment
Share on other sites

Pa realno online igre ne mogu da se porede sa offline igrama zbog pomenutog razloga sa početka vezano za mrežni limit, ali mi je takođe nepojmljivo što npr taj rift je toliko zahtevan a realno ništa spektakularno ne prikazuje što npr gw2 ne poseduje ili neki drugi naslov.

Nije mi bitna grafika uvek ali mi je bitno da imam preglednost i prepoznatljivost objekata/igrača/predmeta itd u nekim momentima koji nisu striktno grind jer prilikom grinda ti ni ne treba da gledaš da li imaš odsjaj rune sa pijuka ili lopate ( mada ima i takvih ).

Nema tog efekta u pvpu kao u csu npr. da ti smanjuješ grafiku jer sam koncept nije pravljen za profesionalni gejming gde ti svaki pixel i frejm znači u konceptu tipa turniri, već da otmu pare ljudima koji uživaju u interaktivnim pričama, stoga i grafička zahtevnost je povećana već dugi niz godina a spektakularno ništa ne znači kad je gameplay smeće.

To je ono što ljudima objašnjavam i dan danas, Baldrus Gate i Icewind Dale, jbu sve druge igre i uvek će, samo zbog gameplaya i ostaće legendarne jer ne zavise od multikorporacija koje se bave izradom grafičkih kartica tj. preduslov za sponzorstvo svojih projekata. Svaki taj projekat da se prvo bazirao na gameplayu i sistemu izvođenja iste te igre, grafika bi trebala i mora da dođe samo kao šlag na torti.

Sry za roman ali ide mi na reproduktivni organ, ceo new age gaming koji je baziran na grafici.

Edited by twisted PlanetaR system

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

Pa ja volim grafiku kao sto je Loopy pomenuo jer uzivam u environmentu ,a i sam po malo modelujem ko bajagi pa ajde svidja mi se da vidim kako su nesto napravili i kako to izgleda kad je full grafika. Daje neku posebnu car igri. Jesam PvE igrac ne PvP tako da ja ne vidim razliku u nekom kao lagu, sav lag koji pokupim je iz konekcije ,ako ga i ima.

 

A slozio bih se sa twisted-om za Rift. Poceo sam da ga igram kad je izasao. Svidjela mi se mehanika zbog raid instanci sto najvise i volim,Grafika je u to doba kada je WoW harao i realno malo sta drugo se igralo, u Riftu bila glavni adut i dan danas lepo izgleda ali ni meni nije jasno sto je toliko zahtjevan i sa danasnjim najnovijim GPU-ovima kada recimo GW2 koji takodje ekstra grafiku pici 3x lepse od Rifta. Predpostravljam da je taj neki koding,ili da su teksture malo drugacije radjene kada je Rift izasao pa ih je danas tesko promeniti ili sta li vec... sve u svemu grafika mi daje 50% zadovoljstva, drugih 50% je gameplay. Iskreno se nadam da ce uskoro promeniti ustaljenu varijantu MMORPG igara koja se svela na jedan sablon vec dugi niz godina i dosadila ko sam djavo (quest-farm-PVP-instance). Posto vidim da je i ESO slican eto mozda me grafika privuce makar,ali nade polazem u ArcheAge,jos ga TRION radi ftw.

Link to comment
Share on other sites

Inace moj neki preference je ta neka sredina izmedju grafike i gameplaya. Vazno mi je da mehanika lepo fercera i da je bez nekih vecih bagova, ali brate ne mogu da igram ruznu igru. Jednostavno me odbija kada je animacija sva kruta i neprirodna, ili kad su efekti smesni. Zato recimo nisam mogao da igram Star Wars: Galaxies. Ono je bio takav blagi uzas od grafike, a eto ljudi tvrdi da je jedna od najboljih sandbox igara do sada.

 

@Twisted: Ne mozes da poredis Baldur's Gate generaciju igara sa danasnjim. Tada se uglavnom nisu ni furali 3D RPG, a grafika sama po sebi nije "losa" nego je trenutno "stara". Postoji razlika izmedju ruzne grafike/animacije i outdated endzina. Plus taj isometric fazon stari jako lepo, tako da nikada nece ni biti "ruzno".

 

 

Sve u svemu, puno primera gde naginjanje u jednu krajnost odbija:

 

Tera: Prelepa grafika, propast mehanika

Rift: Lepa grafika, izlizana mehanika

Minecraft: Uzas grafika, sjajna mehanika

 

Naravno, uvek ce nekome prijati fazon, ili graficki ili u izvodjenju.

Link to comment
Share on other sites

Kapiram ja sve to ali sam bukvalista što se toga tiče. Ako ćeš da uradiš nešto kvalitetno, ne mora striktno da bude grafika (mada 2013a je godina ffs i može i grafika da dočara celu igru ali ne prevashodno samo grafika), zato sam namerno i spomenuo BG jer ako su tada mogli da naprave tako dobru stvar, u čemu je sada problem?

Ali generalno od novijih igara, džaba sve te grafičke finese kada nema priče . Sve se svode na suvi grind i između toga postoji taj neki grafički dojam o tom fantazijskom svetu u kojem uživaš dok te mehanika ne smori.

 

Guild wars 2 : Dobra mehanika i dobra grafika, ali se vidi da su žurili da što pre izbace da bi ostavili igrače a samo su ih odbili 10o mesečnim glupim eventima umesto expanzije. Inače igra je po meni nešto najbolje što je urađeno do sada ( IZUZEV RETARDIRANE INTERAKTIVNE PRIČE )

 

RIFT : Otac i majka gw2. Ceo koncept sem mehanike je ukraden, grafika i preterano zahtevna za računare srednje klase, komplexnost mi je ok kod igre što je ukradeno od wow-a.

 

Tera : prelepa grafika, dobar sistem borbe ( nešto novo nešto divlje ), nije doživela bum zbog prethodna 2 naslova, remasterovan aion u prevodu.

 

Ima još mnogo naslova koje sam probao ali ovo da kažem je u samom vrhu i nisam prezadovoljan. Mada se slažem za animacije i grafiku koja odbija koliko je loše urađena jer ipak je 2013a godina i može da se uradi po tom pitanju mnogo a ne da se sklepa. Npr kad vidim u "filmu" kako zatvorenih usta lik "priča", znam u napred sa kime imam posla i već od starta krećem sa skepticizmom ako je to samo greška ili bag, rešiće se, ali ako je to koncept svih animacija, uninstal. Što kažeš Loopy, igre od pre 10 godina nisu mogle da grafički ispoštuju 3d rpg, ali danas kad se može onda neka se uradi neki balans a ne iz krajnosti u krajnost.

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

Pa dobro ima ih dosta, ali jednostavno nema trzista za njih. 

 

- EVE koji je potpuno slobodan sandbox sa real-time skill treningom i bez levela. Ima svoju grupu vernih igraca ali je tesko probiti led kada je open PVP.

- A Tale in the Desert - crafting MMO

- Wurm Online - Crafting + izgradnja. 

- Pirates of the Burning Seas - mornarica, brodovi. Jes da ima levela i combata ali igra nije nalik ni jednom drugom MMOu.

 

itd. 

 

Postoji puno igara koje razbijaju tu neku fantasy/sci-fi monotoniju, ali su uglavnom neka indy izdanja, niskobudzetna, koja uglavnom odgovaraju malom krugu ljudi. 

Link to comment
Share on other sites

Eve je priča za sebe. Jeste ukraden X serial i čuvene Elite ali opet kompleksnost i sistem koji je postavljen od ccpa, ne verujem da će iko moći u skorije vreme da ih nadmaši. pogotovo sada sa dust504 fazonom koji otvara nova prostranstva igri koja je stara poprilično a opet je na ceni baš zbog ljudi koji poštuju i cene rad pomenutog ccpa.

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

E sta je marketing...

 

za EVE igru znam ali u tom periodu sam pikao WoW hardcore i nisam bio u fazonu da promijenim

A tale of desert i Wurm Online prvi put cujem,iako sam stalno po MMO sajtovima itd.

PotBS sam igrao kada je izasao i igrao sam betu ali je populacija bila shit pa sam prekinuo,inace je dobra igra...

Link to comment
Share on other sites

Nikada mi grafika nije bila bitna kod neke igre i ja isto volim da smanjim detalje. 

 

Mislim, igrao sam City of Heroes koji je realno ružna igra :) ali mi je bila gotivna. 

 

Sve to verovatno ima veze sa periodom kada čovek počne da igra igre, ipak sam ja smanjivao sve na lo u quakeu i tako to, pa je možda ostalo neki trip od toga :)

 

Kada vidim grafički lep MMO nikad me ne privlači više nego "ružan", mislim da je to čak i kod standardnih igara tako. Jedino kad čeprkam po opcijama je da ako sam smanjenjem grafike smanjio i daljinu pogleda i tako te stvari pa se trudim da ih vratim na što bolju vrednost.

Link to comment
Share on other sites

A dobro, mozda to vodi korene iz perioda kada smo igrali na tresh kompovima a tehnologija je napredovala vrtoglavom brzinom. Secam se konstantnog tweakovanja settingsa samo da mi fercera kako treba, a sada ostavim sve na default.

Link to comment
Share on other sites

Počevši od 128 kbs neta pa preko voodoo 2 grafičke xD

 

Industrija ubija a mi smo na žalost svih prisutnih robovi iste postali, jednostavno te teraju da unapređuješ konfiguraciju jer posle 2 godine, super jak komp postaje srednje žalostan, samim tim i karakteristike igrica koje se za računare prave su iz godine u godinu sve zahtevnije a opet mame svojim trailerima i marketingom da bi na kraju ispalo njesra najstrašnije, dok nešto ne izađe srednje vrednosti pa se tome posvetiš dok opet ne naiđe nešto drugo i tako u krug.

 

O čemu pričamo, i dan danas neki pokrećemo emulacije i igramo se bolje nego i sa jednim novijim naslovom a pritom ne možemo da vidimo svoj odraz u vodi u tim igrama. xD 

Edited by twisted PlanetaR system
  • Upvote (+1) 2

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To doskora nije ni bilo vazno, sigurno nije bilo mnogo ljudi koji su zagledali avatare dok im busis oplatu na brodu municijom iz svemirskih topova :D A cim su presli na to da ceo avatar moze da bude vidljiv i da ima neka interakcija sa njim, sam kreator *haha* je uznapredovao. Steta sto je gameplay i dalje na "Ko koga prvi zajebe" 

Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje.

Link to comment
Share on other sites

Kako kad, neke igre su dobro uradjenje i jednostavno pogode zlatnu sredinu, ili je sam u podesavanjima nadjem. Wow kad sam poceo da igram tamo neke 2005-e grafika je bila vrhunska i obozavao sam tople boje u cartoony fazonu

Stranglethorn+Vale+Tkashi+Ruins.jpg

 

Drzao sam grafiku na maksu koliko god sam mogao u solo play-u i manjim grupama (i koliko su mi performanse racunara dozvoljavale) ali ponekad u raidovima spell effekti kao i particle density moraju da se ubiju malo. Ne mnogo, ali taman dovoljno da ne bude prshtanja/bljesaka/whatever do te mere da ne vidim gde  mi se lik nalazi, dal je u vatri, ili ne.

maxresdefault.jpg

 

Osim WoWa okusio sam i Swtor a i world of tanks i neverwinter, al o poslednja dva cu pisati u nekom drugom postu =P.

 

SWTOR sam igrao jer sma imao nade u njega posto je jelte star wars univerzum produced by bioware, mada sam uvek mrzeo sto i EA tu mesa prste, jer su jelte govna belosvetska. Mehanika djene djene, responsivnost lika ponekad bangava kao i sync up sa ostalim playerima, dosta warpovanja u PVPu sto mi je izuzetno islo na kurac jelte. Grafika mi se ni u jednom trenutku nije svidjala kao grafika u wowu jer ima dosta ostrih ivica, tmurnih boja i tezi ka realnoscu. Same animacije su takodje odradjene pomalo cudno, te kad ja bacam taj i taj attack moj lik ako je lightsaber wielder ce uraditi neki odlicno animiran potez ali drugi igraci ce ga drugacije videti na svojim ekranima, mnogo socijalnije ce izgledati kod njih, na to kad se doda i warpovanje i jako JAKO losa optimizacija same igre (frame dropovi, lag spajkovi i sl.) ispadne shit. Sve je lepo kad stoji u mestu, ali u pokretu je bljak. Okruzenje je 'okej' u nekom globalnom pogledu ali opet i tu mi je lose sto je sve jako shtur po pitanju detalja i doodadova npr. sredina battlegrounda:

 

swtor-Alderaan.png

 

ili recimo aukcija u gradu

swtor_screenshot_ImpFleet.jpg

 

Neki moji parametri po kojima ocenjujem igre (malo offtopic al jbg)

 

Resposivnost i kontrola karaktera: najbitnija stvar po meni, dzabe sve fensi mehanike ako moj char ne moze momentalno da odradi sta god ja hocu u datom trenutku, u tu kategoriju spadaju i gluposti kao non interruptable spellovi koji postoje u TERI gde healer ako krene da castuje neki heal, ukucan je u mestu 2-3 sekunde i ne moze da kontrolise lika. Mnoge igre sam bacio u kantu zbog ovoga i singleplayer i mmo, Witcher mi je bio ogavan zbog pauziranja, otvaranja 4 menija do trapa, potiona ili poisona, pa potom okretanje kurac palac, jednostavno toliko interupcija u gameplayu je za mene instant turn-off.

Mehanika same igre: koja je poenta imati super cool spellove i okretnost ako je vrhunski potez koji boss moze da izvede knockback na tenka i sa vremena na vreme baci kamen na ranged playere. Star wars ima ovaj problem, encounter design je uzasan, proslo je 2 (3?) godine od kako je igra izasla, i oni dan danas izbacuju raid instance gde prva tri bossa ne rade apsolutno nista osim sto udaraju tenka i imaju jos mozda 2 abilityja koji takodje nisu nista spektakularno.

Prica: treca na listi jer iako sam voleo wow dok sam ga igrao, 95% questova a ni lora nisam citao, ponekad bi okrenuo wowwikipediju i procitao po nesto o necemu sto me interesuje ali generalno nisam obracao paznju, sve sto je bilo interesantno je bilo servirano kao event ili neki side dijalog gde mi je ispricano sta sam trebao da znam u vezi trenutnih desavanja. U swtoru je to dosta bolje odradjeno jer su voicovali sve zive questove sto je diglo tezinu igre na 25 i kusur gigabajta. No to posle nekog vremena krene da smara jer nije interesantno i radjeno do nepotrebnih shirina, na prvi pogled je bilo super jer u dijalozima postoji cuveni Mass Effect meni sa 3 konverzacione opcije od kojih zavisi quest reward, dark side ili light side alignment gain, no sam sistem iako je delovao interesantan na kraju krajeva jedino utice na to dal ce  moj lik blago svetleti kao neki svetac (lol) ili imati oziljke po faci, takodje otvara plav, ili crven weapon kristal, ne bi li pokazao svima, po boji mog lightsabera, koliko sam dobar ili zao prema quest giverima.

Grafika: 

because-at-the-end-of-the-day-all-we-car

or somethg, no Gerard je u pravu, ako igra nije atraktivna niko je nece ni probati, jes da je to vremenom dovelo do toga da trailer dodje bolji od igre u dosta slucajeva, no boze moj. Kao sto Pekar rece: "Brate ne mogu da igram ruznu igru". Neki preteruju u grafici, dok nekima 15 godina kasnije igra izgleda kao Anarchy Online. O ukusima se ne raspravlja, svako ima svoj cup of tea kad se radi o vizuelno, ali ipak polygon count treba da ispunjava odredjen standard u danasnje vreme.

Repetitivnost: poslednja stavka na listi, jer prilikom prvog 'playthrough-a' bilo kakovog MMO-a nikome nije ni na kraju pameti da obraca paznju dal se odredjena skripta ponavlja jer je sve novo i uzbudljivo. Kako vreme prolazi i igrac sve dublje zadire u igru do eventualnog end game-a postaje ocigledno dal ce to biti KRVAV grind kao AION ili Neverwinter, ili nesto drugo. Odredjena repetitivnost mora da postoji ali u meri. First Win/dungeon of the day je okej mehanika koju vecina igara u danasnje vreme primenjuje, ima onih koji zahtevaju  i vise od toga, sto je takodje okej ukoliko je u meri. Kad se dodje do kraja igre repetitivnost skace na prvo mesto i ukoliko MMO previse davi pocne da smara i ljudi quituju.

 

Mada, sve ovo na stranu meni je multiplayer aspekt najbitniji, ako imam dobru ekipu sa kojom igram sve ovo iznad mi postane gotovo nevazno, wow sam igrao 7 godina dok mi se ekipa nije komplet razisla, iako je krenuo da me smara nakon neke 2-3 godine. Sad igram world of tanks i ide mi na kurac sto pola mog klana cine nadrkani elitisti kojima je samo bitno da urade shto vise damaga, imaju sto vise killova i bolju statistiku, pljuju hejtuju i po protivnicima i po svojima shakom i kapom. Jedino sto me drzi u igri je druga polovina i par RL ortaka sa kojima igram gotovo svaki dan i Kojot kad se pojavi da prepricava svoje dogodovstine :D

 

All in all grafika je bitna, ali ne previse.

  • Upvote (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

Hm, pa. Ne znam kako da se izrazim, a da ne napisem Doolio wall of text :)

Ukratko, volim da izgleda fino, pregledno, da nije prenatrpano i da je funkcionalno. Jako je tesko razdvojiti grafiku od svega ostalog i oceniti je odvojeno. 

 

Znam ljude koji su wow ovako igrali, sa sto miliona add-onova i gluposti te nisu znali gde se nalaze, maltene pretvorili igru u tekstualnu sa cursorom

wow_raid_interface.jpg

 

Sve zavisi od coveka do coveka, ja sam odrastao na akcionim igrama i platformama, kasnije pucacinama (cs, Q3 arena) pa volim da imam preglednost i dobru perspektivu. Neki ljudi vise vole koristiti sopstvenu mastu tokom igranja. Jednom prilikom pa pre jedno 5 godina sam blejao kod vuka u igraonici, igrajuci wow i neki lik je tu pored bio i pricao 2 sata svom ortaku kako je bolje praviti grad blizu reke jer se dobijaju veci bonusi na hranu i da sa jedne strane treba da bude planina ne bi li se lakse branio od neprijatelja, i kako je sinoc uspeo da u napadu sa 100 archera ubije 200 swordsmena, a potom katapultima srusi malo zida sto je bilo dovoljno da uleti unutra sa konjicom i herojem i zauzme tvrdjavu. Razmisljao sam o cemu li ovaj prica, online je igra, srednjevekovna, prave se gradovi, nije civilizacija, nije shogun, nije medieval total war, da bi posle skontao da je lik pricao o jebenom Travianu :)

Edited by Shale
  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Hm, pa. Ne znam kako da se izrazim, a da ne napisem Doolio wall of text :)

Ukratko, volim da izgleda fino, pregledno, da nije prenatrpano i da je funkcionalno. Jako je tesko razdvojiti grafiku od svega ostalog i oceniti je odvojeno. 

 

Znam ljude koji su wow ovako igrali, sa sto miliona add-onova i gluposti te nisu znali gde se nalaze, maltene pretvorili igru u tekstualnu sa cursorom

 

Sve zavisi od coveka do coveka, ja sam odrastao na akcionim igrama i platformama, kasnije pucacinama (cs, Q3 arena) pa volim da imam preglednost i dobru perspektivu. Neki ljudi vise vole koristiti sopstvenu mastu tokom igranja. Jednom prilikom pa pre jedno 5 godina sam blejao kod vuka u igraonici, igrajuci wow i neki lik je tu pored bio i pricao 2 sata svom ortaku kako je bolje praviti grad blizu reke jer se dobijaju veci bonusi na hranu i da sa jedne strane treba da bude planina ne bi li se lakse branio od neprijatelja, i kako je sinoc uspeo da u napadu sa 100 archera ubije 200 swordsmena, a potom katapultima srusi malo zida sto je bilo dovoljno da uleti unutra sa konjicom i herojem i zauzme tvrdjavu. Razmisljao sam o cemu li ovaj prica, online je igra, srednjevekovna, prave se gradovi, nije civilizacija, nije shogun, nije medieval total war, da bi posle skontao da je lik pricao o jebenom Travianu :)

 

 

hahaha, da da :)

 

inače, wot je skroz ok, mi zato i volimo dulja! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...